Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 331 ... 501 502
Bulcke

'@ turtlehead: in de jumbo bij mij in de buurt wordt het luchtbed groot aangeprezen. Voor een euro te koop bij aankoop van actieproducten.

Wielerfan1987

Ik heb mij voorgaande jaren ook verwonderd aan het uitblijven van reclame uitingen voor wat betreft de wielerploeg in en rond de vestigingen zelf.
Je ziet er op tv ook niks van behalve dan die reclame uiting van subsponsor Vifit waarin de Jumbo Visma naam wel naar voren komt alsmede de zichtbaarheid van Gesink en Bouwman in de commercial.

assen

In mijn supermarkt: Groenewegen

tdola

Als roglic nu op hoogtestage al is vraag ik me toch af of dan ook San sebastian. Is hij alleen op hoogte stage of iemand mee?
Maar als op hoogtestage dan zou je denken wel voor ak iig.
Bennett en kruijswijk schaduw kopmannen of luxe knechten.

Profiel van de itt in vuelta daags na rustdag lijkt echt wel prima voor roglic en ook flinke afstand (36km). Kan flink tijd door hem gepakt worden.
En met sterk team kan je op 1e dag mgl in ttt alweer goede zaken doen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jumbo is gewoon vooral gericht op Max en dat is ook logisch ... de Formule 1 is gewoon hot en Max zeker. Van Eerd is ook echt een autogek dus dat de meeste sponsoruitingen daarop gericht is, dat is wel begrijpelijk.

ghostwriter

Ik hoop dat Jumbo-Visma met Martin, Gesink, Kruijswijk, Roglic, Bennett, Roosen, Tolhoek en Powless (mits hij zijn contract verlengt) naar de Vuelta gaat. Volgens mij past de Vuelta beter bij Roglic dan de Giro en ik zie hem zeker als één van de favorieten voor de overwinning. Kruijswijk heeft vorig jaar al laten zien na een goede Tour ook een goede Vuelta te kunnen rijden en als hij zelf niet in aanmerking komt voor een top vijf klassering kan hij als een fenomenale knecht voor Roglic fungeren.

Ik zou Bennett uitleggen dat Jumbo-Visma het rijden voor klasseringen tussen de 5e en 10e plaats in grote rondes is ontgroeid en dat hij alleen nog in korte rondes als kopman zal worden uitgespeeld. Als hij daar geen genoegen mee wil nemen zou ik hem aanbieden om zijn contract te ontbinden. Bennett is niet goed genoeg om als kopman grote rondes voor Jumbo-Visma te rijden maar als meesterknecht heeft hij een enorme waarde. Als hij ooit geheel verlost raakt van die steken in zijn zij kan hij misschien weer in aanmerking komen voor een rol als kopman in grote rondes.

Laatst gewijzigd
DemPolS

Is het niet dat bij Verstappen Jumbo een subsponsor is en dus die link niet automatisch is. Terwijl Jumbo de naamgever van de ploeg is. Daar hoeven ze geen moeite te doen om veelvuldig in de media te komen.

Het verbaasd mij ook wel.

Yeez

Ewan de snelste, punt! Focus nu op derest vh seizoen

assen

Zullen we ook even de renners van TJV een cijfer geven, nu de Tour voorbij is?

GROENEWEGEN 6,5
Hij viel tegen, 1 sprinter was duidelijk sterker, maar ja, wint wel een rit. En maar EEN sprinter was beter. En vooral veel slimmer, want Ewan kwam steeds uit het wiel van Dylan.

TEUNISSEN 8,5
Functioneerde niet goed in sprinttrein, die sowieso niet functioneerde (ZLM slechte voorbereiding?). Won geniaal eerste rit, reed erg goed in TTT.

VAN AERT 8,5
Viel helaas uit, daardoor geen 9 of hoger. GEWELDIG in TTT, won rit, geweldig voor team spirit, geweldig werk voor team en sprinttrein.

DE PLUS 9
Gewerkt als een beer voor Steven, vooral de laatste anderhalve a twee weken.

MARTIN 6
Ongelooflijk veel werk verricht voor de ploeg, vooral aan het begin. Zijn smak aan Rowe en het daardoor voortijdig vetrek uit de Tour kost m twee punten.

BENNETT 8
Goed gewerkt voor de ploeg! Liet zijn koppie niet zakken door valpartijen en eigen stommiteit met halen van bidons, wat knap is.

JANSEN 6
Deed gruwelijk zijn best, maar het was niet zijn Tour. Mede daardoor kwam de sprinttrein tekort. Maar ja, dit is wel de Tour, met veel goede renners.

KRUIJSWIJK 9
Mooi op het podium! Zeer constant, beste uit zichzelf gehaald.

Pietje Precies

Terugkomend op Dumoulin en Groenewegen in 1 Tour-selectie.

De sprinttrein van Groenewegen heeft deze ronde niet één etappe goed gefunctioneerd...

assen

'@ Pietje
Mee eens! Welke sprinttrein wel? Alleen DQS heb ik 1 magistrale sprinttrein zien rijden, met winst voor matige Viviani. Echt winst door de trein.

Spurter

Sommige dingen lossen zichzelf op.

Met Dumoulin erbij kun je voor geel gaan. Die hele sprinttrein hoeft niet mee voor dat ene ritje dat Groenewegen heeft gewonnen. Kun je beter voor geel gaan rijden en een extra mannetje bergop of een tempobeul meenemen.

Laatste man

Beetje neerbuigend over Groenewegen. Voorlopig wint hij al 3 jaar op rij 1 of meerdere ritten. Daarnaast hard gevallen begin van de Tour, heeft het Kruijswijk geholpen met 2 doelen te starten en fiets Dumoulin nog bij Sunweb.

Spurter

'@Assen: geen enkele, maar dat zijn ook geen ploegen met een kandidaat Tour-winnaar.

assen

Ben het eens, als Dylan meegaat beter geen sprinttrein.
Deed Sky ook met Viviani geloof ik in een grote ronde, maar niet de Tour.

Laatste man

Gaat al 2 jaar prima.

Kruissie straalt, GAAF!

Drutense liefhebber

Als ze bij Jumbo-Visma toch contracten aan het open breken zijn, laat ze dat van de Plus ook maar gauw doen!
Wat heeft hij een geweldige tour gereden!!!

rennerske

TJV kan terugkijken op een Toptour in een Toptour

GROENEWEGEN 8. Op 1 na beste sprinter van het hele pak
TEUNISSEN 8,5. Veelbelovende doorbraak richting wereldtop.
VAN AERT 9. Verbazingwekkende revelatie
DE PLUS 8.5. Best denkbare knecht
MARTIN 7.5 Symbool van de don’t-fuck-with- TJV-mentaliteit
BENNETT 8. Loyale teamspeler
JANSEN 6.5. Goeie leerschool gehad
KRUIJSWIJK 9. Jarenlange toewijding leidt naar historisch podium.

Spurter

Groenewegen: 5,5. Ik vind 1 rit gewoon onvoldoende voor iemand als Groenewegen. Zeker ook als je kijkt naar de manier waarop er wordt verloren.

Teunissen: 7,5. Geweldige ritzege plus gele trui, maar als onderdeel van de sprinttrein onvoldoende.

Van Aert: 9,5. Super. Geweldige teamkracht en ritzege.

De Plus: 8,5: geweldige knecht voor Kruijswijk geweest.

Martin: 7: essentieel onderdeel van de ploeg wel, denk ik. Jammer dat hij zich uit de tent liet lokken en naar huis moest.

Bennett: 7,5. Prima knecht.

Jansen: 5. Vond 'm niet goed functioneren als onderdeel van de sprinttrein.

Kruijswijk: 8,5. Podiumplek in de Tour, maximale eruit gehaald, denk ik.

YogiBear

Ik denk dat we hier met zijn allen onderschatten wat het gevolg is geweest van de valpartij van Groenewegen (en daarnaast de verkoudheid die hij nu lijkt te hebben). Ook al voel je je daarna wel weer goed, je lichaam heeft toch veel energie verbruikt om weer beter te worden. Energie die je ergens deze tour net een half metertje kost. Ik vind een onvoldoende daarom onterecht. Zou hem zelf een zeven geven

Gorospe

Uitgaande van het feit dat Dumoulin naar Jumbo-Visma komt, ben ik overigens erg benieuwd af welke keuzes hij gaat maken m.b.t. zijn programma.

De tour begint volgend jr. op 27-6-2020 (en zal dus drie weken erna, op 19-7 eindigen), terwijl de Olympische wegwedstrijd 25-7-2020 wordt verreden en op 29-7-2020 de tijdrit.

Het lijkt me lastig om op 2 paarden te wedden in dit geval en als hij Olympisch goud zal willen halen, heeft hij volgend jaar de grootste kans lijkt me....

Zelfde geldt overigens ook voor Roglic.

xistnc

Kruijswijk = 9+. Heeft het maximale uit zichzelf en zijn sterke ploeg gehaald, al bleef een uitschieter achterwege. Indrukwekkend beeld, het eindpodium in Parijs.

Groenewegen = 8. Met op papier de beste zijn win je geen ritten. Hij won er toch weer eentje, met Teunissen als bodyguard. Bij zijn nederlagen kon Ewan uit zijn wiel komen, wat de beste positie bleek te zijn. Deze Amsterdammer kan wat Rotterdamse invloed goed gebruiken.

Teunissen = 9. Zette zijn ploeg in een zetel met ritwinst, geel en een groot aandeel in de TTT. Heeft ook buiten de sprintetappes nuttig werk voor de ploeg gedaan, o.a. in ontsnappingen. Dat ging wellicht wel een beetje ten koste van zijn rol in de sprinttrein.

Jansen = 8. Leverde zijn belangrijke bijdrage, maar zijn beurten waren aan de korte kant. Verbleekte misschien ook enigszins bij het geweld van Teunissen en Van Aert.

Van Aert = 8+. Grote motor in de TTT en bij de ritzege van Groenewegen, plus zijn eigen geweldige etappezege. Maar was af en toe ook een blind paard, wat allicht ook een rol speelde bij zijn valpartij.

Martin = 8-. Deed zijn ding in de TTT en op kop van het peloton. Dat laatste had best een onsje minder gemogen. Liet zich uit de tent lokken door Rowe.

Bennett = 9-. Niet het helderste licht van het peloton, maar zijn opofferingen hebben een grote bijdrage geleverd aan het podium van Kruijswijk. Zelfs na een dubbele valpartij.

De Plus = 9+. Liet lopen waar het moest en beulde de concurrentie af waar het kon.

Overall = 9. Hoger dan het gemiddelde van de individuele scores, want 4 ritzeges, een podiumplek, een paar gele truien en veel ereplaatsen is echt fantastisch. De nederlagen van Groenewegen en het te agressieve rijden vind ik belangrijke aandachtspunten.

En iedereen die met een 7 of lager komt aanzetten voor wie dan ook, is niet goed bij zijn hoofd.

Laatst gewijzigd
Spurter

Pardon? Iemand die Jansen een 8 geeft en Van Aert dan een 8+ is dat wel?

Iedereen een 8 of hoger is wat teveel met een Jumbo-brilletje op denk ik.

xistnc

Jansen heeft een hele Tour gereden, Van Aert een halve. In het deel dat hij gemist heeft, had hij belangrijk werk kunnen doen in dienst van de ploeg. Ik wil niet zover gaan als bepaalde critici die stellen dat hij zijn TT zelfs had moeten opofferen, maar die denkwijze snap ik wel.

Al snap ik best dat het Vlaamse hoekje van WF graag wil doen alsof De Plus en Van Aert het allemaal gedaan hebben bij Jumbo.

Laatst gewijzigd
Spurter

Van Aert was de motor in de ploegentijdrit, deed lange beurten, won een etappe...

Jansen viel me tegen. Zwakste schakel in de sprinttrein. Sprinttrein die overigens niet goed uit de verf kwam. Vind het raar dat iemand dan 'n 8 krijgt en 'n ander die langere beurten doet, de motor is en zelf wint 0,25 hoger slechts.

Mag allemaal, maar het past dan niet om te stellen dat anderen niet sporen omdat bv, Jansen een 7 of lager krijgt. Terwijl er best goede argumenten zijn om de conclusie te trekken dat hij zeker geen dikke prima als beoordeling hoeft te krijgen.

1 2 ... 331 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.