Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 172 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vorig jaar was vooral het verschil tussen Bernal en de rest enorm groot en het parcours dit jaar is wel anders dan die van 2018. De klim naar Daggett Summit zit er dit jaar niet in, dus dat laatste stuk is wel heuvelachtig op hoogte maar minder spectaculair dan vorig jaar.

polke57

men spreekt hier enkel over de bergtrui, ben eens benieuwd naar de witte trui en roze trui(welke spurters zullen het einde halen)

kelderfan

'@rahimns
Het parcours is zeker anders maar er wordt die dag geklommen naar de hoogste pas, die door de wedstrijd is aangedaan.
Quote:"The KOM at Carson Pass tops out at 2,627 metres, the highest point the race has ever reached. Next up is Luther Pass and then the finish in South Lake Tahoe."

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Polke57 Volgens mij zit je in het verkeerde topic ??

Rawolf

Als Bennett net zo rijd als in Catalonie kan je beter een extra man voor vPoppel meebrengen want dat word toch niks voor het klassement

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die klim zat er vorig jaar ook al in, ligt halverwege de etappe en begint als ze al op een hoogte zijn van ruim 2400 meter... een klim van nog geen 5% gemiddeld... het zou mij niet eens verbazen als Sagan die etappe wint. Echt de etappe naar Mount Baldy is de etappe waar het te doen is.

kelderfan

Nee die klim zat er vorig jaar niet in. Zij doen die klim voor de 1e. keer. Het grootste gedeelte is 't zelfde als vorig jaar. En jij bedoelt de klim over Carson Pass met 2615 m.; maar nu gaan zij eerst over Carson Pass met maar 2,627 m.
Dat moet je maar eens navragen bij Antwan Tolhoek e/o Neilson Powless. Trouwens het is in Powless achtertuin. Dus als die fit genoeg is, dan is de kandidaat om Kuss te vervangen.

Yeez

'@random je bedoelt Baskenland?

Rawolf

Ja ik bedoel Baskenland oops

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik hoef niets na te vragen.... bekijk de profielen gewoon op de website.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Krijg net bevestigd dat Powless de ToC gaat rijden

Rawolf

Dat is goed voor het vertrouwen van Bennett, vervangende klimmer mee.

Waarom rijd TJV Duinkerke eigenlijk? Lijkt wel makkelijk wat overwinningen pakken maar het is geen worldtour niveau. Heb je een van de beste sprinters van het moment en dan zet je hem in in één .1 en twee .hc rittenkoersen

S. Morgenstern

Groenewegen rijdt Tour en Vuelta, dus de aanloop daar naartoe vullen met één van de zware WT-koersen, zullen ze vast niet als een goed idee zien.

Rawolf

Net of Valencia en Algarve zulke makkelijke koersen zijn vol sprintersritten... not. Had hem liever Turkije en Frankfurt zien rijden

Yeez

Duinkerke en zlm zijn goede koersen om de trein nog te testen. Vind ik turkije en frankfurt nou niet echt nodig voor

S. Morgenstern

Dat waren voorbereidingskoersen voor zijn WT-doelen in het voorjaar. Hele andere periode in zijn seizoen, dan degene die hij nu in gaat. Vanaf april zou zijn seizoen namelijk volledig in het teken staan van de voorbereiding op de Tour.

Turkije en Frankfurt (wat mij betreft overigens ook tamelijk oninteressante koersen) passen dus blijkbaar niet binnen die plannen, aangezien ze zijn voorjaar te ver uit zouden rekken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Australië, Kuurne, Parijs Nice, San Remo, Scheldeprijs, De Panne, Frankfurt, Turkije. Hoeft niet perse zwaarder, maar wel meer koersen waar je kans maakt op winst op WT niveau

Rawolf

Duinkerke ipv Turkije zou ook kunnen als dat een betere voorbereiding zou zijn maar vind het missen van Australie wel n gemis. UAE tour was ook een mooie voor groenewegen geweest maar daar was het alle ballen op roglic natuurlijk

S. Morgenstern

Zo'n seizoen beginnen in januari en het voorjaar uitrekken met een maand extra heeft toch effect op de mate van frisheid in de tweede helft van het seizoen? Ik vraag me af of die paar extra kansen op niet de meest interessante WT-overwinningen daar tegenop wegen.

Rawolf

2 en halve week eerder met een langer rustmoment

S. Morgenstern

Plus twee keer een hele lange reis met jetlag die je niet kunt onderschatten. Grote kans dat je daardoor drie weken eerder met je voorbereiding op het seizoen moet beginnen. Een seizoen waarin Parijs-Nice, Tour en Vuelta alsnog de hoofddoelen zouden zijn. Ik kan goed begrijpen dat ze hun seizoen daar op inrichten en eventuele gemiste kansen in andere koersen voor lief nemen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Goede zaak dat Powless die plek gaat invullen in de ToC. Daar zal Bennett wel blij mee zijn. Vingegaard had ook gekund, maar zo'n jonge knul moet niet te veel hooi op z'n vork nemen natuurlijk.
Maar voorafgaande aan de Giro mag je wel de conclusie trekken, dat TJV het redelijk tot zeer goed heeft gedaan.
Zeer goed UAE/T-A/Romandië {zeges en winst rondje}.

Poeksel

Interview Kuss: https://www.velonews.com/2019/05/road/kuss-surrenders-california-leadership-for-giro-ditalia-debut_493325

(staat niet veel meer in dan dat ie blij is de Giro te mogen rijden)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
Dank voor 't posten en het geeft wel aan dat jongens als Kuss het goed inschatten, dat het rijden voor Roglic in de Giro henzelf ook verder brengen in hun ontwikkeling. Roglic heeft met De Plus, Kuss en Tolhoek de ideale steun bergop. Verder zijn Koen Bouwman, Leezer, Paul Martens en Jos van Emden belangrijke mannen om eventuele vluchters terug te halen. Natuurlijk ook voor de steun tijdens de eerste tien dagen.

Romāns Vainšteins

Waarom zouden ze per se meer spurts moeten winnen ?

Er wordt gewonnen in de koersen die er het meest toe doen en zijn niveau + dat van de trein ligt op koers om wederom voor de tourritten te gaan en wellicht zelfs de sprintkoning af te gaan leveren. In dat geval al die van-hot-naar-her koersen links laten liggen w h o c a r e s ? ? ?

1 2 ... 172 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.