Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 220 ... 501 502
ghostwriter

Ik hoop enorm dat Roglic de Tour overslaat en Jumbo-Visma een superploeg naar de Vuelta stuurt met Kruijswijk en Roglic als kopmannen en Van Emden, Gesink, Bennett, Roosen, De Plus en Powless als hun knechten. Dat zou ook een hele sterke ploeg zijn voor de ploegentijdrit van 17 kilometer op dag één. Dan kan de ploeg ook aan Roglic laten zien dat ze hem een ondersteuning kunnen bieden waarmee hij grote rondes zou kunnen winnen. Als het Jumbo-Visma lukt om Roglic tot en met 2023 vast te leggen dan moeten ze zich in de grote rondes ook daadwerkelijk geheel gaan toeleggen op het algemeen klassement. De andere wereldtoppers hebben namelijk een ploeg die geheel in hun dienst rijdt.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ghostwriter, Groenewegen wil ook Vuelta doen he.

Maar we hebben niks te klagen als fans, ik kan me de bergritten in de giro nog herinneren waar good old 78 kg Martijn Keizer de laatste man voor Kruijswijk was.

jerteg

Ik verwacht wel dat De Plus naar de ronde gaat waar Roglic ook naartoe gaat. Dit lijkt me de Vuelta te worden, aangezien ik niet verwacht dat Primoz genoeg gaat herstellen de komende week. Verder hebben Roglic en Kruijswijk er ook weinig aan als Roglic geen topvorm heeft in de Tour, omdat Roglic dan waarschijnlijk geen rit gaat winnen en Kruijswijk er dan geen echt goede knecht aan heeft. Dit betekent echter dat er wel een mindere klimploeg zou gaan naar de Tour, wellicht zijn Hofstede en Powless de vervangers van Gesink en Roglic aangezien beiden nu in de voorselectie van de Vuelta zitten. Kruijswijk heeft aan Bennett een goede knecht die tot de top 15 klimmers zou kunnen behoren in de Tour. Dan heb je Powless, Hofstede, Martin en Teunissen die nog meekunnen met de beste 50-70. Dit is natuurlijk geen ideale situatie, maar ik denk dat het koppel De Plus - Roglic intact gaat blijven en dat Roglic niet fit genoeg gaat zijn voor de Tour.

Tour de France: Kruijswijk, Bennett, Powless, Hofstede, Martin, Jansen, Teunissen en Groenewegen
Vuelta: Roglic, Kruijswijk, Bennett, De Plus, Gesink, Van der Hoorn, Roosen en Groenewegen

Toelichting: op PCS staan nu Kuss, Powless en Hofstede voor de Vuelta, maar Kuss heeft de Giro al gereden en Powless en Hofstede zullen denk ik dan naar de Tour de France gaan. Voor de Vuelta zou dit betekenen dat er 5 top 20 klimmers mee zouden gaan wat dus een enorm sterk team zou gaan worden.

Ik hoor graag jullie meningen over de selecties van de TdF en Vuelta ;)

Edit: zou echter ook kunnen dat Van Aert meegaat naar de TdF, weet iemand hoe goed hij kan klimmen?

Laatst gewijzigd
tdola

Van aert dit jaar absoluut geen grote ronde is al eerder gezegd.
Waarom de plus nu op hoogtestage als ie tour niet rijdt!?

Dus je tourploeg minus hofstede/powless plus de plus. (Maar ik verwacht toch Roglic).

Vuelta dan minus de plus maar met hofstede/powless. (Maar ik verwacht geen Roglic).

De plus mag in najaar namelijk ook paar keer voor eigen kansen rijden.

assen

Stuk Plugge in VK: goed stuk!
Ook al zullen die drie punten zeker niet hebben geholpen - als Roglic goed was (gebleven) had hij gewonnen. Dumoulin won zijn Giro in omstandigheden die m.i. een stuk slechter voor hem waren, dwz, hij stond voor hetere vuren dan Roglic. Maar Dumoulin was ook bergop de sterkste in een deel van de Giro, Roglic nooit en te nimmer.
Al met al - een derde plaats is erg goed en het hoogst haalbare als je de tijdritten wint als je nog goed bent en je bergop het verlies weet te beperken maar nooit echt goed bent geweest.

Ik vrees dat de ploeg ook voor de Tour, als ondersteuning van Kruijswijk, erg matig zal zijn. Misschien zelfs beschamend. Andere ploegen weten namelijk een NOG BETER te team te sturen dan in de Giro. Als De Plus niet meegaat... nee, die moet dan maar mee naar de Tour. En als je dit voorvoelt, misschien een mannetje meer meenemeen voor de sprinttrein van Groenewegen. En dan maar een topteam naar de Vuelta sturen. In de Tour is het namelijk moeilijk om in het AK veel eer te behalen met een matige AKploeg. Zo goed als vorig jaar, dat wordt moeilijk.

Als enkele renners in TJV niet gaan doorgroeten, dan zal versterking toch moeten, vrees ik.

Janitjoe

Jumbo-Visma aast op Kitte aldus Telegraaf

wouter

TJV is volgens de telegraaf in gesprek met Kittel... ik zou dat wel mooi vinden. Als ze die weer echt aan t sprinten krijgen...

Rawolf

Als Kittel ook nog haalbaar is begin ik toch wel een flinke budget impuls te vermoeden van nieuw contract Jumbo en nieuwe sponsor Visma.

Ik zie ze beter investeren i ondersteuning voor Roglic/Kruijswijk dan een extra topsprinter eigenlijk

assen

Kittel?!?
Ben toch verrast... Waarom zou je dat doen? Hier een aantal nadelen:

- zorgt voor onrust, want meerdere (ex)topsprinters in de ploeg; zeker nu Groenewegen heeft aangetoond dat hij alle aandacht verdient. Een combo met meerdere topsprinters werkt niet altijd goed. Zag gisteren nog de docu over Argos in de Tour van 2014 (film van bijna 2 uur), en daaruit kon ik toch opmaken dat Kittel een diva is...

- is een risico, want hij presteerde matig afgelopen tijd

- kost een hoop geld, geld wat je nu niet kunt uitgeven aan de broodnodige ondersteuning voor Roglic en AKteam

Maar goed, polsen kan altijd. Als Kittel voor een habbekrats wil fietsen en hij schikt zich in een bijrol...

Stoempie

Thanks Tijmen!

xistnc

Statistisch zit er heel veel ruimte tussen 'een hoop geld' en 'een habbekrats'.

pirazzi

Dan zou er toch ook iemand weg moeten. Volgens geruchten is dat Floris de Tier.

AWestie

Weinig zekerheden dit jaar, maar er is in ieder geval de zekerheid dat iemand om de paar bladzijdes van het TJV Forum aangeeft dat Floris de Tier op de wip zit. Lekker elkaar telkens hetzelfde influisteren.

Poeksel

In het geval van Kittel zou ik een prestatiecontact doen. Een habbekrats tenzij hij presteert. Op zich is er wel ruimte voor een extra sprinter, zolang die niet verwacht een grote ronde te mogen rijden.

user26777

'@Random wielerliefhebber
Alpecin...

horsm

Het zou een zet in de onderhandelingen met Roglic kunnen zijn. Door dit gerucht uit te laten lekken kan je Roglic de indruk geven dat het team ook zonder hem een toekomst heeft, nl als team dat zich in de grote rondes volledig op de sprint gaat richten.

xistnc

Dat is wel heel vergezocht.

kelderfan

Ha, ha, dat is zeker heel ver gezocht. Maar wat Joachim Agostinho aangeeft. Dan heb je gelijk weer een sponsor extra en dat maakt Marcel weer betaalbaar, want anders kan ik mij dat te kleine budget niet voorstellen.

horsm

'@xistinc, ja - ik twijfelde zelf ook tussen 'vergezocht' en 'goed gevonden' toen ik het intikte. Maar die twee liggen wel vaker dicht bij elkaar.

Anyway, het strategisch lekken van informatie bij onderhandelingen is niet ongebruikelijk - vandaar dat ik me afvroeg wat voor belang een gang naar Kerkhoffs zou dienen. Als ik met Roglic zou moeten onderhandelen, dan zou ik het een voordeel vinden als ik 'm zou kunnen zeggen: 'we willen graag met je verder, maar we hebben ook een prima plan b, mocht het niet lukken.'

kelderfan

Ik snap niet waarom die Sam Bennett niet eenoptie is om te halen; als je toch om een sprinter verlegen zit, dan heb je met zo'n sprinter legio opties.

Yeez

Die heeft volgens lefevre al bijgetekend @kelderfan

horsm

'@kelderfan - Bennett heeft natuurlijk niet dezelfde relatie met Zeeman. De aanleiding hier was dat zowel Zeeman als Kittel graag samen lijken te willen werken.

horsm

ik wil niet op de hoogte blijven via e-mail (en waarom kan ik dit niet verwijderen?)

Laatst gewijzigd
Rawolf

Onderaan elke mail die je krijgt staat meestal een linkje naar een unsub toch? Anders abonnement stoppen klikken hier op deze pagina bovenin

Yeez

'@horsm onder je tekstvak waar je in kunt typen het vinkje “houd me op de hoogte van volgende reacties via e-mail” niet aanvinken (is nu wss wel het geval)

1 2 ... 220 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.