Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 173 ... 501 502
Yeez

Wel knap! Bijna alle overwinningen zijn op wt niveau (11/13)

wieler4live

Niet lang meer ;)

Rahim Vlasblom
admin

Ze lopen op schema tov vorig jaar... zelfs iets voor. Daarnaast is de kwaliteit aan overwinningen ook hoger. Ze staan ook niet voor niets gewoon keurig 5e op de teamranking van de UCI. Terwijl ze qua budget zo'n beetje de 5e van onderen zijn. Dan doe je het gewoon prima.

Yeez

Als je de giro wint dan maakt het aantal overwinningen niet meer uit. Overigens, grote kans met de itt op dag 1(met klim) dat Roglic al gelijk de roze trui pakt...

Diever

Ik ben toch heel benieuwd waar je vandaan haalt dat ze zo'n klein budget hebben Rahims. Ag2R, FdJ, EFF, CCC, Movistar, Sunweb en Lotto soudal hebben allemaal echt niet een heel veel groter budget dan Jumbo

Rawolf

movistar en sunweb zullen ongeveer hetzelfde budget hebben, ccc wat hoger en de rest van dat rijtje lager volgensmij

Yeez

sunweb, movistar en ccc hebben een hoger budget. Vgm is alleen ef kleiner en derest groter of even groot

Witte Trui

Als je ziet wat een ploeg als Dimension Data voor renners binnen weet te halen, begrijp je al dat zo'n ploeg al een hoger budget heeft. Denk dat TJV in dezelfde contreien zit als de Fransen, EF en Lotto Soudal, maar de rest daar (nog) boven zit.

Rahim Vlasblom
admin

'@Diever vanuit de ploeg zelf, heb onlangs met de persoon gesproken die over de sponsorcontracten gaat. Ik dacht zelf ook dat ze al in de middenmoot qua budget zaten, maar dat is gewoon niet zo. Ze zitten nog steeds bij de onderste 5. Het sponsorbedrag zelf zegt niet heel veel omdat qua belastingen er veel verschil zit. Zo kan EF bijvoorbeeld qua budget laag zitten maar omdat ze veel minder belasting hoeven af te dragen hoeven zij hun renners minder bruto te betalen dan bijv TJV.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dus degene die over de sponsorcontracten gaat denkt dat ze in de middenmoot zitten, maar jij, zonder info, denkt van niet? raar hoor ;)

Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen heb de tekst al aangepast, blijkbaar was die niet helemaal duidelijk. Ik dacht dus dat ze in de middenmoot zaten maar mij werd dus verteld dat dit niet zo is.

Rahim Vlasblom
admin

CCC heeft een veel hoger budget (boven de 20 miljoen) alleen hebben ze dit niet kunnen besteden omdat alle toprenners al vastlagen toen de sponsor instapte... ga ervan uit dat er voor volgend jaar daar een flinke kwaliteitsinjectie zal komen. Sunweb zit op ruim 19 miljoen.

kelderfan

'@rahimns
Dan wil ik 't lijstje wel eens zien, want bijv. Sunweb heeft een jongerenteam en een damesteam erbij.

Yeez

'@kelderfan dat staat los van die 19 miljoen

kelderfan

Quote:"Duinkerke ipv Turkije zou ook kunnen als dat een betere voorbereiding zou zijn maar vind het missen van Australie wel n gemis. UAE tour was ook een mooie voor groenewegen geweest maar daar was het alle ballen op roglic natuurlijk."
Die ballen op de UAE-Tour moet natuurlijk blijven, maar er is ook nog de Oman-Tour, die juist erg geschikt is om de trein uit te testen. Die sprinttrein/Vlaamse klassiekers zou net als de klimmers moeten beginnen met zo'n stage.

kelderfan

'@jessevdalen
Dus die 19 miljoen geldt alleen voor de mannen! Dan begrijp ik hun {Sunweb} aankoopbeleid helemaal niet meer.

S. Morgenstern

Ze halen volop jonge talentvolle klimmers. Ik ken iemand die hier ieder jaar exact hetzelfde wenst.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Wat denk je dat Giro winnaar en Wereld kampioen tijdrijden zal kosten?

Matthews?

En Kämna? Destijds toch een zeer gewild talent.

En een jongen als Power? Ondanks zijn fysieke tegenslag aan het begin van zijn cariere.

En de omkadering?

Witte Trui

'@kelderfan; of Tom kan heel goed onderhandelen over zijn eigen contract ;-)

kelderfan

Quote:"Ze halen volop jonge talentvolle klimmers. Ik ken iemand die hier ieder jaar exact hetzelfde wenst."
Het kan natuurlijk nooit exact hetzelfde zijn, want dan zou Sam Oomen bij twee ploegen rijden.
Dus Tom kost 't halve budget; gauw weg doen en een sprinter scoren; dat is goedkoper. Als je zo weinig voor je sponsor in beeld rijdt, dan zou ik als sponsor mijn geld beter besteden.
TJV/Grisha Niermann heeft in de auto gezeten bij Hagens Berman Axeon om niet te dure talenten te scouten met o.a. Mikkel Bjerg en in de podcast hoorde ik de naam van Tobias Foss vallen. Hoe zit dat eigenlijk met dat megatalent Brandon McNulty?

kelderfan

'@Witte Trui
Dat zal 't zeker zijn.;) Dat is net als bij Lars Boom. 1x bingo en dan graaien.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Omkadering? Die Power lijkt mij echt een koopje, want hij kreeg bij Michelton een contract van 1 jaar aangeboden en hij voelde de hete adem van Jack Haig.

Jotto-Lumbo

Als Jumbo-Visma daadwerkelijk bij de 5 teams hoort die het minst te besteden heeft aan contracten, dan zou ik als ik Jumbo was toch maar even wat bijleggen om het nieuwe contract van Roglic te kunnen betalen. Wat zou die nu verdienen, 1,5 a 2 miljoen? Terwijl hij tot de 5? beste renners van het peleton behoord. Tussen mannen als Sagan, Alaphillipe, Froome, Thomas, Dumoulin. Die allemaal wel op 3 miljoen per jaar of hoger zitten denk ik. Natuurlijk is inkomen niet altijd het belangrijkste voor een renner. Maar als een UAE, Bahrein of Ineos met een aanbod komt van 4 miljoen per jaar, wordt het toch lastig nee zeggen (bedragen zijn natuurlijk allemaal natte vinger werk).

Groenewegen zijn contract zal ook wel opgewaardeerd moeten worden. Maar die zie niet bij een andere ploeg rijden. En die moet je natuurlijk ten allen tijde behouden.

S. Morgenstern

Het kan natuurlijk nooit exact hetzelfde zijn, want dan zou Sam Oomen bij twee ploegen rijden.

Precies; bij die handvol jonge klimmers die ze de laatste jaren hebben gehaald zit ook de renner die je maar wat graag naar je eigen favoriete ploeg zou zien komen. Zoals je evengoed de namen van enkele van die andere jonge klimmers hebt genoemd in dit topic. Om nog maar te zwijgen over de renner waar je je naam aan ontleent. Beetje tegenstrijdig om dat transferbeleid dan niet te begrijpen.

Dus Tom kost ’t halve budget; gauw weg doen en een sprinter scoren; dat is goedkoper. Als je zo weinig voor je sponsor in beeld rijdt, dan zou ik als sponsor mijn geld beter besteden.

Dat is exact het tegengestelde voorstel van wat je bij je favoriete ploeg zou wensen wanneer de kopman daar tweede zou worden in zowel Giro als Tour. Volgens mij heb je wat moeite om consequent te blijven..

niet te dure talenten te scouten met o.a. Mikkel Bjerg en in de podcast hoorde ik de naam van Tobias Foss vallen. Hoe zit dat eigenlijk met dat megatalent Brandon McNulty?

Niet te dure talenten? Volgens mij zitten deze allemaal bij de bovenkant van wat er aan zit te komen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@kelderfan,

Heb jij enig idee hoe de wereld werkt??

Power kreeg een 1 jarig contract omdat zijn toenmalige ploeg eerst wilde zien of hij na zijn heftige blessure weer op niveau zou kunnen komen.
Of Haig het wel of niet beter zou doen dan Power doet aan de situatie van Power niets af.
Bovendien denk ik dat Power ruimschoots heeft bewezen in dat jaar dat hij wel terug op niveau zou kunnen komen, ik twijfel er dus niet aan dat hij wel van zijn ploeg een nieuw contractaanbod heeft gekregen.

Sunweb heeft Power dus hoe dan ook een financieel dan wel sportief interessanter aanbod moeten doen dan de ploeg die al die jaren vertrouwen in hem heeft gehouden met behoud van een riant salaris...

En ja, reken maar dat Tom minimaal 2,5 a 3 Miljoen kost, en een Matthews één a anderhalf miljoen.
Doe er nog een slordige 6 a 7 ton voor Kelderman bij
En nog eens hetzelfde voor Oomen.
Een ton of 3-4 voor zowel Kämna als Roche.

Een tonnetje of anderhalf voor beloften Wereldkampioen Hirschi...
Hetzelfde bedrag voor Arndt.

Een tonnetje voor Belgisch talent Vervaeke.

En

Neem dan nog eens een minimum van 50.000 a 60.000 voor elke knecht.

Hoeveel blijft er dan over voor je ruime omkadering van verzorgers/mechaniekers/trainers/ploegleiders?
En dan heb je nog je reiskosten en huisvesting etc.

Dan gaat het toch rap met je budget denk je niet?

En ik vermoed zomaar dat ik met de salarissen van diverse renners (bijv Dumoulin) nog aan de lage kant van de schattingen zit...

1 2 ... 173 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.