De Plus is inderdaad een topper (ben geen Belg) en denk dat hij over een jaar of 2 zeker een top 10 kan rijden in een grote ronde. Hij kan nu leren van zeer ervaren klassementsrenners en zit bij een goede ploeg EN is nog zeer jong dus dat komt wel goed! Respect dat Jumbo het 2/3 jaar geleden wel begrepen heeft en naar goede ondersteuning is gaan zoeken voor hun ronderenners! Dumoulin zal zich wel voor zijn kop slaan dan Sunweb elk jaar heeft geweigerd om goede knechten aan te trekken. Want mannen als De Plus en Tolhoek kan Sunweb ook wel betalen.
Dumoulin, ja ik ben fan maar ik zie het gewoon niet werken om met 3 zulke goede kopmannen naar een grote ronde te gaan lijkt me echt onmogelijk. Bij Movistar werkt het ook nooit en daar zijn ze niet eens zo gelijkwaardig.
Gaat Kruijswijk wel naar de Vuelta? Ik zie zijn naam bij ontzettend veel criteriums (groot gelijk hoor). Of gaat hij zonder optimale voorbereiding gewoon kijken hoever hij kan komen.
'@Johnny7: 3 kopmannen? Als Dumoulin komt is er maar één kopman en dat is Dumoulin. Dat is de enige die echt mee kan spelen voor de overwinning in de Tour.
Voor Kruijswijk is deze 3e plek echt wel de max. Als Dumoulin meedoet en bv. Pinot niet uitvalt, wordt 'ie 5e. Kruijswijk kan best als meesterknecht voor Dumoulin mee naar de tour. En als het dan anders loopt dan gepland, kun je nog altijd zien.
'@johnny7
Hij staat bij de voorlopige 11 namen op pcs
Maar dylan staat daar ook nog bij en die gaat niet
Kruijswijk, Vd hoorn, bennet, hofstede, kuss, powless, roossen, roglic, gesink, martin, groenewegen
Verwacht dat groenewegen, kuss en powless afvallen
Blijft er echt een heel sterke ploeg over.
Lopez, carapaz, majka gaan zeer wrs naar vuelta, valverde en quintana wrs ook. Maar als roglic optimaal geprepareerd naar vuelta gaat zeker goede kans. Dat lijstje op pcs voor selectie lijkt wat verouderd. Immers kuss stond erop met idee geen giro, roosen ervan uitgaande fit. Groenewegen met idee daar sprinten, maar hij gaat zeker niet, en dus geen sprinttrein nodig.
Powless ervan uitgaande verlengen contract.
Roglic, gesink en martin zijn in principe bevestigd. Hofstede, bennett en kruijswijk lijken me ook logisch als fit genoeg.
Dan denk ik 1 iemand voor kopwerk, sleuren/vlakke (vd hoorn, van emden, leezer, martens).
En dan nog iemand voor bergop/all round: powless, tolhoek, lindeman, de tier.
Maar we zullen t zien. Mijn keuze zou van Emden zijn en dan Lindeman of tolhoek.
Geniaal! Podium voor Stevie! Ik geef ze een 9!
Ik heb nog niets vernomen vd gesprekken met Powless over een nieuw contract. Gevoel zegt me dat er niet verlengd gaat worden. Dus ook geen plekje in de Vuelta ploeg.
Mijn idee. Roglic, Kruijswijk, Bennet, Gesink, Martin, Van der Hoorn, Hofstede en nog een klimmer.
Van die 11 namen valllen in iedergeval Groenewegen en Kuss af; dan blijven er nog 9 renners over.
Zeker lijken mij Kruijswijk, Bennett, Roglic, Gesink en Martin. Dan zal de TdP uitsluitsel geven over de laatste drie plekken.
Ik zie Hofstede en Powless als zekere opties. Dan lijkt mij nog 1 plek voor Roosen of Van der Hoorn beschikbaar.
Over reclame gesproken. In de JUMBO-supermarkt bij mij in de buurt is he-le-maal niks te merken van wielersponsoring, Tour de France, overwinningen of een historisch Tour-podium. In het zomerblaadje vol bbq-recepten en tips van-vrouwen-voor-vrouwen over een gelukkig campingleven wél:
- racen met Max
- racen met een vrouwelijke coureur (niet Max)
- een schaatster
Is die ploeg alleen maar een persoonlijke hobby van de baas? Of komen jullie wél reclame-uitingen tegen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.