Hoe wenselijk ik t ook zou vinden, vraag me af of tolhoek op dit moment kopman status in Zwitserland kan opeisen, ben bang niet meer dan vrije rol. Al is t veld in Zwitserland qua kopmannen (op mas en Thomas na) nog niet erg overtuigend.
Er vanuitgaande nog geen vingegaard/roosen/van Poppel (hoe staat t met hen? Misschien wel mogelijk?) zijn de kandidaten voor Zwitserland (naast Bouwman, tolhoek, de tier en vd hoorn):
Leezer, Lindeman, Martens, van Emden, en Bennett de plus (laatste 2 wel of niet iets voor tour rijden?).
De keuze is dus niet heel ruim.
Zlm zal gereden worden met groenewegen, Jansen, Martin en teunissen. Aangevuld met 3. Kan uit bovenstaand lijstje, maar evt ook nog met Wijnants, eenkhoorn of hofstede uit dauphine.
Enig idee naar shortlist voor tour? Groenewegen, teunissen, Jansen, Martin, kruijswijk en Bennett zeker. De plus en Roglic meest wrs 7 en 8. Gesink haalt t wrs niet (gaf hij aan op podcast) Wie reserve als geen Roglic? Powless, hofstede, de tier?
'@tdola
Ik denk TDS Tolhoek, Bouwman, De Tier, De Plus, Martens, Van der Hoorn en Bennett.
ZLM wordt dan waarschijnlijk Groenewegen, Jansen, Martin, Teunissen, Leezer, Lindeman en Van Emden.
Wat betreft de shortlist TDF: Kruijswijk met Bennett, De Plus, Roglic?, Groenewegen, Jansen, Martin en Teunissen; reserve zijn dan Hofstede en Powless. De Dauphine zal wel uitkomst bieden.
@Poeksel
Wout Van Aert kan het alleen, maar hij heeft Wynants als vaste luitenant mee. Kijken hoe Eenkhoorn het gaat doen, want ik ben toch benieuwd welke kant hij gaat kiezen en dan bedoel tussen het Vlaamse werk {doet hij goed mee} en het rondewerk, wat hij volgens mij ook goed moet kunnen doen.
'@TijmenCamps
Quote: Tolhoek gaf in de vragen die voor de Giro gesteld werden aan dat hij als kopman naar de Ronde van Zwitserland zou gaan.
Ja dat was vóór de Giro.
Maar wat hij in de Giro liet zien was niet best als (top)klimmer.
Ook vrijdag op het klimparcours in de Hammerseries op de Vaalserberg zakte hij er al snel doorheen.
Hij moet denk ik nog sterk verbeteren wil hij de kopman zijn en blijven in de Tour de Suisse.
Ook de 2 tijdritten zijn niet zijn ding.
Ik denk dat Bouwman daar meer geschikt voor is.
Hij etaleert op dit moment nog een goede Giro vorm in de Hammerseries waar hij in de Giro, nadat Gesink en De plus wegvielen, toch de sterkste klimknecht voor Roglic was.
Daar waar dat Tolhoek en Kuss hadden moeten zijn.
Ik verwacht daarom dat Bouwman op z'n minst een vrije rol krijgt toebedeeld mede gezien zijn goede laatste ITT in de Giro waar hij net achter klassementsrenners en echte ITT renners finishte als 25e.
Natuurlijk moet hij dan nog wel in goede vorm zijn want gezien zijn eerdere optredens in de Tour de Suisse ligt hem deze koers wel enigszins.
Ik verwacht helemaal niet dat ze daar echt iemand aanwijzen als kopman... ze mogen er gewoon lekker invliegen. Laat die jonge gasten gewoon lekker zelf ontdekken wat ze in zo'n koers kunnen zonder de druk van het kopmanschap. En dan zien we vanzelf wel wie er bergop de beste benen heeft.
Eigenlijk komt WvA helemaal niet veel topsnelheid tekort als je naar deze sprint kijkt. Daar zit toch echt potentie voor de heiveletappes inderdaad.
Het lijkt me voor de TdS inderdaad verstandig niemand als kopman aan te wijzen, als de druk van het meesterknecht zijn al teveel is, zal de druk van het kopmanschap vermorzelend zijn.
'@tijmencamps @kelderfan
Bennett en De Plus zullen toch nog wel iets rijden voor de TdF? Anders wel heel lang zonder echt wedstrijdritme/hardheid van de koers...
Tolhoek mist echt goede vorm. De Tier zie ik echt niet meegaan naar de Tour, heeft nog geen begin van een reden daartoe gegeven.
Wout Van Aert laat zich meteen zien in de Dauphine. Hij heeft ook gewerkt aan zijn tijdrit in de hoogtestage.
Goed om te zien, dat Kruijswijk met Kuss samen binnenkomen in 't peloton. Hofstede heeft zeker goed werk gedaan om Wout Van Aert af te zetten. Die met Hagen en Gilbert over de streep komt.
Wat de TDS betreft wie gaat er mee. Want gaat 't alleen om Tolhoek en Bouwman dan zet ik mijn kaart op Tolhoek.
'@Sephiroth
De Dauphine was afgelopen voordat ik 't kon gaan zien. Maar Hofstede heeft de sprint aangetrokken voor Wout en Powless en Kuss hebben hun kopman bijgestaan. Dus er valt nog niet veel te zeggen, maar je hebt gelijk dat 't om die 2 zou gaan. In de ToC waren zij in ieder geval goed bezig.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.