Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 333 ... 501 502
ghostwriter

Van Aert en De Plus ontwikkelen zich geweldig bij Jumbo-Visma en ik kan me haast niet voorstellen dat er ook maar iemand is die vind dat ze daar niet op hun plaats zijn. Van Aert was in de klassiekers al de kopman en als hij niet was gevallen was hij straks in de BinckBank Tour ook weer de kopman geweest. Alleen in de Tour de France zal hij voor Groenewegen moeten knechten maar dit jaar hebben we dus al kunnen zien dat hij ook in de Tour kansen zal krijgen om voor eigen succes te rijden.

De Plus zal van het knechten voor Kruijswijk en/of Roglic veel leren en namate hij zich ontwikkeld zal hij ook steeds vaker voor eigen succes mogen rijden. Het zou me niet verbazen als hij volgend jaar in bepaalde kleine rondes (met een tijdrit) al als klassementsrenner wordt uitgespeeld. Het lijkt me wel duidelijk dat hij nog veel te kort komt om al in grote rondes een vrije rol te krijgen. Dan rijdt hij drie weken rond voor een top 15 klassering en daar heeft niemand (inclusief De Plus zelf) iets aan.

Laatst gewijzigd
Apemantus

Ik hou het hier even voor gezien. Mensen denken dat je een lans breekt voor F1 terwijl je een punt probeert te maken over wielrennen. Haken in op een punt van je argument waar het totaal niet om draait. Erg vermoeiend. Sommige hebben de kunst van het verstaan en het discussiëren nog niet helemaal onder de knie zie ik.

Laatst gewijzigd
Akiria

'@Apemantus, je hebt groot gelijk.. die opperVlaming Wuyts is niet te harden man..

kelderfan

Ik zie De Plus en wat lees ik, dat hij na een suggestie van Tom Boonen er over gaat nadenken om toch de Vuelta te gaan rijden in dienst van Roglic en Kruijswijk. Hij heeft er kennelijk nog geen moeite mee om voor een kopman te knechten.
De plekjes worden duur in het team voor de Vuelta. Nu reeds genoemd door Plugge en uit eigen mond: Roglic, Bennett, Gesink, Kruijswijk, Martin en De Plus?

Yeez

'@kelderfan dat maak jij er weer van. Boonen zou hem aanraden de vuelta te gaan doen. Niet dat door boonen de plus nu twijfelt om de vuelta te gaan doen. Je creëert je eigen wensen

rennerske

Was deze Tour een indicatie van de nakende teloorgang van het ooit zo bejubelde fenomeen sprinttrein?

xistnc

Hopelijk. De sprinttrein is voor wedstrijden tegen Janneke en Mieke, maar niet geschikt voor Tourgeweld.

Groenewegen won de etappe waarin Teunissen zijn bodyguard was, maar verloor de sprints waarin Teunissen zijn leadout was.

Yeez

Viviani met trein kwam er ook niet aan. Ewan zonder trein wel. Kwestie van het goede wiel kiezen

kelderfan

'@jessevdalen ?
Quote:"De Plus: “Vuelta? Ik denk erover na; HLN Koers Kort"
"De suggestie van huiscolumnist Tom Boonen om er na de Tour ook de Vuelta bij te nemen, zet Laurens De Plus aan het denken. “Mooi dat Tom zo hard in mij gelooft, maar... neen. Ik heb al twee volle voorbereidingen gedaan richting Giro en Tour. Een derde zou van het goeie te veel zijn”, klonk het aanvankelijk. Na een nachtje slapen kwam De Plus daar toch op terug. “Ik heb zo zitten denken... Misschien moet ik toch de Vuelta rijden. Waarom niet? Na de Clásica San Sebastián gaan we met de ploeg eens samenzitten om de zaak te bekijken.” De Plus kan in de Ronde van Spanje van goudwaarde zijn voor kopmannen Roglic en Kruijswijk."
Jesse wat mij betreft mag je toch eens verder kijken, dan je neus lang is.:)

assen

'@apemantus
Jammer joh! Laat je niet op de kast jagen.
Eenieder mag hier zeggen wat hij wil. Soms is iemand (onbedoeld of bedoeld) fel, kan gebeuren, de meerderheid is dat niet. Kop op!

kelderfan

De komende koersen zijn:
1) Prudential RideLondon-Surrey Classic: met Van Emden, Jansen, Leezer, Roosen, Teunissen en Eenkhoorn;
2) Clasica Ciclista San Sebastian: met {reeds eerder gemeld} Bennett, Bouwman, De Plus, De Tier, Kuss, Lindeman en Martens;
3) Tour de Pologne: met Gesink, Hofstede, Powless, Tolhoek, Van der Hoorn, Van Poppel en Vingegaard.

rennerske

'@ assen. Wat lief. Je ontpopt je steeds meer als de Pater Familias van WF. Maar komt Kittel nou nog?

Niklas

Er is voor Videoland een docu gemaakt van de Tour van TJV. 'Deuren die normaal gesloten blijven, gingen nu open.' Een kijkje in de keuken dus. De docu is vanaf 31 augustus beschikbaar op Videoland. Een maandje voor de montage...

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Agh, ik neem het commentaar altijd maar een beetje met een korreltje zout, zowel op de NOS als bij Sporza zijn de bijzonder Chauvinistisch (al is het op Sporza erger).
Eurosport vind ik sinds het vertrek van José ondanks de reclame nog het best te pruimen omdat ze kritisch en met extra liefde en aandacht kijken naar zowel Nederlandse als Belgische renners.

Op Sporza lijkt het bijvoorbeeld nog steeds 10% van de zendtijd om Boonen te draaien, wat ik dan weer erg storend vind.

Overigens vind ik de Belgen ergens wel gelijk hebben, de aanwezigheid van van Aert en de Plus hebben zowel in de TTT als daarbuiten een behoorlijke impact op het team gehad, dat zie ik als objectief kijker ook.

De roep dat die jongens zo snel mogelijk naar een andere ploeg moeten stuit mik dan wel weer tegen de borst.
Komt erg onsympathiek over.
Bovendien, naar welke ploeg moeten ze dan waar ze evenveel kansen op een goed programma met vrijheid en dit niveau ondersteuning krijgen?

Yeez

Niemand vervangt van aert in Londen dus... jammer dat hij nu niet voor de winst kan strijden, dan Teunissen maar...

Niklas

'@Wielerfan1987, bij de NOS chauvinistisch? Ik weet niet waar jij naar gekeken hebt, maar dan was bij mij het geluid zeker gecensureerd. Ducrot vond ik ronduit zuur. Dijkstra probeerde dat een beetje te compenseren. Het commentaar hoeft van mij niet chauvinistisch te zijn, maar een beetje 'vrolijk zomers' past wel bij de Tour. En dan die voorspelbaarheid. Help!

Yeez

Overigens, vd Hoorn rijdt NIET de vuelta. Was erg teleurgesteld, maar alles wordt op eindwinst gezet!

Laatst gewijzigd
theking

Van Aert moet natuurlijk wel eerst weer op niveau komen. Zal nog niet meevallen met zo een zware blessure.

assen

'@ Rennerske
Van mij mag Kittel komen, maar liever blijft hij weg. Denk dat hij ontwikkeling van jonge renners weleens in de weg zou kunnen staan, en hij slokt budget op wat voor andere doeleinden kan worden gebruikt, en succes is niet verzekerd.

kelderfan

'@jessevdalen
Dat lijkt mij ook de juiste conclusie, dat de Vuelta een belangrijk doel is voor de klassementsmannen en dan neem je beste renners mee voor de job. Ik zie Taco liever met zijn aanvallende stijl in het na-seizoen knallen.

rennerske

'@ assen. Oké, Kittel schrappen we. In welk veelbelovende jonkie binnen de eigen gelederen zie jij perspectief en wie zou je nog wel graag toegevoegd zien?

ghostwriter

'@assen
Inderdaad, ik hoop sowieso dat Jumbo-Visma doorgaat met het aantrekken en ontwikkelen van wielrenners die nog niet bij de top van de wereld horen zoals Dumoulin of bij de wereldtop hebben gehoord zoals Kittel. Ik zie liever dat jonge talenten als Halvorsen en Arensman naar de ploeg worden gehaald. Ook zou ik het budget vrijhouden om Oomen vanaf 2021 aan de ploeg te binden. Dat is nog steeds een talent maar kan direct ook al als co-kopman van Kruijswijk en/of Roglic fungeren.

Yeez

We kopen alle talenten en toppers op. Procyclingmanager 4 life...

kelderfan

'@ghost
Ik ben 't met je eens, maar @rahimns liet vallen, dat het zoeken naar een sprinter kennelijk is gestaakt.
Als Dumoulin niet wordt gehaald, dan lijkt mij, dat de ruimte wordt ingevuld met 1) een sterke renner om het Vlaamse blok te versterken. Zo'n Politt lijkt mij multiinzetbaar en 2) een sterke extra ondersteunende klimmer om Gesink te ontlasten; eerder is hier de naam van Dombrowski gedropt. Zo'n type renner bedoel ik.

Apemantus

Ik heb genoten van Wout en Laurens, maar als het zo moet mogen Wuyts en en van Nieuwkercken beide renners op komen halen. Morgen nog. Wel een zak geld meenemen voor de afkoopsom. Kan Jumbo Visma van Baarle en van der Poel halen. Gelijk de hele club op Canyon fietsen. Hoppa! Zijn we mooi van die nijd van de Belgen af. 😜

1 2 ... 333 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.