Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 225 ... 501 502
Jotto-Lumbo

Rahmins kaarte laatst aan dat er vervanging moet komen voor de oudere tijdrijders bij JV in het team die wel enorm belangrijk zijn om verschillende vlakken, ofwel Martin en van Emden. Ik ben het hier mee eens, omdat die mannen schaars zijn en wel enorm belangrijk. Ik denk dat van Aert het talent heeft om op tijdrit vlak een wereldtopper te worden. Qua fysiek maar ook het mentale gedeelte heeft hij vanuit het veldrijden. Ik hoop ook dat ze vanuit JV hem die kant proberen te vormen, een soort Cancellara type. Ook Eenkhoorn heeft die potentie, maar voor nu nog in mindere maten. Dus wat dat betreft hebben ze mannen die in ieder geval potentie hebben om van Emden en Martin op te volgen. Daarnaast hoop ik dat Bjerg naar JV komt, die is op tijdritvlak al heel vroeg op een hoog niveau.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Wel een korte hoogtestage en wat je zelf al aangeeft nog niet zo lang geleden ook al. Hij heeft ook wedstrijden nodig om weer op niveau te komen. Ik denk dat hij samen met Kruijswijk zich had kunnen voorbereiden.
In artikel over Roglic wordt de suggestie gedaan, dat er gewacht wordt tot na de Dauphine om met Kruijswijk daarna nog een aantal ritten te checken. Dat was voor mij nog meer een reden om De Plus daarbij te verwachten. Want Gesink is helaas nog steeds niet 100%, gezien ook zijn eigen info op Strava. Met "1 been" kom je echt nog wat te kort.
@Jotto-Lumbo
Ik zie naast Foss ook die Bjerg als prima aanwinsten. Bjerg is een tijdrijder en als Kittel komt, dan kan hij een jaar met Kittel/Roosen optrekken.

Laatst gewijzigd
Yeez

Bouwman, Tolhoek, Martens, Leezer, Van Emden, De Tier en vd Hoorn voor de hammer series. Kunnen ze mooi wisselen, aangezien er maar 5 opgesteld mogen worden. Is ook niet verkeerd voor die 5 man uit de giro

Mr10B

Weinig sprintsnelheid in dit team, dat lijkt me meedraaien voor spek en bonen in de hammer series.

kelderfan

'@jessevdalen
Het TTT stukje is dan snel ingevuld met Bouwman, Van Emden, Leezer, Martens en Tolhoek;
het sprint stukje wordt dan wel puzzelen; Taco met als lead-out Leezer voor de sprint?
het klimstukje is dan wel weer snel in te vullen met Bouwman, De Tier, Tolhoek, Martens en Van Emden.

kelderfan

'@rahimns
Even iets serieus. Kittel zou in onderhandeling zijn met TJV. Mijn vraag is dat al voor dit seizoen?

Mr10B

Van Emden heeft bij de Hammer sprint veel meer te zoeken dan bij de Hammer climb

Rawolf

Om punten te pakken in de sprint hoef je niet perse snel te zijn, als je in het goede groepje zit dat wegrijd kan je vanzelf veel punten pakken. Vooral Taco van der Hoorn heeft wel een neus voor de juiste ontsnappingen

Ik zou zeggen Leezer niet in de Climb, Tolhoek niet in de sprint en de Tier niet in de Chase. Al zijn Tolhoek en de Tier inwisselbaar.

Laatst gewijzigd
assen

Ik volg die Hammer Series met veel plezier. Het gaat daar vooral om ausdauer, en dat hebben deze mannen wel. Winnen gaan ze echt niet, maar rond de 5e plaats moet toch wel lukken met dit team?

Mr10B

Klopt, maar dan moet je in dat groepje nog wel relatief rap zijn. Zelfde geldt eigenlijk voor de hammer climb, daar moet je in je groepje ook relatief rap zijn. Daarom zijn renners als Teunissen, Janssen, Van Poppel, Roosen etc allemaal wat geschikter dan het huidige team. Maar goed dan moeten ze wel beschikbaar zijn.

Rawolf

Dat ligt aan de kwaliteit van het deelnemersveld maar ik zou top 3 niet onhaalbaar vinden

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nee, ga ik niet vanuit

Laatst gewijzigd
kelderfan

ok het was maar een vraag, omdat Kittel even wil stoppen en derhalve zijn contract heeft ontbonden. Maar anderzijds zal hij niet te lang buitenspel willen staan. Vandaar!
Maar ik zo ook liever een Halvorsen komen, dan een ex-topper die als 't lukt met Zeeman een serieuze concurrent wordt van Dylan en dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Poeksel

Ja, dat zou vervelend zijn, als Kittel in dienst van TJV opeens wel koersen gaat winnen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ha, ha, het is natuurlijk niet vervelend enerzijds, maar anderzijds!

On
@Wielerfan1987
Een streekgenoot van Gesink/Bouwman lijkt zich aan te dienen als klimmer ene Gijs Leemreize. Die heb je waarschijnlijk al op je radar staan. Is er een om te volgen. Hij zou de Vredeskoers {vorig jaar Pogacar en het jaar daarvoor Lambrecht}erbij willen zijn, maar helaas.

tdola

Team voor de hammer klinkt niet als de meest ideale, iets meer punch bergop of sprint snelheid kan geen kwaad, maar meezitten in ontsnappingen kan ook gewoon punten opleveren.
Ik vind t ook erg leuk om te volgen.

De laatste chase met van Emden, Bouwman, leezer, Martens en wrs vd hoorn lijkt me. (Geen tolhoek en de tier)

Sprint met leezer, van Emden, vd hoorn, de tier en ...... (geen Martens/tolhoek/Bouwman)

En beginnen Climb tolhoek, de tier, Bouwman, vd hoorn en Martens (geen van Emden en leezer).

Is denk ik trouwens ook een onderdeel wat van aert goed kan liggen. Maar t is ook weer niet superbelangrijk maar vooral leuk om te volgen. Teunissen was sterk in Stavanger (met goede hulp van vingegaard, Jansen en eenkhoorn).

tdola

Op de reactie of poelshaalbaar is!?
Dat zal denk ik aan combi van Poels/tjv liggen.

Als poels bereid is financieel iets in te leveren (denk bij Ineos over algemeen beter betaald) dan zou t kunnen, vooral als hij zelf voor klassement in grote ronde wil gaan/wat vaker kopman wil zijn.
Dan zou tjv hem een kopmanschap/gedeeld kopmanschap in een grote ronde moeten bieden.
En meesterknecht mgl in een andere grote ronde.

Of t haalbaar is? Wie weet.
Interessante optie? Wat mij betreft wel.

Laatst gewijzigd
kelderfan

He, begrijp ik dat goed. Van Baarle als kopman in een GT? Je bedoelt waarschijnlijk Wout Poels.

tdola

Correctie, poels idd, aangepast

ghostwriter

Van Baarle zou van mij ook wel naar Jumbo-Visma mogen komen. Dan zouden ze met Van Baarle en Van Aert als kopmannen, Teunissen en Van Poppel in een vrije rol en Wynants, Roosen, Vd Hoorn, Jansen en Eenkhoorn als mogelijke knechten een geweldige ploeg voor de klassiekers hebben. De knechten zijn dan ook van het niveau om proactief te koersen door steeds ten minste één man mee in de aanval te hebben zodat de rest van de ploeg zo min mogelijk hoeft te doen. Eén van de redenen dat Quick-Step het zo goed doet in de klassiekers is omdat er altijd wel één van hun kopmannen energie heeft kunnen sparen voor een beslissende aanval doordat er ook altijd wel een man van Quick-Step mee in de aanval is. Elke klassieker weer zie je in de finale altijd wel een paar groepjes waarin sterke mannen van Quick-Step geen trap op kop hoeven te doen omdat er andere mannen van Quick-Step in de groepjes daarvoor rijden.

stex

—-

Laatst gewijzigd
Rawolf

https://www.telegraaf.nl/sport/3687016/analyse-jumbo-visma-moet-keuzes-maken

assen

Dank. Goed artikel - goede analyse!

kelderfan

'@Random wielerliefhebber
Natuurlijk moet je keuzes maken en dat betekent 1 extra klimmer, omdat Gesink helaas te vaak niet beschikbaar is.
Ook het halen van Kittel zal zorgen voor extra druk op de ondersteuning

Witte Trui

Ik ben heel benieuwd of we binnenkort te horen krijgen dat Roglic naar de Tour gaat en zijn contract heeft verlengd.

Een extra mannetje in de ondersteuning voor hemzelf zal daar geen optie (meer) zijn. Groenewegen heeft Teunissen, Jansen en Martin mee, Kruijswijk heeft Bennet en Gesink/de Plus. Dan zou Roglic als joker / vrije man meegaan (oorspronkelijk plan) en mogelijk Kruijswijk tot steun zijn wanneer die er goed voor blijft staan. De trein van Groenewegen wordt denk ik niet aangetast en een mannetje minder voor Steven doet af aan zijn ambities en toegekende rol als kopman. 3 kopmannen (in de rol van kopman) naar een grote ronde is toch teveel, zeker met een sprinter die deftige steun nodig heeft & krijgt.

1 2 ... 225 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.