Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 332 ... 501 502
Fernandi

Ben ik de enige die zich eraan stoort dat Carl Van Nieuwkercke maar blijft roepen dat zowel De Plus als Van Aert zo snel mogelijk naar een andere ploeg moeten?

Van Aert omdat die anders niet voor groen kan gaan in de tour, en De Plus moet zelf kopman zijn.

Zou hij weten dat ze er nog geen eens 8 maanden rijden?

kelderfan

Zo'n rond brilletje is ook niet gek. Maar je hebt wel een punt @Spurter.
Als team = 8 mooi. Kruijswijk, Van Aert en De Plus hebben echt een mooie 9 verdiend. Martin, want dat schavotje leek heel ver weg en toch is 't gelukt om Ju ju te breken. Bennett, Teunissen doe je niks te kort met 8, Groenewegen had 't niet helemaal ook vanwege de impact van de valpartij derhalve 7 en helaas kwam Amund een beetje in de verdrukking door al dat geweld van Teunissen en Van Aert, derhalve ook maar een 7.
@xitnc
Waarom zo grof?

Spurter

Ja, dat is enorm vervelend.

Waar zou De Plus dan kopman moeten worden? Die kerel is 23 en zit prima bij Jumbo. Beste gewoon rustig brengen. Nu knechten, straks vrijbuitersrol of zelf eens wat proberen in kleinere rittenkoersen. Kun je daarna nog altijd zien. Lijkt me beter dan bij een zwakkere ploeg kopman gaan spelen voor de Tour en dan 15e worden.

Van Aert zit ook goed bij Jumbo. Er is meer dan de groene trui. Het voorjaar bijvoorbeeld. Heeft pas net in feite een bewuste keuze gemaakt voor Jumbo die goed uitpakt. Waarom zou 'ie dan nu moeten naar pakweg Lotto of zo?

Apemantus

'@Fernandi Niet alleen van Nieuwkercke overigens. Bij de gehele Belgische media proef je datzelfde sentiment onder het oppervlak. Alles wordt daar met argusogen bekeken. Je hoort ze bijna hardop denken, "Die Ollanders gaan onze renners flikken, hè. Let maar op manneke, dat gaat gebeuren hè. Da's een kwestie van tijd. Dat ziet ge nu al gebeuren, die spannen onze renners voor hun karrreske hè". Belgen die voor Hollanders werken kan natuurlijk niet. Voorbarige conclusies trekken en er totaal aan voorbij gaan dat het gehele voorjaar praktisch aan Wout toebehoord. En dat hij mee mocht naar de Tour zat niet eens in de planning, en geeft aan hoeveel ruimte Wout van het team krijgt. Wat de Plus betreft, die gaat heus nog wel voor zichzelf mogen koersen.

Ik vind het vrij kleinzielig en onnodig onrust stoken van de media bij onze zuiderburen. Ik proef ook een beetje berouw en jaloezie. Ze willen die renners eigenlijk graag voor zichzelf houden. Weten ze ook eens hoe het is. Ze hebben niet alleen onze beste renner gekaapt, maar wij doen er ook nog een compleet team met een Nederlandse sponsor bij! Want Corendon zou natuurlijk gewoon met Nederlandse licentie moeten koersen. Maar kan er een bedankje vanaf? Welnee, als dank lopen ze onrust te stoken omdat een Nederlands team net iets te veel visie aan de dag legt. En dat kunnen ze daar niet hebben.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

We doen hetzelfde met Poels en Dumoulin.

Apemantus

Onzin. Niemand in Nederland roept dat Thomas zijn tweede plek aan Poels en van Baarle te danken heeft. Dat soort trieste kleinzieligheid komt niet eens in ons op. Tevens doet niemand zuur over het feit dat van der Poel voor een Belgische ploeg rijdt. Dit is typisch Belgische kleinzieligheid. Het calimerocomplex steekt weer eens de kop op. Bij Wuyts en van Nieuwkercke is op dit soort momenten de afgunst j́egens Nederland schijnbaar groter dan de liefde voor het wielrennen. Wat laten die zich kennen zeg...

Als het nu al begint dan gaan we de komende jaren nog een hoop zure reacties van de zogenaamde Belgische wielerexperts horen.

Laatst gewijzigd
janwillem92

Jan Bakelants nuanceerde dat gisteren wel mooi in Vive le Vélo. Naar hem luister ik sowieso graag. De Plus lijkt me op persoonlijk/emotioneel vlak nog helemaal niet klaar om de kopman uit te hangen. Dus die heeft er alleen maar baat bij om naast zo'n stoïcijnse Steven te koersen. Mocht het doel inderdaad zijn om later klassementen te gaan rijden.

Spurter

Dat vind ik nog wel wat anders.

Dumoulin en Poels hebben 'n leeftijd waarop je kunt zeggen dat ze in hun beste jaren zitten en dat als ze wat willen, het dan moet gebeuren.

Van Aert en De Plus zijn nog jong.

Dumoulin en Sunweb is daarnaast uitgewerkt. Dumoulin zit daar al jaren en de koek is daar op. Hij kan beter kiezen voor een ander type ploeg en een ploeg waar hij beter omringd is dan met figuren als Oomen en Roche. Van al wat er nu bij Sunweb rijdt (op Dumoulin na) zou niemand in 2020 de Tour selectie van Jumbo halen.

Van Poels denken sommige mensen dat hij als kopman kort kan eindigen in een grote ronde. Denk zelf dat hij niet echt met de druk om kan gaan. Zie onder meer het WK. Poels is de eeuwige knecht, die soms even een rit moet kunnen laten schieten om dan daarna tot bijna het einde zijn kopman bij te staan. Maar als je inschat dat hij wel met de druk om kan gaan en het de moeite is om zelf voor een top 5 te rijden in de Giro of Vuelta, dansnap ik de redenatie wel.

user27060

Hoi Apemantus,

Van Aert is geen knecht.

Groetjes,

Calimero
Belgisch wielerexpert

Apemantus

Het is overigens geen vast gegeven dat van Aert bij Belgische ploegen als DeCeuninck en Lotto wel voor de groene trui kan gaan hè, verre van zelfs.

En over het kopmanschap van de Plus wil ik het eigenlijk niets eens hebben. DeCeuninck heeft nooit met een uitgesproken kopman gekoerst, en al helemaal niet in grote rondes. En zie je de Plus al voor je als kopman bij Lotto? Lachwekkend. Die jongen is überhaupt nog helemaal niet aan kopmanschap toe. Pure waan van de dag.

Nee hoor, beide mannen zitten uitstekend bij Jumbo Visma. Konden het eigenlijk niet beter treffen. Maar nogmaals, door de afgunst jegens Nederland die nu de kop opsteekt, kramen onze zuiderburen de grootste onzin uit.

Laatst gewijzigd
assen

Als kleine jongen was ik ook jaloers op prestaties van renners uit andere landen, incl Belgie. Nu ben ik oprecht blij voor Belgie als er een Belg wint. Ik kan genieten van een Van Aert en De Plus, maar ook van De Gendt en Wellens.

De Plus mag allicht al kopman zijn bij TJV, in kleinere koersen, zoiets als Tolhoek dit jaar was in de TdS. Prestaties worden beloond met kopmanschap. Zelfs bij INEOS gebeurt dat. Kijk naar Poels en Bernal.

Wout van Aert is al kopman!

Kortom, iedereen, incl alle Belgen, blij bij TJV.

Koosr1946

'@apemantus
Als ik jou mag geloven wat onze zuiderburen betreft dan zitten op dit forum alleen maar BELGEN, want ik lees hier alleen maar onzin en luchtspiegelingen.
De televisie analisten van onze NOS mogen de veters nog niet vastmaken van de Belgen, uitgezonderd CLEMENT dan

@spurter
"Van al wat er nu bij Sunweb rijdt (op Dumoulin na) zou niemand in 2020 de Tour selectie van Jumbo halen", van deze zin wordt ik wel heel erg kotsmisselijk.
Zo erg is het nu ook weer niet, is dit jaar een garantie voor succes over 360 dagen, genoeg voorbeelden dat het 2e jaar toch veel moeilijker is dan het eerste jaar

Apemantus

'@Jeff Vooraf waren er duidelijk afspraken gemaakt dat van Aert meeging om te leren, het team te helpen, en voor eigen succes te gaan als de kans zich voordeed. Het zat eigenlijk niet eens in de planning dat hij meeging. Niemand heeft hem gedwongen mee te gaan, hij wou zelf graag. Hij had ook thuis mogen blijven.

Het heeft prima uitgepakt, en wellicht dat hij volgend jaar een iets andere en vrijere rol krijgt bij een andere samenstelling van het team.

Maar de Belgen moeten niet zo stressen en hun chill pilletje nemen.

Laatst gewijzigd
Niklas

Los van De Plus en Van Aert: ik kon het commentaar op de Belg niet meer aan. Alles cirkelt om de Belgen, die de hele Tour naar hun hand gezet hebben. TJV won de ploegentijdrit dankzij Van Aert. Kruijswijk wordt derde dankzij De Plus. Het zijn maar een paar voorbeeldjes. Het commentaar is niet alleen eenkennig, maar ook niet realistisch. Bij de ontwikkeling van Van Aert komt het bij niemand op om even naar de begeleiding in de ploeg te kijken. En dat De Plus bij QS niet uit de verf kwam is iedereen ook alweer vergeten. Kortom, het was bij de Belg nog erger dan met Dijkstra en Ducrot... en dat wil nogal wat zeggen.

Fernandi

'@ Niklas, De Plus reed een uitstekende Giro voor QS ( Dat moet je wel opgevallen zijn, aangezien Van Belleghem het zo'n beetje elke 5 minuten moest melden)
Hij was daarna betrokken bij een ernstig ongeval samen met Vakoc, en kon daardoor zijn progressie niet doorzetten.
Dus dat niet uit de verf komen is niet waar, tevens had Levefre gewoon de centen niet om hem te houden.

Ik vind het gewoon buitengewoon raar dat zowel Van Aert als De Plus na hun eerste optreden in een GT voor hun nieuwe ploeg, meteen maar moeten verkassen.

Van Aert is een geweldenaar, dat was die ook al voor de tour, om dan maar meteen te roepen dat die zo snel mogelijk weg moet komt op mij gewoon heel absurd over.
Voor Wout is in elke WT ploeg haast wel een plek, toch koos die zelf voor Jumbo.

user27060

Apemantus, met je laatste post ben ik het al heel wat meer eens. Dit jaar was het zo afgesproken dat Van Aert in de eerste plaats meeging om Kruijswijk en Groenewegen te helpen. Prima dan, geen probleem mee.

Maar naar wat ik hier op het forum lees, moet Van Aert volgend jaar ook maar mee naar de Tour om te knechten voor Dumoulin en Groenewegen. Sorry, maar ik denk het niet. Je moet een renner gebruiken naar zijn mogelijkheden en niet in een rol duwen waar hij voor overgekwalificeerd is. Dan ga je een renner beknotten en zijn eigen kansen afnemen en dàt is de terechte Belgische vrees. Als je volgend jaar met Dumoulin de Tour wil winnen, is de beste optie om Groenewegen thuis te laten en Van Aert in de eerste Tour-week als enige een vrije rol te geven. Dan kan hij lekker knallen in ritten met een gevarieerd profiel, de rest kan voor Dumoulin/Roglic zorgen. Na die eerste week kan je hem nog altijd inschakelen in dienst van de klassementskopman, mocht de groene trui buitenschot blijken. Ga je met Dumoulin en Groenewegen naar de Tour, laat Van Aert dan aub thuis.

Ook ik vind Jumbo-Van Aert een perfect match. WVA heeft nu al heel veel te danken aan Jumbo. Iets wat de Belgische teams hem niet konden bieden. Maar daarom moet je er nog geen knecht van mken.

Drutense liefhebber

'@Apemantus Ik moet eerlijk zeggen, dat ik toch ook honderd keer liever naar de Belg luister dan naar de Nederlander met Ducrot (inderdaad Clement doet het netjes). Ik vind überhaupt de Nederlandse programma's avondetappe (oke daar krijg je wel de Nederlandse nieuwtjes) en Tour de Jour niet te vergelijken met Vive le Velo. Dat ze dan te nationaal zijn ingesteld neem ik voor lief en snap het ook wel als je met de Belgische renners een lekkere tour draait. Wij doen ook niet veel anders met de Nederlanders (en dan niet alleen bij het wielrennen, neem het voetbal en nu de formule 1).
Dus iedereen zijn eigen voorkeur denk ik en zo spannend is het allemaal niet.

Apemantus

'@Jeff Volgens mij wordt er juist voorzichtig geopperd om Groenewegen wellicht thuis te laten. Wat weer een discussie opzich is. Ik lees echter nergens dat Wout volgend jaar voor Dumoulin of Groenewegen zou moeten knechten. Daar is het ook nog veels te vroeg voor. De TDF is net afgelopen, heeft weinig zin om nu al weer te gaan speculeren. Zullen de samenstelling van het team met bijbehorende strategie moeten afwachten. En dat gaat nog wel een tijdje duren voordat die bekend gaan zijn.

Stoempie

Hey Koos ouwe chagrijn. Alles ok?

Apemantus

'@Perry Welk commentaarteam jouw voorkeur geniet is niet echt de discussie hier. Daar is een speciaal draadje voor aangemaakt in dit forum, mijn mening over het commentaar van de NOS en Sporza kun je dan ook in het betreffende draadje lezen.

Ik vind je vergelijking met voetbal mank gaan. Met F1 zie ik vreemd genoeg wel een raakvlak, hoewel... enigzins dan. Wij kunnen van Max genieten ondanks dat hij voor een Oostenrijks team rijdt. Of juist wel VANWEGE dat hij voor een Oostenrijks team rijdt.

Belgen kunnen schijnbaar niet genieten van Belgen die voor een Nederlands team rijden. Dan tonen ze hun lelijke kant. Dan komt de kleinzieligheid en de bekrompenheid bovendrijven.

Niet alle Belgen hè, er zijn wel degelijk Belgische fans die dat geen drol uitmaakt. Maar misschien moet Sporza hun journalisten eens bij Jumbo Visma langs sturen, en aan van Aert en de Plus zelf vragen wat ze vinden van het team en hun rol daar binnen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Het zinnetje “de koers is van ons” wordt iets te letterlijk genomen ;)

rennerske

Ben een Nederlander maar geniet niet van Verstappen omdat ik niks met die sport heb en geniet heel erg van Belgische helden als de Plus, de Gendt, v Aert, Teuns etc. omdat ik hun aandeel in de door mij geliefde wielersport machtig en prachtig vind. Lekker simpel hè.

Laatst gewijzigd
rennerske

Overigens misgun ik het Verstappen niet want het lijkt me wel een aardig ventje. Maar nu weer over tot de orde van de dag: Komt Kittel nou nog?

Yeez

While George Bennett’s established himself as one of the best cyclists in the world, currently riding his tenth Grand Tour, another Nelsonian twelve years his junior is trying to follow in his wheels.
Finn Fisher-Black is swapping his rainbow stripes as a junior track world champion, for the yellow and black of Jumbo-Visma on the road.
The burgeoning cycling powerhouse has 39 pro victories this year, including four at the Tour de France.
And the 17-year-old's signed a two year deal with their feeder team.
"When the coach picked me up in his team car, I was like oh man, is this happening," he laughed.
Fisher-Black was put on their radar by the country's top cyclist, George Bennett, who rides in the senior team.
"I was training with Finn back in Nelson and I know he’s a big talent so I told the team to keep an eye on him, and sign him up for the youth team," Bennett told Newshub.
Then he smashed the world record [Under 19 Individual Pursuit] and within a day or two it was pretty much done,"
"George had a word in there, these opportunities don’t just fall in your lap like that," added Fisher-Black.
Bennett believes Jumbo-Visma is the perfect environment for Fisher-Black to grow.
"He won’t be there [in the senior team] next year, but I think it won’t take long for him to step up to the pro team."
Bennett and Fisher-Black go way back, cycling together in the sunshine capital over the last few years.
"He comes back in the summer and I’d come to club races and try and match up with George.
"I’m friends with him when he comes back to Nelson, we do a few rides, so it was good to see him over there in Europe as well."
Bennett’s excited to have another Kiwi join him at the leading Dutch team.
"He’s a guy I’ve known since I was ten or something.
"I already caught up with him in Amsterdam and the team’s looking after him really well.
"He’s already been on the track doing all the testing, he’s in a good program, and he’s been doing really well in the races over here.”
Fisher-Black impressed over in Europe in a stint with WWV Junioren.
"The big goal was to get a stage win and I came away with the stage and the overall lead in the British Tour – the Kingdom Classic.
"There were a few close second places as well which I took a lot of learning from, but they were a hard pill to swallow."
Fisher-Black is heading offshore in February with Jumbo-Visma, taking part in as many Under-23 races as he can.
"There's a lot of talented Dutchies in there, so I’ve got to prove myself against them as well.
"It’s a pretty hard sport to make it in so that’s the goal, but I’ve got a long way to go still."
That transition will be made easier by the vast and beneficial facilities at Jumbo-Visma.
"I went over this month to meet them and see what the deal is over there and it’s pretty impressive.
"We went to the service course the second day I was there and there’s just Bianchi bikes all over the walls, it was a bit of a shock at first."
While he was all set to defend his junior team pursuit title at the World Champs next month, an untimely broken wrist has ruled him out.
He hasn’t had to deal with too many challenges in his career so far – one of the biggest has been off the bike, as the only Kiwi in the development team.
"I'd go into this hotel room with the Dutchies and we’d just speak like three words."
While his grasp of the language isn’t there just yet, he’s happy to let his skills on the bike do the talking for the time being.

Yeez

Leuk hoe bennett finn fisher black naar JV liet komen

1 2 ... 332 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.