Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 185 ... 501 502
Rawolf

'@vlek dan hebben we daar een meningsverschil want de overige namen die jij noemt zou ik minder belangrijk achtten in een etappe als die van gisteren. Moet je echt letten op Meintjes die al 2 jaar niks heeft gepresteerd op een 4 % klim?

Goede leadout voor Groenewegen in duinkerk, dat word overeinningkjes wegtikken daar. Was vooral Jansen met een hele goede beurt.

TLJCAMPS

Mooie voorstelling!

S. Morgenstern

Meintjes zou ik inderdaad niet in de gaten houden. Ik had op basis van de beschikbare kennis op dat moment denk de sterkste reageerder van daarvoor (Huigita) als belangrijke concurrent gezien, met Pogacar en misschien Schachmann (hoewel dat niet de klimmer is die dit rondje gaat winnen).

Mijn punt is dus dat je niet iedereen kunt volgen in die situatie. Moscon viel iets meer dan een week nog uit de Giro-selectie, omdat zijn vorm niet goed genoeg was, dus die zou bijvoorbeeld net als Meintjes sowieso niet in aanmerking komen. TJVG leek hier ook niet de sterkste EF-renner aan de start. Achteraf is het echter makkelijk wonen..

Laatst gewijzigd
Stoempie

Morgenstern, je hebt wel veel woorden nodig voor wat je wilt zeggen. Vraagje. Ben je het eens met Nierman?

S. Morgenstern

De feitelijke constatering dat Bennett bij beide groepjes had moeten zitten?

Gedeeltelijk; het eerste groepje had een mooie situatie geweest, omdat dan ook Powless mee had gezeten en dus was mee sprinten op de top wel aardig geweest. Lijkt me echter ook een stukje coaching vanuit de wagen en op zich was meezitten daar uiteindelijk niet noodzakelijk.

Het tweede groepje reed met voorsprong naar de finish, dus daar had hij achteraf bij moeten zitten. Daar meer van maken dan die feitelijke constatering (weet niet of Niermann dat doet), slaat echter nergens op.

Stoempie

Thanks man! Ja. Ik zou hooguit zeggen dat Bennet wel wat scherper had mogen zijn

Waarom reageerde Roglic zo als hij reageerde 😯

Yeez

Omdat roglic niet wilde rijden, omdat derest was gevallen. Daar krijg je geen vrienden mee. Leek zo geen tijd te willen winnen.

Yeez

Daarom bleef hij maar lekker bij ackermann in het wiel zitten. Zie ook de tweet van Kerckhoffs

Stoempie

Zal toch niet. Het was gewoon een sprint om de ritwinst

mooiman

Leezer goud waard vandaag

leegloper

Dan had Roglic toch nog in het wiel van Carapaz kunnen blijven? Volgens mij zat hij al in het wiel van Carapaz toen die demarreerde.

Yeez

Ik denk dat die een teken wilde afgeven en daardoor bleef zitten. Kijk maar terug, die kon makkelijk uit het wiel van ackermann komen hoor. Dit is laten zien dat je zo geen tijd wilt pakken en vrienden maken

aru123

Leezer verdient een standbeeld op het juiste moment vlak voor de val roglic perfect naar voren gebracht

Rawolf

Roglic doet goede zaken, verbaasde me wel dat Bouwman of de Plus zich niet gemengd heeft om Roglic bij te staan in de laatste 2 kilometers. Nu met een klein groepje maakt het niet uit maar vooraf gezien is het toch lekker nog iemand bij te hebben

mus van de maasstad

Lekker dagje zo voor TJV met ritwinst dylan en tijdwinst primoz.

S. Morgenstern

Leezer en Van Emden zijn toch veel waardevoller in zo'n finale? De Plus en Tolhoek moeten zich sowieso zo veel mogelijk sparen, Kuss en Bouwman hebben in de eerste helft een klein beetje werk verricht op kop en Martens moest in de voorfinale aan de slag. Lijkt mij de juiste verdeling.

Rawolf

Zoals je zelf misschien ook wel zag kan Leezer zo'n eindklimmetje niet aan, en dan is het fijn om er nog een mannetje extra bij te hebben in zo'n hectische finale

Jori

Koen Bouwman die de gevallen Chad Haga helpt, erg netjes!

https://twitter.com/ChadHaga/status/1128334997729861632

Canabliz

Moeten we ons zorgen maken over De Plus die op 13 min binnen komt? Of diet hij het expres rustig aan? I guess time will tell :)

Stoempie

Er is volgens mij wel iets aan de hand met de Plus.

kelderfan

Ja als de opdracht hebt om tijd te verliezen, dan kan je niet anders. Gelukkig doet Tolhoek hier niet aan mee.

TLJCAMPS

'@MichielDeRooj: 'Er is volgens mij wel iets aan de hand met de Plus.'
Op basis van wat baseer je dit?

Stoempie

Tijmen. Je ziet dat jongens als Kuss, Tolhoek en de Plus regelmatig bewust tijd verliezen. Alleen lijkt De Plus het meest tijd te verliezen van die drie. Dat icm z'n uitgesproken mindere dag van een paar dagen geleden...

Een gevoelskwestie

Rawolf

Etappe 6 zullen we meer weten, dan zal een van die 3 toch al aan de bak moeten mogelijk.

Yeez

De plus spaart zich maximaal, is de belangrijkste man de laatste week

1 2 ... 185 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.