Ik verveelde me een beetje dus ik ging maar weer ff wat mensen stalken:)
Ik gok trouwens dat Jan Boven wordt 'teruggezet'/vrijwillig naar de Team Jumbo-Visma Academy gaat. En dat hij samen met Robert Wagner de coaching gaat doen. Hij volgt namelijk de volgende junioren op instagram:
-Rick Pluimers
-Lars Boven
-Finn Fischer-Black
-Maurice Ballerstedt
-Pim Ronhaar
-Owen Geleijn
-Marco Brenner
-Vegard Stokke
Gijs Leemreize, Axel van der Tuuk, Hidde van Olav Kooij komen daar dus nog bij.
Al deze renners volgen elkaar ook dus ja.
Dan zouden ze met 12 renners uitkomen wat me wel realistisch lijkt.
Weet niet of het wat zegt maar het is wel opvallend.
Jan Boven heeft volgens mij ook enige kennis van trainingsprogramma's (meen dat ik ooit een reportage heb gezien daarover). Niermann is denk de enige andere ploegleider met (veel meer van) die kennis. Lijkt me ook wat dat betreft geen onlogische keuze om hem samen met Wagner het Development team onder hun hoede te geven.
Kunnen we hier uit gaan kijken naar zijn vervanger!? Ik denk dan natuurlijk meteen aan Nicky Sorensen, die momenteel in Utah zijn visitekaartje afgeeft. Verder even kijken wie er vannacht wint, dan valt er misschien nog wel iemand te noemen..
Er lijken een paar ploegleiders los te komen bij Roompot. Zal me niks verbazen als Michael Boogerd of van Poppel zich bij de ploeg gaan voegen als ploegleider voor de Academy (of als er iemand doorgeschoven word vanuit het hoofdteam dat ze daar een plekje gaan krijgen), hadden bij Roompot ook met jonge talenten te maken, dus je zou zeggen dat ze er geschikt voor moeten zijn
Ik denk daarbij aan Bert-Jan Lindeman, die dat klusje al eerder goed heeft ingevuld. En ja Random wielerliefhebber ik zie ook Maarten Wynants er wel bijkomen. Die heeft al in de auto gezeten.
Maar ging Nico Verhoeven daar niet naar toe. Ik heb dat toch voorbij zien komen.
@Morgenstern
Het was een leuk gevecht daar op die Poederberg. Jongens die daar overblijven voor de zege, moeten van goede huize komen. Opvallend dat die Niklas Egg het zo goed doet. Trek liet zich toch goed zien met drie man in de finale.
Jammer dat onze niet of wel nieuwe aanwinst het niet kan laten zien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.