Omdat er hier wat verschillende versies rond gaan over het BK van De Tier: hij reed een sterk BK in dienst van Van Aert waarbij hij één van de renners was die de vlucht met (de weer indrukwekkende) Evenepoel onder controle hield. Ook Wijnants en De Plus deden mooi hun job. Prima BK van de Jumbo's. Van Aert verwoorde het voor de start min of meer in deze zin: beter 3 goede ploegmaats dan 10 'waar ge niks mee bent'.
Het interview met Van Aert in Bahamontes is ook best interessant, met name het stuk over Parijs-Roubaix van dit jaar. Van Aert spreekt toch uit dat de tactiek na zijn pech niet de juiste was, maar hij verwijst ook naar de chaos in die koers, zijn eigen fouten en hij is ook tevreden over hou Jumbo er mee omspringt. Daags na P-R mocht WVA zijn opmerkingen over het voorjaar al door geven.
Ik sluit mij aan bij Skedel, liever een goede knecht met ups en downs dan het project Kittel.
Al zou de ploeg wellicht een tweede (of derde?) Sprinter kunnen gebruiken, denk ik niet dat Kittel dat moet zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat de waarheid er van is; maar hij schijnt geen trainingsbeest te zijn.
(hoeft misschien ook niet)
Hij schijnt een jongen met sterallures te zijn en eentje die niet de makkelijkste is om mee of voor te werken als dingen niet van een leien dakje gaan.
Ik zou dan liever zien dat jongens als van Aert, Teunissen, Jansen, Bouwman, Roosen etc wat meer ruimte krijgen om voor zichzelf rijden en sprinten bij afwezigheid van de absolute kopmannen (Roglic, Groenewegen, Kruijswijk)
Ik ben zelf wel overtuigd van het feit dat Kittel kan terugkeren op niveau.. Alleen dan heb je 2 pure sprinters die geen heuveltje overkomen.
En mocht Kittel op niveau komen zit hij enkel Groenewegen in de weg, omdat ze beiden de tour zullen willen rijden en deels dezelfde grote sprintwedstrijden.
Nog los van het feit dat je met Groenewegen al precies die topsprinter in huis hebt die je met de komst van Kittel alleen maar kapot kan maken.
Je bent er wel van overtuigt dat Kittel op niveau kan komen maar wil hem niet zien rijden lol.
Kittel in vorm is de beste sprinter van het peloton, die moet je altijd willen. Met Groenewegen kan vast wel een passing worden gevonden.
De vraag is enkel of Kittel zelf nog wielrenner wil worden en er zullen vast andere kapers op de kust zijn
'@Skedel denk dat het in elkaar in de weg zitten helemaal geen probleem is. Er zijn 3 grote rondes en Zeeman heeft al gezegd dat Groenewegen de 1e sprinter is. Kijk naar het programma wat Van Poppel draaide toen hij echt nog als sprinter werd uitgespeeld. Daarnaast heb je voor de lastige sprints mannen als Van Aert en Teunissen. Volgens mij is het bij Quickstep ook geen probleem toch.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.