Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 274 ... 501 502
kelderfan

'@rahimns
Dan de ondersteuning
Quote:"Als je kijkt naar de lead-out mannen dan hebben ze met Teunissen en Roosen 2 toppers in huis. Daar achter heb je met Jansen, Leezer, Martin, Van Emden, Eenkhoorn, Hofstede en Van Aert genoeg renners om 2 treintjes mee te vormen. Ik zie echt het probleem niet. Niets hoeft ten koste te gaan van Dylan of Van Aert."
Sorry maar dit volg ik niet helemaal.
1) Van Emden en Martin zitten wel in treintje, maar dat is wel een trein met tandradaandrijving.
2) Van Aert in een sprinttreintje, dat geloof je zelf toch niet.
3) Hofstede is een klimmer, die heeft niets te zoeken in een sprinttrein.
4) Eenkhoorn is nog bezig te onderzoeken wat het best bij hem past.
5) Die toppers gaan mee naar de TdF Teunissen en Jansen, als ik 't goed heb.
6) Derhalve zijn 't dan Leezer en Roosen, maar die hebben ook nog andere taken.
7) Je vergeet Danny van Poppel en Taco van der Hoorn?

Rawolf

Die nummering is handig hoor Kelderfan :p, weet wel dat Hofstede nog in het sprinttreintje van WvA zat in de Dauphine haha.

Waarvoor is Hofstede nu eigenlijk aangetrokken? Is een beetje een mannetje van alles momenteel en heeft nietecht een vaste club of kwaliteit.

aru123

Nou @kelderfan
1. Renners kun een afwisselend programma rijden maar dit kun jij blijkbaar niet inzien..
2. In punt 1 heb ik je gehele argumentatie onderuit gehaald.
3. Ohwja nog een ding leezer en roosen hebben nog andere taken? Hoe zit het dan met de trein van groenewegen teunissen en jansen hebben toch ook wel andere taken, bijvoorbeeld de klassiekers?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De ene keer kan Kelderman ook uitstekend een sprint aantrekken, de andere keer is Hofstede een klimmer. Het is maar net wat het best bij het huidige standpunt past.

Stoempie

Bouhani is een engnek die geen vrouwen in de ploeg wil en varkensvlees verbiedt

$kedel

Een Kittel die enigszins op niveau is wil je gewoon altijd een behoorlijke lead-out meegeven, en dat gaat toch echt wel meewegen op het programma van de sprintknechten.
Een renner als Bram Welten of desnoods Halvorsen kun je ook gewoon prima met een iets mindere trein op pad sturen, alhoewel je die ook gewoon een volwaardige trein wil kunnen meegeven als het een beetje gaat draaien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Blijkbaar heb je dus zelf ook door dat er renners genoeg binnen de ploeg zijn die meerdere taken of type wedstrijden aankunnen. Dit jaar en in het verleden hebben Van Emden en Martin toch ook voorbereidend werk gedaan voor Dylan. Waarom denk je dat Tony meegaat naar de Tour. Zelfs Wout van Aert heeft al aangegeven in de Tour ook zijn werk te doen voor Dylan. Dat Eenkhoorn nog zoekende is dat kan best, maar dat staat toch niet in de weg dat misschien werk opknappen in bepaalde koersen voor een sprinter dat misschien wel prima bij hem past. Dat Teunissen en Jansen meegaan naar de Tour heb je goed... maar volgens mij hebben we het nu over komend jaar. Nogmaals renners zijn echt wel flexibeler dan jij doet geloven. Ik zie in Hofstede niet een pure klimmer maar meer een allround renner zoals Tankink was. Verder heb ik ook Wynants nog niet genoemd. Mogelijkheden genoeg om te experimenteren komende winter.

@Skedel als je Halvorsen weghaalt bij SKY omdat hij daar niet altijd de juiste ondersteuning heeft dan ga je hem bij TJV ook niet laten zwemmen... dan kan hij net zo goed daar blijven. Als je een serieuze 2e sprinter haalt dan doe je dat om met die renner resultaten te halen door hem zo goed mogelijk te ondersteunen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

https://blog.tacx.com/tacx-turbo-talks/

Podcast met Tony Martin

MokumJ

'@Michiel De Rooij heb jij hier enige valide bronvermelding van of is dit gebaseerd op het feit dat Bouhanni van Algarijnse afkomst is?

horsm

'@michiel de rooij, heb je hier een bron voor, of klets je maat wat? Als dat laatste het geval is: doe maar liever niet.

Edit, exact wat mokum zegt, dus.

Laatst gewijzigd
MokumJ

'@horsm Dank u

$kedel

Je gaat ze uiteraard gewoon ondersteunen, maar iets mindere sprinters rijden toch ook weer wedstrijden met een iets minder groot deelnemersveld.
Je kan gewoon moeilijk het hele seizoen 2 topsprinters ondersteunen waar je een mindere sprinter nog eens op pad kan sturen met bijvoorbeeld een Eenkhoorn, Martens en van Emden om maar iets te noemen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En oa Roosen.... je slaat voor het gemak dan wel weer wat namen over. Je hebt mij nog niet kunnen overtuigen waarom Kittel geen optie zou kunnen zijn. Ook Kittel zal zeker niet meteen in staat zijn om de grotere wedstrijden te kunnen rijden. Denk niet dat Havorsen op dit moment een mindere sprinter is dan Kittel.

Laatst gewijzigd
Rawolf

De 2e trein is denk ik Roosen - Leezer - VD Hoorn

$kedel

Ik noem gewoon lukraak een paar namen maar ik weet dat Jumbo echt wel redelijk goed zit in de breedte..
mijn punt is gewoon puur dat je in de situatie kan komen waarin je Kittel en Groenewegen gewoon beide die toptrein wil kunnen meegeven, en dat je op dat moment echt wel overlap gaat krijgen in de doelen die ze gaan stellen en dat dit dan ook echt wel een grote druk gaat geven op de programma's van bijv Roosen, Jansen en Teunissen.

Laatst gewijzigd
aru123

'@Mokumj, @Horsm

Je zult er mijn woord voor moeten nemen want ik kan momenteel nergens een bron vinden maar wat michiel zegt over bouhanni is ooit naar buiten gebracht door een teamgenoot van hem, wie dat was weet ik ook niet meer.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Clement heeft een dergelijk verhaal eens naar buiten gebracht (iig dat iedereen rondom hem heen heel halal etc moest doen) in TdJ. Wel van horen zeggen van een teamgenoot van Bouhanni waarmee hij trainde.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Skedel dat zal moeten blijken... echt heel veel overlap in de programma's zit er niet. Maar op dit moment zie ik geen verschil tussen Kittel en Halvorsen in kwaliteit. Ik kan me voorstellen dat misschien later in het seizoen blijkt dat er nog verder gespijkerd moet worden aan de sprinttrein van een 2e sprinter voor 2021. Maar ik ga ervan uit dat als de ploeg voor een 2e sprinter kiest met dat goed zal bekijken hoe dat in het programma past van de renners die het aangaat. Ik kan me niet voorstellen dat daar nu al niet over wordt nagedacht, je haalt toch niet zomaar een 2e sprinter zonder na te denken of die inpasbaar zou zijn.

$kedel

Nu weet ik niet hoe de beide sprinters hier over denken maar ik zie Touretappes toch wel echt als hét grote moment voor een topsprinter.
Maar goed dat zal inderdaad allemaal goed overwogen zijn in de Jumbo Visma HQ.

Had er nog niet bij stilgestaan dat Halvorsen een Noor is maar dat maakt hem voor mij toch al stukken interessanter.
Ik zou in ieder geval eens polsen hoe het met Magnus Cort zijn sprintersbenen zit, want ik heb sterk het vermoeden dat hij zeker niet zomaar gaat verlengen bij Astana.
En dan niet per se in de plaats van Halvorsen maar vooral om beter voor de dag te komen in de heuvels.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het hoofddoel van Kittel word de Scheldeprijs /het wk voor sprinters.

horsm

'@aru, RV - aha, thanks.

Stoempie

Horsm en MokumJ, ik klets er graag op los maar in deze, wat Aru en Romans zeggen. Als er 1 niet past in het groepscollectief van Jumbo Visma, is t Bouhani wel.

Laatst gewijzigd
horsm

'@Michiel, het zal ongetwijfeld geen makkelijk persoon zijn (dat lees ik nl overal), maar 'dat iedereen in het team halal moet eten en er geen vrouwen mogen werken' klinkt mij als een broodje aap. Ook al zijn er hier mensen hier die gehoord hebben dat Stef Clement zoiets van een oud ploeggenoot had opgevangen.

kelderfan

'@Random
Ha, ha,
Dan kan onze Kittel/Zeeman trein in alle rust toewerken naar de Scheldeprijs, want die wil Dylan beslist niet meer rijden met al die treinen, waar je voor moet stoppen.

Yeez

Telegraaf meldt dat CCC, UAE, Direct Energie, Ineos en Jumbo-Visma zich gemeld hebben voor Dumoulin, maar die blijft sunweb sws tm 2021 trouw (huidige contract).

Toch wel verrassend dat Jumbo met Roglic en Kruijswijk zich meld voor Dumoulin, al lopen hun contracten dan wel af

1 2 ... 274 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.