Ik was vandaag aanwezig in Landgraaf. Man, man, man wat een chaos. Zelfs in de finishstraat konden nog normale auto's komen. Maar wel een mooie overwinning van Amund. Was wel te zien want bij de podiumceremonie kwam hij midden in het gesprek van Cees Maas al het podium oplopen:) Boeit niet heel veel, weer slim gespeeld van TJV. Teunissen in de leiderstrui met nog één etappe te gaan. Wordt dit 5 op 5 voor TJV?
Ik snap dat jullie fans het vooral hebben over het geweldige rijden van TJV - terecht overigens.
Wat mij betreft wordt dat geweldige rijden en nieuws overschaduwd door het doltrieste organisatorische debacle vandaag in de ZLM. Hopelijk heeft dit geen consequenties voor dit rondje; als het dat wel heeft, vind ik dat begrijpelijk.
'@assen
Organisatorisch debacle; mee eens. Maar ik denk dat de organisatie de juiste beslissing heeft gemaakt. Heb ergens voorbij zien komen (bron ben ik kwijt) dat de politie het parcours had vrijgegeven voor verkeer nadat de achterblijvers gepasseerd waren. Niet wetende dat de koplopers er al bijna weer aan kwamen. Toen dat duidelijk werd was er geen tijd om het parcours weer vrij te maken. Dan wordt het inderdaad gevaarlijk. Dus prima beslissing lijkt me. Dat Soudal zo erg klaagt, ligt mijn inziens meer aan hen.
Als ik de organisatie van de ZLM-Tour was zou ik die lokale rondjes gewoon afschaffen. Als je je als voorbereidingskoers voor de sprinters profileert dan snap ik niet waarom je 20 km langer moet rijden. Die sprint zal er hoogstwaarschijnlijk toch komen. Overigens waren alleen de grote wegen afgesloten en de zijstraten niet. Daar stonden ook geen hekken/verkeersregelaars. En ik snap al helemaal niet waarom in zo'n lokale ronde nog auto's met sponsoren rijden die heel veel ruimte in beslag nemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.