Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 227 ... 501 502
Rawolf

Kittel is zelf toch juist de leadout voor Groenewegen :p

aru123

'@Kelderfan de klassiekers zijn een handje vol losse dagen vertel mij eens welke koersen er precies op 1 van die dagen valt zodat geen van die mannen naar een 2e sprinter zouden kunnen

Stoempie

1+1= 3 Random 😀

kelderfan

'@aru123
Kijk eens naar de trein van Roglic. Die mannen zijn alleen daar mee bezig en dat is goede zaak. Zie de resultaten.
Wout Van Aert heeft zich opgewerkt tot kopman en die jongens zijn vanaf de Omloop t/m Parijs-Roubaix onderweg. Alleen Parijs-Nice zit daar tussen met Groenewegen, Jansen en Teunissen. TJV heeft zelfs een aantal wedstrijden gekapt in 't programma om voldoende rust en stages in te bouwen. Hoe wil jij Kittel dan met de bestaande groep inbouwen.
@Random
Dat is zeker de oplossing, maar ziet Kittel dat wel zitten. Toch maar voor Halvorsen gaan lijkt mij.;)

Stoempie

Erg leuk interview hier met Van Aert. Chapeau!

Zou Kruijswijk na de Dauphine nog een keer terug op hoogte gaan?

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hoe kom je erbij dat Jos van Emden en Tony Martin in de klimtrein zitten van Roglic... waar haal je dat vandaan. Martin gaat juist mee voor de trein van Groenewegen en ook Jos van Emden heeft daar vorig jaar voor Van Poppel nuttig werk verricht. En als in een etappekoers er een klimmer en sprinter meegaat is dat probleem toch ook opgelost. En als ze voor Halvorsen gaan dan is er opeens geen probleem in jou ogen ??

@Aru123 vrijdag of zaterdag staat deze online

@Kelderfan die zin over Gesink... was gewoon nonsens

Laatst gewijzigd
Laatste man

Leuk interview inderdaad.

Kittel wordt vader trouwens.

kelderfan

'@rahimns
"hoe kom je erbij dat Jos van Emden en Tony Martin in de klimtrein zitten van Roglic… waar haal je dat vandaan. Martin gaat juist mee voor de trein van Groenewegen."
Heb je 't gevolgd. Dit voorjaar is er met de klimtrein een nieuwe weg ingeslagen richting Giro. In de UAE, T/A heeft Roglic met ongeveer de gelijke groep gereden {Roglic, Bouwman, De Plus, Leezer/Gesink, Martens, Martin en Van Emden}. Dat Martin zich nu gaat voorbereiden met Groenewegen, Jansen, Teunissen, Bennett en De Plus voor de TDF klopt. Volgend seizoen denk ik, dat TJV ook zo'n weg met Kruijswijk gaat bewandelen.

TLJCAMPS

Rijdt Roglic morgen het NK tijdrijden in Slovenië?

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Martin was in de UAE en Tirenno vooral toegevoegd vanwege de TTT en niet vanwege de klimtrein. Dat een deel van de Giroploeg aan Roglic was gekoppeld klopt inderdaad maar dan maak je als Van Emden niet deel uit van de klimtrein. Dat ze volgend jaar hetzelfde gaan doen met Kruijswijk is een aanname. Verder zegt het nog steeds niets over wie er bij wie komend jaar gaat rijden als er een sprinter bijkomt, het is niet zo dat die renners nu voor altijd vast zitten aan Roglic. Dat kan volgend jaar zomaar weer anders zijn.

wieler4live

'@ tijmen camps
Dat was aan het begin van het seizoen wel de bedoeling maar of hij dit gaat doen na een zware giro

kelderfan

'@rahimns
Natuurlijk is het een aanname. Die trein stoppen wij in de kast. Het is/was met Roglic een goed plan op weg naar de Giro. Roglic had daar zelf ook een grote rol in, dat hij dezelfde ploeg meekreeg juist ook om elkaar beter te leren kennen. Het was ook bijna helemaal goed gegaan, ware het niet dat Gesink voortijdig is weggevallen en dat De Plus ook is afgehaakt door ziekte. Dat Martin een iets andere weg heeft bewandeld met doel TDF doet daar niets aan af. Want hij en Van Emden hebben met Roglic ook de Romandie gereden.
Derhalve zie ik 't als een goed idee om volgend seizoen dezelfde weg te bewandelen met Kruijswijk en Roglic. Daarnaast spelen er altijd andere dingen mee, zoals ziekte/valpartijen enz.

robklerx

Zou Benoot geen optie kunnen zijn. In het voorjaar in diverse koersen een vrije rol/kopmanschap. En de grote rondes als knecht mee. Zie in hem wel de potentie om kopman te worden in de Ardennenklassiekers als hij zich inderdaad meer wel toeleggen op het klimmen. Hij heeft vorig jaar in de tirreno en de dauphine toch laten zien goed mee te kunnen als het omhoog gaat. Tevens zal ook Jumbo als sponsor geen probleem hebben met een extra geliefde Belg.

Niklas

'@SunwebJumbo

Benoot past volgens mij inderdaad goed in het plaatje. Sergeant meldt dat hij weggekaapt dreigt te worden bij Lotto-Soudal. Wie weet...

kelderfan

Daar zit ik ook aan te denken. Die Tiesj Benoot zou zeker de kers op de taart zijn voor TJV en het winkelketen. Maar kennelijk zit Team Ineos ook achter hem aan. Dus dat wordt dubbeltje op z'n kant. Ik zie dat wel zitten.
Omdat Team Ineos ook achter Belgische toppers aanzit kan het zijn dat Benoot die kant op gaat. Daarom dacht ik aan Wout Poels, want Team Ineos kan niet meer dan 30 renners stallen.

tdola

Teleurstellde Hammer climb, 8e. Bouwman red de meubelen nog enigszins. Helaas viel Tolhoek vooraan weg, wat niet nodig leek, dan was TJV zeker 2-3 plekken hoger geeindigd.

Rahim Vlasblom
admin

Als hier al eerder werd aangegeven dat Tejay v Garderen al te duur zou zijn, lijkt me dat Benoot al helemaal niet haalbaar is.

tdola

Goede renner Benoot, begrijp me niet verkeerd.
Maar er werd toch vooral hier op forum gesproken over versterking klimploeg (en evt sprinttrein)? Benoot is meer een kopman, met wrs bijpassend salaris, niet een specifieke sterke knecht.....(zeg niet dat hij dat niet kan, maar dat is meer gezicht/werd gemist in giro).

xistnc

Floris De Tier mist opnieuw een goede kans om zijn vinger op te steken. Hoeveel motivatie zou je nodig hebben om in een deelnemersveld als de Hammer Climb wat puntjes te sprokkelen?

kelderfan

Niet gezien, maar TJV had maar 4 man opgesteld. Kennelijk had alleen Bouwman de benen, maar hoe zit met die Taco van der Hoorn?

kelderfan

Benoot is zeker een goede renner om erbij te hebben; alleen hij zal wel zeker voor Team Ineos gaan.

assen

OF De Tier heeft/had slechte benen, of... misschien al een andere ploeg?

Ik ben nu trouwens een stuk pessimistischer over de kansen van TJV in Limburg. Vooraf dacht ik dat een vijfde plaats of zo goed mogelijk was, wat nog steeds kan als ze eerste groep halen. Maar dat zal nog moeilijk genoeg worden, zonder echte sprinter, morgen.

Fanny

Quote: Teleurstellende Hammer climb, 8e. Bouwman red de meubelen nog enigszins.

Bouwman was ook als niet echte klimgeit in de Giro wel de sterkte renner van TJV bergop.
Dat liet hij vandaag wederom in deze zware Hammer Series zien.
Kuss en vooral Tolhoek lieten het daar in de Giro vooral afweten als klimmers.
Hij lijkt erop dat Bouwman zich elk jaar verbeterd in het klimmen en wat hijzelf ook al heeft aangegeven steeds hogere wattages bergop rijdt.
De Tier, Van de Hoorn en zeker Tolhoek vielen vandaag erg tegen in deze zware editie van de Hammer Series.
Volgens Bouwman was het vandaag veel zwaarder dan vorig jaar omdat men nu de Vaalserberg van de andere en zwaardere kant namen. Het was steeds intervallen rijden en het kwam nooit even tot rust.
De sprinters, eh aanvallers van TJV kunnen morgen aan de bak om een 8e plaats in de finale voor zondag veilig te stellen.

rennerske

Als ik het goed begrijp zou Benoot een versterking zijn mits er een mannetje minder in de klimtrein gestald wordt zodat de combi Gesink/ de Plus op hoogte kan herstellen waardoor er in de selectie voor de ZLM ruimte komt voor een deel van de sprinttrein met Leezer en Martin waarbij laatstgenoemde zich goed kan voorbereiden op de klimtrein ter bescherming van Kruijswijk zodat er op termijn voor Roglic meer ruimte komt in de grote rondes en er voor het aantrekken van Kittel die, omdat hij niets toevoegd, geen extra bescherming hoeft te worden ingepast voor zijn sprinttrein en je daar uiteindelijk ook weer met een mannetje minder toe kan zodat de lead-out afwisselend door Roosen of van Emden verzorgd kan worden en je Groenewegen kan verlengen voordat de ploeg verder aangevuld gaat worden met Lambrecht ter ondersteuning van om het even welke andere trein in welke andere koers dan ook, waarbij de optie Foss overwogen kan worden wanneer van Garderen te duur blijkt terwijl morgen de sprintploeg al aan de bak moet om een 8e plaats in de Hammer veilig te stellen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Sorry Renneske maar dit valt niet te lezen, gebruik een . of ,.

Ook af en toe een enter is geen overbodige luxe

1 2 ... 227 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.