'@Michiel Dat is precies wat @jodegr bedoelt. Op dit forum kent iedereen de wedstrijden, maar niet het algemene publiek. Dit publiek kent alleen grote rondes en klassiekers en daar verkoopt Jumbo zijn marktaandeel. Dus logische keuze dat Jumbo DE ronderenner van Nederland wil hebben. Dit is ongeacht het feit of jij en ik dit zien zitten of nodig vinden.
Dumoulin en Kruijswijk geloof ik nog wel in, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat ook Roglic zich zo makkelijk ondergeschikt zal maken (aan Dumoulin).
Zeker als hij straks misschien de Vuelta wint, dan zal hij persoonlijke amibities hebben voor de Tour volgend jaar, dat hij de ploeg dan eventueel zal moeten delen (voor de vorm) met Kruijswijk zal hij voor lief nemen omdat hij simpelweg er vanuit gaat dat hij beter dan Steven zal zijn en er dus voor hem geknecht zal gaan worden.
Met Tom als Giro winnaar in de ploeg en vorig jaar 2e in zowel Giro als Tour heeft Roglic die zekerheid dat hij toch wel de leiding in de hierarchie zal nemen niet.
'@Ti-Raleigh Dat het een opgave wordt om Tom in te voegen is zeker waar, maar dat hoeft niet per se te leiden tot de negatieve bijwerkingen waar jij het over hebt.
@Random ik denk dat de Plugge, Zeeman etc ook erg graag Tom bij de ploeg hebben hoor. Denk niet dat de belangen van de ploeg en jumbo elkaar bijten in deze.
En wat Morgenstern al zei: een Nederlander die de potentie heeft om de tour te winnen zal altijd inpasbaar zijn ondanks de luxeproblemen die daardoor kunnen ontstaan.
'@jodegr
Roglic is voor tig procent verantwoordelijk voor de groei en de successen van de ploeg. En die zet je aan de kant. Just like that. Die bijwerking alleen al, bezorgt mij vieze smaak in de mond.
Wil je Sky tegengas geven, zal alles in het teken moeten staan van het ak en is er echt geen ruimte voor Dylan. No way.
Ik ga er inderdaad vanuit dat ze Roglic moeilijk nog jaren kunnen houden. Dat is zo onderhand de beste wielrenner ter wereld aan het worden. Het lijkt me een groot vraagteken dat een middenmoter qua budget zo'n renner kan houden. Wanneer ze dan de buitenkans hebben om de beste Nederlandse ronderenner te halen, dan moet je die kans niet laten lopen omdat je Roglic nog een jaar onder contract hebt staan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.