Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 205 ... 501 502
mus van de maasstad

'@ kelderfan

Roglic
Yates + chavez & hamilton
Carapaz
Majka
Nibali + pozzovivo (of was die er al af?)
Sivakov (volgens mij)
Kangert

Meer kwamen er niet over de top in de groep favorieten volgens mij (of vergeet ik er nog 1?)

Lopez en Landa waren vooruit maar beide kopman

Dus ze zaten toch zowat allemaal alleen?

Mensen die in de vlucht zaten en op/na de top wachten tellen niet mee want die komen normaal never nooit niet mee in deze groep en daar gaat het nu om.

Retro Lex

https://lifeinthepeloton.com/category/podcast/

Mitch Docker podcast met deze keer Robert Gesink.

Rawolf

'@Mus het is maar net naar welk moment je kijkt, op het moment dat roglic geisoleerd raakte hingen Formolo, Jungels, Nieve enzo er ook nog aan

Daarom opperde ik ook voor nog een extra type Gesink volgend seizoen. Je ziet dat Mitchelton scott dat een stuk beter doet met nog een heel kwartet op het moment dat Roglic alleen raakt. En het is niet dat die geen pech hebben gekent, Haig was ook uitgevallen. De selectie mist op dat punt nog wat diepte.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Dat zn 2 top knechten er niet meer bij zijn wil toch niet zeggen dat je er nog 1 bij moet halen?

De plus en Gesink zouden hier beter voor de dag zijn gekomen dan bouwman, kuss en tolhoek. Dat ze door ziekte en val nu o tbreken is vervelend maar geen reden tot paniek imo

TJV heeft in Bennet nog een knecht van dat niveau.

Enige van wie ik wat meer had verwacht is tolhoek gezien zijn tour vorig jaar. Misschien had die vandaag een wat mindere dag en kan hij morgen langer mee op de slotklim

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Roglic heerlijk snugger gereden en maximaal geprofiteerd van de toplaag renners vandaag. Erg geraffineerd.

Ploeg heeft duidelijk gemaakt dat ze er igg de aankomende ritten met een flinke bergop allemaal aframmelen. Misschien beter eentje vooruit sturen dan.

kelderfan

ja Roglic heeft zich gelukkig niet uit de tent laten lokken. Maar als Roglic een lekke band zou krijgen, dan wordt wel een ander verhaal en dan heeft @Random gelijk. Ik zag bijv. Lopez ook op achterstand vlak voor de klim en die werd keurig teruggebracht.

assen

Ha, beste wielerfans

Zag net de giro-etappe was, omdat ik tot laat moest werken. Mijn duit in het zakje:

- Kuss en Bouwman deden het niet slechter dan je redelijkerwijs van ze mag verwachten.

- Wel ben ik een beetje kritisch op de ploegleiding, want: als je niet de beste klimmers hebt, dan stuur je eentje mee in de vlucht. Dit is echt geen hogere wiskunde. Nu valt alles goed mee, maar het had erger kunnen uitpakken.

Kunnen jullie die Addy Engels als ploegleider? Is hij een beetje snugger?
Met plezier denk ik terug aan de Giro die Mensjov won, met een ploeg die echt een stuk minder goed was dan de huidige ploeg. Doot meesterlijke ploegleiding van o.a. Breukink (intelligente kerel, atheneum) werd die Giro mede gewonnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zou zeggen met 1 beklimming vandaag is het dan slim om energie te verspillen om een renner in de kopgroep te krijgen, gezien wat er nog aan komt. Met een klimmer minder moet je voorzichtig omgaan met de energie van die paar jonge klimknechten die je tot je beschikking hebt. Ik zou zeggen prima gedaan zo... etappe overleeft, en er komt nog meer aan.

Romāns Vainšteins

Addy Engels kan wel min of meer een beetje lichtelijk gitaar spelen

https://www.youtube.com/watch?v=P63DkKuDEe4

assen

Ha ha ha, Romans, nu ga ik naar bed en val ik met een glimlach in slaap. :-)

Turtlehead

'@assen: Menchov’s ploegleider van Adri van Houwelingen indertijd. Die haalde inderdaad het maximale uit de ploeg, oa door mannen vooruit te sturen.
Wel besmette historie, maar ja.

GroenewegenDylan

'@Retro: In de podcast geeft hij aan dat hij waarschijnlijk ook de Tour mist. De Plus is dan wel de ideale opvolger.

Diever

Als er zo'n grote groep wegrijdt, moet daar wel iemand mee van ltj. Het was fijn dat het nu werd opgelost door andere ploegen, maar Lopez en Landa hadden anders een stuk meer tijd kunnen pakken. Martens had prima meegekund. Heb je vandaag toch ook minder aan.
En Roglic heeft inderdaad nog een meesterknecht nodig volgend jaar. Type Haig/Nieve.. want met alle respect.. Gesink klimt ook niet meer met de beste mee. Had me ook verbaasd als hij er hier had bij gezeten.. als hij niet mee was gegaan in de vlucht

assen

'@Turtle
Ah, ik dacht dat het Breukink was, aangezien hij uit de ploegleidersauto stapte toen Mentsjov op zijn plaat ging in de tijdrit op de laatste dag. Maar hij was destijds zeker uberbaas. Thanks.

assen

'@Michiel
Een ouwerwetse hometrainer. De mijne staat er niet meer bij, volgens mij een ouwe Sportop
https://www.helisports.nl/fitness/hometrainers.html

Witte Trui

'@Retro Lex; leuke podcast van Mitch Docker met Gesink. Toch altijd diep respect over diens positivisme en het terug knokken na tegenslag. Ook mooi om te zien dat dit in het peloton opvalt (waar menigeen dat namelijk niet kan opbrengen). Een voorbeeld voor velen met een hoge gunfactor. Zou deze Giro van waarde zijn geweest...

Stoempie

Thanks Assen!

Ivm recente verhuizing en installatieproblemen tv moet ik vandaag via mn laptop de koers volgen. Weet iemand een goeie livestream?

Rawolf

https://tiz-cycling.live/

Yeez

Bouwman en kuss prima op niveau. Tolhoek valt me iets tegen...

Yeez

Sterker nog bouwman en kuss zitten bij de beste 20 renners

TLJCAMPS

'@jessevdalen
Hoezo valt Tolhoek tegen? Die rijdt gewoon in de kopgroep hoor.

S. Morgenstern

Volgens mij is iedereen prima in orde vandaag. Leezer, Van Emden en Martens hebben ook uitstekend werk gedaan.

Yeez

Tolhoek oogt niet zoals in zijn beste dagen. Verder stijgt iedereen boven zichzelf uit!

S. Morgenstern

Ik denk dat ik me van iedere renner betere dagen kan herinneren.

xistnc

Tolhoek hield achterin de kopgroep in de gaten wie er ging lossen.

Bouwman weer terug bij Roglic. Dus 3 man bij de eerste 40. Met daarbij nog wat knechten en vluchters die hard gewerkt hebben. Dikke prima voor Primoz, mede omdat Van Emden, Leezer en vooral Martens ook prima in orde zijn. Kuss kan ik niet inschatten, misschien moet die zich volledig sparen voor week 3.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 205 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.