Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 362 ... 501 502
kelderfan

De Plus en Teunissen doen prima zaken in Den Haag. Gezien het nadeel van de wind hebben zij niet veel tijd verloren op Jos van Emden. Waarom heeft TJV die Edoardo Affini over 't hoofd gezien; of is de relatie met SEG niet meer zo goed.
Jos van Emden geeft zelf aan {dat zie ik ook zo}, dat hij door de jeugd voorbij wordt gestoken en dan is een jonge tijdrijder niet verkeerd om erbij te halen.
Laurens heeft morgen een mooie taak om in zijn thuisbasis voor 't hoogste te gaan; al is die Sunweb-renner nog niet verslagen. Hopelijk kunnen Timo Roosen en Mike Teunissen Houffalize nog eens dunnetjes overdoen. Want ook Mike Teunissen kan nog opschuiven in 't klassement.

Rawolf

Er zijn meer ploegen die vruchten plukken van SEG, dit jaar heeft Mitchelton ook weer Peak en Groves weggekaapt en Sunweb Dainese, Arensman

tdola

'@kelderfan
Omdat de tier hier kopman was, dit toch een beetje zijn terrein is, en in dit niet denderende veld dus niet bij de beteren hoort. Dan zou je meer mogen verwachten lijkt me.
En aangezien hij hier dus niet overtuigt doet ie zichzelf geen goed met oog op contractverlenging.
Jansen is echt geen klimmer en komt bijna gelijk boven, dat is dus geen mooie adelbrief.

Duidelijk genoeg?

assen

Nee, niet duidelijk genoeg. De Tier laat weer zien dat ie een redelijke goede klimmer is. Als klimknecht kan ie prima bij de ploeg (mits niet te duur natuurlijk).

Persoonlijk had ik niet veel meer verwacht van TJV vandaag in Noorwegen. Eenkhoorn viel mij ietwat tegen, maar achteraf denk ik dat mijn eigen verwachtingen niet reeel waren.

Verheug me op Binckbank morgen! Als Sunweb, DQS, TJV niet achter elkaar aanrijden kan er nog van alles gebeuren. Dwz, als er na een harde koers een klein groepje wegrijdt met 1 mannetje van elk van de 3 ploegen, dan kan Wellens breken. Denk niet dat dit gebeurt, overigens.

kelderfan

'@tdola
Ja dat klopt, maar Jansen kwam op karakter naar boven {eigen bron} en dat hij er nog bij zat, was goed om te zien en geeft aan dat hij met Roosen en Teunissen stappen hebben gezet dit jaar. Dit veld was niet denderend. Een onverslaanbare Mathieu van der Poel, Warren Barguil, Alexey Lutsenko en Lilian Calmejane {vraag maar aan Gesink} zijn geen misselijke renners. Dat Floris beter kan, ja dat zie ik ook. Maar om hem daarmee af te schrijven, is ook weer wat. Want dan zou TJV een betere klimmer moeten strikken. Ben Hermans? zeg 't maar.

Stoempie

Foss schijnt een uitstekende tijdrijder te zijn, Kelderfan.

Stoempie

De Tier meteen afschrijven? Dat doen we al het hele seizoen hoor. Heeft iemand Ben Hermans al eens gedropt als versterking voor volgend seizoen?

Rawolf

dit zijn de rondjes waarvan de Tier het moet hebben, zijn terrein. Als je dan kleurloos buiten de top 10 finisht achter Sindre Lunke en Simon Carr stel je teleur

user26799

De Tier 13e.... voor iemand die pas aan zijn 4e koersdag is sinds einde juni, lijkt me dat niet slecht. Met moederziel alleen te trainen in de Vlaamse Ardennen kweek je geen wedstrijdritme....
Dat de rit als "bergrit" genoemd wordt, lijkt me fel overdreven. Bewijs is het grote peloton dat zich aanbood voor de weliswaar moordende slotklim van 3 km tegen bijna 12 procent. Dat is iets voor zeer explosieve renners; genre
Alaphilippe en minder voor de "gestage" klimmers die het van ritme en uithouding moeten hebben.
Zeker applaus voor Amund Jansen ! Dit is een topprestatie op een terrein waar we hem niet gewoon zijn....

S. Morgenstern

De Tier is juist eerder een explosief type, dan een klimmer. Hij is ook gewoon drie weken mee geweest op hoogtestage in Oostenrijk, dus waarom we voor hem verzachtende omstandigheden zouden moeten fantaseren ontgaat me. Vandaag was gewoon alles behalve bijzonder, terwijl hij ondertussen wel weer eens nood heeft aan een positieve uitschieter om voor volgend jaar een mooi plekje te bemachtigen.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

'@assen
Waarom valt Eenkhoorn tegen? Wat zou hij op dit terrein moeten klaarspelen?

kelderfan

'@TijmenCamps
In de Colorado Classic kon Pascal goed meekomen over een paar pukkels. Hij moest er wel snel vanaf en komt achter een aantal renners van Sport Vlaanderen in gezelschap van Bert-Jan Lindeman binnen. Die laatste heeft echter veel werk verzet voor 't team. Waarschijnlijk heeft hij in opdracht zichzelf gespaard voor de dag van morgen.
Maar Tobias Foss heeft ja ook nog een tijdrit in de benen. Kijken hoe hij 't gaat doen.

@S.Morgenstern
Ja er zijn nog meer renners, die zich mogen laten zien. Bijv. Danny van Poppel komt er niet aan te pas in dit rondje; behalve dan die 1e. dag. Die heeft toch ook een hoogtestage achter de rug.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan heb je de koers ook gezien of baseer je je weer op de uitslag van PCS. Gisteren werd Van Poppel het gras opgeduwd en kon daarom niet meespinten en vandaag deed hij het prima in de kopgroep totdat hij die slag in zijn wiel kreeg. Dus wat dit met ern trainingskamp te maken heeft weet ik niet. Verder zal Eenkhoorn toch ook zijn werk voor de ploeg gedaan hebben net zoals Lindeman.

S. Morgenstern

Dat er nog meer renners zijn die er slecht voor staan voor een nieuw contract (even los van of dat voor Van Poppel op gaat), maakt die realiteit voor De Tier (waar we het over hadden) niet minder waar.

Eenkhoorn is absoluut geen klimmer, dus wanneer hij in zo'n rit zijn werk heeft gedaan, dan maakt het verder helemaal niets uit waar hij binnen komt. Behalve dan dat een redelijke achterstand hem in de komende ritten wat ruimte zou kunnen geven, dus dat extra tijd pakken eerder voordelen dan nadelen had.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Trouwens morgen in de Artic Race of Norway is er weer stevige rit; misschien wel weer een sterke groep, die gaat wegrijden. Mathieu van der Poel zal zeker gaan proberen om wat recht te zetten. Dus De Tier en Jansen moeten goed bij de les zijn. Dat geldt natuurlijk ook voor de Binck Bank Tour.

kelderfan

Ja, @Rahimns
Toevallig wel en dat geval van de dijk af, was slim en vandaag kreeg hij pech. Hij heeft wel veel pech. Maar ik heb 't al eerder gezegd. Er wordt hier met twee maten gemeten. De een heeft alleen maar pech en de ander is "kopman" {hij heeft een vrije rol}; dus dan elke keer 't zelfde riedeltje. Die mag weg door een zijdeur. Bovendien zijn er meer kandidaten en gaf ik Danny als voorbeeld. Die voor mij echt niet weg moet of TJV heeft een betere sprinter op 't oog.
@S.Morgenstern
Ik heb nergens gezegd, dat Pascal een klimmer is. Maar dat hij wel een paar pukkels overkomt en dan nog de sprint wint ook met dank aan Wynants en Jan Maas.

S. Morgenstern

Wynants trok inderdaad die sprint aan. Dat zou op zichzelf al aanleiding genoeg mogen zijn om op basis van zo'n rit geen enkele tot teleurstelling leidende verwachting te koesteren omtrent zijn optreden bij een aankomst op een helling.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Sorry dit was geen helling, maar een echte muur, die klim mag ook volgens de verslaggevers volgend jaar weer in de rit worden opgenomen. Maar herstel Mathieu van der Poel is ziekjes. Dus hij is derhalve geen maatstaf. Maar toch hoop ik dat TJV morgen in de aanval gaat met ook Danny.

S. Morgenstern

Nog minder reden om iets van Eenkhoorn te verwachten, dan wel teleurgesteld te zijn over zijn rijden.

Romāns Vainšteins

Kennellijk wordt je na 30 dagen als niet-vermiste viervoeter jonguh.

kelderfan

Quote:"Nog minder reden om iets van Eenkhoorn te verwachten, dan wel teleurgesteld te zijn over zijn rijden."
In deze had ik ook niet veel verwacht van Pascal Eenkhoorn, want hij doet 't prima. Het was wel zo, dat hij de rol snel moest lossen. En kijk is waar Amund Jansen uitkwam. Die reed weer boven verwachting.

Krentenbol

'@Kelderfan, maar als Jansen nu de maatstaf is, presteert De Tier nog steeds ondermaats. Jansen weegt volgens PCS 24kg(!) meer, maar komt 5 tellen later binnen. Laat die 24 overdreven zijn en we maken er 14 van.

De Tier zijn contract loopt af en moet wat laten zien. Ik vind, met het merendeel hier met mij, dat De Tier gewoon nog te weinig laat zien. Het is nou niet dat hij, dan wel door omstandigheden, veel groei heeft laten zien de afgelopen jaren.

Daarnaast is Eenkhoorn vergelijken met de Tier natuurlijk sowieso niet geheel eerlijk. Eenkhoorn is 5 jaar jonger, is met de ploeg nog aan het ontdekken waar hij nou echt goed in is en lijkt sowieso al meer een allrounder. De finish van gister past beter bij de karakteristieken van een renner als De TIer dan van Eenkhoorn.

assen

'@Tijmen en Kelderfan

Over Eenkhoorn. Precies wat Kelderfan zegt, Eenkhoorn won al eens een sprint na een paar pukkels. Maar... de rit van gister was daar toch niet mee te vergelijken (grotere steilere pukkel aan het eind), dus, zoals ik gisteren al schreef, waren mijn verwachtingen van Eenkhoorn niet realistisch. Van mij geen kritiek op Eenkhoorn!

Over De Tier: voor een jongen met veel pech doet doet hij het NIET slecht. Van mij mag ie blijven, mits ie niet veel kost.

Over Lindeman: Lindeman wordt hier alom de hemel in geprezen en bewierookt door velen. Heb op zich niks tegen Lindeman, maar wat kan hij wat een gemiddelde renner uit het peloton niet kan?

mus van de maasstad

Kruijswijk noodlanding gemaakt in luxemburg

https://www.ad.nl/binnenland/kruijswijk-en-sagan-maken-noodlanding-in-luxemburg-door-lekkende-olieleiding~af174886/

Laatst gewijzigd
Stoempie

Wat moet Kruijswijk een week voor de Vuelta in een kermis rondje?

1 2 ... 362 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.