Hoppa eerste podium sinds 2009 in een GT. Netjes hoor en ook 2 overwingen en 5 dagen het roze!
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Met een bescheiden budget doen we mee voor het podium in de GT, hebben we de beste sprinter in huis en hebben we een prima klassieker ploeg.
Wie had dat 2 jaar geleden verwacht!?
Ik ben er blij mee!!!
Mooie podiumplek voor Roglic! Heel verdient en ondanks lang zicht op eindwinst, is dit toch een uitstekende prestatie zowel van hem als het hele team. Ja, het team was minder dan verwacht en het had moeten zijn maar toch ... Zoals de titel van het wielerflits artikel ook eigenlijk al zegt ... het is toch maar mooi de eerste podiumplek voor Jumbo (-Visma)... !!
Hoop wel dat Roglic zich nog kan opladen voor de Tour de France ...
Hoe gaat Roglic zich voorbereiden op TDF vraag ik me nu alweer af. 5 weken, 2 week rust icm 2 week hoogtestage? SK als enige koers.
Ploegleiding heeft trouwens ook al geconstateerd dat in de breedte a la Gesink en de Plus er nog wat moet bijkomen in de toekomst. Roglic lijkt nog steeds gelukkig bij Jumbo Visma, zie ze wel verlengen.
Roglic zal toch wel naar de tour gaan en tjv zal zich aan de oorspronkelijke planning vasthouden.
Maar ik zou Vuelta graag zien met Roglic (kopman), kruijswijk en Bennett (superknecht/schaduwkopman), Gesink, groenewegen, vd hoorn, roosen en hofstede/powless.
Tour zou dan kruijswijk (kopman), Bennett (schaduwkopman/superknecht), de plus, groenewegen, Martin, Jansen, teunissen en hofstede/powless/iemand anders (de tier/Lindeman).
Floris De Tier was wel beter onderweg in de Tour of Norway dan Taco van der Hoorn en Lindeman, die keurig in dienst gingen rijden. Maarten Wynants laat zien hoe 't wel moet. Ik snap nog steeds niet waarom Van der Hoorn de Vuelta zou moeten rijden. In zo'n rondje Tour of Norway zou je toch Taco wel vooraan mogen verwachten. Ook Danny van Poppel is niet echt goed bij de les. {ziek}
Maar de baas zegt 't goed. "As an example, across the board we are too small as a team." TJV is aardig onderweg, maar nog niet waar hij 't team zou willen zien.
'@Random
Ik vond toen Koen Bouwman in die rit wel een stuk beter als Alexey Vermeulen. Maar Robert Power won 't rondje voor o.a. De Plus, Haig, Schachmann, Masnada en Ciccone. Die kaatste twee hebben zich toen gerevancheerd in Piccolo Giro di Lombardia, want zij lieten toen Tusveld, Hofstede, Jan Maas, De Plus, Bouwman en ook Sam Oomen achter zich.
Dat brengt mij op 't volgende. Hofstede & Powless zou ik volgend jaar weer de ToC laten rijden, want die Giulio Ciccone heeft 't daar geleerd. Nu rijdt hij toch erg goed voor onze Bauke Mollema.
Ik weet niet of Bianchi nog iets met Italiaanse renners heeft, want die Fausto Masnada lijkt mij toch een stuk verder als bijvoorbeeld Battaglin.
On: uit de woorden Roglic hoor ik niet, dat hij volgend jaar 't nog eens dunnetjes wil overdoen.
Ik heb het idee dat die 3 punten van Plugge weinig te betekenen hebben, Roglic zelf miste op een of andere manier gewoon een paar procent. Er is geen enkele berg of heuvel rit geweest waar hij de sterkste klassementman was, niet in de 2e en ook niet in de 3e week.
Die 3 punten waren heel vervelend, daar zo ik nog de val bij noemen, een mogelijk gevolg van het plasincident maar in mijn ogen het enige kwalijke deel, daar verlies je de giro niet op denk ik.
Quote:"Die 3 punten waren heel vervelend, daar zo ik nog de val bij noemen, een mogelijk gevolg van het plasincident maar in mijn ogen het enige kwalijke deel, daar verlies je de giro niet op denk ik."
Het lijkt mij toch wel duidelijk, dat Roglic door dat incident een inhaalrace moest doen en op een niet eigen fiets in de afdaling in de beugels moest om Nibali te achterhalen en dan is een val gauw gemaakt. Wat als kettingreactie werkte, want hij kreeg toen lasten van zijn ribben. Dat is erg vervelend rijden en dat heeft in ieder geval niet geholpen zoals @rahimns keurig zegt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.