Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 319 ... 501 502
ti-raleigh

Ploeg is vandaag aan de finish de sterkste gebleken, maar lijkt me beetje scorebordjounalistiek om dan gelijk te roepen dat TJV de beste ploeg is. Vooral als ik kijk wat FDJ en Movistar voor werk verzet hebben. TJV kon lekker achterover leunen. De sterkte van de ploeg moet blijken als ze in de positie is waarin ze wordt aangevallen.

kelderfan

Ja, maar dat is wielrennen. Eerst 't bordje van je tegenstander leegeten. Movistar heeft veel werk verzet voor een kopman, die de benen niet had. FDJ had een ander plan met Pinot voor de ritwinst. Maar zo'n sterk team heeft TJV in jaren niet kunnen opbrengen. Het was alleen afwachten hoe Bennett en De Plus er voor stonden, na het wegvallen van toch een belangrijke renner Wout Van Aert. En ook Teunissen en Martin zijn dik in orde .gebleken.

horsm

Ploeg was natuurlijk super, en ik sta er van te kijken dat er zo’n goede klimknecht in Bennett schuilt. Dat had ik nog niet eerder gezien. Met De Plus, Gesink en Bennett heb je dan een prima klimtrein.

S. Morgenstern

Bennett rijdt de laatste jaren vaker wel, dan niet bij de beste tien in WT-koersen waar geklommen moet worden. Dan is het toch niet vreemd dat hij in deze rol van meesterknecht ook bij de betere klimmers hoort?

Laatst gewijzigd
xistnc

Dat is iets anders dan op deze manier als klimknecht fungeren. Dat heb ik 'm namelijk ook nog nooit zien doen.

S. Morgenstern

Hij start hier dan ook voor het eerst in jaren in zo'n rol. Dat hij dit in zich heeft mag daarmee nog geen verrassing zijn.

T80JZ

Bennett ook voor mij een verrassing hoe hij vorm geeft aan zijn taak als klimknecht. Meestal reed hij anoniem en vrij achteraan mee in de groep van de favorieten totdat hij moest lossen. Zo op kop sleuren in de laatste fase van de beklimming van de Tourmalet als laatste col van een bergetappe is toch echt iets anders.

Wat als De Plus niet was uitgevallen in de Giro? Wat als Gesink niet was gevallen in L-B-L?
Gesink of De Plus? Gesink & De Plus, maar dat zou wel ten koste zijn gegaan van Van Aert.

T80JZ

Om misverstanden te voorkomen. Met bovenstaande post wil ik niet zeggen dat ik voor Gesink ten koste van Van Aert zou zijn.
Wel zou het in deze fase van de Tour fijn zijn geweest als Kruijswijk nog de steun zou hebben van Van Aert en Gesink, dat zou meer vertrouwen geven voor een Tour overwinning.

T80JZ

Terug in de realiteit. Hoe kan Kruijswijk de Tour winnen?
Alaphilippe zal natuurlijk nog een forse terugval moeten krijgen, bijvoorbeeld zoals Simon Yates vorig jaar in de Giro. De druk op Alaphilippe zal immens worden want heel Frankrijk hoopt dat hij wint. Hij is niet voorbereid op deze situatie. En volgens De Plus is hij een zenuwpees die nauwelijks zal slapen. Gisteren op de Tourmalet had hij het moeilijker dan in de etappes daarvoor.

Maar TJV zal steun moeten krijgen van andere ploegen om de koers hard te maken. Vrijdag in de tijdrit was Thomas volgens eigen zeggen oververhit geraakt. Was dat de reden dat hij gisteren een slechte dag had of heeft hij te maken met een terugval door zijn geforceerde voorbereiding? Als het enkel een slechte dag was dan heeft TJV daar gisteren te weinig gebruik van gemaakt. Bernal laat zien dat de winnaars van de Ronde van Zwisterland zelden of nooit op hun top zijn in de Tour. En als ploeg valt Ineos zwaar tegen. Dus de vraag is of Ineos Kruijswijk veel steun gaan bieden.

Alaphilippe heeft gisteren misschien geprobeerd om Pinot tot vriend te maken, maar deze heeft al aangegeven nog steeds voor het podium te gaan strijden. FDJ maakte gisteren een goede indruk en kan weleens de belangrijkste bondgenoot worden van TJV.

Maar verder? Toch jammer dat Gesink, ten koste van Jansen, en Van Aert er niet - meer - bij zijn. Misschien zouden zij het verschil gaan maken.

wieler4live

De etappe van vandaag lijkt heel erg veel op de etappe naar la plance de belles filles dus ik denk dat kruijswijk hier blij mag zijn als hij de rest kan volgen. En niet te veel tijd verliest op de mannen rond hem al zijn we inmiddels bijna in de 3 e week en zal kruijswijk hier iets beter tot zijn recht komen.

Blaudzun

Op twitter doet zich het gerucht de ronde dat Roglic bij de komst van Dumoulin naar Movistar zal gaan.

mus van de maasstad

'@wieler4live

Lijkt helemaal niet op elkaar. Planche is veel zwaarder dan deze slotklim

ti-raleigh

'@ T80JZ
Normaal gesproken gaat Alaphilippe nog wel tijd verliezen. Hangt veel af of de Fransen gaan samenspannen tegen de rest. Ik zie dat nog wel gebeuren. Daarnaast zal ook het Franse publiek en media zich er mee gaan bemoeien en misschien zelfs de organisatie (10 sec tijdstraf voor Steven voor illegaal plassen of zoiets). De Fransen hebben deze Tour gemaakt om een Fransman te laten winnen en dat komt nu dichtbij. Steven zal daar tegenop moeten boksen.

En als alles fair verloopt, heb ik geen idee wie gaat winnen. Er steekt niemand bovenuit. Niet individueel en niet qua ploeg. Geduld lijkt het sleutelwoord. Wachten op slechte momenten/ dagen van de tegenstander.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Blaudzun dat komt door Armstrong en Bruyneel op hun podcast. Die hebben een link gelegd tussen Movistar en de mogelijke komst van Tom maar TJV. Maar volgens mij is elke renner nu wel gelinkt aan Movistar. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat die niet gewoon een Spaanse kopman willen. Roglic of Van der Poel lijken me gewoon niet passen daar. Mas lijkt me nog steeds de meest logische om daar naar toe te verkassen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

ALS Roglic zou vertrekken lijken UAE, Bahrein en Ineos me de opties.

ti-raleigh

Roglic moet gewoon blijven. Laat Dumoulin maar lekker naar Mobistar gaan.

@ rahimns
Spaanse kopmannen zijn dun gezaaid. Wat dat betreft is het niet onlogisch / ondenkbaar dat ze Primoz (of Tom) in het vizier hebben.

kelderfan

'@ti-raleigh
Lijkt mij ook. Als er nog een Nederlandse klimmer bij moet komen, zou ik Bollema oh, sorry Mollema eens polsen. Die zal met de komst van Nibali misschien wel weg willen bij TREK.
On:
Ik zag op Strava, dat Maarten Wynants nu met Sepp Vanmarcke aan het trainen is.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@Kelderfan.
Ja, dat klopt. Ik zag laatst ook al dat Wynants met Sacha Modolo trainde.

Yeez

Kruijswijk kan hem winnen! Nu komt zijn terrein.

ti-raleigh

Ik zou niet weten op wie ik mijn geld moet zetten. Van elke renner kun je wel iets bedenken waarom hij niet zou winnen.

kelderfan

Kruijswijk deed 't prima, maar hij heeft zijn team te snel op kop gezet, want Ineos dacht mooi in het wiel blijven zitten.
Uiteindelijk hebben Poels en Thomas de helpende hand uitgestoken om Pinot niet al te veel ruimte te geven.
Er van uitgaande dat Julian Alaphilippe er doorheen zakt bij gebrek aan steun, moet Steven alleen goed opletten voor Pinot, Bernal en Buchmann.
Bennett en De Plus hebben de rustdag dik verdiend. In deze rit had Wout van grote dienst geweest.

assen

Helemaal niet verkeerd zoals het vandaag liep. INEOS lijkt weer de sterkste ploeg, dus laat hen maar weer het tempo hoog houden. Gunstig voor TJV.

Wielerfan1987

Al met al niet slecht, als men van tevoren had voorspeld dat Steven er nu zo voor zou staan had ik ervoor getekend.

Al moet ik zeggen dat ik hoopte dat diverse concurrenten na de dag van gister (meer) tijd zouden moeten toegeven op deze loodzware dag.
Renners als Pinot, Landa en Buchmann komen akelig dichtbij.

Gezien het slot met beklimmingen boven de 2000 meter hoogte verwacht ik dat Bernal de grootste kanshebber op Tourwinst is.
Ik hoop dat Thomas gaat breken in die laatste 2 a 3 bergetappes (gezien zijn niet optimale voorbereiding)

Ik kan dan voor wat betreft de andere concurrenten van Steven niet anders doen dan hopen dat dat gesmijt met krachten hen opbreekt in die laatste drie zware etappes waarin Kruijswijk hopelijk zoals vaak minder verslechterd dan zijn concurrenten en tevens bergen vind die hem beter liggen

Laatst gewijzigd
rennerske

Hoed af voor Kruijswijk. Zeker niet de meest getalenteerde van het favorietenlijstje, maar wellicht wel de meest taaie. Dat kan het verschil maken. Of gaat de hitte bepalen wie er wint?

skylimit

'@rennerske ik denk dat de afdaling van de Galibier bepalend gaat zijn voor de kansen van Kruijswijk op podium of meer/minder.

1 2 ... 319 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.