'@Michiel De Rooij
Ik wordt er ook niet warm van, maar iemand beweerde dat hij wel in de kop van het peloton was te bewonderen, maar niet op kop van het omvangrijke peloton. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Wat @Jeff zegt is het verhaal. Je hebt meer aan drie toegewijde helpers, dan tien meelopers.
Kelderfan. Klopt, maar ik kan me geen renner bij Jumbo Visma bedenken die de kantjes eraf loopt. Boom is al weg. De Tier moet op andere terreinen uitblinken, ik denk niet dat hij een nieuw contract krijgt aangeboden
Kruijswijk is van 20 tm 29 juni in Tignes geweest met Bennet en de Plus. Tignes ligt op 2100 meter, hoog zat.
'@ Kelderman. Toegewijd zijn is, me dunkt, naast een potje hardfietsen, toch wel een eerste vereiste voor een knecht.
Dat is dus nauwelijks een aanbeveling. Dat de Tier van goede wil is betwijfelt niemand, echter, die wil in daadkracht omzetten blijkt dit jaar helaas en vooralsnog enigszins tegenvallend.
'@Rahimns
Als Kittel weer zijn motivatie en benen vind kan hij niet voor minder dan tour-etappes en de allergrootste sprintwedstrijden gaan, precies zoals Groeneweven dat ook doet nu hij de snelste van het peloton is.
@wielerliefhebber
"Met Groenewegen kan vast wel een passing worden gevonden."
Dat is juist het destructieve waar ik over sprak
'@Skedel dat ligt aan de afspraken die je met hem maakt en Zeeman is er heel duidelijk in geweest.
@Kelderfan die discussie hebben we al eens gevoerd en dat is echt onzin. Binnen de ploeg zijn er genoeg mogelijkheden om die zaken te combineren.
Een renner als de Tier nu wegdoen omdat hij een mindere periode doormaakt vind ik erg kort door de bocht. Als je vind dat de ploeg nog meer moet investeren in de ondersteuning voor de klimmers moet je niet een renner wegdoen die de mogelijkheden heeft dat te doen. Renners zoals hij zijn juist al niet makkelijk te vinden dus ik kan me niet voorstellen dat hij volgend jaar niet meer voor TJV rijdt of hij moet zelf weg willen.
Kruijswijk was al na een paar dagen hersteld en heeft het laatste trainingskamp goed doorstaan
'@rahimns
Heb ik ergens gezegd, dat ik de Floris De Tier weg wil hebben. Ik ben er juist voor dat hij bij TJV blijft. Maar @vlek zegt wel terecht, dat zijn concurrenten binnen 't team het beter doen.
Maar je hebt mij noch niet duidelijk gemaakt hoe je dat moet oplossen met de ondersteuning voor Kittel.
Je kunt die ondersteuning niet weghalen bij Wout en ook niet bij Dylan. Jij wijst dan op Danny. Maar die heeft nooit bewezen, dat hij een hele trein zou moeten hebben. Want hoeveel renners moet TJV volgend jaar hebben voor die plannen voor Kittel {sprinter}, ervaren klimknecht, Merlier {snelle man en met Wout de winter in}, twee jonge talenten {Foss en ……}; maar wij zijn 't eens dat je beter een jonge sprinter kunt halen, want zo doet Deceuninck - Quick Step 't.
Als Kittel evenveel gaat kosten als Lindeman of De Tier en Kittel is net zo in vorm als in zijn hoogtijdagen, dan wil zou ik Kittel ook willen hebben als ik TJV was. Maar hij is niet zo duur als Lindeman en De Tier. En hij wordt denk ik niet meer zo goed als vroeger. En zeker niet beter.
En ook Kittel in zijn hoogtijdagen was een matig inzetbare renner, want hij kwam geen heuvel over en won nooit een echte klassieker.
Een nadeel van Kittel vind ik ook dat zijn aanwezigheid de ontwikkeling van andere renners kan remmen (immers, renners moeten zich vaker inzetten voor de voorbereiding van een massasprint ipv voor eigen kans te mogen gaan). En je hebt minder budget voor andere renners, of ter ondersteuning van een ander deel van de ploeg (klim- of klassiekerploeg).
Kortom, ik hoop dat wegblijft van TJV.
Kittel gaat nooit meer de absolute wereldtopper worden die hij was. Volgens mij is dat voor een sprinter nagenoeg uitgesloten. Mocht hij eventueel weer enigszins in de buurt komen, en daarmee dus ook van Groenewegen en van Tour deelname, dan is het toch duidelijk dat hij dan daarvoor weer een andere ploeg zal moeten zoeken?
Ik zie dat probleem niet. Ik denk dat je Groenewegen eerst behoorlijk moet onderschatten wil je Kittel als bedreiging kunnen zien.
'@Kelderfan de opmerking over De Tier was niet naar jou gericht maar meer naar een ieder die vind dat die weg moet.
Dan over een eventuele ondersteuning van Kittel of welke andere sprinter dan ook. Als eerste haal jij er nu opeens Merlier bij die niets met deze discussie te maken heeft. De kans dat die de ploeg komt versterken is zomaar een wilde greep van iemand, ik weet al niet eens meer wie en jij gaat daar alweer mee aan de haal of die al getekend heeft. De kans dat die bij TJV komt lijkt mij vrij klein, volgens mij blijft hij zich vooral richten op het veldwerk en dan lijkt me dat hij prima zit waar hij nu zit. Als je Merlier er wel voor zou kiezen om zich meer te richten op de weg en TJV zou hem halen dan haal je geen Kittel aangezien je dan weer net iets teveel snelle mannen hebt. Dus in mijn ogen word het dan Kittel of Halvorsen of eventueel een renner als Merlier.
Dan de ondersteuning. De meeste wedstrijden waar de sprinters rijden vallen buiten het klassieke seizoen... het zijn of juist voorbereidingswedstrijden of liggen na het klassieke voorjaar. Sommige klassiekers lenen zich juist voor de sprinters dus dan is de ondersteuning helemaal geen probleem. Als je kijkt naar de lead-out mannen dan hebben ze met Teunissen en Roosen 2 toppers in huis. Daar achter heb je met Jansen, Leezer, Martin, Van Emden, Eenkhoorn, Hofstede en Van Aert genoeg renners om 2 treintjes mee te vormen. Ik zie echt het probleem niet. Niets hoeft ten koste te gaan van Dylan of Van Aert.
Over het budget daar hebben wij totaal geen inkijk op... ook niet wat er voor Kittel betaald moet worden. Ik denk dat hij zelf ook wel beseft dat zelfs hij op basis van resultaten uit het verleden op dit moment geen aanspraak kan maken op een topsalaris. Als hij zelf al weer wilt gaan koersen dan denk ik dat voor hem het plezier in het wielrennen en een goede omgeving op dit moment belangrijker is dan een grote bankrekening. Daarnaast denk ik ook niet dat de ploeg over 1 nacht ijs gaat om hem zomaar een contract aan te bieden. Hij zal uitvoerig getest worden (dus wat zit er nog in) en er zal hem denk ik ook heel duidelijk gemaakt worden dat er binnen TJV weinig plek is voor sterallures. Nogmaals voor mij denk ik dat het voor de verder ontwikkeling van de ploeg en daarmee bedoel ik een goed seizoen word voor gemeten op basis van overwinningen, het denk ik cruciaal is om er een 2e sprinter bij te hebben en wie dat dan wordt zien we over een paar maanden wel weer. Maar dat men de optie Kittel bekijkt lijkt mij geen slechte.
'@Assen: Overwinningen leveren geld op.
@Sephiroth: Een aankoop van Kittel/Merlier/Halvorsen gaat niet ten koste van, want de ploeg is sowieso op zoek naar een tweede sprinter. Voor een extra renner als Campenaerts zal er toch een vergelijkbare renner weg moeten. Wie wil je weg, Van Emden of Martin?
Het grote probleem met zowel Kittel als Campenaerts is dat ze (in ieder geval zoals ze op ons als toeschouwers overkomen) geen echte teamspelers zijn. Kittel heeft de naam stelallures te hebben en Campenaerts komt toch wel over als een einzelgänger. Dan moet je je afvragen of TJV wel zulke renners moet willen halen, want die zullen nooit een positieve invloed op het groepsproces hebben, waar TJV juist heel bewust op inzet. Zo'n renner halen omdat je een koopje denkt te kunnen scoren is pennywise, pound foolish.
'@aru123
Goede zaak dat Tobias eindelijk officieel wordt binnengehaald en ik lees wat hem betreft zo snel mogelijk. Dus ik denk, laat hem nog dit jaar maar instromen.
@rahimns
Er is wel degelijk een verschil bij het halen van een 2e. sprinter.
1) Kittel gaat ten koste van de trein Dylan en de trein Van Aert om in NS-termen te spreken;
2) Halvorsen is Noor en noch groeiend talent; die je zonder problemen de zgn. B-koersen te laten rijden;
3) Mijn voorkeur Tim Merlier is Belg {Jumbo} en is ook in 't veldwerk actief; TJV zet de Academy op inclusief 't veldwerk; {Van Aert en ook Mike worden al genoemd} Tim en Wout kunnen door een deur en zijn allebij ook op de weg goed bezig.
Dan sla je bij 3) toch een dubbelslag.
Het is alleen de vraag of ook Corendon is in de markt voor die Tim en bij Kittel wordt 't maar de vraag of hij niet voortijdig weer de stekker eruit trekt.
Volgens http://www.cyclismactu.net/news-route-bouhanni-prive-de-tour-vasseur-me-l-a-dit-par-texto-84352.html wordt Bouhanni niet gelinkt aan TJV. Het zou de boel wel opschudden, Bouhanni bij TJV. Voordeel is ook (als ik de mensen hier mag geloven) dat er dan geen plek voor Kittel is. En Bouhanni is sowieso minder goed dan Groenewegen, dus dat zal ook niet voor problemen zorgen. Ook is het best nuttig als de renners wat woorden Frans leren. Wel is de vraag of de broer ook betaald moet worden. En komt ie nog op een redelijk niveau?
'@Kelderfan volgens mij heb ik toch net beargumenteerd waarom het niet ten koste gaat van de trein van Dylan of de ondersteuning van Van Aert. En waarom zou het bij Kittel niet kunnen maar is de komst van Halvorsen of een andere 2e sprinter opeens geen probleem. Die hebben toch net zo goed een sprinttrein nodig. Merlier zit al bij Corendon.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.