Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 304 ... 501 502
Kelderman Rules

'@Michiel Dat is precies wat @jodegr bedoelt. Op dit forum kent iedereen de wedstrijden, maar niet het algemene publiek. Dit publiek kent alleen grote rondes en klassiekers en daar verkoopt Jumbo zijn marktaandeel. Dus logische keuze dat Jumbo DE ronderenner van Nederland wil hebben. Dit is ongeacht het feit of jij en ik dit zien zitten of nodig vinden.

Stoempie

In die 90% geloof ik niet Kelderfan. Net als ik ook niet geloof in 3 ak mannen in 1 ploeg - Dumoulin, Kruijswijk en Roglic.

Wielerfan1987

Dumoulin en Kruijswijk geloof ik nog wel in, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat ook Roglic zich zo makkelijk ondergeschikt zal maken (aan Dumoulin).

Zeker als hij straks misschien de Vuelta wint, dan zal hij persoonlijke amibities hebben voor de Tour volgend jaar, dat hij de ploeg dan eventueel zal moeten delen (voor de vorm) met Kruijswijk zal hij voor lief nemen omdat hij simpelweg er vanuit gaat dat hij beter dan Steven zal zijn en er dus voor hem geknecht zal gaan worden.

Met Tom als Giro winnaar in de ploeg en vorig jaar 2e in zowel Giro als Tour heeft Roglic die zekerheid dat hij toch wel de leiding in de hierarchie zal nemen niet.

kelderfan

quote:"In die 90% geloof ik niet Kelderfan."
In welke 90% moet ik geloven dan?

Stoempie

Geen enkele. Ik denk dat het percentage een stukje lager ligt.

Jodegr

'@ Michiel Ik denk dat jij overschat hoeveel de gemiddelde Nederlander naar wielrennen kijkt.

ti-raleigh

'@jodegr
Wiskundig/statistisch gezien heb je volledig gelijk. Maar wielrennen is geen wiskunde. Dumoulin erbij gaat voor een boel negatieve bijwerkingen zorgen, en daar wordt gemakshalve aan voorbij gegaan.

Rawolf

'@Jodegr, Je zal best gelijk hebben op dat vlak maar je ziet het heel simpel in. Het gaat niet alleen om de sponsor, die heb je uiteraard nodig om een ploeg te hebben en die zul je tevreden moeten houden maar de ploeg stelt ook eigen doelen en de sponsor beinvloed de keuzes niet 100%.

Stoempie

Mss moeten we Maurice de Hond eens peilen dan.

S. Morgenstern

Ik denk zelf dat Dumoulin, Groenewegen en Kruijswijk makkelijker te managen is, dan het de komende jaren met Roglic, Groenewegen en Kruijswijk zou zijn. Ik vraag me dus af wat op de lange termijn de negatieve bijwerkingen gaan zijn.

Jodegr

'@Ti-Raleigh Dat het een opgave wordt om Tom in te voegen is zeker waar, maar dat hoeft niet per se te leiden tot de negatieve bijwerkingen waar jij het over hebt.

@Random ik denk dat de Plugge, Zeeman etc ook erg graag Tom bij de ploeg hebben hoor. Denk niet dat de belangen van de ploeg en jumbo elkaar bijten in deze.

En wat Morgenstern al zei: een Nederlander die de potentie heeft om de tour te winnen zal altijd inpasbaar zijn ondanks de luxeproblemen die daardoor kunnen ontstaan.

ti-raleigh

'@jodegr
Roglic is voor tig procent verantwoordelijk voor de groei en de successen van de ploeg. En die zet je aan de kant. Just like that. Die bijwerking alleen al, bezorgt mij vieze smaak in de mond.

Wil je Sky tegengas geven, zal alles in het teken moeten staan van het ak en is er echt geen ruimte voor Dylan. No way.

Rawolf

'@Morgenstern, dan ga je er dus al vanuit dat Roglic weggaat terwijl hij nog een doorlopend contract heeft?

ghostwriter

'@Rebellin
Het doel van de meeste sponsors is om ervoor te zorgen dat mensen een positief gevoel aan de naam van hun bedrijf koppelen. Qua naamsbekendheid is er namelijk weinig (of zelfs niets) te winnen voor de meeste sponsoren.

Laatst gewijzigd
Koosr1946

Ik dacht dat Dumoulin ook nog een doorlopend contract heeft

S. Morgenstern

Ik ga er inderdaad vanuit dat ze Roglic moeilijk nog jaren kunnen houden. Dat is zo onderhand de beste wielrenner ter wereld aan het worden. Het lijkt me een groot vraagteken dat een middenmoter qua budget zo'n renner kan houden. Wanneer ze dan de buitenkans hebben om de beste Nederlandse ronderenner te halen, dan moet je die kans niet laten lopen omdat je Roglic nog een jaar onder contract hebt staan.

Rawolf

Je zegt het zelf al, een van de beste wielrenners van de wereld. Die ga je niet zomaar laten lopen en ik ga er vanuit dat hij er volgend jaar nog gewoon bij is. Dan zit je dus met Dumoulin, Kruijswijk, Roglic en Bennett als klassementsmannen.

Yeez

'@random nogmaals. Roglic heeft volgend jaar nog een contract

wieler4live

Dat is hij zeker als hij in deze vorm kan blijven kan hij misschien wel top 5 rijden

Stoempie

Teunissen in 1ste peloton? Geen de Plus,?

Yeez

Wel de plus. Ook teunissen bennett en kruijswijk. Niet dat het verder interessant is

Laatst gewijzigd
nickdt

Jawel, allebei. Zowel Teunissen als de Plus. Van Aert zat er niet bij trouwens.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Wel Laurens De Plus in 't 1e. peloton. Alleen Wout Van Aert ontbreekt, want Amund Jansen moest bij Dylan blijven.

kelderfan

Teunissen lijkt mij weer in orde, na zijn valpartij. Kittel was ook weer aanwezig en druk in gesprek met Tony Martin.;)

ti-raleigh

Een renner halen alleen omdat hij Nederlander is. Wat een onzin. Doet me denken aan het begin van deze ploeg. Toen schreeuwden ze van de daken dat ze alleen met Nederlands talent wilden werken. We weten inmiddels allemaal wat er waar gemaakt is van die woorden.

1 2 ... 304 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.