Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 330 ... 501 502
Wheely

Zowel in de Giro als de Tour het podium gehaald, ritten gewonnen en de leiderstrui even gehad. Op naar de Vuelta!

Johnny7

De Plus is inderdaad een topper (ben geen Belg) en denk dat hij over een jaar of 2 zeker een top 10 kan rijden in een grote ronde. Hij kan nu leren van zeer ervaren klassementsrenners en zit bij een goede ploeg EN is nog zeer jong dus dat komt wel goed! Respect dat Jumbo het 2/3 jaar geleden wel begrepen heeft en naar goede ondersteuning is gaan zoeken voor hun ronderenners! Dumoulin zal zich wel voor zijn kop slaan dan Sunweb elk jaar heeft geweigerd om goede knechten aan te trekken. Want mannen als De Plus en Tolhoek kan Sunweb ook wel betalen.

Dumoulin, ja ik ben fan maar ik zie het gewoon niet werken om met 3 zulke goede kopmannen naar een grote ronde te gaan lijkt me echt onmogelijk. Bij Movistar werkt het ook nooit en daar zijn ze niet eens zo gelijkwaardig.

Gaat Kruijswijk wel naar de Vuelta? Ik zie zijn naam bij ontzettend veel criteriums (groot gelijk hoor). Of gaat hij zonder optimale voorbereiding gewoon kijken hoever hij kan komen.

ti-raleigh

'@johnny
De prijzenkast bij Movistar is best goed gevuld hoor. Dit jaar Giro gewonnen bijv.

DemPolS

'@johnny bij movistat wellicht niet (hoewel ze toch de giro winnen) maar bij sky/ineos wel. Wie zegt dat roglic, Kruijswijk en Dumoulin allemaal naar de tour moeten. Er zijn meerdere grote rondes.

Kekmenah

Steven Kruijswijk heeft een verdiende derde plek behaald, maar ik vrees dat het zonder de meer dan fantastische George Bennet en Laurens De Plus niet gelukt zou zijn.

Yeez

Wat moet je daar aan vrezen? Iedereen heeft knechten nodig toch? Beetje raar deze uitspraak

DemPolS

'@kek menah Froome had waarschijnlijk geen 4 tours gewonnen zonder port, poels en thomas.

Spurter

'@Johnny7: 3 kopmannen? Als Dumoulin komt is er maar één kopman en dat is Dumoulin. Dat is de enige die echt mee kan spelen voor de overwinning in de Tour.

Voor Kruijswijk is deze 3e plek echt wel de max. Als Dumoulin meedoet en bv. Pinot niet uitvalt, wordt 'ie 5e. Kruijswijk kan best als meesterknecht voor Dumoulin mee naar de tour. En als het dan anders loopt dan gepland, kun je nog altijd zien.

jealgu

Over volgend jaar. De giro start in Boedapest. De derde etappe eindigt in een stadje nuet ver van de Sloveense grens. Zouden ze nog etappes doorvSlovenie rijden? Kan hier niets over vinden, maar het zou Roglic kunnen beinvloeden voor de voorkeur tussen Giro en Tour.

mus van de maasstad

'@johnny7

Hij staat bij de voorlopige 11 namen op pcs

Maar dylan staat daar ook nog bij en die gaat niet

Kruijswijk, Vd hoorn, bennet, hofstede, kuss, powless, roossen, roglic, gesink, martin, groenewegen

Verwacht dat groenewegen, kuss en powless afvallen

Blijft er echt een heel sterke ploeg over.

Nils

Welke echt goede klassementsmannen moeten Roglic het in de Vuelta moeilijk gaan maken? Mas misschien maar verder?

De Giro en de Tour hadden sterke deelnemersvelden... en die mannen rijden geen drie grote rondes lijkt me.

mus van de maasstad

Carapas, lopez, chaves, iemand van ineos, pozzovivi

tdola

Lopez, carapaz, majka gaan zeer wrs naar vuelta, valverde en quintana wrs ook. Maar als roglic optimaal geprepareerd naar vuelta gaat zeker goede kans. Dat lijstje op pcs voor selectie lijkt wat verouderd. Immers kuss stond erop met idee geen giro, roosen ervan uitgaande fit. Groenewegen met idee daar sprinten, maar hij gaat zeker niet, en dus geen sprinttrein nodig.
Powless ervan uitgaande verlengen contract.

Roglic, gesink en martin zijn in principe bevestigd. Hofstede, bennett en kruijswijk lijken me ook logisch als fit genoeg.

Dan denk ik 1 iemand voor kopwerk, sleuren/vlakke (vd hoorn, van emden, leezer, martens).
En dan nog iemand voor bergop/all round: powless, tolhoek, lindeman, de tier.

Maar we zullen t zien. Mijn keuze zou van Emden zijn en dan Lindeman of tolhoek.

Laatst gewijzigd
jealgu

Van Emden is geloof ik geen fan van twee rondes per jaar.

Stoempie

Geniaal! Podium voor Stevie! Ik geef ze een 9!

Ik heb nog niets vernomen vd gesprekken met Powless over een nieuw contract. Gevoel zegt me dat er niet verlengd gaat worden. Dus ook geen plekje in de Vuelta ploeg.

Mijn idee. Roglic, Kruijswijk, Bennet, Gesink, Martin, Van der Hoorn, Hofstede en nog een klimmer.

kelderfan

Van die 11 namen valllen in iedergeval Groenewegen en Kuss af; dan blijven er nog 9 renners over.
Zeker lijken mij Kruijswijk, Bennett, Roglic, Gesink en Martin. Dan zal de TdP uitsluitsel geven over de laatste drie plekken.
Ik zie Hofstede en Powless als zekere opties. Dan lijkt mij nog 1 plek voor Roosen of Van der Hoorn beschikbaar.

Stoempie

Die de Plus trouwens, probeerde gister na afloop vd etappe in z'n enthousiasme die krullenbol van de NOS tot 3x een 👊 te geven. Top tv!

Turtlehead

'@Michiel: Zeker een leuke vent. Wel jammer van die ontzettend foute (en reclame-loze) bruine badjas waarmee hij later geïnterviewd werd.

Turtlehead

Over reclame gesproken. In de JUMBO-supermarkt bij mij in de buurt is he-le-maal niks te merken van wielersponsoring, Tour de France, overwinningen of een historisch Tour-podium. In het zomerblaadje vol bbq-recepten en tips van-vrouwen-voor-vrouwen over een gelukkig campingleven wél:
- racen met Max
- racen met een vrouwelijke coureur (niet Max)
- een schaatster

Is die ploeg alleen maar een persoonlijke hobby van de baas? Of komen jullie wél reclame-uitingen tegen?

Stoempie

Om die badjas moest ik óók lachen, Turtlehead

Stoempie

Stevie rijdt 4 criteriums. De 3de 1 augustus, de laatste 18 augustus. Vuelta begint een week later. Hopelijk nog 2 weken hoogtestage tussen 1 en 18 augustus. Hoeft ie niet eens zoveel en hard te trainen.

Yeez

Het is vooral uitrusten en onderhouden tussen de tour en de vuelta

Apemantus

'@Turtlehead Je hebt dat luchtbed in de vorm en kleuren van het TJV truitje. Ook al veelvuldig fans met dat ding langs het parcours gezien. Ik doe nooit boodschappen bij de Jumbo, maar ik neem aan dat je er zegeltjes voor kunt sparen? Best wel geniaal luchtbedje. :D

Stoempie

Maar dan toch het beste op hoogte, Jesse?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roglic is weer aan een hoogtestage begonnen in de Sierra Nevada en gaat denk ik dus serieus werk maken van een klassement. Hij liet het een tijdje geleden in het midden of hij voor een GC zou rijden of voor een etappezege. Ik hoop nu dan toch voor het eerste.

1 2 ... 330 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.