Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 184 ... 501 502
S. Morgenstern

Achteraf misschien, maar op het moment dat die eerste groep weg rijdt was het nog ontzettend ver en met een andere samenstelling (Bennett dan in ieder geval) wordt zo'n groep misschien wel eerder gepakt en was juist die inspanning achteraf weer dom.

De tweede en laatste groep ontstaat, na de samensmelting, op makkelijker terrein waar Bennett niet op bestelling met iedere groep mee kan zitten. Doen alsof dat wel zo is heeft geen zin, ook niet als je Niermann bent.

Yeez

'@morgenstern met jouw kennis die zelfs ploegleiders overstijgt moet je toch gewoon de wielerwereld in

S. Morgenstern

Als je inhoudelijk verder niets hebt toe te voegen, kun je het natuurlijk ook gewoon daar bij laten.

Laatst gewijzigd
Rebellin

S. Morgenstern +1. Laat die jessevdalen (geen verstand van wielrennen) lekker blaten.

Onbekende gebruiker

Jesse heeft gewoon gelijk, dat overanalyseren over hoe wat en dit-dat voegt niks toe. Resultaten tellen, laat de rest over aan de ploegleiders.

@Xistnc Inderdaad Bennett moet een lange klim hebben die 8-10% is. Alles daaronder wordt hij met zijn bouw eraf geblazen en daarboven is hij niet explosief genoeg voor.

xistnc

'@pandaman
Hoezo inderdaad? Ik zeg precies hetzelfde als Vlek, die je overanalyseren verwijt.

S. Morgenstern

Wat op zichzelf waarschijnlijk geen onterecht verwijt is..

Laatst gewijzigd
Witte Trui

Ik hoop wel dat Bennett verbetert en op mt. Baldy bij de besten hoort (in dit veld). Hij heeft immers een belangrijke taak t.t.v. de Tour, zeker wanneer Gesink daar niet fit kan starten. Vooralsnog lijkt hij zowel inhoud, als explosiviteit te missen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat Bennett een groepje met Dennis en De La Cruz laat rijden kan ik nog begrijpen. Met Powless heb je daar nog een mannetje mee. Maar dat je daarna zelf er naartoe springt op een klimmetje (dat moment met higuita in het wiel) en daarna middenin de groep gaat zitten en weer renners als Van Garderen, Moscon en Schachmann laat rijden is gewoon ronduit slecht en getuige van naïviteit en weinig koersinzicht. Dat Pogacar er daarna naartoe springt is puur explosiviteit en niet van niet beter kunnen. Ik denk dat Bennett zaterdag de beste klimmer op MT Baldy is (samen met Van Garderen en Pogacar), maar vannacht was constant achter de feiten aanrijden. Daar waar Powless wel 2x meespringt.

S. Morgenstern

Van Garderen, Moscon en Schachmann rijden op het vlakke met zeven andere weg uit een groep van op dat moment bijna vijftig man. Alsof Bennett in zo'n situatie met iedere groep met goede mannen mee kan zitten.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Jesse

Ik weet het zonet nog niet of Bennett wel de bestr klimmer zal zijn, die Pogacar is echt een uitzonderlijke en een alleskunner als Moson moet je ook nog maar zien af te schudden.

xistnc

Mannen als Porte en anderen kunnen op Mt Baldy opeens ook meedoen, terwijl ze gisteren in hetzelfde bedje ziek waren als Bennett.

Wat los staat van het feit dat ik vind dat Bennett op het wiel van Pogacar had moeten kunnen zitten, toen die de sprong naar voren maakte. Omdat hij dat niet kon, verwacht ik dat hij tekort zal komen voor de ritzege op Mount Baldy en de eindzege.

Yeez

'@xistnc of hij zat te ver, want later zag je een kort shot dat hij tussen het peleton en dat groepje zwemt

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen dat was Powless die terugwaaide uit die eerste groep

Onbekende gebruiker

'@Xistnc ik bevestig slechts wat je zegt en heb het niet over Vlek toch
En ik verwijt het niet Vlek, ik verwijt Morgenstern juist dat, ff beter lezen ;)

Rawolf

Als van Garderen, Schachmann, Moscon en daarna Pogacar gaan moet je toch gewoon maken dat je meekomt? Bennett heeft teveel a la Meintjes gekoerst, achterin de groep blijven zitten en hopen dat het samen naar de finish rijd.

@jan, Vlek = Morgenstern

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

'@Random wist ik niet. Dat verklaart het anti-supporteren weer een beetje

Wielerfan1987

Overigens:

Jumbo Visma heeft twee plekjes open met de gedachte twee talenten van die shortlist van 6 hopelijk binnen te slepen.

Uiteraard is recent de plek van Daan Olivier vrijgekomen.

Maar wat met de tweede plek? Gaat de ploeg uitbreiden met 1 renner?
Of is de leiding aan het voorsorteren op een eventueel vrijwillig vertrek van een talent als bijvoorbeeld Powless of Kuss?
Of gaat bijvoorbeeld de Tier het slachtoffer worden van zijn tot tot nu toe mindere laatste 12 maanden?

Stoempie

Ik hecht meer waarde aan de analyse van Nierman, dan menigeen hier. Grischa was kritisch richting Bennet.

xistnc

'@Wielerfan1987
Heb je daar een bron bij?

S. Morgenstern

Als TJVG, Moscon en Schachmann weg zijn dan moet je (als ze achteraf weg blijken te blijven) inderdaad mee zijn; als Higuita, Porte en Spilak mee waren geslopen, dan had je ook mee moeten zijn; als Uran, Grosschartner en Meintjes uit die groep van dik veertig renners waren gedemarreerd, dan had je mee moeten zijn.

Als je beseft dat nooit alle favorieten in zo'n groepje, dat in een tactische fase ontstaat, mee kunnen zitten en weet dat Bennett slechts één van die favorieten is (niet iemand waarvoor aparte wetten gelden), dan moet het ook niet moeilijk zijn om, naast de constatering dat je achteraf met de goede groep mee had moeten zitten, vast te stellen dat niet meezitten geen gevolg was van dom of slecht koersen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Bij elke ploeg gaan aan het eind van het seizoen wel wat renners weg Wielerfan1987. Als het zo uitkomt zouden ze een renner meer in de selectie kunnen hebben, maar ik denk niet dat ze dat nu al plannen.

TLJCAMPS

Waarom niet een renner meer dan dit seizoen?

S. Morgenstern

Omdat nu een renner minder (Olivier) ook genoeg lijkt te zijn, dus dan is een renner meer waarschijnlijk één renner teveel.

Laatst gewijzigd
Jorco

Erg sterke rit van TJV in Duinkerken! Op een momentje na waarbij Dylan ff ingesloten raakte en zijn trein moest laten gaan.. maar dat kwam weer goed na een lastige bocht.
Hierna enorm indrukwekkend afgemaakt door de laatste 3 renners :)

1 2 ... 184 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.