Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 222 ... 501 502
Witte Trui

Ik zie vooral Kittel niet nog 14 tour etappes bij elkaar winnen (fietsen eventueel wel). Halvorsen in de toekomst mogelijk wel ;-) Desalniettemin vind ik Kittel een leuke uitdaging.

Yeez

Kittel zal van poppel sws niet in de weg zitten. Die kan de klassiekers blijven doen en blijven sprinten op moeilijkere aankomsten als Kittel er allang af ligt ;)

assen

Een laag salaris in combinatie met prestatiebonussen. Jaaaa, dat is een goed idee. Dan is het risico ook geringer.

Wel wil ik vermelden dat ik geen sprinter ken die zo eenzijdig is als Kittel en zo slecht is in bergoprijden als Kittel (Van Hummel buiten beschouwing gelaten). Je hebt dus weinig aan Kittel, behalve in vlakke koersen waarin hij ook nog eens top is.

Wil Jumbo uitbreiden naar Duitsland? Dan zouden ze Kittel zelfs al een goed basissalaris kunnen geven.

Wat betreft Roglic; als de vermogende teams flink gaan bieden, dan is hij bijna niet meer te houden. Sterker nog, dan zou ik m niet eens willen houden. De Nederlandse identiteit is best belangrijk, denk ik. En als de consequentie van Roglic behouden is dat je Groenewegen en WvA moet laten gaan... Laat dan Roglic maar gaan.

horsm

ik hoop toch dat ze Roglic houden. Hij is toch een echte een 'product' van het team: als ruwe diamant ontdekt, en vervolgens geslepen. Ik zie de ploeg daar graag nog even mee schitteren.

assen

Ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet tegen elke prijs.

kelderfan

De concurrentie staat niet stil. Van der Poel staat volgend jaar aan de start van de TDF samen met Tom Dumoulin.
Dus alarmbellen klinken bij TJV om Roglic maar heel snel een verbeterd contract te geven met extra ondersteuning van Poels? Steven Kruijswijk zal toch ook niet worden vergeten. {Jan Bakelants bijv.} Er zullen renners vrijkomen bij Sunweb.
Een komst van Kittel betekent wel een uitbreiding van het aantal renners. Dylan heeft zijn kern met Jansen, Roosen en Teunissen. Dan heb je Kittel met Bjerg?, van der Hoorn en …; want ook Wout Van Aert heeft zijn mannen nodig met tot nu toe Eenkhoorn, Jansen, Roosen, Teunissen, Van der Hoorn/Danny van Poppel en Wynants,

Yeez

'@kelderfan wat kakel je nu allemaal? Dumoulin met vd poel aan de start. Die bedrijven gaan samen. De ploegen totaal (nog) niet. Bovendien gaat vd poel na de olympische spelen pas een grote ronde rijden. En dat gepiep elk jaar over versterkingen. Ik zou niet weten wat ze buiten een sprinter nog moeten halen aan ondersteuning (wanneer de selectie fit is)

Niklas

Alarmbellen? Als iets TJV kenmerkt is het dat ze nooit paniekvoetbal spelen en jouw conclusie werkt op m'n lachspieren, @kelderfan. De wielerploegen van Corendon en Sunweb passen totaal niet bij elkaar. Overigens: er zullen maar héél weinig 'gearriveerde' renners aan TJV toegevoegd worden. Ze bouwen het team van onderaf op. Dat heeft o.a. te maken met de screening. Er rijden niet zoveel gasten rond die niet 'besmet' zijn door een andere wielercultuur.

Yeez

'@kelderfan je kan roepen dat na het wegvallen van gesink en de plus dat het mager is, maar zo werkt het bij elke ploeg (behalve ineos). Er is geen budget voor en/en, maar dat krijgen we je nooit aangepraat vrees ik.

assen

Makkers, ook al zou een ander forumlid volgens jou ‘raaskallen’, dan zou ik me toch proberen wat schappelijker uit te drukken.;-)

Dat Corendon en Sunweb iets van doen hebben met elkaar is voor mij nieuws - dank! Hun filosofieen staan wel diametraal tegenover elkaar (los vs overgecontroleerd)?
En MvdP gaat pas een grote ronde rijden vanaf 2021, enfin, in ieder geval NA de OS (zegt ie zelf)

horsm

Als ik het goed begrijp heeft MvdP een contract met de broers Roodhooft, en niet direct met de sponsor Corendon. De fusie tussen de sponsoren leidt dus niet direct tot fusie van de twee teams. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat de Roodhoofts een andere sponsor vinden voor hun team en MvdP behouden. Dat lijkt me zelfs logischer. Ik denk dat er genoeg gegadigden zijn om MvdP te sponsoren.

Ik vind zelf het aan de praat proberen te brengen van Kittel wel een leuk experiment. Het valt altijd voor een jaartje te proberen. Lukt het niet, dan niet. Lukt het wel, dan heb je wel echt een klasbak erbij.

Daarnaast is het natuurlijk een leuke persoonlijke uitdaging voor Zeeman als mental coach.

Van Poppel laten gaan zou ik een domper vinden: het mooie aan TJV vind ik toch dat ze meerjarenplannen hebben met de renners. Ik vind dat Van Poppel daarom meer kans verdiend om te groeien tot renner voor de klassiekers.

Blaudzun

Kelderfan verdient een plekje in de ploegleiding bij Jumbo!

Stoempie

Nou mensen, nu Kelderfan niet zo afvallen hè. De ploegleiding heeft zelf gister al aangegeven dat het wegvallen van Gesink en de Plus hen heeft doen beseffen dat ze meer van dit soort renners nodig hebben in de toekomst.

Laatst gewijzigd
$kedel

Het is naast het wegvallen van de Plus en Gesink ook zo dat ze waarschijnlijk wel iets meer doorstroom hadden verwacht van de mannen als Bouwman, Kuss, Tolhoek, Olivier, de Tier..
Al met al is het gewoon heel slecht uit de verf gekomen.

ghostwriter

'@$kedel
Bouwman klom deze Giro juist beter dan ik had verwacht. Hij komt het beste tot zijn recht in het heuvel- en middengebergte en daarin was hij deze Giro de sterkste knecht van Bouwman. Tolhoek heeft dit jaar nog niet de vorm gehaald die hij vorig jaar in de Tour haalde. Hij was nog steeds een nuttige krecht maar kon Roglic niet toch in de finale bijstaan en met de vorm die hij vorig jaar liet zien had hij dat waarschijnlijk wel gekund. Kuss heeft pas één periode een hoog niveau gehaald en moest zonder gerichte voorbereiding naar de Giro. De Tier en Olivier vallen dit jaar (net als vorig jaar) weer tegen en ik verwacht dat De Tier volgend jaar (net als Olivier) niet meer voor Jumbo-Visma zal rijden. Ik hoop dat Foss en McNulty als hun vervangers worden aangetrokken.

Yeez

'@ghostwriter olivier is al gestopt.

$kedel

Ik verwijt ze ook helemaal niets, alleen denk ik dat ze van die groep aan het begin van het jaar gewoon iets meer hadden verwacht...
Ik had zelf ook wel verwacht dat Tolhoek zijn niveau hadden kunnen vasthouden en bijvoorbeeld Kuss en/of Bouwman deze Giro weer een stapje had kunnen zetten.

kelderfan

'@Blaudzin
Dank je wel.:)
@jessevdalen
Ha, ha meteen happen is een genot bij jou!
@Michiel De Rooij
Jij leest tenminste, dat zou @jessevdalen eens moeten doen

Spurter

Kittel met een prestatiecontract is prima. Met 'n volwaardig contract is het een behoorlijk risico en eigenlijk alleen interessant als er plannen zijn in Duitsland.

Romāns Vainšteins

De Jumbo ploeg stelde in de lastige etappes eigenlijk weinig tot niks voor. Als ze echt dolgraag een grote ronde willen winnen moeten ze eens met Roglic, Kruijswijk, Bennett, de Plus, Gesink, van Aert, Leezer, Teunissen aan de start komen. Kun je ook mannen over het hele traject laten rijden.

Tolhoek en Kuss had ik ook wel wat meer van verwacht.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@RV met Gesink en een fitte Laurens was er niets aan de hand geweest, soms heb je de omstandigheden gewoon niet in de hand. En gaan ze met dat dreamteam van jou naar een ronde verzint iemand anders wel weer een kritische noot. Kijk als de ploeg het voor elkaar krijgt om nog 1 of 2 renners van het niveau Gesink/De Plus bij de ploeg te halen... zou ik zeggen chapeau. Top, maar normaal zou het met deze renners ook gewoon moeten kunnen, alleen moet je niets tegenkomen.

assen

De geschiedenis leert dat alle eieren in hetzelfde leggen een riskante strategie is, met naar alle waarschijnlijkheid een lage verwachte waarde. Als het immers tegenzit heb je in geen van de drie rondes een resultaat. Terwijl als je je eieren in meerdere mandjes legt dan heb je meerdere kansen op succes. Alleen als een hogere plaats in het AK meer voor je oplevert dan tig iets lagere plaatsen in het AK, dan lijkt me het verstandig een superteam naar 1 ronde te sturen. Maar als ik hoofdsponsor zou zijn, dan zou ik liever drie maal vrij veel exposure willen hebben dan een kans op nog meer exposure en twee maal (veel) minder exposure.

Voorbeelden waarbij 1 superteam slecht uitpakt:
- movistar 2018
- rabo jaren terug met Gesink, Mollema en nog een kopman in de Tour (Kelderman?)

Koosr1946

'@ASSEN
Gelukkig ben je niet de hoofdsponsor en dat is maar goed ook, je praat als een kip zonder kop (om aan te sluiten bij jouw beeldspraak over de eieren)

Poeksel

Tourdeelname van Roglic is nog onzeker: ze kijken eerst hoe hij de Giro verwerkt. "We hebben nog even tijd om te beslissen", aldus Zeeman.

Laatst gewijzigd
Bulcke

'@koos: dit haantje is het anders geheel met assen eens. Er spelen meestal meer dan alleen sportieve overwegingen mee in het maken van de keuzes. En voor de sponsor is exposure wel een dingetje. Gelukkig worden niet alle keuzes op kansberekening gemaakt, maar het speelt natuurlijk wel mee.

1 2 ... 222 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.