INEOS wil natuurlijk dat G wint. En hebben het liefst Alaphilippe zo snel mogelijk knock-out.
Jumbo wel aardig in de mogelijkheden beperkt natuurlijk door gisteren de finish met terugwerkende kracht te bepalen, vandaag de rit te beperken tot 'n afstand van een juniorenkoers en morgen nog een nietszeggend criterium.
Zijn nog best wat scenarios mogelijk voor steven vandaag. Hij kan in ieder geval blij zijn dat de enige klim iets van 30km lang is dus 40sec op flip is zeker mogelijk, zelfs helemaal op eigen kracht. Ik sluit zelfs 12sec op thomas niet uit, al is dat weer meer afhankelijk vh koersverloop en met name hoe snel thomas de laatste helper voor bernal is. Moet hij daar al veel krachten verspelen kan kruijswijk zomaar die 12sec goed maken.
Pfffff, merk dat ik best nerveus ben
Van Aert en Martin zouden vandaag erg nuttig geweest zijn in de aanloop naar de Val Thorens.
Ik zie Kruijswijk vandaag Thomas niet meer voorbijgaan, dat hadden ze vorige week zaterdag moeten doen. Ineos hoeft ook niet de koers hard te maken, dan zal TJV moeten doen. Hopelijk komt er hulp van Movistar, anders kan Kruijswijk weleens te weinig hebben aan de hulp van De Plus en Bennett. En dan is er ook nog het gevaar dat Buchman gaat profiteren van het werk van TJV.
Volgens l'Equipe houdt Sunweb Dumoulin aan zijn contract.
Kunnen Bennett en De Plus zich nog een keer helemaal uit elkaar trekken op die laatste klim is de vraag. Kruijswijk is nu extra gemotiveerd {nu ook nog die 5 sec. in zijn nadeel} om de aanval op Thomas in te zetten en als 't mislukt, dan maar 5e. worden is in dit geval ook geen probleem.
@T80JZ
Die wolk hangt ook nog in de lucht. Mocht Dumoulin toch niet komen, dan kan TJV kijken naar een extra ondersteunende klimmer. Want een ding is nu wel duidelijk, dat de klimploeg nog een goede klimknecht kan gebruiken.
Ook nog goed nieuws, want de tijden zijn aangepast. De klacht van TJV/Zeeman was terecht.
Oh, ja
De eigen site van Clasica Ciclista San Sebastian meldt nu ook, dat 't team als volgt is:
Bennett, Bouwman, De Plus, De Tier, Kuss, Martens en Lindeman, zoals ik al eerder aangaf.
BALANS TOUR
Zoals aangegeven op pagina 264, met mijn gepreregistreerde beoordeling van de Tour. Een derde plek in het AK en 4 etappezeges levert een 8 op, met morgen een zege erbij een 8,5. Omdat ze nog de gele trui hebben gehad mag het van mij nu ook al een 8,5 zijn. Een 9 wordt het niet, ook omdat de tweede helft van de Tour relatief zwak was.
JAAAAAAAAAAAAAA
Eindelijk komt hij op het podium van een grote ronde. Wat een heerlijke tour hebben Kruijswijk en zijn mannen gereden zeg.
4 (misschien 5) etappes, 2 dagen geel, 2 dagen groen, 5 dagen wit en dan ook nog een welverdiende podiumplaats. Van mij krijgt TJV een dikke 9
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.