Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 303 ... 501 502
S. Morgenstern

Kruijswijk en Roglic niet in de Tour is inderdaad iets wat ze nooit zullen doen. Ik verwacht bijvoorbeeld Kruijswijk na de Giro ook eerder in de Tour, dan in de Vuelta.

Rawolf

Volgend jaar zit er bar weinig tijd tussen de giro en de Tour dus die combi lijkt me voor de kopmannen ondenkbaar.

Misschien dat Kruijswijk Tour-Vuelta kan doen met dan de Tour in dienst van Tom en samen met Roglic de Vuelta

veld

Natuurlijk afhankelijk van het parcours, maar bij een normaal gemiddeld Tourparcours zou ik Groenewegen alleen Van Aert en Teunissen meegeven en verder alleen klimmers.

RoBinnn

Mocht Dumoulin inderdaad komen dan zie ik ook geen problemen bij het opstellen van de programma's van de verschillende kopmannen. Enkel in de Tour zal je een overlapping hebben met verschillende kopmannen en zal de ploegleiding dit moeten managen en komt uiteindelijk de renner met grootste kans op winst vanzelf boven drijven.

Zoals Veld al aangeeft zal Groenewegen het mogelijk met een mannetje minder moeten doen (Jansen). Kruijswijk of Bennett zal mogelijk in de Giro voor eigen kans kunnen rijden en heb je eventueel Gesink die De Plus kan vervangen.

Dumoulin, Roglic, Kruijswijk (of Bennett), Gesink (of De Plus), Martin, Van Aert, Teunissen, Groenewegen. Daar zal zo'n beetje ieder ander team jaloers op zijn.

Laatst gewijzigd
xistnc

O, enkel in de Tour...

user27060

Van Aert is geen knecht. Mooi dat hij zich deze Tour aan de afspraken en ploegtucht houdt, maar ook hoog tijd dat hij eens de ploeg in dienst krijgt en z'n mogelijkheden voor eigen succes kan gebruiken.

Als je met Dumoulin en Groenewegen naar de tour gaat, laat Van Aert dan maar thuis, want dan is het enkel om te knechten. Als Groenewegen thuis blijft, kan je Van Aert de eerste week wel lekker laten knallen en nadien in dienst van Dumoulin zetten.

RoBinnn

Volgens mij kan je de programma's verder prima naast elkaar maken ja, maar daar denk jij blijkbaar anders over.

xistnc

Dus als er 'enkel in de Tour' een probleem is, is er geen probleem? De Tour is de wedstrijd waar het allemaal om draait. Dus als er 'enkel in de Tour' een probleem is, dan is er juist wél een probleem. Sterker nog, een heel groot probleem.

RoBinnn

Als een overlapping van programma's direct een probleem is, ja dan mag je het een probleem in de Tour noemen. Zoals ik al zei is dat iets wat je als ploegleiding zou moeten managen in aanloop naar de Tour en zeker ook tijdens de Tour. Ik zou dat dus niet als probleem zien en mocht blijken in het proces dat dit wel voor problemen zorgt dan andere keuzes maken, maar zou voor mij niet de reden zijn om op voorhand al je sterkste team als onmogelijk of probleem te zien.

ti-raleigh

Je bent een knecht of je bent een kopman. Een kopman laten knechten werkt niet. Als Froome of Thomas moet poepen, staat Poels klaar met een doekje. Zie ik Roglic of Kruiswijk of Dumoulin niet doen.

Sunrider

Mocht het allemaal waar zijn denk ik wel dat Dumoulin beter wordt bij TJV.

DemPolS

Het rare is eigenlijk dat ze deze luxe al jaren hebben bij sky/ineos (meerdere kopmannen). En al die jaren gaat het goed..... dus het kan gewoon wel. Ook bij quickstep gaat het al jaren goed met al die kopmanne in het voorjaar. Het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan. Bij movistar gaat het wat minder maar daar heb je die jankert van een Landa die veel roept maar de laatste jaren verdomd weinig presteert. Misschien worden Dumoulin en Roglic gewoon dikke maatjes.

assen

'@ DemPols
Als ze dik worden, dan zie ik het qua prestaties somber in.

Verder snap ik de commotie vanuit het perspectief van TJV niet goed. Als TJV wil je de beste renners. En renners van TJV zelf kunnen daar ook van profiteren. En als je als renner problemen hebt met de komst van iemand als Dumoulin, dan ga je maar weg. Dit is topsport, kom op!

Als wielerfan heb ik een dubbelgevoel. Enerzijds zou ik het geweldig vinden, Tom bij een in-en-in Nederlandse ploeg, wouw! Anderzijds... al die goede renners verzameld bij een paar ploegen... ik houd van een evenwichtigere wedstrijd met gelijkwaardige ploegen, en af en toe een verrassing. EEN van de redenen waarom ik Giro en Vuelta leuker vind dan de Tour. Zelfs NU.... ok, de Tour is best leuk om aan te zien, maar ik vind m toch nog gecontroleerder en minder spannend in etappes dan de Giro en Vuelta.

Ik las ergens nog op dit forum de vraag of Tom versterkingen mag meenemen naar TJV. Ik heb vernomen dat hij Sam Oomen en Wilco Kelderman meeneemt. ;-)

Rawolf

Bij Ineos delen ze gewoon een zak geld uit in ruil voor eigen ambities.

Ik neem aan dat Dumoulin zelf nog wel ambitieus is dus dat gaat hier niet op. Hopelijk is hij volgend jaar bereid in kleine rondjes de ballen uit de broek te rijden voor Roglic en dat terug te krijgen in de Tour.

Één ding is zeker, iemand gaat erop achteruit. Je kan geen 4 klassementsmannen als kopman uitspelen. Dan worden in eerste instantie Bennett en in mindere mate Kruijswijk het slachtoffer.

Robert

Het is toch prima om in een grote ronde te starten met 2 kopmannen? Dan doen andere teams al jaren. Je zag bij de giro dit jaar dat Movistar tactisch meerdere scenario’s kon uitspelen.

Mocht je een keer een grote ronde willen winnen, dan is dit een fantastische stap.

Daarnaast is Tom 4 jaar jonger dan Steven. Op de langere termijn zal steven wel een stapje terug doen en een soort gesink rol gaan oppakken.

Tenslotte vraag ik me af of Roglic zijn contract wel gaat verlengen. Lijkt me dat er veel interesse voor hem is.

ghostwriter

'@DemPolS
Bij Sky/Ineos gaat dat helemaal niet al jaren goed. Al jaren worden potentiele kopmannen daar misbruikt als knechten. Wat is daar in godsnaam "goed" aan? Je wil toch niet beweren dat Jumbo-Visma die kant op gaat want als ze dat doen zullen ze de positieve uitstraling die ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd in de ogen veel mensen direct weer verliezen. Quick Step is een totaal ander verhaal aangezien je in het voorjaar makkelijk drie of vier kopmannen kan aanstellen. Als straks Kruijswijk of Roglic voor Dumoulin gaat knechten zal ik geen fan meer zijn van Jumbo-Visma. Klassementsrenners met de kwaliteit om op een podiumplaats te mikken horen niet als knecht voor andere klassementsrenners aan een grote ronde te beginnen. En als Jumbo-Visma straks met twee klassementsrenners en een sprinter als kopmannen naar de Tour gaat kan Dumoulin beter bij Sunweb blijven aangezien zijn ondersteuning in dat geval daar beter zal zijn.

Laatst gewijzigd
Rebellin

'@ghostwriter

En Ineos wint ondertussen alle tours. Topsport gaat in de eerste plaats nog steeds om winnen en niet om een positieve uitstraling bij een handjevol wielernerds.

Als je daarvoor kopmannen als knechten voor moet opstellen: So be it.

ghostwriter

'@Rebellin
Natuurlijk gaat topsport wel om een positieve uitstraling. Zeker in het wielrenner waarin ploegen de naam van hun sponsor(s) dragen. Als het puur en alleen ging om prestaties waren we allen fans van Ineos of Quick Step geweest. Het feit dat we dat niet zijn toont aan dat topsport ook gaat om een positieve uitstraling. Voor sommige is die positieve uitstaling gebasseerd op nationalisme, voor andere op een manier van koersen, weer andere hebben een affinity voor de underdog, etc..

Daarbij zou het een ongelofelijk dom beleid zijn voor Jumbo-Visma aangezien ze niet het budget hebben om kopmannen als knechten te gebruiken en op termijn zullen ze daardoor kwalitatief goede wielrenners mislopen. Roglic zal echt niet bij Jumbo-Visma blijven als hij ergens anders zowel meer kan verdienen terwijl hij bij Jumbo-Visma af en toe als knecht wordt ingezet.

Laatst gewijzigd
Rebellin

Je leest niet goed. Er staat: Positieve uitstraling bij een handjevol wielernerds.

Voor een positieve uitstraling bij het grote publiek heb je andere dingen nodig. En de grootste positieve uitstraling krijg je nog steeds door te winnen (Zie dumoulin-effect Giro). De gemiddelde Nederlandse tourkijker weet echt niet dat Kwiatkowski rondjes van een week heeft gewonnen en bij vele ploegen voor eigen kans zou mogen rijden.

ghostwriter

'@Rebellin
Mensen worden wielernerds omdat ze een ploeg vinden met een positieve uitstraling waar ze fan van worden. Ik woon in Londen en de meeste Engelse casual wielervolgens wisten alles van de Sky ploeg af in de jaren van Wiggins en eerste jaren Froome maar doordat Sky de positieve uistraling verloor weten de meeste casuals nu niet eens dat de ploeg nu Ineos heet. Ineos krijgt hier (zelfs nu tijdens de Tour) nauwelijks meer enige aandacht en commercieel is de Sky/Ineos ploeg nu dus een stuk minder aantrekkelijk voor sponsoren.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Movistar noemen als goed voorbeeld van meerdere kopmannen in grote rondes is wel bijzonder

Rebellin

'@ghostwriter
Een aantal vragen:

Maar is het doel van een sponsor om een paar wielernerds tot fan te maken of om de producten af te zetten bij een veel grotere doelgroep?

En komt de verminderde aantrekkingskracht van Sky/Ineos door hun inzet van kopmannen of door de verhalen over vermeend doping/tue/astmamiddelen misbruik van wiggins en froome?

En hoe groot is je N bij deze zogeheten casuals?

Jodegr

Volgens mij is het heel simpel. De ploeg pretendeert een Nederlandse ploeg te zijn en wordt gesponsord door de Jumbo (Nederlandse sponsor. Oftewel als je de beste Nederlandse wielrenner van dit moment kan binnenhalen dan zegt Fritsie van Eerd gelijk doen. Dat ze daardoor geen Tirreno en Romandië winnen kan Fritsie echt niks schelen hoor. 90% van de mensen die naar de tour kijken hebben nog nooit van die wedstrijden gehoord. Het gaat voor de Jumbo om exposure in de tour en in mindere mate de giro en vuelta. En die exposure is gewoon vele mate hoger met dumoulin dan met roglic. De mening van een paar ‘wielernerds’ is echt totaal niet interessant. Het gaat om het grote publiek.

Rebellin

'@Jodegr Amen.

Stoempie

90% kent Tirreno, Ronde van Romandië niet? Je onderschat 'ons'

1 2 ... 303 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.