'@Jessevdalen als die hoogtestage nu al uitgewerkt is dan gaat er iets niet goed. Ben met je eens dat deze TT qua parcours meer in het voordeel is van Campenaerts maar zo tegenvallend als jij het nu schetst zal het toch ook niet zijn. Denk dat het heel spannend gaat worden dus hun en ook Lampaert.
Ben ik hier aan het juiste adres om te vragen wat jullie denken over de komende Tour mbt dagzeges voor TJV? Ik ben zelf namelijk sterk overtuigd dat ze zomaar eens 5 a 6 a 7 etappes kunnen gaan pakken. 4/5x Groenewegen, 1/2x van Aert en wellicht de ploegentijdrit.
Ben ik TE chauvinistisch of is dit gewoon echt een reëele verwachting?
'@deluxe
Denk wel erg chauvinistisch.
Als Dylan er meer dan 2 zou pakken zou al super super zijn.
Wouter van aert mag je niet op rekenen (per slot van rekening in ondersteunende rol), daar 1 zou ook al top zijn.
Ttt gaan ze goed zijn (top 5 hopelijk beter) maar vrees net tekort voor overwinning (ineos, michelton?).
Zou t kruijswijk echt gunnen, maar voor hem sowieso erg moeilijk winnen.
De rest rijdt ondersteunend dus wint normaal niet (of Martin moet verrassen in itt).
Hopelijk ben ik te kritisch, maar denk dat ze voor 3 overwinningen al blind zouden tekenen.
De wens is natuurlijk de vader van de gedachte. En inderdaad 3 etappes zou ook al uitzonderlijk goed zijn. Maar ik heb gewoon het gevoel dat dit wel eens het gouden jaar zou kunnen worden. Dan nog Steven mee in de euforie(al zal ik me hier inhouden met buitenproportionele voorspellingen over hem). En voor ons 3 weken genieten geblazen.
Het komt wel vaker voor dat 1 sprinter zowat alle sprintetappes wint: Kittel, Cavendish. Dit jaar zou het zomaar Dylan kunnen zijn. Dan zit je al snel op 4. En als het begin goed is met Dylan komt de ploeg in een flow, ja dan is 6 of 7 helemaal niet ondenkbaar. Maar als het vanaf het begin tegenzit, is 0 ook mogelijk.
'@Jesse, sorry verkeerd gelezen maar na een hoogtestage heb je toch juist na een paar weken van de berg het beste effect?
Ben er van overtuigt dat Groenewegen minimaal 2 ritten pakt als hij heel de tour op zijn fiets blijft zitten. WvA is wel een speciale en kan zeker een rit pakken maar buiten die 2 heb je weinig winnaars mee, misschien Martin voor de tijdrit.
Ik gok 3 ritzeges
Ze kunnen elke etappe winnen, dus dat zijn er 21 in totaal. Ze kunnen ook 21x niet winnen, dat is dan nul.
Om 1 etappe te winnen moet je al heel erg je best doen en moet er niks tegen zitten.
Afgelopen 3 jaar was het 0, 1, 2. Mochten het er nou 3 zijn en geen 21, dan zou dat niks minder dan fantastisch zijn. Hoe dan ook, elke zegereeks begint met de eerste overwinning.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.