Hoi @S.Morgenstern
Het is wel zo verwoord. Dus of dat daadwerkelijk zo zal zijn moet de tijd ons leren.
@Poeksel
Plugge heeft toch elk jaar een verrassing uit de hoge hoed. Die Benoot zegt, dat zijn team begin augustus met de info naar buiten komt. Dat klinkt echt als iets uit de hoge hoed.;)
De woorden die je gebruikt dekken misschien de lading, maar rechtvaardigen je conclusie dat er minimaal vier nieuwe renners komen totaal niet.
Ze sluiten namelijk dingen als 'niet haalbaar', 'kiest voor andere ploeg' en 'past toch niet binnen het plaatje' in geen geval uit.
Af en toe laat De Tier zien dat als hij in topvorm is hij een enorme waarde heeft als knecht maar die topvorm heeft hij maar zeer af en toe en daarom kan Jumbo-Visma niet op hem als knecht vertrouwen. Ik denk dat hij beter tot zijn recht zou komen bij een PCT ploeg waar hij voor eigen kans mag rijden op de zeldzame dagen dat hij in topvorm is.
Van Poppel lijkt me een lastige situatie voor Jumbo-Visma. Met de komst van Teunissen en Van Aert lijkt zijn rol behoorlijk te zijn diminished. Hij wordt al niet (of nauwelijks) meer als sprinter gebruikt en voor de wedstrijden waarin hij het best tot zijn recht komt zijn Teunissen en Van Aert betere opties voor Jumbo-Visma. Ik zou me goed kunnen voorstellen (zelfs zonder de fysieke problemen van Van Poppel in rekening te nemen) dat ze ervoor kiezen om hem te vervangen met een echte sprinter. Misschien een jong talent als Halvorsen (mits hij weg wil bij Ineos) of Dainese.
Wie niet haalbaar zijn, toch niet bij de ploeg passen of voor een andere ploeg kiezen zal moeten blijken uit het zorgvuldige proces waar deze ploeg (net als iedere andere) op dit moment in zit, om hun selectie voor volgend seizoen te versterken.
Dat kan gaan over de besproken ervaren klimknecht, Kittel en/of een jong talent. Daardoor kun je dus onmogelijk spreken over minimaal vier extra renners.
Van Poppel wordt wel erg snel afgeschreven hier. Legt zich i.t.t. vorig jaar niet langer toe op zijn sprint en heeft daar vorig jaar met 2 grote rondes in geïnvesteerd (inhoud kweken). Terwijl hij daar wel enkele podiumplaatsen bij elkaar fietste (Giro én Vuelta) en buiten die koersen enkele overwinningen pakte. Dit seizoen door aantoonbaar fysieke problemen die lijn niet doorgetrokken, maar in het klassieke voorjaar laten zien dat hij nog steeds exceptionele kwaliteiten heeft. Mocht het fysieke malheur boven water komen, zou ik hem er altijd bij houden (vertrouwen ploeg betekent ook iets naar andere renners, niet direct afserveren).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.