Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 301 ... 501 502
Stoempie

Ik vind het gezever over cijfers onderhand irritant worden!

DemPolS

'@assen ik kan me helemaal vinden in jouw redenering en ook voor mij geld dat als in het ak geen resultaat behaald wordt door Kruijswijk of Bennet de tour toch maar deels geslaagd is. Dus voor de helft en wellicht een onvoldoene!

@michiel de Rooij ik begin het gezever van tig zogenaamde beloftes of tranfers vrije renners irritant te vinden. Maar ja wij zijn niet de enige. Cijfers laten vaak zien dat de emotie niet strookt met de realiteit, veel fans van wielrennen zijn dol op statistieken, rijtjes enzovoort.... ik dus ook. Dus als jij al van een paar cijfertjes irritaties krijgt wat moeten wij dan wel niet van al die andere tranfers/belofte geneuzel vinden. Gewoon even niet meer lezen of een keer niet reageren.

Laatst gewijzigd
assen

'@Michiel
Goed dat je dat uitspreekt. Zal er niet meer dagelijks over beginnen.

tjebco

Ik vind het raar dat mensen hier een onvoldoende willen geven als er geen top 5/podium wordt gereden. Ja, eens dat kruijswijk dan zijn doel niet heeft behaald, maar om dan de hele ploeg een onvoldoende te geven.. Gaat mij te ver. Dat teunissen een etappe heeft gepakt is mooi, geel idem. Ploegentijdrit geweldig en allebei misschien wel wat verwacht (groenewegen ipv teunissen). Maar 3 ritzeges... Kom op zeg dat zijn vaak maar 1 of 2 ploegen die dat kunnen zeggen en dan wil men een onvoldoende geven.. Pff.. Ja zonder klassement faalt kruijswijk, of waren de verwachtingen te hoog voor hem.

Zelf verwacht ik kruijswijk in de top 10 en nog 1-2 ritzeges. Als dat minder is dan zou ik dat teleurstellend vinden maar zeker geen onvoldoende. Door het goede begin (en vorig jaar tour) verwachten wij misschien ook wel teveel.

Yeez

Je hoeft er eigenlijk niet meer over te beginnen. Je punt is duidelijk @assen

Stoempie

Doe wat je niet laten kunt, Dempols!

Assen. Thanks man. Afentoe ff evalueren prima. Maar elke dag discussies over wat voor cijfer aan het einde vd TDF...

Laatst gewijzigd
tdola

Welke etappes nog grootste kans op etappe overwinning?
Ma etappe 10 (als t sprint wordt, kan ook voor vluchters) met Groenewegen
Wo etappe 11 sprint met Groenewegen
Vr etappe 13 itt met van Aert
Di 23 juli etappe 16 sprint met Groenewegen
Zo 28 juli etappe 21 sprinten op champs-elysees met Groenewegen

Elke andere etappe natuurlijk ook kans, maar dit de meest reëele kansen denk ik.

Wielerfan1987

'@assen

Ergens snap ik je punt, ook ik haal meer voldoening uit een prachtprestatie (zoals podium of liefst winst) van bijvoorbeeld Steven Kruijswijk, dan bijvoorbeeld een of twee sprintoverwinningen van Dylan.

Dat de WT ranking hier ook op inzet lijkt enigszins logisch omdat klassementsrenners 21 dagen lang scherp en goed moeten zijn, terwijl een sprinter met 2 of zelfs maar 1 goede dag/dagen al zijn buit binnen kan hebben.

Ik denk dat het voor de Sponsor niet heel veel uitmaakt wie van de ploeg wint en hoe er gewonnen wordt, als de exposure er maar is.

Natuurlijk is het voor Jumbo prachtig als Wout het goed doet, tenslotte houd dat in dat Wout nog meer geinterviewed wordt dan normaal en is Jumbo daardoor nog langer en meer zichtbaar in de Belgische media waar zij belangen hebben.

Maar als sport an sich is wielrennen al veel op en in beeld in oa. Belgie dus met elke winst van Dylan wat ook weer interviews en zendtijd opleverd in oa. avondprogramma's en sportnieuws krijgt Jumbo en ook Visma diezelfde waardevolle exposure.

Datzelfde geld straks net zo wanneer Steven in het tweede deel van de Tour met een mooie koersinstelling zou strijden voor een plek bij de eerste 3.

Ik denk alleen dat je deze Tour niet makkelijk kunt vergelijken met de vorige editie, je hebt te maken met een ander deelnemersveld ander parcours, een andere (eigen) selectie met renners die zelf ook weer een ander voorprogramma hebben gekend.
Natuurlijk hoopt iedereen dat vorig jaar wordt geevenaard of overtroffen.
Ik denk echter persoonlijk dat we deze Tour moeten beoordelen op zichzelf, em zodoende is TJV op een 0 punt (neutraal) begonnen aan de Tour net als alle andere ploegen.

Als je dan straks aan het eind moet concluderen dat de ploeg bijvoorbeeld 3 etappezeges heeft gehaald, en een aantal ereplaatsen.
En dat daarnaast Steven misschien net weer naast dat felbegeerde podium grijpt, maar de ploeg wel enkele dagen een aantal truien en ploegenklassement in bezit heeft gehad.
Dan zul je alsnog deze Tour als een van de 3 a 4 meest succesvolle ploegen afsluiten, en dat is wat telt.

Ik denk ook zomaar overigens als er maandag op de rustdag weer zo'n overzicht wordt gepubliciteerd van de inkomsten van de ploegen deze Tour, dat Jumbo Visma daarin eerste of tweede zal staan (afhankelijk van de twee nog te rijden etappes dit weekend)

Ik als gepassioneerd maar ook kritisch wielervolger met extra aandacht voor deze ploeg kan niet anders dan concluderen dat deze eerste week zowel voor de ploeg zelf als voor de fans en sponsors een groot succes is geweest en daarmee is de Tour voor Jumbo Visma welliswaar misschien nog niet 100% geslaagd (nog niet alle doelen zijn behaald) maar is het zeker een dikke voldoende

wieler4live

Op dit moment
TJV : 50 000
DQ : 23 000

Rawolf

Chris Harper lijkt een mooie aanwinst, ik zit wel een beetje met dubbel gevoel dat ze alles al zo snel willen regelen.

Zometeen als Katusha evt opdoekt komen er een hoop interessante renners vrij en dan moet je nog wel plek in je selectie hebben.

TLJCAMPS

'Jumbo-Visma verrast met aanwinst Chris Harper'.

xistnc

'@wieler4live
Tussenstand voor aanvang van de etappe van gisteren, klik.

Laatst gewijzigd
Yeez

Als je 8 wt-teams hebt en je kiest voor deze ploeg spreekt daar toch wel waardering uit. Ik denk dat met de begeleiding van JV en wat hij nu al laat zien, er nog heel veel uit kan komen. Maar met 21 renners en de verhalen dumoulin en kittel gaan er renners stoppen/niet verlengen. Als je kijkt naar de aflopende contracten hoop je dat Van Poppel en Powless toch wel verlengd worden. Al denk ik dat met deze aanwinsten Powless toch wel eens zou kunnen gaan vertrekken... wat erg jammer zou zijn

xistnc

Harper, tja. Zal allicht wel flink doorgemeten zijn, maar van de tegenstand die hij had bij zijn uitslagen die worden aangehaald word ik niet meteen erg warm.

Van de huidige ploeg hebben momenteel De Tier, Leezer, Lindeman, Martens, Powless, Van Poppel en Wynants nog geen contract voor 2020. Een aantal van hen zijn zeer waardevol, maar het zijn niet direct de 'sterkhouders' van de ploeg.

assen

TJV is niet alleen flink bezig in de Tour, maar ook op de transfermarkt. :-)

Zelf zie ik heel erg uit naar de tijdrit in de Tour, en de prestaties van Wout daarin.
Zou niet eens raar zijn als TJV nog drie etappes wint, kansen te over.

Hoop dat Mike niet teveel last heeft van zijn pols!

Stoempie

Sorry Dempols, maar ff zeveren over Harper lijkt me we wel ff leuk. Relatief oud is hij wel. 25 als hij in geel zwart gaat rijden. Als ik t goed begrijp hebben we met Harper en Foss erbij 28 renners. Komen nog wel 2 of 3 bij. Dan gaan er ook zeker 2 niet verlengen. De Tier en nog eentje denk ik.

Ben benieuwd of we Van Aert vandaag in de aanval gaan zien.

Yeez

Harper en foss kunnen vervangers voor de tier en powless zijn. Waarbij je toch hoopt dat powless (net als van poppel) blijft

kelderfan

'@jessevdalen
Als Kittel komt dan heb je weinig meer aan van Poppel. Dus ik zie die jonge talenten niet direct als vervanger van Powless.
Nogmaals Powless is met Hofstede, Eenkhoorn en De Tier op hoogtestage met o.a. ook nog Foss. Dat geeft wel aan dat hij volgend jaar er weer bij zal zijn.

Laatst gewijzigd
Stoempie

Waarom, iedereen die geen TDF rijdt is toch mee op hoogtestage? Of is De Tier nu ook al zeker van een nieuw contract?

Laatst gewijzigd
Yeez

Zo werkt het helaas niet @kelderfan is de tier dan ook al zeker? Ze moeten ook haar conditie onderhouden en zijn uiteraard nog deel vh team ;)

Poeksel

Ik ga nog steeds uit van het volgende wensenlijstje van TJV voor komend seizoen:

2 jonge talenten (1 al binnen)
1 klimknecht (dat zal dan Harper zijn)
Eventueel 1 sprinter (heel misschien Kittel) maar met Van Aert, Teunissen en Van Poppel is de positie van tweede/derde/vierde sprinter wellicht al goed genoeg bezet?
Eventueel 1 buitenkans (Dumoulin)

Een klassiekerman zou ook nog kunnen, maar hoe meer renners je aantrekt, hoe meer er weer weg moeten. Van xistnc begrijp ik dat er zeven nog geen nieuw contract hebben, maar daar zullen de meeste toch wel van willen houden.

xistnc

Ik denk dat in ieder geval De Tier, Powless en Van Poppel vertrekken. Leezer, Lindeman en Martens functioneren in hun categorie renners naar behoren. Hopelijk wil Wynants nog een (half) jaartje door, eventueel in een dubbelrol.

Kittel en/of Dumoulin zouden de ploeg wat topzwaar maken en brengen daardoor misschien meer problemen mee dan dat ze er 'oplossen'.

kelderfan

'@jessevdalen
Een stel van dat lijstje van @xistnc zijn niet mee op hoogtestage Kuetai. Bijv. Lindeman, Leezer, Martens en Wynants.
Die jongens die nu in Kuetai trainen doen dat voor de TdP en daaruit gaan er met Gesink een aantal door naar de Vuelta.
Dus ik zou nog maar even wachten, wie wel of niet doorgaan naar de selectie 2020.

Yeez

'@kelderfan juist, je zegt zelf even wachten nog. Dan ook niet zeggen dat powless en de tier zeker zijn. Dat heet tegenspreken ;)

kelderfan

Ja en ook niet dat Lindeman, Leezer, Martens en Wynants doorgaan.
Voor Wynants en ook Lindeman zie ik wel in een dubbelrol zoals @xitnc mooi aangeeft.
Helaas moet ik tegenspreken, dat klopt.;)

1 2 ... 301 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.