Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 275 ... 501 502
Hermannmg

Dumoulin heeft in een statement aangegeven dat er (op dit moment) geen overgang naar een ander team aan de orde is. Volgens Kerckhoffs heeft naast INEOS, CCC-Giant, UAE-Emirates en Total Direct Energie Jumbo-Visma zich gemeld bij Dumoulin. Toch wel een interessant gegeven dat TJV zich heeft gemeld gelet of het feit dat ze al twee top klassementsrenners is huis hebben (Roglic, Kruijswijk). Gaat Roglic wellicht weg ondanks zijn contract tot 2020? Hoorde gisteren in de podcast van het AD dat hij na de tour van vorig jaar had aangeven niet meer te willen starten waar Groenewegen start. Als Roglic de vuelta rijdt komt hij Groenewegen weer tegen. Ook de Giro verliep natuurlijk niet van een leien voor TJV. Zou me kunnen voorstellen dat Roglic om zich heen aan het kijken is en dat TJV daarop wil inspelen door Dumoulin te polsen.

Hermannmg

'@jessevdalen Exact, vind dit ook vreemd

kelderfan

Ik denk dat Roglic volgend jaar zonder al te grote sprintploeg wil strijden om 't geel. In de Giro ging 't mis door het ontbreken van een ervaren knecht en de plaspauze. Plugge heeft dat goed gezien en wil derhalve nog een ervaren knecht halen.
Dat TJV zich ook heeft gemeld voor Tom Dumoulin is wel heel apart. Zeeman wil niet alleen de oude sprinttrein binnenhalen {Koen de Kort}, maar ook de gestokte Dumoulintrein nieuw leven inblazen.

Yeez

Mmm Roglic had in de tour toch niks te klagen qua ondersteuning? Raar dat hij niet meer wilt starten waar Groenewegen start.

En in de giro was roglic vooral zelf niet goed genoeg... ik zie geen redenen om te vertrekken eigenlijk...

Yeez

'@kelderfan het gaat vooral fout doordat roglic zelf niet goed genoeg was.

Die knecht was er met gesink en die viel helaas (net als meesterknecht de plus) helaas uit...

kelderfan

'@jessevdalen
Dat hijzelf niet goed genoeg was is toch een fabeltje. Plugge ziet dat gelukkig toch beter, want die heeft snel daarna gemeld, dat het gemis aan een ervaren man mede oorzaak was dat Roglic slechts derde is geworden. Dat Gesink niet beschikbaar is, komt wel vaker voor. Dat De Plus ziek is geworden, daar kan niemand wat aan doen. De hoop was toen dat Tolhoek stappen zou maken, maar dat gebeurde helaas niet.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan roglic lost toch op de mortirolo of ben ik nu gek? En niet alleen daar. Daarnaast is er geen nood aan klimknechten. Dat zijn belangrijkste knechten uitvallen is brute pech

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat Roglic gezegd zou hebben niet willen starten in een grote ronde met Groenewegen was volgens mij meer een aanname van Zonneveld dan dat hij dat ook echt zo gezegd zou hebben. Thijs heeft daar wel vaker een handje van om een bepaalde situatie te hangen aan een uitspraak die een renner niet gedaan heeft. Hij vult het voor zichzelf zo in. Ik sluit niet uit dat de ploeg volgend jaar inderdaad met Roglic volledig voor de Tour gaan maar het zou best kunnen dat ze dat het toch combineren met een sprinter.

Verder was Roglic na zijn val en buikklachten inderdaad gewoon minder in die 3e week. Aan de andere kant had hij met De plus (en Gesink) zeker in de 2e week anders gekoerst.

Barttej

Groenewegen doet in ieder geval geen Ronde van Spanje zoals vooraf wel de planning was. Komt goed uit voor de klassementsrenners binnen de ploeg.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

https://www.ad.nl/wielrennen/huwelijk-met-sunweb-strandt-dumoulin-op-weg-naar-jumbo-visma~a44874db/

Zou een leuke luxe knecht zijn voor primoz

Laatst gewijzigd
Matxin

https://www.ad.nl/wielrennen/huwelijk-met-sunweb-strandt-dumoulin-op-weg-naar-jumbo-visma~a44874db/

Dus....
Volgens Thijs Zonneld gaat Dumoulin daadwerkelijk naar Jumbo.

mus van de maasstad

Ik zie het al voor me in de tour van 2020

Tom, primoz, stevie, robert, tony, wout, mike en dylan

Wie of wat is een team ineos?

wieler4live

'@barttej
Heb je een bron of is dit wat je denkt?

$kedel

"Volgens Thijs Zonneveld" en "daadwerkelijk" liggen meestal vrij ver van elkaar vandaan.

Matxin

Zonneveld is over het algemeen gewoon een goed ingevoerde journalist, die gaat echt niet zomaar een verhaaltje uit zijn duim zuigen en groot in het sportkatern van het AD zetten.

Laatste man

Ik vind het nogal een vaag gerucht en geloof er eigenlijk weinig van, ondanks dat Zonneveld dit zegt.

Dumoulin heeft niet zoveel met Jumbo (behalve Zeeman?), bij Jumbo hebben ze al 3 kopmannen met een doorlopend contract, de visie is vooral toppers opleiden en niet kopen.

Dumoulin zie ik eerder naar Ineos of ploeg v.d. Poel gaan, als die al weg gaat.

iLLan

Als het waar is zegt dat volgens mij heel veel over het beeld dat TJV uitdraagt. Het wordt blijkbaar gezien als een absoluut topteam.

Financieel gezien zal het budget toch flink omhoog moeten als Dumoulin er ook nog bij komt.

jvh93

Ik zie het niet gebeuren om eerlijk te zijn. Dit lijkt me echt een uit de lucht geplukt verhaal om maar een soap neer te zetten. Mocht het wel zo zijn daarentegen zal het wel behoorlijk opmerkelijk zijn met Roglic, Kruijswijk en Groenewegen al in de ploeg, welke keuze ga je dan maken voor de Tour??

horsm

1) Mij lijkt dat Dumoulin alleen kan komen als Roglic weggaat; 2) Roglic heeft nog een contract voor volgend jaar en Dumoulin ook nog voor het jaar daarna; 3) dan lijkt me het enige mogelijk ‘herenakkoord’: Dumoulin per 2021 naar TJV en Roglic naar Sunweb. Sunweb gaat akkoord met het verbreken van Tom’s contract omdat ze weten dat ze er Roglic voor terugkrijgen.

Stoempie

Horsm. Waarom broodje aap? Het is toch bekend hoe er in sommige kringen gedacht wordt. Fascinerend die reflex als de islam ergens in voorkomt

assen

Waarom zou Roglic bij TJV blijven? Ik zie veel argumenten voor een vertrek. Het is de wet van vraag en aanbod. Roglic is erg goed, dus veel ploegen willen m hebben en bieden veel. Roglic is geen Nederlander, dus hij is voor TJV niet meer waard dan voor een andere ploeg. En bij een andere ploeg is Roglic meer uitgesproken kopman dan bij TJV (Groenewegen, Kruijswijk). Als je dit allemaal optelt dan is een vertrek bij TJV LOGISCH.

Zelf houd ik niet zo van sprints en zou ik liever een Roglic dan een Groenewegen bij TJV zien, als ik moet kiezen.

Een Tom bij TJV is voor mij als fan van Tom ... ohhh geweldig. :-)

Blaudzun

Waarom gaat dit niet gebeuren?
Een Nederlandse tourwinnaar in een Nederlandse ploeg. Ik kan me voorstellen dat Plugge met dit plan extra budget bij Jumbo kan losweken. Alles zal afhangen van het financiële plaatje en hoe ver Jumbo daarvoor wil gaan. Uiteraard zal Roglic de ploeg dan verlaten. Maar 10x liever Dumoulin als kopman dan Roglic.

Hermannmg

Het niet starten van Groenewegen in de Vuelta (Telegraaf) zou dan wellicht gezien kunnen worden als gesture naar Roglic. Met een volledige ploeg strijden om Vuelta winst. Hopelijk blijft Roglic ondanks de mogelijke komst van Dumoulin. Ambiëren ze echt een topploeg te worden zou ik liever de combi Dumoulin Roglic hebben dan de combi Dumoulin Kruijswijk. Zeker gezien het aantal overwinningen in de koersen van 1 week kun je bijna het hele jaar overal meedoen om de winst.

horsm

'@Michiel ik wil er geen ellenlange off-topic discussie van maken - maar omdat je hier niet echt een bron voor hebt slik ik het niet voor zoete koek. Maar als je een betrouwbare link heb geloof ik je graag.

Barttej

'@wieler4live

Groenewegen geeft dat zelf aan in de telegraaf. Richt zich op het EK wielrennen en dan de BinckBankTour.

1 2 ... 275 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.