Zou het niet jammer zijn als Kuss zou blijven hangen op zijn huidige niveau en zich alleen echt kan onderscheiden in zo'n specifiek ronde als de Ronde van Utah!? Zou het niet de voorkeur hebben dat hij ook in WT-rondjes mee gaat kunnen doen met de beste? En zou het dan niet beter zijn om zo veel mogelijk WT-rondjes te rijden en het rijden van rondjes als Utah zo veel mogelijk te beperken?
'@S.Morgenstern
Rondjes als Utah zijn prima rondjes om door te groeien; zoals Le Tour de Savoie Mont Blanc voor de neo's een hele goede koers is. Chris Harper weet er alles van. Na de Mont Blanc gaat hij door naar Utah.
Als je de pers mag geloven, dan is hij met Jack Haig een van de volgende generatie om Cadel Evans op te volgen. Het is ook maar de vraag of TJV hem binnen kan halen. Of weet @rahimns meer {hoop ik}
@rahimns
Bedankt voor het bijwerken van blz.1, wat betreft de volgende koersen.
Ja ik heb duidelijke voorkeuren voor klimkoersen met Roglic en Kruijswijk. Nu hebben zij eindelijk een goed klimteam. e TJV wil strijd aanbinden met Team Ineos en derhalve in de toekomst met 2 kopmannen wil gaan rijden. Dan kom jij weer met Roosen en Van der Hoorn om …. Roglic en Kruijswijk hebben nu gelukkig de steun van een aantal klimmers Bennett, Gesink, Kuss en daarnaast een twee tijdrijders en een heuvelrijder. Wat kan er beter, ja een renner als Wout Van Aert.
Ik heb gisteren nog een pittige koers gezien waarin twee renners van het type Roosen/Van der Hoorn tweederde van de rit voor hun rekening namen in dienst van een kopman in de leiderstrui. Zoals we zomers hebben gekeken naar halve bergritten met Rowe en Stannard op kop van het peloton.
Iedereen met een beetje verstand moet dus in kunnen zien dat dat soort renners, naast hun grote toegevoegde waarde op vlakkere sleutelmomenten, ook binnen een ploeg met twee of drie kopmannen voor het klassement, op lastigere terreinen uiterst waardevol kunnen zijn. Zelfs wanneer ze iemand anders zijn dan Van Aert..
Ik zou dus niet weten waarom je je neus op zou moeten halen voor iemand die er voor pleit om naast Martin nog een renner met specifieke kwaliteiten op het vlakke mee te nemen. Of waarom iemand die dat doet weggezet zou moeten worden als iemand die met zo'n mening dan niet anders kan dan een voorkeur voor vlakke ritten te hebben.
Then again, jokes on me I guess...
'@S.Morgenstern
Vandaag was 't ook een pittige koers. De mannen die Groenewegen naar een gouden helm moesten brengen, gaven niet thuis. Die waren na de 1e. waaier al opgesoupeerd.
In de TdP waren ja, Taco van der Hoorn en Danny van Poppel heel goed bezig, maar dat is een rondje juist voor deze mannen. Ik zie Taco echt wel weer prijzen pakken in de najaarskoersen.
Maar in de Vuelta heb je meer jongens als Tolhoek nodig. Nu hebben zij voor de vlakke stukken Hofstede en Martin meegenomen en precies wat je aangeeft {types als Rowe}. Team Ineos & Movistar, zoals een andere volger al aangaf, rijdt de GT's met 2 mannen type Rowe. In dit geval heeft Roglic liever een vaste waarde als Martin erbij. Dus iedereen met een beetje verstand, begrijpt de keuze van TJV in deze.
@Dr.Corne Glansarm
Je hebt een punt en gelukkig is hij uit de selectie voor de Vuelta gehaald. Ik zie dat hij vanaf maandag een rondje op maat krijgt aangeboden. Hopelijk kan hij zijn malheur achter zich laten, want vanaf de val gaat 't niet goed.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.