Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 226 ... 501 502
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja... die ene extra klimmer gaat het verschil maken, mag dan natuurlijk nooit vallen, ziek worden of aangereden worden. Dit is echt onzin, sorry ik kan hier niets anders van maken. Garanties heb je nooit... een budget als dat van Ineos of Astana ook niet en je wilt als ploeg op bijna alle terreinen mee doen. Do the math. Roglic zal een keuze moeten maken... hij zal moeten leren om te roeien met de riemen die hij heeft bij TJV (en dat heeft hij tijdens de Giro eigenlijk na alle tegenslag prima gedaan) of hij moet verkassen naar een ploeg als Movistar, Bahrein of Astana.. een keuze die ook best zou begrijpen als je al 30 bent en dus niet heel veel kansen meer hebt op een GT overwinning.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Roglic heeft al gevraagd om een extra klimmer voor hem in de TDF. Bij deelname aan de TDF gaat hij weer met Steven Kruijswijk voor 't klassement; anders kan hij beter voor de Vuelta kiezen. Zie suggestie Telegraaf. Ook Steven Kruijswijk heeft recht op een deftige ondersteuning. Dus ja wie beschermt Steven Kruijswijk en wie gaat Primoz Roglic beschermen.
Want ik heb de indruk, dat Primoz Roglic nog iets wil laten zien in de TDF. Hij heeft bloed geroken met die val. Dat zal hij willen rechtzetten met welke ploegleiders {Verhoeven/Niermann & Zeeman/Maassen};)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, @rahimns
Het budget is 't struikelblok en daar is Gesink over gevallen. Robert Gesink is een prima renner om erbij te hebben en het is echt jammer dat hij nu de Giro en ook de TDF moet gaan missen. Je bent toch zelf met die suggestie gekomen, dat TJV het volgende seizoen voor nog een type Gesink/DePlus zou gaan.

Rahim Vlasblom
admin

Het was niet mijn suggestie maar die van Richard Plugge... en natuurlijk is een extra klimknecht (als het haalbaar is) prima, maar het gaat echt niet het wondermiddel zijn. Wat ik hierboven zeg is gewoon de realiteit. Of Roglic echt om een extra mannetjes in de bergen gevraagd heeft weet ik niet... ik geloof die journalist van de telegraaf niet op zijn blauwe ogen. En die eerste zin van je... slaat echt helemaal nergens op.

Laatst gewijzigd
tdola

Die extra sterke klimknecht (en) zou idd prima zijn. Kan ook gewoon zijn ipv Olivier of de tier bijv. Dan kost het per saldo al minder.

Witte Trui

Een extra klimknecht zul je ook echt in de categorie Power moeten zoeken, zoals die vorig jaar door Sunweb is binnengehaald. Boven het niveau Olivier/Powless/Kuss/Bouwman, maar nog onder de Plus (schot in de roos), Bennet en Gesink. In verhouding zitten er bij TJV net wat te weinig klimmers, nu er 2 top- klassementrenners en een subtopper (top 10 rijder) zijn. Dan mis je net die ondersteuning (wegvallen achtereenvolgens Van den Broeck, Clement en Olivier) binnen de ploeg en kom je bij jonkies uit of mindere klimmers (Lindeman).
De klassiekerkern is sterk en vol potentie (een 10- tal geschikte renners), de sprinttrein kan 'dubbelspoors opgelijnd' worden, maar de klimtrein voor 2 kopmannen parallel aan elkaar - met hoogtestages die steeds vaker worden gedaan - is net te mager dan.

Poeksel

"Maar hoe kun je een team van acht renners samenstellen waarbij sprinter Dylan Groenewegen en de klassementsrenners Kruijswijk en Roglic willen scoren? Dat dit vorig jaar goed ging,"

Zou Kerckhoffs door hebben dat hij zijn eigen vraag al beantwoord heeft?

Rahim Vlasblom
admin

Hij schopt ook wel een aantal open deuren in ook hoor....

assen

'@Witte trui
Ik had gehoopt dat Bouwman, Kuss, Powless, Tolhoek, Gesink, Plus allen zover in hun ontwikkeling waren (proest - Gesink! ;-) ) dat er genoeg geode ondersteuning zou zijn bergop. Jammer genoeg is dat (nog) niet het geval. Maar volgend jaar zou dat wel zo kunnen zijn.... daarom zou ik hoogstens 1 goede klimmer/AKrenner 'bijkopen'

jvh93

Ik verwacht niet dat mannen als Poels en van Baarle haalbaar zijn voor TJV. Die hebben het veel te erg naar hun zin bij INEOS. Ik denk dat je eerder moet kijken naar mannen als Van Garderen, Crass, Slagter, Craddock, Boswell, Haga als versterkingen heuvel/bergop

Rawolf

De namen die jij noemt zijn geen echte versterking bergop, type Bouwman/Hofstede hebben ze wel genoeg.

Movistar heeft trouwens hetzelfde budget als Tjv vgm maar die focussen gewoon meer op 1 tak vd sport

Witte Trui

'@ jvh93; ik vindt van de lijstje niemand een directe verbetering van wat ze nu hebben, naast van Garderen (maar te duur). Crass zou een leuk talent zijn, de overigen hoeven voor mij niet.
@assen; het zou best kunnen dat Kuss, Bouwman, Tolhoek, de Tier of Powless volgend jaar van het gewenste niveau zijn en langer mee kunnen dan ze tot nog toe laten zien. Maar ik begrijp Roglic/de ploeg ook wel dat ze daar meer zekerheid willen en de ploeg op die plek kunnen of willen versterken (naast investeren in talent). Maar wie? Iemand die daaraan voldoet is meestal al duur.

kelderfan

'@rahimns
Welke zin bedoel je dan?
Ja Plugge heeft zeker de suggestie gedaan over een extra klimknecht, omdat 't nu door wegvallen van Gesink/De Plus met jonge renners moest worden opgelost in de Giro. En jonge talenten zijn niet altijd bij de les. Die hebben ups en downs.
Jij kwam zelf nog met een extra sprinter en als 't om Kittel gaat, dan heb je weer mensen nodig die hem kunnen afzetten en dat doe je niet met de mannen, die nu Dylan Groenewegen en/of Wout Van Aert bijstaan.

Laatst gewijzigd
aru123

Ha @kelderfan
volgens mij gaat het rahimns om deze zin:
"Het budget is ’t struikelblok en daar is Gesink over gevallen"

Trouwens Kittel ondersteunen kan prima met de huidige mannen. Het was de taak aan leezer van emden en van houcke vorig jaar om van poppel bij te staan. Nu hij meer richting het type klassieker renner gaat kan van die mannen sowieso leezer naar kittel. Maar zoals je ziet konden er toen ook 2 treinen worden opgezet ik zie niet in waarom dat volgend jaar niet zou kunnen met de huidige mannen.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je hebt Roosen en Teunissen als lead-out renners, dan heb je nog mannen als Van Emden, Martin, Leezer, Jansen, Wynants, Eenkhoorn en Hofstede die je allemaal in een treintje kan neerzetten en dan vergeet ik misschien zelfs nog een paar namen. Deze selectie is breed genoeg om alle kopmannen te voorzien van ondersteuning en daar komt waarschijnlijk dan nog een renner of 2/3 bij komend jaar.

kelderfan

Hi,hi @aru123
"leezer van emden en van houcke vorig jaar om van poppel bij te staan"
Harm Vanhoucke rijdt voor Lotto-Soudal en lijkt mij een goed alternatief voor Lambrecht;)

aru123

'@kelderfan
Tsja van hoecke of vanhoucke snel gemaakte fout. Maar reageer eens on-topic dan vind je echt dat er meer mannen voor kittel erbij moeten?

kelderfan

'@rahimns
Maar welke zin bedoelde je?
Ik snap ook wel dat er nog een paar renners met die Kittel zouden kunnen optrekken.
Maar Martin en Van Emden zitten in 't klimtreintje van Roglic toch. Hofstede kun je toch moeilijk in sprinttreintje zetten. Die lijkt mij net als Bouwman en De Tier juist geschikt de bergkopmannen te ondersteunen. Je vergeet dat Van Aert ook zijn mannen heeft. Die Pascal Eenkhoorn is juist een renner die zich met Wynants om Wout moeten bekommeren.
Dus alleen Roosen en Leezer blijven dan over om Kittel bij te staan en daar komt hopelijk die tijdrijder Bjerg bij.
Er is nu toch sprake van 1 extra klimmer {type De Plus/Gesink}, 1 sprinter en 2 jonge talenten. Dus hoe verhoudt zich die 2/3 renners die er bij komen?

kelderfan

'@aru123
Goed:
Ik zeg alleen dat je met halen van Kittel niet genoeg hebt aan Leezer en Roosen. Dan komt je automatisch op een trein van 4 renners uit. Zelf gaf @rahimns aan dat hij ook zelf liever een jonge sprinter ziet komen. Ik ook want dan heb je met die 2 man genoeg.

aru123

'@kelderfan
Dat van emden in de groep roglic zit daar heb je gelijk in. Martin juist helemaal niet die rijdt een dubbel programma knecht voor sprinters en klimmers. Eenkhoorn en wynants rijden ook een dubbel programma klassiekers en sprinttrein dus daar ben je weer onjuist, ze reden bijvoorbeeld in duinkerken en ik denk dat ze ook wel weer zlm rijden. Dat ze een handje vol dagen voor van aert moeten knechten betekent niet dat ze de rest van het jaar niet beschikbaar zijn. Daarnaast is trouwens taco nog een optie.

aru123

Hey @Rahimns
Wanneer kunnen we eigenlijk een nieuwe supporters podcast verwachten?

Rawolf

Zelfs Martens kan prima 4e man in een sprinttrein spelen, al zal die bijna bij zn pensioen zijn :p

Stoempie

De Tier, Powless, Lindeman zien we wellicht niet meer volgend seizoen. 3-5 man erbij, tis geen hogere wiskunde.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Een extra leadout achtige zoals Kelderfan aangeeft, wordt zeker relevant wanneer Kittel komt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@aru123
Ik vind 't juist goed hoe TJV nu bezig is met een vaste club om Roglic heen te bouwen en daar horen Tony Martin en Jos van Emden bij. Dat zij daarnaast ook een aantal andere koersen rijden lijkt mij ook passen in dat plaatje. Ik zou dat ook willen zien voor Kruijswijk. Daarom is die extra ervaren klimmer belangrijk.
En je kunt toch moeilijk verwachten, dat Kittel even gaat wachten tot Wout Van Aert klaar is met het klassieke voorjaar.

1 2 ... 226 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.