Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 201 ... 501 502
veld

Inderdaad rare uitspraken van Clement. De progressie van Roglic is niet extreem dunkt mij. In zijn eerste beroepsjaar eindigde hij al als tweede (op 0,02sec!) van Dumoulin in de tijdrit van de Giro. Dat hij nu een minuut pakt op Nibali en Mollema lijkty me in zo'n tijdrit eerder weinig dan veel!, gezien zijn tijdritkwaliteiten. Of zou je ook al vraagtekens moeten zetten bij de tijdrit van Mollema? En bij de progressie Van MVDP? mij dunkt voorshands bij geen van deze drie.

Retro Lex

Tender, Love & Care

horsm

Ik vind de prestaties van Roglic in de Giro (gevoelsmatig) niet verdacht. Als ik me ergens zorgen overmaak dan is het over zijn Adria-Mobil tijd. Ik kan niet overzien wie er bijvoorbeeld uit de begeleiding van Perutnina Ptuj bij Adria terecht zijn gekomen, of hoe goed die teams met elkaar verweven waren, of wie destijds de ploegarts was bij Perutnina. Een rondje google levert niets op - waardoor ik er vooralsnog vanuit ga dat Roglic niet in verachte kringen verkeerde.

assen

Kom op zeg... Ik vind het een beetje op sensatiezoekerij lijken.

Clement zegt an sich NIETS vreemds. Ja, het is opmerkelijk dat een schansspringer (!) in een klein aantal jaren 1 van de meest succesvolle wielrenners wordt. En ja, in een sport waar dopinggevallen weleens voorkomen ga je dan denken. En ja, als ie in een ploeg zou hebben gereden die al meer verdacht zou zijn, dan zou je nog meer verdenkingen hebben jegens Roglic. Werkelijk NIETS vreemd aan die uitspraken. NIETS.
En met deze uitspraken maak je niemand verdacht, en insinueer je ook niets. Kwestie van logisch en kritisch nadenken.
Dus laten we ajb ophouden met nu gaan denken dat Roglic verdacht is of dat Clement hem verdacht maakt, want dat is NIET zo.

Enige wat opmerkelijk aan de uitspraken is dat Clement ze doet. Na ja, hij wil misschien journalist worden, en/of hij realiseert zich niet dat dit niet handig is voor zijn relatie met zijn oude/huidige werkgever.

kelderfan

Het is in ieder geval niet handig nu TJV met Roglic 't zo goed doet in de Giro. Na Kruijswijk is hij de 2e. TJV-renner die er zo dicht bij is. TJV kan hier echt niet blij mee zijn, dat zal Clement toch wel begrijpen.

ti-raleigh

Sluit me aan bij @assen.
Clement zrgt wat ie denkt. In zijn hoedanigheid niet handig misschien, voor de rest muggen en olifanten.

xistnc

Lastig punt. Is Clement verantwoordelijk voor alle verdraaiingen en uitvergrotingen door klikbeet-media en voor verkeerde interpretaties door sensatiezoekers en onwetenden?

Zijn boek komt over een paar weken uit, dus wat extra aandacht komt hem goed uit. En als tijdrijder moet hij toch weten wat het waard is om een minuut sneller te rijden dan Mollema. De nuance ontbreekt op diverse manieren, het lijkt Stef vooral te gaan om de controverse.

Laatst gewijzigd
Dekker

Waarom is Clement verantwoordelijk voor alle verdraaiingen en uitvergrotingen door klikbeet-media en voor verkeerde interpretaties door sensatiezoekers en onwetenden?

Eens met assen, vond het niet zo schokkend wat hij zegt, het is meer kenmerkend voor de hedendaagse maatschappij dat dit meteen als verdachtmaking word gezien.

Sunrider

Maar laten we wel wezen, het is toch gewoon onhandig? Morgen kan het in Het Nieuwsblad staan en zo verder. Zo bestaat de kans dat er een stemmingmakerij ontstaat mede door de op sensatie beluste draai die WF er weer zonodig aan moet geven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zag dat de Noren er al een stuk aan gewijd hadden.

Stoempie

Kenmerkend voor de hedendaagse maatschappij? Euh...huh. als in dat een knipoog van een man naar een vrouw als aanranding wordt gezien?

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

'@michel de rooij

#metoo

Turtlehead

Nieuwsblad heeft t ook gevonden hoor.
Ben benieuwd naar de wekelijkse column van Jacques Goddet ;)

Stoempie

'@Mus. Ik praat graag over vrouwen, al heeft dat weinig om het lijf.

Yeez

Leknessund naar Sunweb van 2021. Die kan al van het lijstje af 😉

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Stond niet op mijn lijstje hoor...

aru123

'@Rahimns
Ik ben wel eens benieuwd, welke renners staan er eigenlijk op jouw lijstje? Ik heb je wel eens horen praten over een extra sprinter, maar heb jij verder nog ideeën voorkeuren?

Yeez

'@rahimns werd wel gevolgd door tjv, aldus het lijst van je youri

Stoempie

Die Italiaanse sprinter van SEG

ghostwriter

'@Michiel
Dainese lijkt mij inderdaad een interessante wielrenner voor Jumbo-Visma. Bianchi zal vast blij zijn als er weer een Italiaanse wielrenner in de ploeg wordt opgenomen en Dainese heeft zelf gezegd een niet-Italiaanse WT ploeg te zoeken (omdat hij zich goed ontwikkeld in een andere sportcultuur). Jumbo-Visma kan een extra (talentvolle) sprinter goed gebruiken. Jumbo-Visma heeft ook zeker genoeg hardrijders voor een tweede sprinttrein. Alleen is het de vraag of Jumbo-Visma wel de ruimte zal hebben voor een tweede sprinter aangezien die op termijn ook grote rondes zal willen rijden met een sprinttrein als ondersteuning. Ik zou dus eerst Roglic een contract tot en met 2023 voorleggen en als hij dat tekent zou ik juist alles op alles zetten om een zo sterk mogelijke klassementstrein om hem heen te bouwen.

Yeez

Ik ben persoonlijk niet zo fan van zulke nationaliteiten bij de ploeg. Ze lijken zelf ook voorkeur te hebben bij Scandinavië of de VS/Australië als buitenlandse talenten (en misschien nog de oostblok kant uit). Spanjaarden, Italianen en Fransen vind ik niet bij de ploeg passen

S. Morgenstern

Zo'n jongen is niet zijn nationaliteit..

ghostwriter

'@jessevdalen
Maar Dainese vind zichzelf juist niet bij de Italiaanse sportcultuur passen en voelt zich meer thuis bij een buitenlandse ploeg als SEG Racing. Dus misschien past hij juist goed bij Jumbo-Visma. Je moet natuurlijk verder kijken dan de nationaliteit van een persoon. Ik ben zelf een (halve) Nederlander maar voel mij geheel niet thuis in de Nederlandse (werk)cultuur.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@aru123 ik had aangegeven dat ik Foss en/of Bjerg logische aankopen zou vinden ook ivm met hun TT kwaliteiten, je moet aan de opvolging van Martin en Van Emden gaan denken en daarnaast zou ik Halvorsen nog eens polsen.

Yeez

'@morgenstern zeker waar, alleen lijken deze jongens minder te aarden bij TJV, maar dat verschilt per persoon

1 2 ... 201 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.