Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 302 ... 501 502
Stoempie

Van Poppel zou ik altijd verlengen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kittel bij de Duitse TV (via Gio Lippens)

Kittel wil alleen nog maar rijden voor een goed georganiseerde ploeg, na zijn mislukte verblijf bij Katusha. Heeft gesproken met Tony Martin, beide renners hebben hetzelfde management en Kittel lijkt een overstap naar Jumbo-Visma wel te zien zitten

Hij ziet zichzelf ook niet als een bedreiging voor Dylan Groenewegen. Hoeft niet per se meer de Tour te rijden, maar zou ook tevreden zijn met een rol in koersen als de Giro en de Ronde van Duitsland. Heeft hij zojuist verteld aan de Duitse collega’s

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Rahimns
Klinkt goed, al denk ik dat op dit moment het hele peloton best bij TJV zou willen rijden.

@Kelderfan
Het punt is dat je geen conclusies kunt trekken uit aanwezigheid in Kühtai. Zelfs jij niet.

Laatst gewijzigd
assen

Laatste beklimming was steil, en kort/explosiefTot mijn verbazing zag ik Steven als ongeveer 10e boven komen. Constatering waar ik blij van werd, en nog steeds ben.

Yeez

Pinot gaat er aan het einde vd tour weer doorheen zakken als die zo doorgaat

kelderfan

'@Sephiroth
Ik heb niks tegen Duitse renners, want ik zou die Politt halen. Maar goed TJV-leiding beslist natuurlijk.
@xistnc
Ik trek geen conclusies, maar dat er jongens in Kuetai zijn om op hoogte te trainen geeft wel aan, dat zij in voorbereiding zijn op de TdP. Dat hoef je niet perse te doen voor die eendagskoers in Londen.
On: Wout Van Aert was weer eens belangrijk voor kopman Kruijswijk, die om de een of andere reden op achterstand was gereden. Gelukkig is Steven weer een plekje opgeschoven in het klassement.

Yeez

'@kelderfan steven wachtte op een bidon die niet kwam, vandaar even een gaatje

kelderfan

'@jessevdalen
Bedankt. Dat lieten de beelden niet zien. Gelukkig dat Wout in goede doen is, want die bracht Kruijswijk terug naar het peloton, waar ook Bennett zich uit liet zakken om Kruijswijk terug te brengen. Dat was wel 't laatste wat Wout kon doen.

Stoempie

Ik werd ook blij van een soevereine Kruijswijk, Assen. De Plus heeft t nog niet echt.

assen

'@ Michiel
Ik had ook verwacht dat De Plus wel mee zou kunnen met de laatste 50 man. Maar slecht is ie niet.

Stoempie

Beetje matig wel.

tdola

De plus kon laten lopen op t eind, geen probleem.

Vandaag was wel perfect voorbeeld van kruijswijks kunsten. Zodra het meest explosieve er bij de concurrenten vanaf is, komt hij geleidelijk steeds meer op de voorgrond, mooi om te zien.
Beloofd hopelijk veel goeds ri 3e week. Zo'n zware dag als vandaag kan dan hopelijk in voordeel van kruijswijk werken.

Rawolf

Hoe zwaarder hoe beter voor Kruijswijk

Blaudzun

Ik zou Lindeman, Leezer en Wynants nog lekker verlengen. Mannen die hun plek kennen en gewoon hun werk doen. Gasten als De Tier en V Poppel hebben hun kans gehad.

rennerske

'@assen. Van mij mag je elke dag jouw kijk op het functioneren van TJV , liefst met bijpassende cijfers, posten. Vind je gedachtengang origineel, goed onderbouwd en prettig om te lezen. Voor mij in ieder geval veel interessanter dan de 193ste post of Kittel nu wel of niet komt. Maar ja, smaken verschillen. Dus die 194ste post over Kittel zal ik gelaten ondergaan.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een waardering geven aan een prestatie is natuurlijk ook iets heel persoonlijks. Die wordt dan ook nog eens beïnvloed door zoveel zaken. Iemand die van nature kritisch is op de ploeg zal sowieso een andere waardering geven dan een supporter. Daarnaast je persoonlijk voorkeur voor klassementen of etappezeges en dan ook een afzettting tov eerdere prestaties of prestaties van andere ploegen. Uiteindelijk moet een ieder dat voor zichzelf bepalen. Wel kan je natuurlijk aan het eind met alle cijfers tot een gemiddelde komen en gezamenlijk tot een oordeel komen.

Rawolf

Ik snap Assen wel, natuurlijk als je 3 ritzeges pakt is de Tour in theorie geslaagd maar als Steven zo geen top tien rijd heb je toch een zure nasmaak.

Laatste man

3 etappes in de Tour is nooit reden voor een onvoldoende.

Dumoulin dus waarschijnlijk rond deze Tour, aldus Zonneveld nu. Vind ik persoonlijk jammer. Had Jumbo graag met dit team en wat talenten verder zien groeien.

kelderfan

Ja, Zonneveld was wel heel duidelijk. Kennelijk heeft hij goede bronnen binnen de betreffende teams. Maar @LM in deze ben ik met je eens. Dumoulin zal moeilijk in te passen zijn binnen dit team. Wat gaat die deal inhouden?

S. Morgenstern

Een Nederlandse wielrenner met de potentie om om de eindzege in de Tour de France mee te doen, zal mits financieel haalbaar altijd 'in te passen' zijn. Ondenkbaar dat mogelijke luxeproblemen qua samenstelling dat in de weg kunnen staan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Jij denk alleen maar voor de TDF? Ja het is/wordt een luxeprobleem. Dat lijkt mij wel duidelijk.
Roglic met Bennett, Kruijswijk, Dumoulin, Gesink, Martin, Teunissen en Van Aert wordt een haantjesgevecht. Maar 't ziet er wel gelikt uit.
Wat denk jij, zal hij nog iemand mogen meenemen, als part of de deal?

ghostwriter

Ik neem aan dat (mits Dumoulin daadwerkelijk naar Jumbo-Visma gaat) ze volgend jaar met Dumoulin en Groenewegen als kopmannen naar de Tour gaat en Kruijswijk en Roglic met een klassementsploeg naar de Giro en Vuelta sturen. Zowel sportief als commercieel gezien lijkt het me niet mogelijk om Dumoulin of Groenewegen buiten de selectie voor de Tour te laten en dan is er volgens mij geen ruimte voor een derde kopman. Zeker ook aangezien Dumoulin qua type een klassementsrenner is die het moet hebben van een constant tempo op de beklimmingen en ploeggenoten nodig heeft die het tempo hoog kunnen houden.

kelderfan

'@ghost
Wie moet hij dan meekrijgen om een constant tempo te onderhouden op de klimmen. Je ziet nu dat de springveren de dienst uitmaken. Ik zie eerder Roglic de TdF winnen.

ghostwriter

'@kelderfan
De beste klimmers die Jumbo-Visma ter beschikking heeft als knechten. Wanneer is de Tour voor het laatst gewonnen door een springveer klimmer?

tdola

ALS dumoulin komt en ALS hij de tour gaat rijden, dan verwacht ik dat er juist minimaal 1 vd 2 kruijswijk /roglic ook naar tour gaat.
Tjv had juist bedacht meer hele sterke mannen nodig om ineos aan te pakken.
Als er besloten wordt groenewegen niet thuis te laten (wat ik me kan voorstellen ) is dat meer de puzzel. Want wie heeft die nodig en hoeveel klimknechten wil je voor de 2 klim kopmannen hebben, 2 oogt wat matig..... (zoals dit jaar met de plus en Bennett. Van aert is meer heuvelknecht).

Maar eens afwachten hoe t loopt. Als dumoulin komt, weten we in januari Wrs meer over GT programma planning.

1 2 ... 302 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.