Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 221 ... 501 502
horsm

'@jesse, thanks

Rawolf

Vind link Kittel Roglic wel vergezocht, als je Roglic wilt behouden moet je betere ondersteuning aantrekken en Roglic een aantrekkelijk programma geven.

Yeez

'@random zijn programma is niet aantrekkelijk? Mooie rondjes van 1 week die die wint en een grote ronde (of 2) dit gaat ook nog eens in samenspraak met de renner, dus grote onzin wat je nu zegt

kelderfan

'@jessevdalen
Ja dat las ik ook net op WF. Kennelijk gaat 't om een relatie bij Marcel Kittel. Als uithangbord lijkt hij mij bij voorbaat al geslaagd. Ik zie 't al voor mij. Dylan Grrr. jij mag {met nadruk op mag} eens de Giro proberen om WT-punten te scoren.
En met Marcel gaan wij de TdF doen, om in ieder geval reclame te scoren. Dylan ja jongen ik snap 't maar exposure is 't geheim.;)
@Random
Ik snapte 't ook niet helemaal die link Roglic en Kittel; maar als er meer geld bijkomt, kun je ook bijvoorbeeld Wout Poels halen. Als Rolgic volgend seizoen de TDF gaat rijden dan zie ik 't volgende plaatje: TDF met Roglic, Bennett, De Plus, Gesink, Kittel, Martin, Poels en Teunissen; Giro met Kruijswijk, Bouwman, Gesink, Groenewegen Grrr., Jansen, Roosen, Tolhoek en Van Emden.

Witte Trui

Kittel eventueel halen als pressiemiddel om Roglic bij te laten tekenen is natuurlijk larie. Roglic behouden kan door een plan te hebben, te investeren in ondersteuning en - zoals al aangegeven - zijn salaris mee te laten groeien met zijn prestaties. Dat zal nog steeds niet zoveel zijn als bij Ineos of in het midden-oosten, maar zeker niet weinig. Wanneer Roglic zich goed voelt bij de ploeg, zie ik hem wel bijtekenen.

Kittel halen is vooral een kans voor Kittel. Een half seizoen zonder grote doelen weer koersplezier hervinden. Voor TJV een PR- dingetje, met wellicht extra sponsormogelijkheden.

Rawolf

'@jesse ik bedoel vooral dat Roglic niet de kans krijgt vol op de tour (de ronde die hem het beste ligt) te gaan met een team volledig in zijn dienst.

Kittel schijnt vorig jaar ook al contact gehad te hebben met TJV, stukgelopen op budget eisen en nu ruiken Zeeman en co hun (goedkopere) kans

Wielerfan1987

'@,horsm

Waarom zou je als ploeg/Plugge zijnde in hemelsnaam richting Roglic de indruk willen wekken dat je 'wel zonder hem kunt'? Endat je in de toekomst als ploeg sprint georienteerd in de toekomst de grote ronded wil rijden??

Als jij je zin ktijgt zou de ploeg Roglic wegjagen en de huidige lange termijnsvisie waar ze al jaren hard aan werken en op investeren qua renners etc en die nog jaren ontwikkeling te gaan heeft in 1 klap overboord gooien voor 1 renner die wellicht nooit meer op niveau komt!

Ze moeten Roglic juist terecht laten voelen hoe belangrijk hij en hun samenwerking voor ze is.
Samen verder de toekomst in!

Dat deze Giro niet gewonnen is zegt niets maar dan ook niets!

Dit is een prestatie, een eerste ronde voorbereid met Roglic als GC kopman en hij eindigd direct op het podium.

Met de ervaring die ze nu hebben opgedaan kunnen ze de voorbereiding finetunen om het een volgende keer wellicht wel tot eindwinst te schoppen.

veld

Kittel is m.i. vergane glorie. Is momenteel niet meer waard dan hooguit 2 ton om als onderdeel van de sprinttrein te dienen. Overigens hoeft De Tier niet weg om plaats te maken, want die is er al vanwege Olivier. Wel moet er voor volgend jaar nog minstens een, en beter nog twee, type De Plus bijkomen, door Roglic zelf te kiezen . De ondersteuning in de bergen in de Giro viel m.i. zwaar tegen. Tolhoek en Kuss hielden niet over, Bouwman en ook Martens voldeed wel. Voor de komende jaren moet je ook rekening hoeden met het eerder minder worden van Gesink, Van Emden en Leezer.

Poeksel

Mag je ook rekening houden dat Tolhoek, Kuss, Bouwman etc. volgend jaar een jaar ouder zijn?

tdola

Kittel hoeft natuurlijk niet eens voor dit jaar te zijn (kan wel), maar kan ook voor volgend jaar zijn.
Danny van Poppel heeft ook nog geen contract voor volgend jaar, wie weet wat daar gebeurd.
Eens praten kan natuurlijk nooit kwaad, zullen ze ook met andere renners/zaakwaarnemers doen neem ik aan voor volgend seizoen.
(bijv van Baarle, Serry, Vermote, Poels, Sinkeldam, Lambrecht, Dombrowski, Halvorsen om er een paar te noemen zonder contract 2020 en wellicht haalbaar/mogelijke versterking).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

TJV doet het ook best lekker in de UCI rankings

https://twitter.com/TJV_supporters/status/1135496858879647744?s=19

horsm

'@wielerfan, @witte trui, ik bedoelde: het kan een strategie zijn bij de onderhandelingen over het salaris. Roglic geeft aan dat hij elders ook terecht kan, het team geeft aan dat er zonder hem ook mogelijkheden zijn. Dat kan samengaan met toezeggingen over ondersteuning en andere positieve zaken, en zeggen hoe graag je hem wil houden en andere ‘positieve’ stimulans. Het onderhandelt prettiger als je uitstraalt dat je niet helemaal afhankelijk bent. En de ploeg kan niet geloofwaardig suggereren dat er ipv Roglic ook nog wel andere klassementstoppers te halen zijn...

Laatst gewijzigd
horsm

'@Rahimns, wow, derde!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@horsm Roglic onder druk zetten met Kittel... ik denk dat ik juist me meteen zou omdraaien en zou zeggen, ga je gang. Het lijkt me niet de meest handige onderhandelingstactiek. Denk dat er met hem vooral gesproken zal worden over ondersteuning, programma en natuurlijk geld. Denk dat die manier meer kans van slagen heeft.

Niklas

Een kans voor Kittel sluit niet aan bij de filosofie om te kiezen voor jong talent. Het is een uitzondering, die te maken heeft met de relatie tussen Kittel en Zeeman. Kittel op de rails kan mooie wedstrijden winnen voor TJV en daarmee hoeft hij Groenewegen niet in de weg te zitten. Met het tussentijdse vertrek van Olivier is er een plekje vrij voor een herintreder met een prestatiecontract.

Van alle opties die voorbijkomen als versterking voor 2020 vallen er - denk ik - nogal wat af: ze passen niet in de filosofie. Dat is misschien anders voor iemand als Lambrecht (heeft nog steeds niet bijgetekend bij Lotto-Soudal, terwijl die daar wel belang bij hebben). Een keuze voor hem zou ook aansluiten bij de wens van Jumbo om Belgische renners te contracteren. Hij kan van betekenis zijn in de Waalse klassiekers en in de 'klimtrein'.

Witte Trui

'@Tdola; van dat lijstje zie ik vooral Poels graag komen. Nederlander, absolute kwaliteitsinjectie als meesterknecht in de bergen en kopman in de heuvelklassiekers. Verder Halvorsen als Noor (en 2e sprinter naast Groenewegen) een mooie toevoeging. Voor het overige inzetten op de eigen renners en nieuw talent. Sinkeldam en Lambrecht zouden al rond zijn met de huidige ploegen?
@Horsm; ik denk dat Roglic zich prettig voelt bij de 'cultuur' in de ploeg: open en transparant, hard werkend om met elkaar tot een hoger niveau te komen. Op die manier de gesprekken voeren over het openbreken van het contract (net zoals eerder) zou dan juist kunnen werken toch?

horsm

'@Rahimns, @Witte Trui... ja, dat is natuurlijk op zich ook logischer. Anyway, ik ben benieuwd hoe de gesprekken met zowel Roglic als Kittel aflopen. Ik hoop op beiden.

kelderfan

'@horsm
Jij mag dat natuurlijk hopen. Maar Kittel erbij zorgt wel voor extra druk op Dylan Groenewegen; of heeft Dylan een aanbieding van die Brexiteers

mus van de maasstad

Wat ver gezocht allemaal zeg. Er is een relatief giedkope ex topsprinter beschikbaar die in het verleden innig heeft samengewerkt met iemand uit de staf. Niets meer en niets minder dan dat jongens.

Over primoz, die zal voor de tour zn contract verlengen.

kelderfan

'@mus
Ik zou dat fantastisch vinden; alleen dan heb je ook een bron?
En relatief goedkope topsprinter lijkt mij niet, want die lijkt mij juist een dure aankoop. Maar als hij zijn sponsor meeneemt, dan wordt 't een ander verhaal.

mus van de maasstad

Dat is gewoon mijn voorgevoel. Zie totaal geen reden waarom hij zelf weg zou willen. Tenzij er een ploeg met 3miljoen per jaar komt.

Op basis waarvan zou kittel duur moeten zijn? Die komt al een tijdje niet meer vooruit hoor.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk ook niet dat de prijs een probleem zal zijn... de vraag is alleen hoe groot een risico is het... krijg je die weer aan de praat. Voor Dylan veranderd er verder niets, die gaat daar echt geen last van hebben. Ik zie nog steeds liever Halvorssen komen maar het is niet onbegrijpelijk dat je met een voormalige topper als Kittel gaat praten. Maar dat de ploeg naast Dylan nog een sprinter wilt halen lijkt me ondertussen wel duidelijk. Van Poppel zal (als die al blijft) zich echt meer gaan richten op het klassieke werk.

horsm

Van Poppel kan zich m.i. nog steeds ontwikkelen tot een goede renner voor de klassiekers, dus ik hoop dat hij blijft.

$kedel

Alleen is Kittel wel meteen al 31, presteerd al jaren ver beneden zijn kunnen en waarvoor hij betaald krijgt, en zijn er bergen sprinterstypes die ze kunnen halen.

Rawolf

"Al jaren" - Kittel had in 2017 nog gewoon een prima jaar. En in 2018 ook wel wat goede koersen gehad, 2019 begon ook veelbelovend

Renners als Kittel heb je niet bij bosjes, ongelofelijke potentie maar kleine kans dat hij de renner kan worden die hij was. Iemand als Kittel lijkt me prima te combineren ook door zijn inzetbaarheid in ttts, bv UAE dit jaar daar had Kittel echt niet misstaan.

Ik zou Kittel ondanks zijn recente mindere presteren een hele grote vis en goede aankoop vinden. Halvorsen zie ik niet snel 14 tour etappes of zoiets bij elkaar fietsen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 221 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.