Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 224 ... 501 502
leegloper

Nog even terugkomen op het interview van Plugge[/url] met de Volkskrant en dan met name punt 3, het dure plasje. Ook Plugge heeft het erover dat de Jumbowagen achterop kwam. Dit klopt gewoon niet. Engels had het daar ook over, dat alle andere wagen erlangs willen, maar dat gebeurt nooit allemaal tegelijk. Ja, als je gaat plassen gaan ze je zeker allemaal voorbij, maar als je zo veel mogelijk je plekje behoudt, zit Jumbo nog steeds goed van voren. Ik hoop dat ze dit soort dingen ook meenemen in hun evaluatie en de goede conclusies eruit trekken.

Stoempie

Ik ga toch voor Roglic ✌️

Rawolf

'@Leegloper als er van andere 5 andere ploegen renners bidonnen willen dan heb je 5 autos voor je en dat is zeker niet ondenkbaar omdat dat stuk de laatste mogelijkheid was om te bevoorraden

horsm

Weet iemand of Gesink de tour gaat halen? Kelderman dacht can niet.

leegloper

'@Random wielerliefhebber,
Zeker niet ondenkbaar, want er waren op een gegeven moment precies 5 auto's voor Jumbo, maar dat is nog altijd veel beter dan 20ste met de gulp open. Er worden allerlei verhalen verteld, maar laten we wel vanuit de feiten evalueren:

(Tijden van eurosportplayer)
3:18:12 Einde bevoorrading Roglic
3:18:45 Jumbowagen 2de ploegleiderswagen (ervoor nog jurywagen)
3:20:45 Jumbowagen 6de
3:22:02 Jumbowagen weer 2de
3:22:44 Jumbowagen komt bij pisplekje
3:23:05 Val Dombrowski en Hamilton
Wagens Astana, Sunweb, UAE, Movistar passeren. Wagens waren even opgehouden
3:23:25 Jungels passeert plek valpartij, met oa Tolhoek in zijn spoor.
3:23:45 Jan Boven stapt in Jumbowagen (begin rallyfilmpje)
3:23:52 Begin oproep Roglic
3:24:10 Roglic afgezakt uit groep. Zit al zo'n 30m erachter. Wagens Astana en UAE sluiten aan bij jurywagen
3:24:14 favorietengroep passeert plek waar Roglic fiets krijgt van Tolhoek
3:24:28 Movistarwagen voegt zich erbij. Andere wagens zijn verder weg
3:24:49 Tolhoek: "Primoz heeft mijn fiets!"
3:24:54 favorietengroep passeert geparkeerde auto TJV
3:25:04 Eerste beeld van alleen rijdende Roglic
3:25:20 Roglic passeert geparkeerde auto TJV
3:25:29 Jumbowagen bij Roglic gekomen
3:25:36 eind plakbidon
3:28:10 Roglic sluit weer aan bij favorietengroep

Zo zie je dat Jumbo nog gewoon P2 had vlak voordat Jan Boven ging pissen. En ja, ze zouden wat auto's voor moeten laten en er waren een paar gaten in de karavaan, maar dat zijn slechts enkele seconden. Nu ging Primoz met een andere fiets de afdaling in.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Leegloper begrijp eerlijk gezegd niet waar je met dit verhaal naartoe wilt. Ze hadden of niet moeten plassen (maar je moeder natuur roept) of Roglic had zijn fiets gewoon heel moeten houden op dat moment (maar ook dat heb je niet voor het uitkiezen). Waarschijnlijk gebeurt dit in elke koers bij elke ploeg wel eens. Je zoekt het juiste moment om even datgene te doen wat iedereen wel eens moet doen. Nu heeft het helaas verkeerd uitgepakt, een vervelende loop van omstandigheden.

Niklas

In mijn beleving fietste Tony Martin rond met de ziel onder z'n arm en was hij op zoek naar een nieuwe en inspirerende omgeving. TJV sprak hem aan. Hij was een uitzondering en paste precies in het plaatje van TJV. Kittel zou ook zo'n uitzondering kunnen zijn. Overigens verwacht ik dat de ploeg gaat voor jong talent á la De Plus, dat bij voorkeur ook meteen ingezet kan worden voor de ondersteuning van bijvoorbeeld Roglic.

Op 29/4 werd voor het eerst gemeld dat Lambrecht nagenoeg rond was met Lotto-Soudal. Diezelfde boodschap verscheen rond 22 mei opnieuw in de Belgische media. De contractverlenging is nog niet bevestigd. Hij zou volgens mij prima passen in het plaatje van TJV, maar daar is ook alles mee gezegd. De scouts van de ploeg kwamen al vaker met verrassende aanwinsten. Ik heb daar wel vertrouwen in.

mus van de maasstad

Dauphine:

Kruiswijk, Kuss, Powles, V Aert, Wijnants, Eenkhoorn, Hofstede

Yeez

Vingegaard dus niet fit. Jammer... normaal dacht ik dat van emden voor de dauphine stond ingeroosterd. Die doet al jaren de dubbel giro-dauphine... zal voor Kuss een zware bevalling worden nu

Witte Trui

Pittige periode voor Kuss inderdaad, maar daarna wellicht een (wat langere) rustperiode? Jammer van Vingegaard, ik volg zijn ontwikkeling met interesse. Hij is toch degene die betere trainingswaarden had dan Asgreen (waar eigenlijk interesse in getoond werd)?
Voor Kruijswijk redelijke ondersteuning in de Dauphine, nu Gesink en Roglic niet koersen. De Plus en Bennett naar Zwitserland?

wieler4live

'@ witte trui
Ik hoop dat bennett en/of de plus daar heen gaan anders hebben ze niemand voor het klassement en waarschijnlijk ook niet voor de sprints aangezien van poppel niet goed lijkt te zijn

Stoempie

Ik denk dat Bennet geen enkele koers meer rijdt voor de Tour.

Witte Trui

Ik zie bij de prognose voor Zwitserland: Tolhoek, De Tier, De Plus, Bouwman en Van der Hoorn. Volgens mij is bij Tolhoek het beste er wel af momenteel, dus het zou zomaar kunnen dat die deze overslaat. Dan mag de Plus voor een klassement met steun van vooral de Tier en mogelijk Bouwman. Kan Vingegaard dit wellicht nog redden? van Poppel leek mij niet fit, dan mogelijk ook even gas terug. Lindeman zal waarschijnlijk ook starten.

Rawolf

Een paar giro mannen zullen wel naar Zwitserland gaan.

Vingegaard stond erop voor de Dauphine maar blijkbaar niet fit, misschien kan hij Zwitserland net halen

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Tolhoek krijgt een vrije rol in Zwitserland. Ook Bouwman, de Tier en van der Hoorn gaan Zwitserland rijden. Daarnaast lijkt me logisch dat de Plus nog koersritme op doet voor de eventuele Tour.

De trein van Groenewegen gaat ZLM doen.

Dus mits herstelt zouden Gesink, Roosen, van Poppel of Vingegaard de laatste twee plukken kunnen invullen in Zwitserland. Eventueel op opvullen met Lindeman, Martens of van Emden.

Yeez

Kuss heeft tm san sebastian rust hierna, dus 1,5 maand

Niklas

Lotto-Soudal heeft meegelezen. Zojuist is de contractverlenging van Lambrecht bevestigd. ;-)

Laatst gewijzigd
Yeez

Gemiste kans volgens Kelderfan ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Renners weghalen bij L-S is gewoon lastig, de sfeer daar is meestal goed en de Belgische renners zullen niet snel hun rug keren daar, net zo goed dat ik niet snel een Nederlandse renner bij TJV die kant zie opgaan. Had er geen geld op gezet al had ik hem ook best graag zien komen.

Yeez

Ik zit de tt resultaten van van aert te bekijken. Maar met de begeleiding van nu en de nieuwe tt fiets moet wout hier echt een wereldtopper in kunnen worden. In de dauphine is dat klimmetje er misschien net teveel aan, maar daar zal top 10 toch ook al moeten kunnen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zwitserland zal waarschijnlijk bestaan uit: Tolhoek, De Tier, De Plus, Bouwman, Lindeman, Roosen en Van der Hoorn

Yeez

De Plus is dan niet op hoogte nog? Anders is het wel een korte hoogtestage?

kelderfan

'@Niklas
Inmiddels kan Lambrecht van 't lijstje af, want hij heeft bijgetekend.
On De mannen voor de Dauphine zijn inmiddels duidelijk. Minpunt is dat Kruijswijk alleen Sepp Kuss meekrijgt voor het klimwerk. Ik had hier De Plus ook wel verwacht. Maar goed als De Plus met Tolhoek voor de TDS gaan begrijp ik dat wel.

kelderfan

'@jessevdalen
Ja dat klopt. Ik blijf erbij, dat die Lambrecht in 't plaatje zou hebben gepast. Dat wordt met Kittel toch een ander verhaal.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De Plus is net op hoogtestage @kelderfan dan had je die daar nooit kunnen verwachten.

@Jessevdalen Hij zal ongeveer 10 dagen op hoogtestage zijn... dat moet in principe gewoon voldoende zijn. Hij heeft er natuurlijk al een hoogtestage op zitten vrij recent... dit zal wel moeten lukken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 224 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.