Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 186 ... 501 502
Jori

Misschien dat ze bij Jumbo juist wel geschrokken zijn van hoe goed De Plus al is en hem extra proberen te sparen, voor als het straks wel nodig is. De ITT loog er niet om hoe hard De Plus dat muurtjes opvloog, daar zit hij bij de top 10 renners van de giro.

Robert

https://video-it.eurosport.com/ciclismo/4-giorni-di-dunkerque-groenewegen-non-sbaglia-alla-prima_vid1197149/video.shtml

Winst van groenewegen

TLJCAMPS

Laurens De Plus is wel die Roglic het langste bij moet staan. Tolhoek heb ik tot nu toe ook nog niet echt gezien dus dat is niet zo'n teken.

kelderfan

Ja dat klopt helemaal. Dat wordt een pittige etappe. Dat lijkt mij zeker te zwaar voor Leezer en Van Emden.
Na het vele werk zullen die ook wel een rustige dag hebben verdiend. Dat wordt een dag voor die drie + Martens en Bouwman.

Robert

De plus moet zich sparen tot etappe 13. Vanaf dan is hij de belangrijkste helper. Hij gaat niet voor een eigen klassement. Alles op Roglic. Dat was al eerder gecommuniceerd. Allleen bij tijdritten mag hij voluit mits voor de winst.

Dus voor nu logisch dat hij veel tijd verliest en zich dus spaart.

Stoempie

Ik hoop met jullie dat de Plus zich maximaal spaart als belangrijkste hulp voor Roglic in de bergen. En als hij idd niets onder de leden heeft, rijdt hij met de beste 15 naar boven

S. Morgenstern

Zoals je zelf misschien ook wel zag kan Leezer zo’n eindklimmetje niet aan, en dan is het fijn om er nog een mannetje extra bij te hebben in zo’n hectische finale

Ja, en dat was dan dus Van Emden geweest, die steeds nog achter Roglic zat.

kelderfan

Quote:
"Ja, en dat was dan dus Van Emden geweest, die steeds nog achter Roglic zat."
Heb ik wat gemist. Roglic zat alleen in de finale.
@Random had 't over 't laatste klimmetje en dat had Van Emden ook niet gered.

S. Morgenstern

De massale valpartij blijkbaar..

Van Emden had Roglic in die finale, met een chaotisch peloton, uitstekend in een goede positie kunnen brengen.

Stoempie

Vage discussie mannen 😂

Rawolf

Wist niet dat van Emden tegenwoordig ook al klimmer is, jij wil Roglic afzetten onderaan de laatste klim en dan laat je m t zelf uitzoeken? Lekker is dat

Yeez

We kunnen wel gaan overdrijven, maar dat roglic de laatste 4 kilometer na dat hupje alleen zit in een groepje van 15 man is niet erg lijkt me? Het is al een wonder dat hij daar zit. Je kunt niet en/en verwachten van Roglic en de ploeg

Stoempie

Klopt Jesse.

Rawolf

Dat kwam dus enkel door die valpartij, anders zit hij alleen in een heel peloton de laatste 2k

S. Morgenstern

Zonder die valpartijen was ook Van Emden niet opgehouden (of dat moet alleen voor renners van de andere ploeg gelden) en had Roglic dus een extra renner gehad om hem veilig de laatste drie kilometer in te loodsen en om hem op een goede plek vooraan af te zetten, zodat hij eventueel mee kon sprinten in de finale. Ik heb gisteren niets gezien waarvoor je voor dat werk een klimmer nodig zou hebben, maar wellicht heb ik een berg over het hoofd gezien.

Laatst gewijzigd
leegloper

Ten eerste half of kwart peloton. Ten tweede lijkt me dat niet zo erg in de laatste 2km.

S. Morgenstern

Leezer moest gisteren ook pas binnen de laatste drie kilometer laten lopen overigens, toen Roglic dus al veilig was.

Laatst gewijzigd
xistnc

Als er één zit, moeten er twee zitten. Als er twee zitten, moeten er vier zitten. Als er zes zitten, hadden er zes anderen moeten zitten. Enzovoorts. En dan achteraf na een goed resultaat weer roepen dat hij het helemaal alleen moest doen, terwijl dat resultaat juist het gevolg is van de aanpak.

Rawolf

Blijkbaar is het lastig te begrijpen, laat ik het anders stellen.

Wat als Roglic opgehouden was ipv de andere klassementsmannen? Met van Emden ga je geen tijd terug nemen op zo'n klim. Kijk maar naar Viviani dat was nog niet makkelijk.

Daarom verwonder ik me dat Bouwman en de Plus, gewoon laten lopen. Dat zijn de namen die je kan gebruiken op zo'n verraderlijke aankomst.

Uiteindelijk was het door die val natuurlijk niet nodig maar dat is achteraf praten.

assen

Persoonlijk begrijp ik niet waarom er zolang over de calamiteit van gisteren wordt nagepraat, laat staan dat enkele renners iets verweten zou moeten worden.

Laten we blij zijn dat Roglic er ongeschonden door is gekomen, en credits voor de ploeg dat ze Roglic den ganzen Tag voorin hebben weten te houden.

Wie wel of niet de val samen met Roglic had moeten 'overleven' lijkt me minder relevant.

kelderfan

Floris De Tier schijnt gelukkig weer ok te zijn, gezien zijn goede klassering in de ToC. Nu moet de rit naar Gesink's berg uitsluitsel geven over 't klassement.
@S.Morgenstern
Je vergeet even, dat Roglic 't klassement aanvoert en zijn team hem van voren moet houden. Dat Leezer, Van Emden en Martens dat goed hebben gedaan mag gezegd worden. {Leezer standbeeld}; het gaat er alleen om dat gisteren en direct ook rit 6 tricky de aankomst heuvelop is. Dan heeft Random een goed punt, dat er een heuvelrenner bij zou moeten zitten. Dus Koen Bouwman was nu zo galant om een renner van Sunweb uit de sloot te halen, maar hij had gisteren ook bij zijn kopman kunnen e/o moeten zijn.

Onbekende gebruiker

'@Random
Omdat Koentje en Laurens achter de val zaten. Koen heeft Haga nog overeind geholpen.
Denk dat de ploeg gewoon Martens, Van Emden en Leezer om Roglic heen heeft in dit soort etappes en Bouwman, Tolhoek, Kuss en De Plus bewaart voor het zwaardere werk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Random @kelderfan op het moment van de val zaten er toch genoeg TJV renners in het peloton. Die zijn toch pas opgehouden door die val... zij hebben het daarna laten lopen omdat Roglic veilig door was anders waren er nog genoeg geweest om hem bij te staan. Het achteraf doodanalyseren van wat als begint wel een beetje door te slaan de laatste tijd. Leezer zat nog bij Roglic die hem goed van voren hield dus was er geen probleem.

Laatst gewijzigd
Stoempie

🙄 iets met een koe en een kont

Laatst gewijzigd
heino

'@ rahimns ik had het niet beter kunnen verwoorden

1 2 ... 186 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.