Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 314 ... 501 502
Yeez

50 meter te vroeg op kop met de wind tegen. Ewan kon er perfect uitkomen toen dylan al in de wind zat. 50 meter langer was genoeg geweest. Eerste keer dat het net tegen zit, maar ja je kan niet alles hebben ;)

xistnc

Wel dagploegenklassement met Teunissen en Kruijswijk op 14 en 19, dus toch weer kassa.

TLJCAMPS

Wout en Amund stuurden op 1 km tegelijkertijd weg, hierdoor moest Teunissen het zelf opknappen. Dat heeft denk ik het verschil tussen winst en verlies gemaakt. Morgen eindelijk naar de Pyreneeën!

tdola

Zonde....maar ja, 3x nipt winnen, nu 1x nipt 2e, dat kan gebeuren. Morgen de 1e bergen maar voor klassementsrenners wrs nog rustig. Benieuwd of Bennett mee wil in vlucht, maar mag denk ik niet.

Vrijdag nog een keer een van aertje? En top 10 plek voor kruijswijk?

Yeez

Van aert tegen kung, dennis en kragh andersen vrijdag denk ik?

mus van de maasstad

Waarom zou je in hemelsnaam in de eerste bergetappe, ook nog zonder aankomst bergop, he beste klimknecht in de ontsnapping sturen? Terwijl je kopman qua AK mannen 3e op 15sec staat...

tdola

'@jesse
En lampaert, Thomas!?

@mus
Voor de etappe natuurlijk. Maar daarom zei ik er gelijk bij, mag Wrs niet, in bescherming van kruijswijk.

Rawolf

Ik zou voor de tijdrit ook Tony Martin en Kwiato niet uitvlakken.

S. Morgenstern

Morgen is eerder een rit om eventueel De Plus, Martin, Jansen of Teunissen 'mee te sturen', met het idee dat ze dan na de laatste klim misschien nog werk kunnen doen. Van Aert niet met de tijdrit een dag erna, wat misschien ook voor Martin op zou kunnen gaan.

Ik vind het voor de eigen kansen van Bennett geen rit om aan te kruisen. Het eerste deel is niet het terrein om relatief makkelijk mee te zitten, dat is iets voor krachtpatsers. De afdaling aan het eind is daarnaast ook niet iets waarin hij excelleert.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Gewoon Ineos volgen en als de benen goed voelen er eens een bommetje op gooien met de Plus/Bennett. Dan kan het wel fijn zijn om iemand vooruit te hebben maar de rit van morgen is al vrij lastig voor Jansen/Teunissen, die grijp je waarschijnlijk te vroeg om er nut van te hebben.

mus van de maasstad

Morgen is een rit om helemaal niemand mee te sturen. De eerste 130km kan de sprinttrein kruijswijk, bennet en de plus lekker uit de wind houden zodat ze alle 3 relatief fris aan de perysoude kunnen beginnen.

Zolang kruijswijk op koers voor podium ligt zijn etappe overwinningen in de bergen ondergeschikt

Laatst gewijzigd
NedFan

Wij willen naar de etappe van Foix gaan. Wij zitten op twee en half uur rijden.

Hebben jullie tips voor ons?

Groetjes

assen

Morgen proberen te volgen, verder niets. Denk dat tactiek van TJV is.

kelderfan

'@quote:"Van Poppel, Leezer, Lindeman, Powless moet je verlengen. Leezer en Lindeman omdat je zulke knechten voor de balans van je ploeg nodig hebt. Powless en Van Poppel omdat daar gewoon heel veel in zit! Harper komt erbij en Wynants nog een voorjaar mee laten draaien. Dumoulin er zeer waarschijnlijk bij en dan nog iemand voor de opvolging van Martin/Van Emden (Bjerg?). Dan zit je op 27,5 man (wynants half jaar en foss al meegerekend). Extra Sprinter zie ik niet gebeuren. Kittel zie ik niet terugkeren in de sport en verder is er gewoon geen ruimte. De tier moet het veld ruimen en Martens kan met Wagner de Academy gaan doen."
Die Academy lijkt mij eerder geschikt voor Lindeman en Wagner; ook vanwege het Nederlandse gehalte;)
@Rahimns heeft eens gemeld, dat TJV op zoek is naar een sprinter; dus verlengen ja Leezer en Powless. Wachten met Van Poppel of 't lukt. De Tier is een vraagteken, maar als Powless toch zou verkassen, dan komt hij weer in beeld. Want anders moet er toch weer een klimmer bij. TJV mist al Daan Olivier en als Powless niet bijtekent dan worden dat -2.
Eens dat je Bjerg noemt, want die kan op termijn Van Emden of Martin vervangen. Ik denk dat gezien ook de uitlatingen van @Rahimns dat het aantal renners op 28 uitkomt. Dan kun je ook een programma voor die extra sprinter en die twee jonge talenten.

kelderfan

Volgt een van jullie Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc, waar vorig jaar Jonas Vingegaard is opgevallen bij TJV teamleiding. Vandaag is een SEG-renner Ide Schelling goed bezig geweest en gisteren Daan Hoole ook van SEG.

TLJCAMPS

'@Kelderfan
Ja, ik volg de Giro wel. Was een rare rit vandaag: Ide Schelling won vandaag in een spurt van drie renners(één sprintte niet mee). Het peloton werd in het begin van de etappe de verkeerde kant op gestuurd en toen werd de koers geneutraliseerd, alleen werden de tijdsverschillen niet teruggerekend. Blijkbaar was het peloton hierom boos en liet lopen. Het peloton kwam op 15 minuten na Schelling binnen.

S. Morgenstern

Wanneer een vertrek van Powless en Olivier qua klimmers als -2 zou tellen, voor hoeveel plussen zouden Dumoulin, Foss en Harper dan zorgen!?

Laatst gewijzigd
Yeez

Overigens, welke kansen liggen er nog op ritwinst? De itt met van aert, etappe 16 met dylan en 21 met dylan? Persoonlijk zie ik in parijs niemand dylan kloppen (als hij parijs haalt) vlak en op de macht. Dat ligt ewan minder zoals vandaag. 6 ritzeges zou echt legendarisch zijn

Yeez

Die van vandaag is eigenlijk die enige kans op ritwinst die ze hebben laten liggen (rit 4 was groenewegen niet fit)

kelderfan

Quote:"Wanneer een vertrek van Powless en Olivier qua klimmers als -2 zou tellen, voor hoeveel plussen zouden Dumoulin, Foss en Harper dan zorgen!?"
Noem jij Dumoulin een plus? Als die komt, dan komt hij extra plus, dan kan hij in jouw filosofie wel 5 klimmers vervangen.
Foss en Harper komen net kijken en kunnen rustig in het voetspoor van Olivier en Powless stappen?
@jessevdalen
Volgens Ewan komen er nog 2 ritten voor de sprinters. Die rit van vandaag hebben zij beslist niet laten liggen. Alleen omdat Ewan geen knechten meer had, heeft hij slim het wiel van Dylan Groenewegen genomen en niet meer afgestaan.
Wat fout ging was dat Morkov slim Jansen uit de trein elimineerde. Bennett kreeg straf voor zo'n actie.
Mike zegt ook dat zij een halve man te kort kwamen. Wout en Mike deden 't heel goed. Alleen Jansen kwam er niet aan te pas. Dat mini-treintje zou eigenlijk met Amund Jansen beginnen en daarna Wout Van Aert en dan Mike Teunissen.

Glorious

Hier een recent interview met Roglic over seizoen en contract. (vertalen)

https://siol.net/sportal/kolesarstvo/intervju-s-primozem-roglicem-jumbo-visma-502789

S. Morgenstern

Waarom zouden Foss en Harper niet geschikt zijn om gestopte (Olivier), doorgeselecteerde (De Tier) en/of vertrekkende (Powless) renners te vervangen? Volgens mij is het nu eenmaal zo dat ruimte maken voor kansen van jonge renners, betekent dat er andere renners (die in aanmerking komen voor dezelfde plekken in selecties) moeten vertrekken.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dank Glorious. Korte samenvatting: Roglic heeft nog geen handtekening gezet onder een nieuw contract (het aanbod is er wel). Hij heeft een camper gekregen, handig om koersen te verkennen (deed ie al maar dan moest ie steeds in een hotel slapen). En hij heeft een team nodig dat goed is voor het slachthuis.

Ik sluit niet uit dat het laatste woord een vertaalfout is ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote:"Volgens mij is het nu eenmaal zo dat ruimte maken voor kansen van jonge renners, betekent dat er andere renners (die in aanmerking komen voor dezelfde plekken in selecties) moeten vertrekken."
Dat is natuurlijk zo, maar als een sprinter wordt gehaal {wat mij betreft een jonge sprinter bijv. Halvorsen}, dan betekent 't dus dat ook Danny van Poppel moet vertrekken. Maar dat betekent dus niet, dat voor Harper en Foss drie klimmers moeten vertrekken. Dan wordt 't team zwakker in plaats van sterker. Want die twee F&H zijn niet gelijk Olivier & De Tier e/o Powless.

S. Morgenstern

Hoe weet je dat het team daar zwakker van wordt? Kuss was vast ook niet meteen een Vermeulen, maar ook toen hadden ze zelf goede redenen om door te selecteren. Zoals een nieuwe sprinter (mocht dat nog nodig zijn), vast ook niet meteen de plek van Van Poppel in het voorjaar over zou kunnen nemen.

Laten we in ieder geval niet doen alsof Olivier en De Tier (de voornaamste kandidaten) hele grote schoenen achterlaten om te vullen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 314 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.