Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 175 ... 501 502
Romāns Vainšteins

Als je die laatste vraag precies zo stelt moet je er ook alvast een vervolg op geven teneinde zijn 'huh, wat ?' te counteren.

Onbekende gebruiker

Als ik de shots op Gesink's Insta goed gezien heb heeft hij de eerste mini stukjes weer op Zwift gefietst. Drie keer 4-8km.

kelderfan

'@TijmenCampos
Leuk initiatief. Ik doe mee met de volgende vragen:
1) Vindt hij zijn huidige programma uitdagend, want ik heb 't idee, dat zijn programma minder is als vorig jaar.
2) Gezien zijn goede ontwikkeling vorig jaar; heeft hij nu ook het kopmanschap in verschillende koersen.
3) Wat is de reden, dat hij San Sebastian niet rijdt volgens zijn huidige programma.
4) Volgens zijn programma rijdt hij aan het einde van het seizoen niet Japan maar China en Hongkong. Ik dacht dat hij de Japan Cup nog eens winnend wilde afsluiten.

TLJCAMPS

Ik heb alle vragen naar Antwan gestuurd en deze week komt er z.s.m. reactie!

kelderfan

'@S.Morgenstern
Het is toch klip en klaar, dat 't team TJV beter in balans is als jouw Team Sunweb.
Niet alleen zijn de toppers van TJV beter en scoren beter, maar precies wat Roglic goed aangeeft, dat zonder goede ondersteuning hij niet kan scoren en dat geldt ook voor Dylan Groenewegen. TJV heeft nu naast GT's, kleine UWT's, sprintkoersen ook 't Vlaamse klassiekersegment omarmt. Waarom denk jij, dat 't team Sunweb beter is?

Lebbes

'@rahimns
Kan niet reageren op je podcast post reageren, vandaar dat ik het hier doe. Ik heb genoten van de podcast en het enige wat jullie missen is meer ervaring ;)
Ik zou graag ook graag jullie mening willen horen over de minder bekende namen, daar hebben jullie denk ik meer zicht op dan de rest van ons. Succes met dit project en blijf jullie passie delen!

tdola

Indien mogelijk voor tolhoek nog vraag:

Is er een vaste volgorde in de giro wie laatste een er laatste en tweener laatste man enz is voor Roglic in de komende giro in de bergetappes? Of gaat dat elke dag anders zijn? (Ik denk Bouwman/kuss, dan tolhoek en laatste de plus).
Onder voorbehoud van vorm natuurlijk.

Is het mogelijk dat we hem of een van de Andere helpers vooruit gaan zien in een etappe, om dan later evt Roglic bij te staan? Of steeds bij Roglic blijven?

Zal hij de 1e 1,5 week in de giro voornamelijk wat bidons halen en tijdig uitbollen? Of zijn er nog andere taken voor hem?

En deze zal ie wel niet antwoorden: 3e of 4e etappe mogelijk waaier mogelijkheden, gaat tjv daar dealtje sluiten met 1of 2 andere ploegen om de boel op de kant te gooien (zeg sunweb en de ceuninck bijv) en wat concurrenten van Roglic tijd aan te smeren. Al zal tolhoek zelf daar niet de meest ideale renner voor zijn (leezer, van Emden, de plus zeker wel).

TLJCAMPS

'@Tdola, Ik heb net alle vragen helaas al opgestuurd.... Ik zal proberen nog wat te regelen voor je, zal vast wel goed komen!

TLJCAMPS

'@Tdola
Ik heb de vragen gestuurd naar Antwan en hij zei dat hij zijn best ging doen om ze nog voor zaterdag te beantwoorden!

S. Morgenstern

Sunweb heeft in potentie veel meer renners die goede uitslagen kunnen rijden en zeker qua jonge klimmers/heuvelrenners meerdere grote talenten. Jumbo heeft een ploeg met inderdaad een betere verdeling richting sprints, Vlaamse klassiekers en vlakke ondersteuning. Dat is voor Jumbo een keuze die in het verleden mede ingegeven werd door het budget. Een keuze die juist door mij veelvuldig werd verdedigd tegenover degenen die vooral meer (relatief dure) talentvolle klimmers willen zien komen.

Neemt allemaal niet weg dat Sunweb in potentie in de breedte een betere selectie heeft. De leeftijden en de adelbrieven van bij de beloften bekijken is wat dat betreft genoeg om dat verschil te zien en ook te begrijpen waar dat budget van Sunweb dus naartoe gaat. Dat het nu een jaar lang bij Jumbo allemaal wat beter lukt, zou de Jumbo supporter echter niet in de verleiding moeten brengen om al te grote schoenen aan te trekken. Zeker niet wanneer je nog geen anderhalf jaar geleden Sunweb (waar toen alles lukte) juist gebruikte als lichtend voorbeeld voor deze ploeg.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dit jaar vind ik Sunweb niet zo denderend, selectie is er veel op achteruit gegaan. Veelzeggend dat waar eerst de renners van TJV naar Sunweb gingen ze nu het pad andersom bewandelen. Eerst Kelderman, TenDam. Nu Teunissen en Hofstede.

Power is een hartstikke leuk talent maar bv een Laurens de Plus is nog een stapje hoger, dat heeft hij in de UAE tour al laten zien.

Ik vind TJV dit seizoen qua potentie nog ietsjes beter als je Roglic tegen Dumoulin wegstreept en Groenewegen tegen Matthews. Daaronder heeft TJV nog een Kruijswijk en van Aert en daar moet Sunweb Kelderman en SKA tegenover zetten. Ook leuke namen maar ik weet wel welke ik zou kiezen

Daar is overigens niks mis mee, elk team heeft weleens een dipje. TJV en voorgangers komt er net uit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Je hebt natuurlijk altijd gelijk, maar in deze is TJV juist door 't aantrekken van een hele goede De Plus en een Tony Martin, die het goede voorbeeld geeft een stuk sterker geworden en dat kun je van Sunweb toch niet zeggen. Wat Roglic en Kruijswijk aangeven, dat een goede ondersteuning de basis is, wordt dit jaar duidelijk onderstreept met klinkende zeges. En dat Roglic grotere stappen heeft gezet dan Tommie komt er nog bij.TJV heeft een supersprinter, die 't ook alleen afkan;
Zij hebben Roglic die zich niet verschuilt en scoort in kleine UWT-rondjes en direct ook in GT's; Zij hebben met Kruijswijk een grote ronderenner, die zich ook niet verstopt en de aanval zoekt.
Nu ook nog Wout Van Aert de rangen heeft versterkt is TJV op alle fronten beter en dat blijkt door 't aantal UWT-zeges.
Dat zie je ook terug in de Toc.

simplex

S. Morgenstern 7 mei 2019 om 22:34
Ik heb hier al langer niet gepost, maar nu toch maar even als bevestiging van zijn duidelijke en juiste bijdrage.
De kous op de kop (o.i.d.) , 100 procent voltreffer, vervelende vlek en smet op wielerkennis van diverse anderen duidelijk weggewerkt. Behalve de ons bekende veelposter nog enkele veelvuldig opduikende geelhemden die hier vaak opduiken en als TJV-fan zich in hun posts vrijwel altijd schijnen en te moeten afzetten tegen die zgn. andere succesvolle en NIET "landenploeg" SUNWEB. Bij tijdelijk wegblijven resultaten (die bij TJV de laatste 2 jaar er wel zijn) is het altijd leuk om Spekenbrink en de hele organisatie en cultuur af te zeiken. Komt Tom Dumoulin daar ook nog bij als hij van Roglic en anderen kan verliezen?

S. Morgenstern

Ik denk dat ook Sunweb genoeg versterkingen heeft gehaald die hier als geweldig zouden zijn bestempeld. Hirschi voorop natuurlijk, maar Roche was vast de ideale vervanger van Clement geweest, of anders had je Bakelants wel als zodanig gezien, Kanter had meer krediet gekregen als ritwinnaar in de Ronde van de toekomst en Col en Nieuwenhuizen zouden (terecht) als twee van de grootste Nederlandse talenten voor het Vlaamse werk worden bestempeld.

Uiteraard kun je de weging anders maken, niets mis mee, maar de overdreven negatieve beoordeling van de selectie van Sunweb slaat nergens op en is wat mij betreft tamelijk inconsequent.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Morgenstern

Een talent als Hirschi aan je ploeg kunnen toevoegen lijkt mij altijd goed.

Ik denk alleen dat als je wat er bij Sunweb is vertokken afzet tegen wat er voor terugkomt, dat ze er per saldo op achteruit zijn gegaan.
En ik denk dan nog niet eens aan overwinningen of klimmend potentieel, maar meer aan ervaring en constantheid.

De gemiddelde leeftijd daalt bij Sunweb met deze transferperiode wederom waarbij ze enkele zeer ervaren mannen (met name ter ondersteuning van Dumoulin) kwijtraken, en daar komen naast Roche met name heel jobfe neo'profs voor terug.

Ik denk dat je in moet calculeren dat die de eerste twee jasr wellicht niet zo constant zullen zijn, en zeker de benodigde ervaring missen om een Dumoulin in een leiderstrui goed te kunnen ondersteunen.

S. Morgenstern

Klopt, hoewel ook Bakelants is aangetrokken natuurlijk, dus denk ik dat ze er ook op korte termijn niet op achteruit zijn gegaan. Qua renners met potentie denk ik dat ze zeker een aardige stap hebben gezet.

Een negatieve vergelijking qua directe versterkingen van de selectie met Jumbo (in vergelijking met vorig jaar), valt kijkend naar de toename van het budget overigens uitstekend te verklaren. Jumbo heeft er tenslotte aardig wat ruimte bij gekregen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat Sunweb met het starten van een jonge talentengroep goede resultaten heeft behaald en dat die jonge talenten mooi doorstromen naar de hoofdmacht wordt hier ook niet neergehaald. TJV wil die stap nu ook terecht zetten.
Want het heeft zijn voordelen. Dat een Bol goed is, ja maar die wordt bij TJV echt niet gemist.
Op dit moment of dit jaar is de hoofdmacht van TJV op alle fronten sterker gebleken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Jumbo haalt inderdaad meer uit zijn selectie; dat punt betwist ik nergens. Dat gegeven is echter geen goede reden om de samenstelling van de selectie van Sunweb hier ter discussie te stellen; dat is wel mijn punt.

Zoals ik een mindere periode van Jumbo, waarin er even een aantal dingen tegenzitten bij cruciale renners, ook nooit een goede aanleiding heb gevonden voor Sunweb (of andere) supporters om hier op de selectie van Jumbo te komen kakken. Ook daar gaf ik dan altijd tegengas.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rahim even om op terug te komen. TJV zou geen renners weghalen bij ploegen als Metec, Monkey Town, SEG en Sunweb, omdat zij het opleiden van renners door die ploegen respecteren.

Nu zie ik via https://www.cyclingonline.nl/artikel/16539_opleidingsploeg_jumbo-visma_krijgt_vorm.html dat TJV (naast Hidde van Veenendaal en Lars Boven) interesse heeft in Rick Pluimers, die wel degelijk van Monkey Town is...

Rawolf

Volgensmij maak je er vooral zelf van dat wij 'overdreven negatief' doen over de selectie van Sunweb.

Dit seizoen hebben de gele mannen een betere ploeg oa doordat Sunweb in mijn ogen een slechte transferperiode heeft gehad. Geschke en Teunissen verliezen wat toch sterke mannen waren daar onder de kopmannen. Hirschi is een hele goede maar daar mag je dit seizoen nog geen overwinningen van verwachten. En een Geschke mis je nu echt wel in de grote rondes, schat Roche wel wat lager in.

Geen verwijt slechts een vaststelling, wie weet is het volgend seizoen weer omgedraaid

S. Morgenstern

Iedereen die het werkelijk raadselachtig vindt hoe ze met een groter budget zo'n selectie samen hebben kunnen stellen en daar op deze plek een punt over meent te moeten maken, die is wat mij betreft wat sneu bezig en is overdreven negatief over de selectie van Sunweb.

Prima verder wanneer je jezelf daar niet in herkent, dan heb je geen enkele reden om je aangesproken te voelen.

Laatst gewijzigd
Witte Trui

Ik denk dat de filosofie van Sunweb er ook toe leidt dat niet zoveel in directe versterkingen wordt geïnvesteerd (al had Dumoulin dat ongetwijfeld graag meer gezien). Roche en Bakelants zijn weliswaar gehaald, mede voor het compenseren van weggevallen ervaring, maar die brengen het niveau niet omhoog (want vervanging). Power is een versterking in mijn ogen. De overige groei van de ploeg moet letterlijk komen uit de - brede en sterke - talentpool die zij inmiddels in de WT- ploeg hebben. Hirschi staat buiten kijf, maar juist van de Aussies, Vervaeke, Bol en Kamna mag je op korte termijn meer verwachten.

Die filosofie van opleidingsploeg (nu ook weer met een nieuwe sprinttrein in oprichting) vind ik mooi, ook nu Sunweb niet langer (op papier) een Nederlandse ploeg is. Diezelfde filosofie heeft TJV nu volgens mij, waarbij ze wel meer lijken te investeren in 'de tweede lijn' met renners als Teunissen, Martin en de Plus. De eerdere komst van Van Aert is een meevaller in de vergelijking trouwens, maar eigenlijk had die komende jaar pas aangesloten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen ze hadden het volgens mij over beloften renners, dit zijn volgens mij junioren?

Yeez

'@rahimns klopt, Pluimers is nog junior, maar rijdt wel voor Monkey Town. Renners als Molenaar daar zijn 1ste jaars beloften

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kijk je moet ergens renners vandaan halen... je kan ze niet van de straat plukken. Maar ze gaan niet agressief renners weghalen, zeker geen top beloften talenten of renners die nog een doorlopend contract hebben. Maar als ze zelf willen dan is het natuurlijk een ander verhaal.

1 2 ... 175 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.