Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 174 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roglic lig in ieder geval nog een jaar vast en dan is het aan hem of hij zich nog langer aan de ploeg wilt verbinden of dat hij zo'n salariseis heeft of aanbieding van een andere ploeg dat ze afscheid van elkaar gaan nemen. Jumbo en Visma hebben beide al aangegeven dat het budget met de ploeg zou meegroeien zodat ze eventueel in staat zijn om de kern van de ploeg bij elkaar te houden, maar er is altijd mogelijk dat op een gegeven moment 1 van de toprenners elders zijn heil gaat zoeken. Ook Groenewegen zou misschien wel eens een top aanbod van een andere ploeg kunnen krijgen. Maar voor veel renners geldt dat geld niet alles is.. omkadering, stabiliteit en vertrouwen speelt ook een grote rol in de keuze die ze maken, genoeg voorbeelden van renners die een overstap maakte en waar het alleen maar bergafwaarts mee ging.

Laatst gewijzigd
Daboytommy

Ik hoop zeer dat het contract van Roglic verlengd wordt. Een renner die veel punten en overwinningen pakt. Voor nu.. eerst genieten van de Giro.

sebastianslots

een van de meest treffende voorbeelden is wel team katusha. De meeste renners die daar heen gaan (kittel, Kristoff, Martin, etc) worden eerder slechter dan beter. Gaan ze echter weg, bloeien ze weer op.

Witte Trui

Groot voordeel dat Groenewegen en Roglic hebben - mede doordat zij mee zijn gegroeid met de ploeg - is dat zij een aardige vinger in de pap lijken te hebben. Groenewegen ziet duidelijk dat geïnvesteerd wordt in zijn trein, zijn programma en omkadering.

Ook Roglic moet merken dat de ploeg veel in hem investeert: zijn hele giro ploeg op hoogtestage (luister maar eens naar Laurens ten Dam hoe opmerkelijk dat is en hoe professioneel dat wordt aangepakt), flinke investering (renners, materiaal, trainingsuren) in de ploegentijdrit en veel vrijheid in programmakeuzes volgens mij.

Dat moet renners wat waard zijn. Er zijn renners genoeg die na een switch naar een ploeg die meer betaald, zelf niet meer presteren. Ik hoop dat het sportieve prevaleert bij deze jongens en dat de ploeg inderdaad meegroeit qua budget die nodig is voor de financiële waardering.

Tot slot en niet te onderschatten: de renners rond Groenewegen en Roglic gedijen daar ook goed bij. Die leren ontzettend veel (dagelijks op hoog niveau ondersteunen), de moraal is goed. Je ziet bijvoorbeeld dat Sepp Kuss graag zijn ambities (Californie) opzij zet om voor Roglic naar de Giro te gaan.

peerduell

Simpel gezegd, geld is belangrijk maar niet alléén een doorslaggevende factor. Tenminste voor renners die de gehele entourage, sfeer, professionele begeleiding en filosofie van een ploeg ook weten te waarderen en daaraan hechten. Roglič en Groenewegen lijken me dat soort renners. Maar als het miljoenen gaat schelen dan moet je ook aan je familie en toekomst denken als wielrennen je beroep is.Verder heb ik heel veel vertrouwen in de scouting van TJV, zo heeft het verleden tot nu toe bewezen.

kelderfan

Quote;"Heb jij enig idee hoe de wereld werkt??"
Nee kennelijk niet, maar jij wel? Power heeft 't bij Mitchelton tot 2x toe met 1-jarig moeten doen. En het was niet alleen jong talent Jack Haig, waarvoor hij moest wijken. Lucas Hamilton &, Robert Stannard kwamen er ook aan. De laatste keer moest Power lang wachten op contractverlenging bij Michelton; toen heb ik hier aangegeven, dat die jongen te halen was. Dat Sunweb die jongen heeft opgepikt is niet verkeerd gebleken. Maar het middensegment is nog steeds slecht vertegenwoordigd. Daar heeft TJV ook een tijd mee gesukkeld. Sam Oomen moest noodgedwongen zijn schema omgooien, omdat mijn favo weer eens was gevallen. Zijn leermeester doet 't hem nog steeds voor.

S. Morgenstern

Oomen is geen middensegment.

Rawolf

denk ook wel dat Power waarschijnlijk niet heel prijzig is voor Sunweb

Wielerfan1987

'@Random

Ligt eraan wat je niet heel prijzig vind.
Een normale knecht zit in get internationale peloton al gauw op 60 a 70.000 Euro.
Voor een Neoprof is een minimum inkomen van 40.000 per jaar vastgesteld terwijl de betere neo's dat uiteraard ruim zullen overstijgen.

Je moet niet gek opkijken dat voor een talent als Power ondanks dat hij bij Mitchelton lang onzeker was gewoon een salaris van 80.000 a 100.000 euro betaald worden.
Er zat vorig seizoen een stijgende lijn in en hij had ook al iets gewonnen.

Ondanks dat Mitchelton blijkbaar een grotere prioriteit maakte van jongere Australische talenten zou Power indien hij verlengd zou hebben gewoon een kans hebben gekregen zich weer te bewijzen, al zou dat tegen een lager salaris zijn als waarvoor hij bij Mitchelton als Neo werd binnengehaald.

S. Morgenstern

Power werd begin september al gepresenteerd, dus dat was geen renner die lang in onzekerheid heeft gezeten over een nieuw contract.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Precies Robert Power heeft er voor gekozen naar Sunweb te gaan, omdat hij niet onder de 40.000 wilde gaan en dan is hij met 70.000 a 80.000 heel blij of niet en mag hij meer zijn eigen kans gaan; alleen het programma is wat aan de karige kant. Hij had bij TJV niet misstaan. Alhoewel Lennard Hofstede, die bij Sunweb ook niet uit de verf kwam, maar dit jaar bij TJV weer stappen zet. Hij valt mij positief op. Ik denk dat Sam Oomen het bij TJV ook veel beter had gedaan.

Rawolf

Power is nergens kopman en blijkbaar was MS niet heel happig om met hem door te gaan, dus dan zou ik zeggen hoogstens 80000.

Roche zal ook niet heel goedkoop zijn maar ik zou ook niet weten waar Sunweb dat blijkbaar hogere budget aan verknalt. Meer geld naar onderzoeken en tests? :p

S. Morgenstern

De selectie van Sunweb is in potentie sterker dan die van Jumbo en daar betaal je gewoon voor, ondanks de geringe leeftijd van de renners.

Ik snap niet waarom dat hier nu zo'n issue is; alsof Sunweb ondanks wat tegenslagen het niet heel goed heeft gedaan de afgelopen jaren en de ontwikkeling (gekoppeld aan een betere periode) van Jumbo meteen aanleiding moet zijn om te doen alsof Sunweb geen mooie selectie heeft.

Laatst gewijzigd
Yeez

Gaan we het hier over Sunweb hebben?

Romāns Vainšteins

'Ik denk dat Sam Oomen het bij TJV ook veel beter had gedaan'

Omdat ? Oomen is een schoolvoorbeeld van een dienende ronderenner, die had je ook bij Jumbo geen koersen laten winnen hoor. Ik vind hem als Dumoulinknecht prima uit de verf komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sepp Kuss is ondertussen weer terug in Europa en kan even een paar dagen aan zijn jetlag wennen. Heeft in Spanje zelfs alweer op de fiets zijn kilometers gemaakt.

Yeez

Die is echt lang daar gebleven om op hoogte te trainen

kelderfan

Quote:"De selectie van Sunweb is in potentie sterker dan die van Jumbo en daar betaal je gewoon voor, ondanks de geringe leeftijd van de renners."
Lees ik dat goed. Gelukkig is Michael Matthews in goede doen; maar met drie zeges is 't wel matig te noemen. TJV nu met drie, dan was de hel losgebarsten toch. De Toppers van TJV scoren tenminste.
@rahimns
Goed om te horen dat Sepp weer terug is van zijn hoogtestage met Bennett.

S. Morgenstern

Jumbo heeft inderdaad twee absolute wereldtoppers die geweldig draaien. Mijn vergelijking ging, net als nagenoeg alle opmerkingen ervoor, echter niet over de twee toppers binnen beide selecties.

Ik vind het eerlijk gezegd wat sneus hebben om hier als Jumbo supporter toch vooral het onwaarschijnlijke succes met Roglic te gebruiken als munitie om te zeiken op een andere ploeg. Geniet zo je wil gewoon van zo'n renner die één keer in een generatie voorbij zal komen, maar blijft verder vooral met twee benen op de grond staan.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Helemaal mee eens, al is het wel eens lekker om met een topfavoriet naar een grote ronde te gaan kijken, dat is lang geleden.

Wielerfan1987

'@Kelderfan

Blijkbaar is lezen niet je sterkste kant.

Power zou nooit onder de 40.000 kunnen aangezien het minimumloon (destijds, 3 jaar terug althans) 40.000 euro bedraagt.n

TLJCAMPS

Heeft iemand toevallig nog vragen voor Antwan Tolhoek? Kan tot vanavond vragen stellen dus als iemand nog vragen heeft laat maar weten. Kan gewoon via dit forum en deze week krijgen jullie dan reactie van Antwan!

Rawolf

Wat worden Antwan zijn persoonlijke doelen dit jaar?

Wie is zijn favoriete renner buiten de ploeg?

Is er een bepaald land waar hij het liefste koerst?

Is het een optie dat hij ook naar de TdF gaat?

Leuk hoor :p

TLJCAMPS

'@RandomWielerliefhebber. Ik zal het doorgeven! U krijgt z.s.m. antwoord.

Yeez

Heeft hij het gevoel de tour van vorig jaar en zijn zijn ogen weer 100 procent in orde?

1 2 ... 174 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.