Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 361 ... 501 502
kelderfan

Ja dat zie je goed.
Maar de kogel is door de kerk. Mooi om te zien, dat Roglic een steengoede klimtrein meekrijgt om toch nog een keer voor 't hoogste te gaan {en dan nog zonder Tom}. Hij krijgt Bennett, Gesink, Kruijswijk, Kuss, Hofstede, Powless en Tony Martin mee omdat te bewerkstelligen.
Uit de podcast hoor ik toch, dat GT's na elkaar geen goed huwelijk is. Dus volgend jaar Kruijswijk en Bennett naar de Giro en Vuelta lijjkt met dan Roglic en Dumoulin met Gesink en De Plus naar de TdF.

S. Morgenstern

Kruijswijk en/of Bennett zou uitstekend kunnen knechten in de Tour de France na het rijden van de Giro. Waarom niet? De selectie van de Vuelta schatten we nu tenslotte ook als heel sterk in...

Rawolf

Kruijswijk kan dat sowieso wel beter dan gemiddeld aan volgensmij om 2 Gts achter elkaar te rijden.

Ik moet nog maar zien of het hoofddoel van de klassementsrenners de TdF gaat zijn volgend jaar, Roglic en evt Dumoulin maken ook kans voor de Olympische spelen

Maar deze Vuelta ploeg is ongekend sterk, je zou nog kunnen verbeteren door de Plus en van Aert te wisselen voor Powless en Hofstede en dan heb je de sterkste klassementsploeg die ze op dit moment kunnen samenstellen op papier denk ik. Maar als je daar al 6 namen van hebt in de minst prestigeuze grote ronde van het jaar!

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Je weet toch, dat volgend jaar de Giro en TdF nog dichter op elkaar liggen. Nog een week minder herstel.
De Vuelta-selectie is 't beste wat TJV in huis heeft; maar het verhaal is toch, dat Roglic zich speciaal heeft voorbereid voor de Vuelta, want die zou eerst ook de TdF gaan rijden. Gelukkig heeft Roglic anders besloten. Derhalve heeft Kruijswijk het goed gezien, dat het nog maar de vraag is of hij drie weken goed is.

S. Morgenstern

Ja, en jij weet dat een knecht de eerste helft kan gebruiken om zich te sparen voor de bergritten!? Die Poels-methode waar je in de Giro nog geen fan van was, maar waar je wat betreft De Plus in de Tour de France de vruchten van hebt kunnen zien.

Waarom zou een renner van het kaliber van Kruijswijk dat niet kunnen? Ik denk dat je hem dan zwaar onderschat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb toch geen bevestiging gezien van een transfer van Dumoulin naar TJV....

mooiman

Het is sowieso heel rustig met transfernieuws. Maar ik val in herhaling....

ti-raleigh

Geen idee wat de Vuelta zal brengen met deze selectie. Waar staat Roglic, na zijn lange pauze ? Heeft het gedoe met de evt. komst van Dumoulin invloed op zijn motivatie? Waar staat Kruiswijk nadat hij eindelijk bevrijd is van zijn Girotrauma uit 2016. Met zijn 3e plek in de Tour is hem een enorme last van de schouders gevallen. Heeft hij nu nog motivatie om zich uit elkaar te trekken als kopman of knecht. Waar staat Gesink ? In Polen nog niet echt gezien. En Bennett ? Hoe heeft hij de Tour verwerkt ? Bij Giro en Tour kon je nog enigszins een voorspelling maken. Deze Vuelta......Geen idee.

Poeksel

En mag Bennett echt voor eigen kansen rijden? Verteert Kruijswijk de dubbel Tour-Vuelta net zo goed als vorig jaar? Spreken ze af wie er als eerste over de streep mag rijden bij de TTT? Ik zou voor Gesink of Martin kiezen (er is geen garantie dat ze winnen, maar ze moeten er wel rekening mee houden).

kelderfan

'@ti-raleigh
Roglic heeft zich speciaal voorbereid voor de Vuelta. Ik heb geen idee of Tom Dumoulin de overstap gaat maken. Het is erg stil bij TJV wat dat betreft. Ik onderschat Kruijswijk en Bennett niet in de ondersteuning van Roglic. Sepp Kuss was goed bezig in San Sebastian. En ook Powless heeft zich goed laten zien in de TdP. Alleen wat gaat Gesink betekenen in de ondersteuning. Dat is even afwachten. Powless en Hofstede waren goed op dreef in de ToC. Die Tony Martin is goud waard voor de ploeg. Dus ja ik had De Plus ook liever erbij gezien, maar je kunt niet alles hebben.

S. Morgenstern

Gesink bleek in de laatste rit van Polen toch prima in vorm!? Zat daar op een gegeven moment, wanneer het een beetje scheurde in die finale, meestal als eerste van de drie Jumbo's mee vooraan.

Daarnaast, als Californië telt, dan zal goed op dreef zijn in Tirreno ook wel relevant zijn zeker..

Laatst gewijzigd
kelderfan

Als Gesink het niveau van de T/A weet te halen, dan zou dat natuurlijk prachtig zijn, want dan heeft Roglic naast Kruijswijk en Bennett ook klimsteun van Gesink en Kuss. Dan moet 't raar lopen wil Roglic in de Giro-malaise terechtkomen.
Ik denk, dat 't een mooie Vuelta wordt. Maar gaan alle ballen op Roglic of is er stiekem toch nog een vrije Bennett in 't spel.

S. Morgenstern

Roglic zou ook in de Vuelta zomaar weer met gezondheidsklachten kunnen zitten. Ik denk niet dat Kruijswijk, Bennett, Gesink en Kuss dat tegen kunnen houden.

Bennett zou een vrije rol kunnen krijgen wanneer Roglic niet meer in staat is tot zo'n vormpiek als in de eerste helft van het seizoen, of als hij iets anders tegen zou komen. Beetje zoals Bennett toptien reed en Gesink zijn rit won, nadat Kruijswijk weg viel in die Vuelta.

Dat zou bij een 'normaal' verloop van de ronde echter nooit zo gaan, aangezien er dan voor de beste renner gereden moet worden. Hoewel hetzelfde resultaat ook dan niet onmogelijk is, zal het dan moeten gebeuren zonder vrije rol.

Laatst gewijzigd
tdola

Vervelend voor taco, hopelijk herstelt hij goed van zijn blessure. Maar klinkt alsof hij tijd eruit is en mgl dit seizoen niet meer rijdt.
Biedt mgl wat extra kansen voor krul als stagiair om opgesteld te worden.

Zeer benieuwd naar Vuelta, op papier sterk team!

AWestie

In naar mijn idee veel reacties de afgelopen dagen vonden mensen dat Groenewegen dik stond. Naast dat ik dat stuitend vind als je niet van de hoed en de rand weet geloof ik daar vrij weinig van. Volgens mij zei Zeeman dit jaar in een podcast nog hoe goed hun voedingsapp werkte voor de kopmannen. TJV houdt hun renners qua voeding heel goed bij geloof ik. En zeker bij een spierbonk als Dylan kleed het slechter af, gok ik? Sidenote vraag aan de redactie: hoe gaan jullie om met zulke opmerkingen?

tdola

Bij afwezigheid van groenewegen in 1 daagse wt races in hamburg en bretagne zal van poppel daar opgesteld worden neem ik aan? Om daarna door te gaan ri Canada verwacht ik?

Zou mooi zijn als hij 1 vd races uit zijn slof kan schieten en topresultaat kan behalen. Mgl een sterke Roosen ook revanche in Canada? Was daar vorig jaar al sterk.

Rawolf

Roosen, Jansen en Teunissen kunnen daar ook voor mooie uitslagen rijden

TLJCAMPS

Tobias Foss knap vijfde in de derde etappe van de Tour de l'Avenir! Is volgens mij ook de nieuwe leider.

Corné 't Glansarm

'@AWestie kennelijk gebruikt Groenewegen die voedingsapp niet goed dan en eet zijn frustraties weg, want ook letterlijk lijkt hij bepaald niet in vorm op dit moment

xistnc

Je kent de betekenis van het woord 'kennelijk'?

Turtlehead

'@xinst: lol. Mogelijk niet ;)

Corné 't Glansarm

kennelijk denken jullie ten onrechte dat ik het niet bewust gebruikte...

tdola

In de itt in den haag de plus en teunissen goed positie verdedigd.
In Noorwegen imo de tier toch teleurstellend als je ziet dat Jansen ongeveer gelijk binnenkomt.
Die bewijst zichzelf geen goede dienst voor contractverlenging.

kelderfan

'@tdola
Waarom bewijst hij zichzelf geen goede dienst?
Jansen in zijn thuisland goed op dreef al kon hij 't geweld niet helemaal bijbenen. Maar om de favoriet achter je te houden is toch mooi. Ook De Tier heeft 't geprobeerd maar is natuurlijk geen Warren Barguil. Jansen zakt een paar plaatsen en de teleurstellende De Tier wint een paar plaatsen. Morgen wordt 't nog spannend om een toptien te bewerkstelligen.

user26777

'@AWestie
Maak je niet dik joh.....

1 2 ... 361 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.