Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 230 ... 501 502
deadelaar

Weten we al meer wie er in Zwitserland gaan rijden? De plus en Bennett?

TLJCAMPS

'@deadelaar
Nee, ik denk niet dat De Plus en Bennett daar gaan rijden. Op Procyclingstats staan Antwan Tolhoek, Koen Bouwman, Floris de Tier en Taco van der Hoorn. Tolhoek gaf in de vragen die voor de Giro gesteld werden aan dat hij als kopman naar de Ronde van Zwitserland zou gaan.

tdola

Hoe wenselijk ik t ook zou vinden, vraag me af of tolhoek op dit moment kopman status in Zwitserland kan opeisen, ben bang niet meer dan vrije rol. Al is t veld in Zwitserland qua kopmannen (op mas en Thomas na) nog niet erg overtuigend.

Er vanuitgaande nog geen vingegaard/roosen/van Poppel (hoe staat t met hen? Misschien wel mogelijk?) zijn de kandidaten voor Zwitserland (naast Bouwman, tolhoek, de tier en vd hoorn):
Leezer, Lindeman, Martens, van Emden, en Bennett de plus (laatste 2 wel of niet iets voor tour rijden?).
De keuze is dus niet heel ruim.

Zlm zal gereden worden met groenewegen, Jansen, Martin en teunissen. Aangevuld met 3. Kan uit bovenstaand lijstje, maar evt ook nog met Wijnants, eenkhoorn of hofstede uit dauphine.

Enig idee naar shortlist voor tour? Groenewegen, teunissen, Jansen, Martin, kruijswijk en Bennett zeker. De plus en Roglic meest wrs 7 en 8. Gesink haalt t wrs niet (gaf hij aan op podcast) Wie reserve als geen Roglic? Powless, hofstede, de tier?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wie zou de leadout gaan doen in de Dauphine voor Van Aert? Eenkhoorn? Of zou die gewoon in zijn eentje zijn weg zoeken?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tdola
Ik denk TDS Tolhoek, Bouwman, De Tier, De Plus, Martens, Van der Hoorn en Bennett.
ZLM wordt dan waarschijnlijk Groenewegen, Jansen, Martin, Teunissen, Leezer, Lindeman en Van Emden.
Wat betreft de shortlist TDF: Kruijswijk met Bennett, De Plus, Roglic?, Groenewegen, Jansen, Martin en Teunissen; reserve zijn dan Hofstede en Powless. De Dauphine zal wel uitkomst bieden.
@Poeksel
Wout Van Aert kan het alleen, maar hij heeft Wynants als vaste luitenant mee. Kijken hoe Eenkhoorn het gaat doen, want ik ben toch benieuwd welke kant hij gaat kiezen en dan bedoel tussen het Vlaamse werk {doet hij goed mee} en het rondewerk, wat hij volgens mij ook goed moet kunnen doen.

tdola

Eenkhoorn ronde werk? Waar haal je dat vandaan?
Lead out of klassieker dat is de vraag.
Misschien bij goed doorontwikkelen korte rondjes.

Stoempie

De laatste keer dat Bennet de TDF reed reed hij na California geen koers meer.

Rawolf

Lead out voor van Aert? Gaat hij meesprinten dan? Denk het niet

Fanny

'@TijmenCamps
Quote: Tolhoek gaf in de vragen die voor de Giro gesteld werden aan dat hij als kopman naar de Ronde van Zwitserland zou gaan.
Ja dat was vóór de Giro.
Maar wat hij in de Giro liet zien was niet best als (top)klimmer.
Ook vrijdag op het klimparcours in de Hammerseries op de Vaalserberg zakte hij er al snel doorheen.
Hij moet denk ik nog sterk verbeteren wil hij de kopman zijn en blijven in de Tour de Suisse.
Ook de 2 tijdritten zijn niet zijn ding.
Ik denk dat Bouwman daar meer geschikt voor is.
Hij etaleert op dit moment nog een goede Giro vorm in de Hammerseries waar hij in de Giro, nadat Gesink en De plus wegvielen, toch de sterkste klimknecht voor Roglic was.
Daar waar dat Tolhoek en Kuss hadden moeten zijn.
Ik verwacht daarom dat Bouwman op z'n minst een vrije rol krijgt toebedeeld mede gezien zijn goede laatste ITT in de Giro waar hij net achter klassementsrenners en echte ITT renners finishte als 25e.
Natuurlijk moet hij dan nog wel in goede vorm zijn want gezien zijn eerdere optredens in de Tour de Suisse ligt hem deze koers wel enigszins.

Rahim Vlasblom
admin

Ik verwacht helemaal niet dat ze daar echt iemand aanwijzen als kopman... ze mogen er gewoon lekker invliegen. Laat die jonge gasten gewoon lekker zelf ontdekken wat ze in zo'n koers kunnen zonder de druk van het kopmanschap. En dan zien we vanzelf wel wie er bergop de beste benen heeft.

Poeksel

'@random: Volgens Het Nieuwdsblad wil hij zich 'mengen in de twee mogelijke sprints'.

Edit: Dat deed ie niet slecht vandaag.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Mist net teveel topsnelheid maar zat er verder keurig bij vandaag.

Rawolf

De leadout van dienst was trouwens Hofstede ;p.

Kruijswijk was nog niet echt super, opzich niet gek net na de hoogtestage. Hopelijk is hij morgen alweer wat beter om nog wel een goed klassement te rijden

Laatst gewijzigd
Poeksel

Als ik naar de uitslag kijk zal het Hofstede geweest zijn die hem goed van voren afzette. Voor Van Aert zal deze Dauphine een ontdekkingstocht zijn (wat kan hij in de tijdrit?). Hij weet nu dat hij in een heuveletappe een goede sprint heeft.

Morgen in het wit!

Laatst gewijzigd
Blaudzun

Over interessante renners voor TJV gesproken: Edvald Hagen.
Perfect voor ttt's, een sprinttrein en de klassiekers. Bovendien is hij een noor. Wel graag een jaar contract geven aangezien hij alleen presteert als z'n contract afloppt.

Corné 't Glansarm

Eigenlijk komt WvA helemaal niet veel topsnelheid tekort als je naar deze sprint kijkt. Daar zit toch echt potentie voor de heiveletappes inderdaad.

Het lijkt me voor de TdS inderdaad verstandig niemand als kopman aan te wijzen, als de druk van het meesterknecht zijn al teveel is, zal de druk van het kopmanschap vermorzelend zijn.

Rawolf

Druk van meesterknecht teveel?

Ik denk dat EBH onhaalbaar is, het is letterlijk de enige DDD renner die iets presteert die zullen ze heel graag willen behouden. Komt mogelijk nog budget vrij van Cav voor hun

deadelaar

'@tijmencamps @kelderfan
Bennett en De Plus zullen toch nog wel iets rijden voor de TdF? Anders wel heel lang zonder echt wedstrijdritme/hardheid van de koers...

Tolhoek mist echt goede vorm. De Tier zie ik echt niet meegaan naar de Tour, heeft nog geen begin van een reden daartoe gegeven.

Rahim Vlasblom
admin

Misschien dat George Bennett en/of De Tier nog start in de ZLM tour maar 2 jaar terug heeft Bennett na de TOC ook niets gereden tot de TDF.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wout Van Aert laat zich meteen zien in de Dauphine. Hij heeft ook gewerkt aan zijn tijdrit in de hoogtestage.
Goed om te zien, dat Kruijswijk met Kuss samen binnenkomen in 't peloton. Hofstede heeft zeker goed werk gedaan om Wout Van Aert af te zetten. Die met Hagen en Gilbert over de streep komt.
Wat de TDS betreft wie gaat er mee. Want gaat 't alleen om Tolhoek en Bouwman dan zet ik mijn kaart op Tolhoek.

kelderfan

'@rahimns
Floris De Tier in de ZLM zou niet verkeerd zijn om toch nog naast Mike Teunissen iemand voor 't klassement te hebben.

kelderfan

George Bennet is met Robert Gesink op stap in Andorra. Gesink heeft een E-bike ter beschikking.

tdola

Hammer chase met sterkste opstelling van aanwezige. Van Emden, Bouwman, leezer, Martens en vd hoorn.

kelderfan

'@Sephiroth
De Dauphine was afgelopen voordat ik 't kon gaan zien. Maar Hofstede heeft de sprint aangetrokken voor Wout en Powless en Kuss hebben hun kopman bijgestaan. Dus er valt nog niet veel te zeggen, maar je hebt gelijk dat 't om die 2 zou gaan. In de ToC waren zij in ieder geval goed bezig.

kelderfan

Hammer Chase TJV 2e.

1 2 ... 230 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.