Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 342 ... 501 502
Yeez

Gaat om een renner die zowel kan tijdrijden als hardrijden. Een type van emden/martin. Niet per sé voor het voorjaar dus. Dat sutterlin. Iemand die gewoon in dienst van kopmannen rijdt

Stoempie

Ik lees Zonneveld z'n column in het Ad. Misselijkmakend, terwijl de oorzaak nog door Poolse justitie wordt onderzocht

Niklas

Prima dat een journalist de discussie over veiligheid in het wielrennen aanzwengelt. Dat is z'n taak. De renners zijn nog veel te veel de circusartiesten die nauwelijks invloed hebben op (de veiligheid van) het parcours. De dramatische gebeurtenis met Lambrecht is daar slechts één voorbeeld van.

xistnc

'@Michiel
In dit geval is jouw post misselijkmakend. Bah.

Zonneveld trekt het breder dan alleen de dood van Lambrechts. En stelt legitieme vragen over het bredere plaatje, zonder voor te sorteren op antwoorden.

Yeez

Zonneveld pakt elke reden aan om heisa te maken. gaat om elke natte scheet terug naar doping en nu gaan we (vlak na de dood van iemand?!) de meneer met de wijzende vinger uithangen en slim lopen doen over veiligheid? Houd toch op

YogiBear

'@michiel. Ten eerste; waarom in dit forum? Ten tweede; wat is er misselijkmakend aan de column? Jouw bewoording lijkt veel op die na elke schietpartij in de VS. Daar is het ook misselijkmakend om zo snel erna een discussie op te starten? Waarom eigenlijk? Wanneer dan wel? Zegt Thijs iets wat irrelevant en onzinnig is? Iets wat niet gezegd mag worden?

assen

Mannen, ik kan het schrijfsel van Zonneveld niet helemaal lezen, maar de veiligheid van renners ter discussie stellen lijkt me sowieso een goede zaak. Er vallen teveel doden.

Ik vrees dat aan de dood van eergisteren niet veel te doen was (domme pech), maar die aanrijding op het parcours van een paar maanden terug is een ander geval. En ik vrees dat we geen vijf jaar hoeven te wachten voordat een renner wordt overreden door een motor dan wel ploegleidersauto.

De renners zijn ondergeschikt aan het cirsus, en de wielerploegen aan de organisatie. Het is best walgelijk. Enige optie lijkt, voor een buitenstaander als ik, een revolutie. Massaal uit de ASO en UCI stappen, en zelf koersen en organisatie in elkaar draaien. In het boksen is zoiets volgens mij ook gelukt, evenals in het schaken en darten; in al deze sporten hebben tegelijkertijd verschillende bonden bestaan, of bestaan nog steeds.

Met het laatste lossen we de problemen mbt veiligheid maar hoogstens ten dele op, vrees is. Veiligheid IN de koers door minder motoren (vervangen door die vliegende dingen), auto's, en op het parcours zou in elke organisatie kunnen (moeten).

Stoempie

Xistnc. Keurig onderbouwd kerel, die jijbak van je. En die 'bah' uitspreken, dan krijg je vast het gevoel dat je deugt. 😀

Laatst gewijzigd
Stoempie

Yogi dit is mijn hangplek op WF. Hier zitten mijn wielermatties met liefde voor Jumbo Visma. Nogmaals, met de vinger wijzen terwijl het onderzoek naar z'n dood nog plaats vindt...daar gaan m'n neusvleugels van trillen. Je kan er pas iets van zeggen als het onderzoek naar z'n dood is afgerond. Ik vind Zonneveld al even een griezel, en dat bevestigt hij telkens weer

Laatst gewijzigd
Yeez

Van poppel favoriet voor vandaag? Als hij die klim van 1ste categorie overkomt

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@Jessevdalen, Van Poppel maakt wel kans vandaag denk ik. Hij rijdt in het wit vandaag dus niet gaan zoeken naar iemand in het geel:)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel De Rooij ik waardeer je passie voor TJV en ook ik ben wel van mening dat deze discussie eigenlijk hier niet thuishoort. Maar ik vraag me wel af of je afkeer tegen Thijs je mening over deze column je niet wat beïnvloed. Ik zie niet dat hij inzake deze verschrikkelijke gebeurtenis de vinger naar iemand wijst, hij trekt het breder en gebruikt dit wel en in mijn ogen terecht om de discussie over de veiligheid weer aan te zwengelen, iets wat in mijn ogen ook al had gekund na de enorme val van Van Aert. Je kan niet alles voorkomen in de sport maar de UCI en de organisatoren en wellicht ook de ploegen zouden wel veel meer kunnen doen om de risico's daarop te verminderen.

assen

Ik snap het wel, maar ben het niet eens dat de discussie over veiligheid hier niet op dit forum thuishoort. Het heeft betrekking ook betrekking op TJV, en is daarmee relevant voor fans van TJV. Maar zal er hier over ophouden. :-)

Van Poppel heeft vandaag minder kans dan op andere dagen?

Rawolf

Het is Zonneveld zijn taak om zulke discussies aan te zwengelen, als hij binnen de lijntjes blijft kleuren kan hij beter stoppen met columns.

Ik las pas wel dat Ineos tegenwoordig beschermende broekjes draagt maar dat is meer tegen schaafwonden/schuivers en helpt niet tegen erge valpartijen.

Discussie is leuk maar een echte oplossing zie ik niet zonder grondige veranderingen.

xistnc

'@michiel
Jij bent hier degene die met de vinger wijst, in allerlei richtingen. En jij bent degene die zich een griezel toont. Bah.

assen

'@ xistnc
Als je griezels wilt zien kan ik je Gremlins aanraden.

Heb nog eens naar het profiel vandaag gekeken. Het zou mij verbazen als Van Poppel in het pelotonnetje of ervoor binnenkomt! En hoe zou het met Gesink zijn, waar velen van ons een zwak voor hebben?

Yeez

'@xistnc en jij gedraagt je als een 1ste klas kleuter

@assen oplopende aankomst. Alleen die klim moet hij over komen

Yeez

'@assen op die aankomst zat zelfs ackermann er vorig jaar bij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kunnen we ophouden met het persoonlijk maken van deze discussie en het gewoon over de inhoud hebben. Dat lijkt me gezien de gebeurtenissen een stuk toepasselijker.

Yeez

'@assen speciaal voor jou. zelfde etappe als vorig jaar etappe 5. Toen ackermann 4e werd. Gaat van het koersverloop afhangen, maar anders gaat van poppel zeker meedoen.

assen

Ok, dank, ben benieuwd!

Stoempie

Well, that escalated quickly. Ik ook van jou @xistnc

Rahimns. Daar heb je een punt, zowel mbt de plek en mijn gevoelens jegens Zonnesteek. Nu ik dat even loslaat vind ik het nog steeds walgelijk.

Hopelijk een mooie etappe in Polen vandaag

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De etappe van vandaag biedt zeker kansen voor Van Poppel, al zal hij nu de strijd moeten aangaan met renners als Ulissi en Battaglin wellicht

Jotto-Lumbo

Vorig jaar werd precies dezelfde etappe gereden. Kwiatkowski won voor Teuns. Van Poppel werd 147 en laatst. Ik verwacht dat hij niet mee gaat doen vandaag.

Nul verstand

Van Poppel is niet iemand voor een sprint na een dusdanig zware koers. Hij moet het meer hebben van een oplopende finish, niet?

1 2 ... 342 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.