Het was niet de dag van Roglic, die zich door Nibali liet provoceren. Dat heeft hem onnodig tijd gekost tov een sterke Landa en ook Zakarin komt weer tot leven. Morgen wordt nog een zware dag voor de mannen van Roglic.
Ik "dacht" met Tolhoek vooruit en Koen Bouwman dicht bij, dat TJV met Roglic het goed zouden gaan doen op die laatste klim.
Wel lijkt 't erop dat Tolhoek weer een stap heeft gezet, maar desondanks is hij niet van dienst geweest voor zijn kopman.
@Random
Vandaag laat zien, dat jij gelijk hebt, dat er nog ervaren renner ontbreekt. Ik had vandaag willen zien, dat Roglic op de manier van een goeie Bauke Mollema met twee kanjers van knechten had gezeten. De Plus wordt hier wel gemist.
Ik had het anders aangepakt, maar het resultaat is verder niet verkeerd. Roglic had voor aanvang van de Giro volgens mij vier serieuze concurrenten (Dumoulin, Yates, Nibali en Lopez). De rest zou in normale doen niet aan dat niveau kunnen tippen. Daar is vandaag niets aan veranderd toch? Behalve dan dat ze wat tijd hebben gepakt, zijn ze niet opeens renners van het niveau van de topfavorieten geworden.
Carapaz en Zakarin ontpoppen zich toch wel tot nieuwe concurrenten vlek, die had ik vooraf niet als mogelijke winnaar gezien maar als je ziet hoe hard ze vandaag die berg oprijden.
Nibali moet je nooit onderschatten maar ik denk niet dat hij de grootste concurrent is nu, als hij nog veel overschot had gehad was hij van Roglic weggereden.
Vandaag heeft Carapaz in 1 rit de helft van die bonus al goedgemaakt, er moeten nog 6 bergritten komen te beginnen met morgen.....
Als Zakarin zijn 2017 benen weer weet te vinden is er veel mogelijk.
Verwacht dat morgen heel chaotisch word met nog grotere tijdsverschillen, Lopez en Movistar gaan er vol invliegen
Het was voor zowel Roglic als Nibali natuurlijk geen geweldige dag, als je 1-3 minuten verliest op de meeste andere AK mannen. Die discussie over voor wie het beter was vind ik ook wat overbodig, beide verliezen gewoon tijd die ze de voorgaande 12 dagen bij elkaar gefietst hadden. Beide zullen ze er een pak meer in de gaten moeten houden nu. Nibali heeft de concurrentie om hem heen staan nu, Roglic heeft ze en stuk dichterbij staan in het klassement. :P
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.