Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 231 ... 501 502
Stoempie

Powless komt telkens toch maar matig de bergen over

Poeksel

TJV dus best of the rest. Ik denk wel dat het een tactische fout was om Bora zo snel te passeren. DQS zouden ze toch niet achterhalen en er was nog een behoorlijk gat met Sunweb, dus ze hadden eerst een tijdje kunnen semi-stayeren. Nu kon Bora lang semi-stayeren en daar hadden ze denk ik wel wat voordeel bij.

Rahim Vlasblom
admin

1e in Noorwegen en 2e in Limburg... gewoon prima zoals TJV dit jaar in de Hammerseries presteert.

@Poeksel bij een TTT kan je niet op halve kracht gaan rijden of zo... dit is gewoon door blijven stampen. Sunweb gaat ook niet wachten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
Zij hebben 't wel goed ingedeeld, want nadat Bora terug was gekomen, heeft TJV weer de gaskraan opengedraaid met een duidelijke winst Oh, ja 2e. plek en dat na die magere 1e. dag. DQS was niet te stoppen. In alle disciplines de betere.
@Wielerfan1987
Jij had 't toch wel goed met die Leknessund. Sunweb heeft dat talent op tijd binnengehaald. Daar heeft TJV toch iets laten liggen. Het lijkt erop dat je steeds vroeger de talenten moet scouten. TJV naast een jongerenploeg ook moeten kijken naar een scout die de voorselectie gaat doen. Is dat niks voor jou?;)

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Wat de TDS betreft wie gaat er mee. Want gaat ’t alleen om Tolhoek en Bouwman dan zet ik mijn kaart op Tolhoek.

Waarom?
Tolhoek heeft in de Giro en de Hammer Series niets laten zien in het hooggebergte in Italë en de klimmetjes op de Vaalserberg.
Ook startte hij vandaag niet in de TTT van de Hammer Series waar je hem had verwacht.
Hij zal tekort komen in de 2 TTT van de TdS.
Overigens zie ik Bouwman ook nog wel een kleine kans maken op de TdF want daarin zit een TTT van 28km in de 2e etappe.
Natuurlijk moet hij zijn vorm wel behouden en dan moeten zowel Roglic als Gesink afvallen.

xistnc

Wie verwacht Tolhoek in een TTT? Niemand. En als wel, waarom?

kelderfan

'@Fanny
Je bedoelt ITT in de TDS. Maar Tolhoek heeft zeker nog een weg te gaan. Je hebt gelijk, dat Koen Bouwman zich gezien zijn kwaliteiten goed heeft gehouden en echt groeide in zijn rol om Roglic bij te staan. In de Hammerserie heb je jongens met kracht nodig, dat heeft TJV laten zien in Stavanger. Maar schrijf Tolhoekie nog niet af, want hij kan zomaar verrassen in de TDS. Als Laurens De Plus meegaat, dan wordt 't nog een ander verhaal met de taakverdeling.
Maar een andere kandidaat zou wel eens die Wout Van Aert kunnen zijn, want die heeft de hoogtestage met Kruijswijk gedaan. Of ga ik dan te snel.;)

Rawolf

Bouwman opstellen in de TdF zou wel een zwaktebod zijn, ik ga er vanuit dat het tussen Hofstede en Powless gaat als zowel Roglic en Gesink niet op tijd terug in vorm zijn.

Hofstede lijkt dan de betere optie op basis van Californie al zal er deze week meer duidelijk worden over de verhoudingen tussen Hofstede en Powless

kelderfan

'@Random
Gesink gaat 't echt niet halen of hij mag zijn E-bike gebruiken en Tom Dumoulin heeft ook nog steeds reacties in zijn knie.
Maar voor Koen zou 't ook teveel worden, als hij dan ook nog de TDF zou moeten rijden.
Hofstede en Powless zullen 't moeten laten zien. Lennard Hofstede doet 't prima zover.

Stoempie

Wout van Aert naar tds? Really Kelderfan?

Fanny

Als het tussen Hofstede en Powless gaat dan denk ik dat het Hofstede wordt.
Ik weet alleen niet of hij een goede TTT kan rijden wat belangrijk is in de 2e etappe voor de kopman(nen) van TJV.
Hij is ook een NL en dat is voor de TdF ploeg van TJV denk ik ook belangrijk.
Van Powless verwacht ik géén contractverlenging meer net zoals De Tier en natuurlijk Olivier.
Hij ligt kennelijk volgens kenners niet zo goed in de groep daar waar Kuss dat wel is.
Kuss heeft als klimmer ook Utah gewonnen wat ook heeft meegespeeld voor een contractverlenging.
Powless mag mij de komende tijd nog verbazen maar tot nu toe zie ik geen directe verbeteringen al is hij nog steeds jong.
Ergens heb ik ook gelezen dat TJV een tijd geleden al wilde verlengen maar dat de omgeving van Powless en hijzelf dit (nog) niet wilde.
Daarna werd het stil.
Misschien heeft Powless al een andere ploeg of op het oog.
Ik schat EF waar hij in eerste instantie heen wilde voordat hij bij TJV tekende.
Jonas Vingegaard vind ik overigens tot nu toe als jongeling sterk rijden.

kelderfan

'@Fanny
Dat met Powless klopt wel. Maar dat hij niet goed in de groep ligt, is voor mij nieuw. Ik hoop dat zij voor hem McNulty {tijdrijder} halen, want dat is een oud ploeggenoot van Sepp Kuss, die vandaag wel goed bij zijn kopman is gebleven, terwijl er in de rit goed aan werd getrokken. De sprinters kwamen niet meer in beeld. Wat betreft Floris De Tier hoop ik dat hij in de TDS weer wat laat zien, want hij was vaak toch wel de beste TJV-renner in bijv. de Strade. Dus hij kan 't wel. Maar goed het wordt duidelijk in de TdS, denk ik. Die Jonas Vingegaard is zeker goed bezig.

Fanny

Van de volgende TJV renners loopt ook dit jaar 2019 het contract af tw: Martens, Leezer, Lindeman Van Poppel en Wijnants.
Ik denk dat allen hun contract zullen verlengen bij TJV tegen een verhoogd of lager salaris tov hun vorig contract.
Alleen bij Wijnants is het denk ik even afwachten of hij nog een jaar wil koersen.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

Wynants heeft al aangegeven dat de komst van Van Aert hem extra energie heeft gegeven, ik ga ervan uit dat hij nog wel wilt blijven. Wie zijn die kenners die dat hebben gezegd over Powless. Het verbaasd mij eerlijk gezegd wel. In principe denk ik dat er voor alle renners wel een vernieuwd contract klaarligt alleen is inderdaad Powless een vraagteken omdat ik ook denk dat hij naar EF gaat.

Stoempie

Lindeman kan onderhand ook een nieuw team gaan zoeken

Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel De Rooij dat ben ik niet met je eens... die heeft het echt al prima gedaan dit seizoen.

TLJCAMPS

Martens & Leezer zijn hele handige coureurs, dat hebben we in de Giro wel gezien door Roglic bij elke sprintersetappe uitstekend af te zetten.

Bert-Jan Lindeman: Leuke wielrenner maar hij kan bergop niet mee... In de waalse klassiekers zou zijn kwaliteit moeten liggen maar als het ook maar even bergop gaat kan hij al niet volgen.

Danny van Poppel: Prima renner voor in de sprint/klassiekers. Ik denk alleen wel dat hij bij de komst van Kittel/Halvorsen derde keus gaat zijn in de sprint. In het begin van het seizoen vond ik hem al sterk in de Tour Down Under. Vanaf Milaan - SanRemo begon hij een beetje af te zwakken vond ik. Hij behaalde wel hier en daar nog wat ereplaatsen maar dat was het dan ook. Ik denk dat hij wel bij TJV zal blijven maar dan echt als renner voor de heuvelsprints en klassiekers. Kleine tip: Niet op 100KM van de finish al vol gaan demarreren...

Floris de Tier: Hij sukkelt al vanaf het begin van het seizoen met ziektes/blessures. In de Ronde van Noorwegen zag ik weer een beetje de echte Floris de Tier. Persoonlijk zou ik het nier erg vinden om deze jongen te laten gaan...

Neilson Powless: Als ik TJV was zou ik hem 100% laten verlengen. In de Ronde van Algarve vond ik hem erg sterk rijden en tevens ook aanvallend koersen. Persoonlijk denk ik dat ze deze jongen eens een paar keer als absolute kopman moeten laten starten. Het talent zit er zeker in!

Maarten Wynants: Zeer betrouwbaar en vrijwel nooit een slechte dag. Altijd hondstrouw aan de ploeg geweest en altijd van vaste waarde. Erg sterk in het voorjaar en WvA zal zeker blij met hem zijn.

TLJCAMPS

Als TJV echt wil blijven ontwikkelen denk ik dat mannen zoals Lindeman helaas moeten vertrekken...

kelderfan

'@Fanny
Leezer heeft zijn plek wel bewezen en kan eventueel aan Kittel worden toegevoegd;
Martens is zeker nog belangrijk, maar ik denk, dat hij in tegenstelling tot Wynants wel wil stoppen met zijn carrière;
Voor Lindeman is wat @Tijmen aangeeft zeker betere renners te halen en als Kittel komt zal er nog sprintaantrekker bij moeten komen.
Floris De Tier moet zich in de TDS echt nog eens laten zien en met Neilson Powless is het nog niet duidelijk of hij blijft.
Wil je twee talenten, een sprintaantrekker en een extra ervaren klimmer halen, dan moet je toch afscheid nemen van minimaal twee renners.

Rawolf

Het zou me niks verbazen als Wynants volgend seizoen na Roubaix de fiets aan de wilgen hangt. Martens begint ook op leeftijd te raken maar kan nog goed meekomen.

Lindeman is zo'n renner waarvan elke ploeg er wel eentje heeft, niet echt ergens aan gebonden, geen topper maar wel breed inzetbaar en doet z'n werk. Zal er vooral vanaf hangen of er nog plek is of hij nog een contract krijgt denk ik.

De Tier lijkt echt einde verhaal, weer teleurstellend seizoen en is ondertussen geen talent meer.

Rahim Vlasblom
admin

Soms vraag ik me wel eens af of er ook echt naar het wielrennen gekeken wordt of alleen naar de uitslagen op PCS. Het werk wat Lindeman voor zijn kopmannen verzet is echt niet te onderschatten. Ik heb hem dit jaar al zo vaak kopmannen voorin het peloton zien houden. Dit soort renners rijden dan wel geen uitslagen maar zijn zo belangrijk om in je team te hebben.

Fanny

'@rahimns
Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft Lindeman alleen waarom wordt zijn contract dan steeds met 1 jaar verlengd of ligt dat aan hemzelf.
Uitslagen zeggen niet alles.
De TJV leiding zal ook kijken hoe goed hij in het peloton functioneert.
En dat doet hij nmm goed en ja hij is dus belangrijk voor je team.
Het is maar of er ook andere (NL) renners zijn die dit ook kunnen en willen.
@Kelderfan
Martens gaat denk nog wel even door dit itt Wijnants die overigens dit jaar goed koerst.

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny dat weet ik niet, ik zit niet bij zijn contract onderhandelingen.

Stoempie

Wat Tijmen zegt, Rahimns. Team moet naar hoger niveau...hoe zeer ik Lindeman ook waardeer

Poeksel

Welke renner met een waarschijnlijk vergelijkbaar salaris doet de klusjes die Lindeman doet beter?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 231 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.