'@Jessevdalen
Klopt, die volgt Wagner inderdaad. Niermann volgt maar twee junioren: Frederik Wandahl(Deens kampioen in 2018)(ook gevolgd door Van der Tuuk, Fischer-Black en Lars Boven) en Alexandre Balmer(Wereldkampioen en Europees kampioen MTB en vice-Europees kampioen)(ook gevolgd door Jan Boven)
Ik hoop dat hij dat in zich houdt; heerlijk om iemand zo te zien koersen. Daarnaast moet hij het van sloopwerk hebben en niet van sparen en explosieve tempo versnellingen, dus zo nadelig zijn al die inspanningen nu ook weer niet.
Roosen was gisteren ook al sterk, maar vandaag blinkt hij eindelijk weer echt uit. Zondag is nog een mooie dag voor hem en daarna op naar een mooi najaar! Hoewel ik als Roglic zijnde hem er ook wel heel graag bij zou hebben, maar dat heb ik geloof ik al eens gezegd.
De tijdrit wordt wel belangrijk in de Binck-Bank koers. Vandaag voor 't eerst op 't puntje van mijn stoel gezeten met die mooie forcing door Martens, Roosen en Teunissen om De Plus vrijbaan te geven. Jammer dat de 1e. poging teniet werd gedaan, waardoor een sterke Marc Hirschi {20jaar} weer kon aansluiten. Een Zwitserse Remco Evenepoel lijkt 't wel.
Maar TJV heeft duidelijk laten zien, dat zij in de breedte ook sterker zijn geworden.
Koers gemaakt in de Binckbank Tour en in Noorwegen, maar weer geen zege. In beide gevallen even sterk als naïef.
In de Binckbank Tour zit Teunissen opgesloten met zijn superbenen. Hopelijk spelen ze de komende dagen daar alsnog zijn kaart.
In Noorwegen zullen ze toch echt een plan moeten bedenken om van Mathieu af te komen. Als ze die naar de streep blijven brengen, worden ze keer op keer geklopt.
'@xistnc
Naief koersen, ja, geef ik wel gelijk in. Maar zelfs met een geniaal brein wordt het moeilijk iets te winnen in Noorwegen vrees ik. In een vlakke koers kan het alleen in een ontsnapping, maar met grote kans een sneller iemand van Astana erbij. En etappe 3 bergop wordt helemaal moeilijk.
In de Binckbank is de kans op een overwinning denk ik minder klein. Zowel De Plus als Teunissen hebben sowieso kans op een top5 plek in het Ak.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.