Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 18 ... 501 502
S. Morgenstern

Ik had nooit verwacht dat de bowlingbal van wielerflits zich zo druk kon maken over de lelijkheid van een naam..

tendam

Ik denk dat Romans een advocaatje teveel op heeft.

kelderfan

"De Tier is net als Hofstede geen serieuze optie; ze hebben genoeg renners die een stuk beter zijn."
Omdat hij Belg is, of heb je vergelijkingsmateriaal. De Tier was in een aantal koersen de beste van TLJ.
Bijvoorbeeld in de Strade is wie een stuk beter?

S. Morgenstern

De Tier is inderdaad een van de beste renners in de selectie voor de explosievere (eendaagse) heuvelkoersen. We hebben het nu echter over de sterkst bezette meerdaagse koers van het seizoen waar hun kopmannen met name ondersteuning nodig hebben die het verschil maakt in de bergen, de vlakke finales en/of de ploegentijdrit.

De Tier is daarvoor geen serieuze optie, omdat hij op geen van die terreinen tot de betere renners uit de selectie behoort. Waarom het feit dat hij een Belg is er iets mee te maken heeft!? Ik noem De Plus note bene als belangrijkste alternatief voor de (wat mij betreft) meest logische keuze.

Laatst gewijzigd
kelderfan

De Tier heeft zich net als Koen Bouwman goed laten zien in de ondersteuning, juist ook in de GT's.
Nu zijn de Giro en Vuelta geschikter voor De Tier juist vanwege de explosievere beklimmingen. Dus als dat de reden is, ben ik met je eens.
Maar waarom jij hem niet als serieuze kandidaat ziet voor de sterkst bezette meerdaagse koers van het seizoen ben ik niet met je eens, want Kruiijswijk heeft een 2e. man in Bennett en Gesink om hem bij te staan in de hoge bergen.
Nu kun je 1) kiezen voor Roglic, want die heeft nog niet besloten om de Giro te rijden, maar dan heb je alleen Tolhoek en Kuss voor die job.
Als Roglic de Giro gaat doen, dan zie ik hem niet ook nog in de TdF acteren. {de te korte tijd tussen die 2 koersen}, dan kom je bij 2) Tolhoek, die 't prima zou doen in de TdF, maar dan heeft Roglic alleen Kuss en misschien De Plus om hem bergop bij te staan. Als je Roglic serieus neemt, dan mag hij ook de beste ondersteuning krijgen en dan met 1)Tolhoek, 2) Kuss, 3} De Plus met Olivier en De Tier/Bouwman. Dan kom je bij mijn punt. Bouwman/ De Tier/ Olivier zouden die 4e. plek kunnen invullen, maar dan in de ondersteuning, Want je kunt Martin niet als waterdrager inzetten op die dagen, dat Groenewegen zijn mannen nodig heeft. Dus wie dan Gesink?

gardeyn

Roglic in de Giro voor het klassement en Tour als helper/rittenkaper lijkt me best voor de handliggend.
Zie Kruijswijk een aantal jaar terug.

S. Morgenstern

Je kunt van mening zijn dat Roglic na de Giro niet in staat is goed te zijn in de Tour. Je kunt van mening zijn dat Tolhoek, Kuss en De Plus allemaal nodig zijn in zijn ondersteuning.

Zelfs dan is De Tier echter niet de renner om naar de Tour de France te sturen, omdat je dan alsnog in Bouwman een renner hebt die voor de ondersteuning die in de Tour wordt gevraagd geschiktere kwaliteiten heeft.

Zelfs wanneer je dus voor enkele duidelijk betere opties (Roglic, De Plus en Kuss) beren op de weg wilt zien, is De Tier niet de renner met de kwaliteiten die ze nodig hebben en daarmee dus geen serieuze optie om hier nu te overwegen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je ziet in Bouwman een betere ondersteuning en derhalve is De Tier geen serieuze optie. Dat je in deze eerder denkt aan Bouwman; ja ik ook, maar daarom kun jij wel beren zien in de eventuele opstelling van De Tier.
Sorry maar eerst is Roglic geen renner voor 3 weken en dan is hij prima om 2 GT's achter elkaar te doen.
Waarom heeft Zeeman dat niet eerder gezien, want Kruijswijk kwam een renner van zijn niveau te kort in de Vuelta.
Maar er is een oplossing, want nu Clement is gestopt, kun je Visconti voor een jaar erbij nemen. Dan heeft Roglic zijn helpers voor de klus.

S. Morgenstern

Je ziet in Bouwman een betere ondersteuning en derhalve is De Tier geen serieuze optie. Dat je in deze eerder denkt aan Bouwman; ja ik ook, maar daarom kun jij wel beren zien in de eventuele opstelling van De Tier.

Wanneer ze voor de belangrijkste koers van het jaar in december werkelijk kiezen voor zo'n beetje de vijfde optie voor die plek in de selectie, dan zou ik de ploegleiding niet serieus nemen..

Sorry maar eerst is Roglic geen renner voor 3 weken en dan is hij prima om 2 GT’s achter elkaar te doen.

Roglic is nooit 'geen renner voor 3 weken' genoemd, werkelijk door niemand. Renners van zijn niveau zijn inderdaad prima in staat om twee grote rondes (zeker in verschillende rollen) achter elkaar te rijden. De voorbeelden daarvan zijn talloos..

Jij bent los daarvan de laatste om anderen inconsequente opvattingen te verwijten. Of moet ik nog eens wijzen op je overtuiging dat Clement na de Giro en de Dauphine best geselecteerd kon worden voor de Tour de France.

Waarom heeft Zeeman dat niet eerder gezien, want Kruijswijk kwam een renner van zijn niveau te kort in de Vuelta.

Wanneer je voor de Vuelta Bennett, Kuss en De Tier niet genoeg vond qua ondersteuning in de bergen en denk dat Kruijswijk daar Roglic tekort kwam, dan geef je dus juist een argument om Roglic volgend jaar nodig te achten voor de Tour de France.

Maar er is een oplossing

Maar er is geen probleem...

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

De Tier naar de Tour! lijkt me. Alleen al als eerste compensatie voor 'Jumbo-Visma'.

Jotto-Lumbo

Niemand oppert Gesink voor de dubbel als knecht, net als dit jaar?

Tour: Kruijswijk, Bennett, Gesink, Bouwman (of de Plus), Martin, Groenwegen, Roosen en Jansen.

Giro: Roglic, Tolhoek, Gesink, de Plus (of Bouwman), Kuss, van Poppel, van Emden, Leezer (of Teunissen).

Zit er een TTT in de Tour van 2019? Anders moet er toch overwogen worden om Roglic of van Emden in de Tour ploeg te plaatsen.. anders heb je zelfs een minder team dan dit jaar.

Poeksel

Hoezo zijn Bennet, Bouwman en Martin minder in TTT dan Roglic, Martens en Tolhoek? Dat Jansen en Roosen dan een jaar ouder zijn lijkt me ook niet nadelig.

(Veel slechter dan dit jaar kan het ook niet gaan trouwens...)

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

De Tier reed toch prima afgelopen Vuelta. In die ene bergrit reed hij samen met Kuss het hele peloton uit elkaar. En hij streed nog mee om een ritzege na een lastig parcours. Ik zie hem ook niet direct naar de Tour gaan, maar voor een Roglic in de Giro zou het een prima knecht kunnen zijn. En toch wel een stuk beter dan Hofstede. Nee, die heeft me niets misdaan. Maar afgelopen Giro zat hij bijna continu in de bus als knecht van Dumoulin. Die heeft in mijn ogen het niveau (nog) niet en vind het ook best een rare transfer voor Jumbo.

Poeksel

Zeeman heeft specifiek over Hofstede gezegd "Hij zal een belangrijke rol krijgen in de ondersteuning van onze klassementsrenners.” Waarschijnlijk rijdt hij komend seizoen dus een grote ronde (of twee).
Ze zullen hem ongetwijfeld ook eerst getest hebben voor hem een contract aan te bieden. Mijn gok is dat uit de testen bleek dat hij geen prutser is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Niermann heeft volgens mij nog met hem gewerkt bij Rabobank, dus dan zullen ze weten wat er intrinsiek nog in hem moet zitten en wat voor jongen het is. Ik verwacht volgend jaar een rol zoals die van Lindeman, met mogelijk een selectie voor de Giro of de Vuelta.

Laatst gewijzigd
jvh93

Het is nu dus officieel. In 2019 zal Jumbo-Visma toch met een serieus blok starten in de voorjaarsklassiekers. En dat na jarenlang eigenlijk niet tot nauwelijks zichtbaar te zijn geweest na het vertrek van Vanmarcke. Nu met van Aert, Teunissen, Vd Hoorn, Roosen, Grondahl Jansen, Van Poppel, Groenewegen, Wynants, van Emden en Tony Martin toch voldoende prima renners om uit te kiezen.

user26799

Ik lees hier merkwaardige dingen .... Kruijswijk mistte iemand van zijn niveau in de Vuelta... Als de knecht even goed moet zijn als de patron... Dan is hij geen knecht natuurlijk. Daarbij vergeet men de ploegbevelen : taak volbracht is krachten sparen voor de dag nadien....

Voor zijn ziekte was De Tier de ultieme helper in Catalonië en in Baskenland. In Polen geselde hij met Battaglin het peloton in de bergen. En in Spanje was hij de enige helper die overeind bleef in dienst van 2 kopmannen : Kruijswijk en Bennett.

Nog iets over De Tier.... Jumbo-Visma zoekt vooral renners voor het klassieke voorjaar. De Tier reed, toen hij stopte met veldrijden, nog anderhalf seizoen bij de beloften. Hij werd 5e in Parijs-Tours, 9e in de Ronde van Vlaanderen, 8e in Luik-Bastenaken-Luik, 14e in Parijs-Roubaix, 3e in de Circuit de Wallonie. Dat wijst toch op aanleg voor dat soort werk... Ook Neilson Powless (die lijkt hier wel vergeten te worden), toonde aanleg met een 6e plaats in LBL en 10e in de Ronde van Vlaanderen.

S. Morgenstern

De Tier is een prima knecht, geen ultieme helper en geselaar van het peloton. Hetgeen hij dit seizoen in Catalonië, Baskenland en buiten enkele dagen in de Vuelta liet zien is niet goed genoeg voor een Tour de France selectie. Het is daarbij ook geen toeval dat hij juist in de heuvelritten van Polen zo geweldig uit de verf kwam.

tendam

Misschien is Van Aert wel iemand voor dat laatste Tourstekje. Redelijk allround, nuttig in de ploegentijdrit, interessant voor de sponsor in België. Het zou z'n eerste grote ronde zijn, maar hij is natuurlijk wel al vrij 'oud'.

Witte Trui

Ik kan me goed voorstellen dat Roglic zich puur richt op de Giro (en later wellicht Vuelta) en daar een deftige ondersteuning krijgt. In de Tour zal er echter - naast Gesink en Bennett (hoe goed herstelt hij van zijn mysterieuze blessure?) - een klimknecht bij móet. Immers, van het niveau Roglic náást Kruijswijk is er niemand, terwijl dat juist zorgde voor de manier van koers maken. Dan moet je (eigenlijk) Tolhoek meenemen of de Plus moet bevestigen en meegaan.

Qua Giro- ploeg mis je nu al een fitte Clement (taaie knecht, niveau beste 20 klimmers). Van Poppel heeft genoeg aan Teunissen en Leezer (of van Emden), terwijl die op het vlakke ook kunnen knechten voor Roglic wanneer die weer eens zit te slapen. Dan moet je hopen dat Olivier en Kuss stappen zetten om het gemis van Clement op te vangen en Tolhoek/de Plus en Bouwman mee als 'meesterknechten'. Tolhoek en Bouwman zijn er klaar voor dat stapje te zetten naar een consistente 3 weken koersen. Powless lekker naar de Vuelta sturen.

Giro is dan:
Roglic - Tolhoek - Bouwman - de Tier - Kuss - Van Poppel - Teunissen - Van Emden

kelderfan

quote:"Wanneer je voor de Vuelta Bennett, Kuss en De Tier niet genoeg vond qua ondersteuning in de bergen en denk dat Kruijswijk daar Roglic tekort kwam, dan geef je dus juist een argument om Roglic volgend jaar nodig te achten voor de Tour de France.
Je bent weer een aantal argumenten vergeten. Bennett was niet in zijn beste vorm en zeker in de laatste week; Kuss moest nog ontdekken hoe een drieweekse wordt gereden. Hij kwam helaas in de derde week in de problemen. Dus moest De Tier veel werk opknappen met een verrassende Danny van Poppel. Dus ja Kruijwijk had graag Clement erbij gehad.

On: Wout Van Aert wauw; dat is echt goed nieuws te noemen en meteen ook een kandidaat voor de Giro.
Het Vlaamse blok/klassiekers is weer op niveau met als speerpunten Van Poppel, Van Aert, Teunissen en Van der Hoorn.
Dat belooft nog wat voor de Omloop en de Strade met Floris De Tier.

S. Morgenstern

Kruijswijk zal er volgend jaar in de Tour de France dus ook graag renners van het niveau van Clement (of beter) bij willen hebben..

jvh93

Wederom goed nieuws rondom de ploeg vandaag. 7 nieuwe partners die zich aan de ploeg hebben verbonden.
Benieuwd of er nog nieuws over blijft voor de ploegenpresentatie vrijdag XD

Jotto-Lumbo

langdurige contractverleningen van Roglic en Groenewegen zouden de kers op de taart zijn!

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het goede nieuws blijft komen. Dan blijft er niet veel over, maar een kers op de taart zou natuurlijk heel mooi zijn.
Gezien het interview van Jansen zou er ook nog een Noor in de pijplijn zitten,
Maar contractverleningen van een paar sterkhouders zou ook niet verkeerd zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 18 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.