'@vlek dan hebben we daar een meningsverschil want de overige namen die jij noemt zou ik minder belangrijk achtten in een etappe als die van gisteren. Moet je echt letten op Meintjes die al 2 jaar niks heeft gepresteerd op een 4 % klim?
Goede leadout voor Groenewegen in duinkerk, dat word overeinningkjes wegtikken daar. Was vooral Jansen met een hele goede beurt.
Meintjes zou ik inderdaad niet in de gaten houden. Ik had op basis van de beschikbare kennis op dat moment denk de sterkste reageerder van daarvoor (Huigita) als belangrijke concurrent gezien, met Pogacar en misschien Schachmann (hoewel dat niet de klimmer is die dit rondje gaat winnen).
Mijn punt is dus dat je niet iedereen kunt volgen in die situatie. Moscon viel iets meer dan een week nog uit de Giro-selectie, omdat zijn vorm niet goed genoeg was, dus die zou bijvoorbeeld net als Meintjes sowieso niet in aanmerking komen. TJVG leek hier ook niet de sterkste EF-renner aan de start. Achteraf is het echter makkelijk wonen..
De feitelijke constatering dat Bennett bij beide groepjes had moeten zitten?
Gedeeltelijk; het eerste groepje had een mooie situatie geweest, omdat dan ook Powless mee had gezeten en dus was mee sprinten op de top wel aardig geweest. Lijkt me echter ook een stukje coaching vanuit de wagen en op zich was meezitten daar uiteindelijk niet noodzakelijk.
Het tweede groepje reed met voorsprong naar de finish, dus daar had hij achteraf bij moeten zitten. Daar meer van maken dan die feitelijke constatering (weet niet of Niermann dat doet), slaat echter nergens op.
Leezer en Van Emden zijn toch veel waardevoller in zo'n finale? De Plus en Tolhoek moeten zich sowieso zo veel mogelijk sparen, Kuss en Bouwman hebben in de eerste helft een klein beetje werk verricht op kop en Martens moest in de voorfinale aan de slag. Lijkt mij de juiste verdeling.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.