Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 276 ... 501 502
phil anderson

Eindelijk heeft Dumoulin het licht gezien.Hij gaat NOOIT meer een grote winnen door te blijven bij Sunweb.
Zo snel mogelijk weg daar.Slechte ploegleiders en waardeloos aankoopbeleid.

Yeez

Roglic is meer een winnaar dan dumoulin. Benieuwd wie komt en wie gaat!

xistnc

Los van de financiën kan Dumoulin alleen komen als Roglic vertrekt. Ik geloof niet in een Ineos-constructie met een overschot aan rondekopmannen. Ik geloof wél in een herhaling van de geschiedenis, Joop won immers de Tour door voor TI Raleigh te gaan rijden. Maar Tom is geen Joop.

Of Dumoulin nou zo goed bij Jumbo past, weet ik niet. De voordelen voor Tom zijn legio. Minder formulieren en procedures, al is er wel de food app. Feitelijk is Tom momenteel Sunweb en Sunweb is Tom. Dat behoort tot het verleden. Maar is de ondersteuning bij Jumbo nou echt enorm veel beter dan bij Sunweb? Op papier wel, ja.

Ik ga liever gewoon genieten van een leuke Tour, zonder dit soort afleidende beschietingen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vind het een lastige discussie... ten eerste mogen ze tot 1 Augustus niets zeggen en blijft dit dus tijdens de Tour continue boven de ploeg hangen, lijkt me niet prettig voor Kruijswijk. En als zijn komst ten koste zou gaan van 1 of 2 kopmannen zit ik er eerlijk gezegd ook niet op te wachten. Past hij ook wel bij TJV. Budget zal er best wel zijn... van Eerd trekt zijn portomonee wel als hij nog een topper kan toevoegen aan zijn lijst. Maar hoeveel invloed gaat Tom zijn komst hebben op de balans binnen de ploeg. Hier zal hij deel moeten uitmaken van het collectief, hier kan het niet zo zijn dat alles om hem draait.

tdola

Als jumbo visma drie kopmannen voor gt kan behouden in vorm Roglic, kruijswijk en dumoulin zou dat echt super zijn, maar of dat reeel is? Of is dit geleidelijk vervangen van kruijswijk die al 32 is? Of vervangen Roglic? Daarmee zou je wel hoop overwinningen inleveren.......speculatie speculatie....smullen en afwachten.

Geen groenewegen naar Vuelta!!! Nog zo'n speculatie punt.
Roglic dan wel met klassement ambities? Ten koste van Bennett zou dat zijn, maar dat is logisch, ook de vraag hoe die uit tour komt, wel knechten voor vlakke mee dan? Of van Poppel in revival (lijkt me niet). Ik denk geen roosen als knecht dan.
Ik zou dan nu inzetten op team met Roglic, kruijswijk, Bennett, hofstede en Gesink zeker. Mogelijke kandidaten 3 overgebleven plekken (ongeveer op volgorde waarschijnlijkheid): van Emden, Lindeman, vd hoorn, powless, tolhoek, leezer, martens, de tier.
Van Emden gewoon sterke beer en vaker deze dubbel (plus goed voor ttt) van hoorn kan prima knechten op vlakke, Lindeman waarde bewezen en nog geen grote ronde dit jaar. Voor meer power bergop powless (als verlengen?) of tolhoek (herkansing na giro/inhoud kweken). Leezer of Martens hebben giro op vlakke laten zien wat ze kunnen, de tier mindere versie powless (verlengen?).

Laatst gewijzigd
Stoempie

Er is geen link, behalve een pratende Clement

Akiria

Volgens mij is Jumbo een Nederlands bedrijf... en Roglic geen Nederlander.. logische keuze dus voor een Nederlandse ploeg.. Jumbo heeft hier dus een groot belang bij... zou mij niks verbazen als ze ooit ook MVP aantrekken.

xistnc

Vanuit de big picture is dat geen gekke gedachte. Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt en niemand kan verklaren.

Rawolf

Ik vind deze discussie zeer voorbarig, grote kans dat Dumoulin gewoon bij Sunweb blijft.

Ik denk wel dat ze Roglic altijd willen behouden hij is het paradepaardje van de visie van de ploeg met nieuwe renners ontdekken en opleiden.

En hij wint zoveel, als je hem zou inwisselen voor Dumoulin heb je een plekje hoger in een grote ronde maar verlies je 3 rondjes van een week en een sloot ritten bij wijze van spreken.

De uitspraak dat Jumbo Visma een van de ploegen is met het laagste budget kan in elk geval de ijskast in ;p

Akiria

'@xistnc Maar mensen met geld dromen vaak hardop.. want meestal komen hun dromen uit. Maar als ik Tom was ging ik naar Team INEOS dan heb je namelijk de meeste kans om ooit een tour te winnen. Maar goed er zal meer mee spelen dan de gedachte alleen winnen. Er zijn veel belangen die nu meespelen en voor Jumbo is Tom heel interessant... Want als Nederlander heb je niet veel met een grijze muis zoals Roglic...

TLJCAMPS

Ik zie Primoz Roglic liever bij TJV dan Tom Dumoulin. Natuurlijk is TD een boegbeeld voor het Nederlandse wielrennen, alleen ik vind hem altijd zo arrogant overkomen. Telkens in interviews iemand anders de schuld geven en tijdens een koers alleen maar liggen te bakkeleien met andere coureurs.

Off topic: Het kan natuurlijk ook te maken hebben dat hij voor MVV is en ik voor Roda JC:)

ghostwriter

Ik zie liever dat Roglic blijft dan dat Dumoulin naar Jumbo-Visma komt. Alleen kan ik wel begrijpen dat voor Jumbo-Visma de Nederlandse wereldtopper Dumoulin waarschijnlijk meer waarde heeft.

peerduell

Ik zou alle moeite doen om Roglič te behouden en zeker niet ten faveure van Dumoulin laten gaan. Zoals al eerder door @Randomwielerliefhebber gezegd, Roglič is het paradepaardje en het tastbare resultaat van de visie van TJV en een winnaar! Die visie en aanpak die kennelijk nu door (bijna) iedereen wordt geroemd. Dumoulin "past" volgens mij niet bij de ploeg, gezien zijn verleden m.b.t. Rabo en daaropvolgende ploegen en gezien zijn eerdere, openlijke uitlatingen en "afkeer" jegens die ploeg(en). Het teambelang binnen TJV is heilig en dat mag niet verstoord worden door "individualisten" Ik twijfel eraan of Tom dit kan opbrengen. Als Roglicč zelf weg wil wordt het een ander verhaal met andere keuzes.

horsm

Ik vind Roglic een schitterende renner. Mooi gescout, begeleid en opgeleid door het team. Maar als ik schat- en schatrijk zou zijn en een Nederlandse supermarktketen zou runnen, zou ik toch zeggen: Tom binnenhengelen, Poels een mooi bod doen, Roglic laten gaan.

Tom zou dan in de TdF een De Plus - Gesink - Poels - trein krijgen voor in de bergen, Martin & Van Aert mee voor op het vlakke en de TTT, Bouwman als waterdrager en Kruijswijk schaduwkopman. Dan heb je een team dat niet onderdoet voor het team waar Joop de tour mee won in 80.

Maar, zoals xistnc al zegt: er zijn natuurlijk ook nog praktische bezwaren die mogelijk roet in het eten gooien & weemoedigheid (maar die komt gelukkig alleen 's nachts).

Elvs

Het zou erg zonde zijn als Tom komt in plaats van Roglic. Alleen al het simpele feit dat Roglic overal meedoet voor de overwinning, in kleinere rondes heeft hij zich al bewezen maar ik ben er van overtuigd dat hij het ook in LBL of Lombardije kan.

Overal waar Tom meedoet is het om in vorm te komen voor zijn ene grote doel in het jaar. Als dat mislukt (zoals nu) heb je niets. Als het bij Roglic mislukt (zoals de Giro enigszins) dan heb je al 3! World Tour rondes binnen.

Poeksel

Ik neem aan dat Roglic gewoon zijn contract uitdient en dat TJV graag met hem wil verlengen, of Dumoulin nou komt of niet. Net als vorig jaar zal voor een buitenkans wel een extra potje te vinden zijn.

xistnc

'@horsm
zegt > citeert

horsm

'@xistnc, haha, ja ik had ‘m herkend.

Laatste man

Hopelijk blijft Roglic, Dumoulin mag van mij bij Sunweb blijven. Leuk voor brede concurrentie.

veld

Ik ben het helemaal eens met randomliefhebber: altijd het uiterste doen om Roglc te behouden. Hij won in bijna viier profseizoenen al meer ( 31 MAAL) dan Tom in bijna acht seizoenen(21 maal).

kelderfan

Lijkt mij @veld duidelijk, dat je Roglic wil behouden voor 't team, want die 31 overwinningen zie ik niet snel gebeuren met Tom Dumoulin. Steven Krijswijk is ook nog niet klaar met zijn pogingen om op 't hoogste treetje te staan.
Tom heeft wel een punt, dat het transferbeleid bij Sunweb ondermaats is. Je kunt niet alleen maar met jonge talenten de ondersteuning regelen. Ik hoop eigenlijk eerder, dat Oomen e/o Kelderman die overstap zouden gaan maken.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt 't in deze goed, dat het lastige discussie wordt, want het blijft boven de ploeg hangen en dat lijkt mij een slechte zaak voor Steven Kruijswijk. Hij moet nu alle aandacht krijgen, nu hij goede zaken kan doen in de TdF met de beste hulp, die hij kan krijgen in de TdF van Bennett, De Plus en Van Aert. Ik verwacht, dat Dylan er voor zal gaan om de maximale score te halen in de TdF-sprintetappes. Die heeft met Jansen, Teunissen, Martin en Van Aert?? toch een supertrein.
Zo'n trein met 2 locomotieven ervoor zie ik voor mij.:)

deluxe

Jeetje wat een nieuws vandaag. Als TJV het voor elkaar krijgt om roglic en Dumoulin naast elkaar te laten rijden in een movistar constructie zeg ik absoluut doen. Maar beide heren zullen daarvoor behoorlijk moeten bijgeven in de koers, dat kan alleen als er veel geld mee gemoeid is. Wellicht dat het visma aandeel groter is dan de plek op de trui doet vermoeden en wellicht hebben de resultaten van dit jaar daar wel invloed op gehad.
Maar anderzijds kan ik me gewoon niet voorstellen dat deze 2 tenoren in hetzelfde team kunnen rijden met dezelfde ambities.
Ik ben het ook eens met de mensen die roglic willen behouden voor de overwinningen die hij binnen haalt. Maar wellicht wil Tom deze overwinningen ook binnen gaan halen ipv zich altijd maar te verschuilen achter de term “voorbereidingskoers” en ziet hij dat dit bij Jumbo wel mogelijk is.

Ik ben persoonlijk geen grote fan van Tom. Mede dankzij mijn gele jumbo bril denk ik. Heel benieuwd wat hier uit gaat komen in ieder geval.

Voor nu vind ik het belangrijkst dat de tourprestaties van steven hier niet onder komen te lijden. En dat deze soap geen 3 weken Tour gaat aanhouden.

Go steven!

T80JZ

Of zullen ze bij TJV tot de conclusie zijn gekomen dat Roglic tekort komt voor een overwinning in een grote ronde?

tdola

4e in tour en 3e in giro (met geen super ondersteuning door omstandigheden ), dus om te zeggen tekort voor gt overwinning lijkt me niet.
Vuelta zou zomaar kunnen met alleen carapaz en lopez als frisse concurrentie en wellicht dumoulin.

1 2 ... 276 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.