Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 259 ... 501 502
Yeez

Die jongen rijdt ook bij een nederlandse club geloof ik

Rawolf

PCS weet zijn leeftijd nieteens lol, edit: 17 blijkbaar.

Team Skoda-Fruzio

https://www.newshub.co.nz/home/sport/2019/06/cycling-kiwi-finn-fisher-black-juggles-track-road-aspirations.html
https://www.stuff.co.nz/sport/other-sports/110531279/cycling-new-zealands-new-rising-star-finn-fisherblack-sets-world-record-on-the-track

Laatst gewijzigd
xistnc

Robert Wagner schijnt daarnaast ook ambities te hebben als onafhankelijk journalist/commentator.

kelderfan

'@xistnc
In de leer bij Stef?

Matxin

Als je uitslagen/info van junioren wil zien moet je Firstcycling gebruiken, die site is oneindig veel beter en uitgebreider dan PCS.

rennerske

'@Matxin. Dank je Lekkere site. Gaan we ook weer doorsnuffelen.

Rawolf

Zal best veel info op staan, goed om te weten maar ik vind de vormgeving van PCS toch wel veel fijner

Fanny

'@ Matxin
Leuke wielersite. Dank daarvoor.

Ik had verwacht dat Clement wel ploegleider van die TJV Acedemy zou worden ipv Wagner.
Maar die heeft zijn eigen glazen ingegooid mbt verhaal over ex-ploegmaat Roglic en zeker na het laatste bericht met vele negatieve reacties van vandaag op WF tw Stef Clement wacht nog op gesprek met leiding Jumbo-Visma.
Tja deze Clement heeft ze daarom maar even een mailtje gestuurd ipv even te bellen met Plugge.
Ik denk dat TJV de zaak gewoon laat uitbloeden en hem verder geen opdrachten meer geeft.
Maar Wagner is toch wel onverwacht en verrassend.

TLJCAMPS

'@Matxin, Bedankt voor de tip! Ik vind PCS alleen wat overzichtelijker en wat fijner om op te zoeken. Maar FirstCycling heeft wel veel meer info.

Onbekende gebruiker

'@Fanny
Ik denk dat dhr. Clement na zijn onhandig optreden geen enkele rol meer bij TJV gaat spelen, ook niet bij de jeugd.

assen

Als TJV Clement afvalt, dan vind ik dat zwak van TJV, ja zelfs misselijkmakend.

Clement gaf een objectieve en nuchtere analyse van de prestaties van Roglic als zijnde heel bijzonder gezien zijn achtergrond, en zei daarbij dat als ie bij een andere ploeg zou rijden (bijv Astana) hij snel als verdacht zou worden aangemerkt.

De analyse van Clement klopt mijns inziens als een bus. Als TJV hem dit zo kwalijk nemen (dat ze evt niet met hem verder willen hierdoor), wat impliceert dit dan over TJV? Ik kan NIETS goeds bedenken, eigenlijk. Wel een hoop slechte dingen.

(Toelichting bij 'misselijkmakend': vanwege mijn werk weet ik wat er vaak gebeurt met mensen die kritisch zijn op hun eigen organisatie. Deze mensen worden niet zelden uitgekotst door hun eigen organisatie, zelfs als hun kritiek waar is en nuttig. Nu is de zaak van Clement anders want hij is zelfs niet eens kritisch op TJV, maar ik associeer het er wel wee)

Onbekende gebruiker

Daar ben ik het mee oneens. Je mag het ergens mee oneens zijn, maar dat los je intern op en hang je niet aan de grote klok als iemand daarom vraagt. Dan geef je beleefd een politiek antwoord, niet meer. Daarom kan je niet én neutraal commentator/journalist zijn én medewerker van een specifiek team. Het is duidelijk dat Clement de prestaties van Roglic dus opvangt als opvallend maar daar hoort hij niet over te ventileren met zijn eigen mening, helemaal niet in de tijd dat die Slovenen aan doping werden gelinkt. Ieder weldenkend mens kan bedenken dat dit niet echt handig is, behalve Clement blijkbaar. Hij gooit rustig nog wat olie op het vuur.

Wat betreft misselijkmakend, wat Clement doet is misselijkmakend. Dit is een stuk wederzijds respect tussen medewerker en werkgever wat je hoort te hebben. Een stukje code-of-conduct wat Clement heeft geaccepteerd maar duidelijk niet naleeft. Als iemand in het openbaar twijfelt aan een 'collega', dan ga je zo iemand niet een leidinggevende functie in een ploeg geven. Laat staan wat voor functie dan ook, dit praat je uit en gaat uit elkaar want een toekomst heeft het dus niet.

Laatst gewijzigd
Turtlehead

Ik denk ook dat Clement niet vrijuit gaat. Hij had tenminste kunnen vertellen hoe TLV omgaat met begeleiding, medische controle, toezicht op trainingen etc. Dan voegt ie iets toe vanuit zijn kennis van de ploeg.
Maar hij zal wel gekozen hebben voor een ‘journalistiek profiel’ en daarmee verder willen. Dan is inhoudelijke verdieping minder gewenst dan persoonlijke profilering.
Prima. Doei.
PS Hoe zit t eigenlijk met je eigen verleden?

Poeksel

Het probleem was meer dat hij niet uitlegde waarom iemand bij TJV minder verdacht is dan bij Astana. Dat heeft niet alleen te maken met dat TJV Nederlands is, maar ook met het anti-dopingbeleid van TJV.

assen

'@Jandepandaman
Ik respecteer je mening en de onderbouwing ervan. :-)
Begrijp hem ook nog.

Off-topic: Als kleine toevoeging wil ik nog ingaan op "Daar ben ik het mee oneens. Je mag het ergens mee oneens zijn, maar dat los je intern op en hang je niet aan de grote klok als iemand daarom vraagt. Dan geef je beleefd een politiek antwoord, niet meer." BUITEN de Clement context.
Het principe waar jij vanuit wilt gaan is praktisch onhoudbaar. De praktijk leert dat als mensen intern kritiek leveren in serieuze zaken, bijv bij ontdekken van misstanden of fraude, zij met grote kans op een zijspoor worden gezet of zelfs ontslagen, en dat degene die verantwoordelijk is voor de misstanden of fraude, ermee wegkomt. Dat is niet de uitzondering, maar de regel, trust me.

Onbekende gebruiker

'@assen
Snap ik inderdaad, ook dat dit vaak de realiteit is. Maar je ziet in een professionele omgeving toch vaak dat dit dan via een traject gaat (althans zo ken ik het) dan ga je niet naar de NOS oid. Je hebt natuurlijk gelijk dat het leeuwendeel van de tijd dit in het voordeel van de werkgever uitvalt als in David tegen Goliath.

Maar idd, wat Turtlehead zegt, Clement zou in dat geval ook zelf open-kaart moeten spelen, helemaal ten aanzien van zijn periode bij IAM waar Pantano in zijn beste jaren ook gebruikte en is betrapt. Exact de tijd dat Steffie opeens ook opbloeide.

xistnc

Zijn derde plek op het WK Tijdrijden in nota bene 2007 geeft ook best te denken.

Kingstown

"Als hij dat had gedaan bij een ploeg die in een duister hoekje zit, dan hadden we er anders naar gekeken. ''

Voorbeeld:

"Als Roglic dat had gedaan bij Postobon manzano, dan hadden we er anders naar gekeken. "

Is er werkelijk iemand die het hier mee oneens is? Clement is juist positief door JV niet in een duister hoekje te plaatsen. Het is me een raadsel hoe mensen hier kritiek op de werkgever in kunnen lezen.

kelderfan

Het is gelukkig erg rustig bij TJV wat geruchten betreft. Lijkt mij goed voor de rust binnen de ploeg.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan wat voor geruchten zouden er moeten zijn dan? Bedoel je dopinggeruchten of transfergeruchten

assen

Ik heb geen redenen (of info) om meer of minder in de onschuld van Clement te geloven, dan in de onschuld van een willekeurige andere renner van zijn leeftijd. Maar zou dat niet los moeten staan van onze beoordeling van zijn uitspraken? Je onschuld bewijzen is, in geval van doping, toch letterlijk onmogelijk.

Yeez

Dat gerucht van Finn fisher-black is overigens ook vast wel ergens vandaan. Zijn verhaal op Instagram laat zien dat hij met een jumbo-visma helm in de trein zit

kelderfan

'@rahimns
Doping hoort niet thuis op deze site. Transfergeruchten lijken mij zinniger op dit moment, maar daar is weer een item voor geopend. En over Clement heb ik al genoeg gezegd en gehoord.
Wat ik bedoel is, dat nu het zo warm is, de renners van TJV zonder contract voor volgend jaar zich vandaag niet druk hoeven te maken voor volgend seizoen. Kittel is een groot vraagteken lijkt mij.

TLJCAMPS

'@Jessevdalen
Hahahaha, klopt. Dat is wel een goede hint! Daarnaast volgt Robert Wagner nu op Instagram: Gijs Leemreize, Finn Fischer-Black, Lars Boven, Hidde van Veenendaal, Olav Kooij en Rick Pluimers. Dit zijn de namen die Matxin al aangaf. Sorry voor het stalken:)

Rawolf

Niks blijft geheim voor de forumspeurneuzen

1 2 ... 259 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.