Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 322 ... 501 502
kelderfan

Morgen wordt een dag om bij de les te zijn. Als de wind zich doet voelen, dan is het opletten met Ineos en Deceuninck - Quick Step. Derhalve zal Mike Teunissen belangrijk zijn. Ook Dylan heeft al laten zien, dat hij dat werk goed aankan.

Yeez

Jumbo-Visma er i forhandlinger med flere danske talenter, men vil endnu ikke sætte navne på.
Learn more
Det hollandske Jumbo-Visma-hold har imponeret alt og alle i årets Tour de France med fire etaper allerede. Nu planlægger holdet med måske størst fremdrift i cykelsporten allerede for fremtiden - og de planer indeholder nogle danskere.

Over for Feltet.dk afslører holdledelsen nemlig, at man vil føje flere danskere til holdet, som allerede indeholder Jonas Vingegaard.

”Vi forhandler med [nogle danskere], men intet er på plads endnu. Vi skal først have skrevet kontrakterne, inden jeg kan sige mere,” siger holdmanageren Richard Plugge, da vi taler med ham uden for holdbussen under årets Tour de France.

Samtalen med manageren kom efter et tip fra en person tæt på holdet, der efter tiltrædelsen af den norske IT-virksomhed Visma som navnesponsor er begyndt at satse mere på skandinavisk talent.

”Vi leder altid efter dygtige ryttere, som kan styrke holdet, og vi har jo i forvejen Jonas (Vingegaard, red.), som vi er rigtig glade for. Så vi leder efter flere unge talenter, hvor vi kan være med til at præge deres udvikling.”

To oplagte navne
Her i juli har Julius Johansen og Niklas Larsen været på træningslejr i Østrig med WorldTour-mandskabet, og som Feltet.dk hører det, er det da også netop de to ryttere, som Jumbo-Visma har i sigtekornet.

Det er dog ikke noget, som førstnævnte fokuserer på.

”Jeg har en agent, der tager sig af det. Jeg ved ingenting, så det er ny viden for mig. Når man er med på en træningslejr, er der jo forhandlinger, kan man sige. Men lige nu har jeg intet konkret. Det er ikke noget, min agent har talt med mig om," siger Julius Johansen.

En eventuel aftale vil først træde i kraft fra 2021, fastslår Johansen, som allerede har skrevet kontrakt med det norske kommende professionelle kontinentalhold Uno-X fra næste sæson af.

”Uanset hvad er det på Uno-X næste år. Der er der slet ingen tvivl om. Jeg har skrevet en kontrakt med dem, som jeg er superglad for, for så kan jeg koncentrere mig fuldt ud om banen, som jeg har brug for op til OL.”

”Om det er realistisk, ved jeg ikke, men jeg vil selvfølgelig gerne på WorldTouren så hurtigt som muligt, men uden at forhaste noget, for det er et stort step op. Det er ikke noget, man bare lige gør.”

I første omgang bliver det altså formentligt hverken Julius Johansen eller Niklas Larsen, som tiltræder Jumbo-Visma i 2020. Og om det en dag kan ske, er fortsat usikkert, påpeger Johansen.

"Så siger de (folk i cykelsporten, red.), at ’Julius skal på træningslejr med Jumbo-Visma, så bliver han nok WorldTour-rytter hos dem’. Det er ikke det, der er mine planer. Cykelsporten er ét stort rygtespil. Det er en kæmpe jungle. Halvdelen af alle rygter er forkerte,” fastslår Julius Johansen.

Yeez

Er wordt dus onderhandelt met meerdere denen. Johansen zou een verschrikkelijk goede aanwinst zijn. Heel groot talent

Yeez

Al is dat waarschijnlijk pas in 2021

Rawolf

Ik hoorde dat de Deen Magnus Cort Nielsen ook gaat verkassen :p

Jopster

https://www.youtube.com/watch?v=bDVZ3Bgh5ik&feature=youtu.be

Wil niks promoten maar tijdens de aflevering zie je Groenewegen mooi de klim oprijden met een plakbidon, die gaat morgen winnen!

ti-raleigh

Lefevre gaf het zojuist bij vlv al aan wat de tactiek wordt. Alaphilippe laat de nummers 2 en 3 het werk opknappen en gaat alleen volgen. Er zal dus flink gepokerd moeten worden.

Yeez

Fdj ineos en ook jumbo gaan altijd rijden

S. Morgenstern

Ik zou gewoon uitgaan van eigen kracht en niet het gevoel hebben dat je je koerswijze moet laten beïnvloeden door 'stoer' gepoker van Flip.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevdalen uiteindelijk zegt het hele stuk dus gewoon helemaal niets....

ti-raleigh

Uitgaan van je eigen kracht is de basis. Daar bovenop hoort de kunst om je tegenstander slechter te maken. En bij dat onderdeel komt een potje pokeren. Heeft niks met stoer doen te maken. Alhoewel, het zijn vaak wel de stoerste mannen met het meeste charisma die goed kunnen pokeren.

S. Morgenstern

Flip is ondanks de stand niet de voornaamste tegenstander van Kruijswijk.

rennerske

'@rahims. faktisk rahimns, betyder hele stykket overhovedet intet

Yeez

'@rahimns helemaal niks? Nah dat maak jij ervan. Volgens mij staat er toch echt dat ze in onderhandeling zijn en meerdere Deense renners willen toevoegen aan de selectie (bevestigd door Plugge)

xistnc

Ik heb bij meerdere bouwmarkten gekeken naar een grasmaaier. Maar dat betekent niet dat ik meerdere grasmaaiers wil toevoegen aan mijn selectie.

T80JZ

Het voordeel van zondag is dat het nu aan Ineos en FDJ is om de koers in handen te nemen. Zij hebben nu de grote favorieten. TJV kan meer afwachten zoals in de rit naar de Tourmalet. En zal dat ook moeten doen, want Kruijswijk zal de steun van De Plus en Bennett op de laatste beklimming(en) hard nodig hebben om de concurrenten eraf te rijden.

Zondag liet ook de beperkingen van een gemengde - klassement en sprint - ploeg zien. Een extra klimmer en/of renners in de kopgroep zouden zeer nuttig zijn geweest. Ook in de komende etappes kan dat een factor van belang worden.

jvh93

Waarom zouden De Plus of Bennett niet in een kopgroep kunnen zitten als vooruitgeschoven man? Bij Movistar doen ze dat ook al jaren zo met onder andere Amador, Soler etc.

Wielerfan1987

Ik vrees dat vandaag het verlies van van Aert zich zal gaan laten voelen.

Er wordt windkracht 4/5 verwacht meen ik, en aangezien het parcours in een soort van vierkant loopt krijgen ze sowieso op een of twee delen van het parcours de wind gunstig voor waaiers.

Ik vermoed dat ploegen zoals DQT, EF1 en Ineos zullen zinnen op een truc speciale omdat ze allemaal wel angst hebben van pinot, of in geval van Uran namens EF1 een poging willen doen om tijd terug te winnen.

Daarnaast hoef ik niemand uit te leggen dat ook Buchmann met Bora een ideale ploeg heeft om op dit parcours een truc uit te halen.

Het zal zaak zijn voor TLJ om Steven in de voorste Waaier te plaatsen als het los gaat, en hem daar te houden (desnoods met hulp van Dylan) en daarmee Groenewegen zijn ambities voor ritwinst voorlopig te parkeren tot op de Champs.

Yeez

Groenewegen moet bijzaak zijn vandaag. Van aert gaat keihard gemist worden vandaag. Dus de sprinttrein moet in functie van Steven rijden!

jvh93

Als ze in functie van Steven rijden kunnen ze tegelijk ook in functie van Groenewegen rijden als die in het wiel van Steven blijft zitten (of andersom). mocht het echt tot flinke waaiers komen zal iedereen daarin mee moeten rijden, dus dan zal Steven zelf ook een duit in het zakje moeten doen waarschijnlijk. Zal hoe dan ook niet zomaar een sprintetappe worden. In deze etappe kan je de tour niet winnen, maar wel flink verliezen

T80JZ

'@jvh93
De Plus en Bennett hebben zaterdag en zondag aangetoond dat ze met de besten mee kunnen klimmen. Zij hebben het niet nodig om in een kopgroep te gaan zitten. Om in de kopgroep te komen kan krachten kosten die ze dan aan het einde van de rit kunnen missen. Bovendien kunnen ze beter bij Kruijswijk blijven voor het geval dat hij pech krijgt.

Als er vandaag waaiers gaan komen dan zal de strijd om in die waaier te komen enorm zijn.

Niklas

Tony Martin voor Van Aert om Kruijswijk goed te positioneren lijkt me een goeie optie. Hij kent het geheim van waaierrijden.

Yeez

https://www.cyclingweekly.com/news/racing/tom-dumoulin-join-jumbo-visma-sunweb-2020-say-sources-432325

Hier staat dat het al rond is, maar vanwege de tour het pas later bekend wordt gemaakt. Roglic zou er geen moeite mee hebben

Yeez

Viviani: de beste trein, maar niet de snelste
Ewan: perfecte timing en altijd het goede wiel
Groenewegen: de snelste, maar wil altijd te vroeg komen (stuurt de trein aan) en laat zich overrulen door de rest of komt in het gedrang zoals vandaag met Kristoff

kelderfan

'@jessevdalen
Dat was in dit geval een beetje zijn eigen schuld. Hij heeft net een seconde te lang gewacht tot die snelle mannen voorbijkwamen en toen ook nog Kristoff, die hem keurig de weg heeft afgesloten. Het zal ook wel met de warmte te maken hebben. Dylan was behoorlijk chagrijnig. Nu nog een kans in Parijs om 't weer goed te maken.
Maar leuk, dat je dat bericht over Tom Dumoulin hebt geplaatst. Nu Roglic daar ook geen probleem mee heeft is 't mooi, dat hij erbij komt.
Ik lees dat helaas Mollema dan weer naar Sunweb gaat verhuizen.

1 2 ... 322 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.