Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 369 ... 501 502
ghostwriter

'@S. Morgenstern
Waarom zou je hem geen voorbereiding op de klassiekers geven waarin hij voor eigen succes kan rijden?

S. Morgenstern

Dan zal het wel niets worden met Roglic zeker? Bennett dan maar kopman?

S. Morgenstern

Alsof dat naast Groenewegen niet zou kunnen.

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Een stuk minder vaak. Waarom zou je dat doen? Groenewegen heeft genoeg andere mensen die in zijn dienst kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vast, maar dat is in geen enkel geval een goede reden om ze nooit samen in een koers op te stellen. Afgelopen Parijs-Nice hadden er bijvoorbeeld gewoon drie ritten voor Van Aert ingezeten, plus een heel aantal ritten waarin hij belangrijk kon zijn voor of Groenewegen (helemaal in de waaiers), of een kopman (Bennett) waarnaast hij gerust zijn eigen grenzen had kunnen aftasten (zie Naesen). Niet dat hij snel Parijs-Nice zal combineren met Strade overigens (BinckBank is het meest logische WT-rondje om ze samen te verwachten), maar het uitsluiten van de combinatie met Groenewegen is tamelijk bizar, aangezien hun kwaliteiten juist uitstekend op elkaar aansluiten.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern eens. Groenewegen zal veelal een vlakke sprints doen waar v aert toch te kort komt. De zwaardere ritten met de lastigere sprint en/of koersverloop zal groenewegen vaker niet dan wel er nog bijzitten en kan v aert dan voor zichzelf rijden

ghostwriter

'@S. Morgenstern
Nooit is een groot woord maar het lijkt me verstandig om ze zo min mogelijk samen te laten rijden. Als een sprint ook maar een klein beetje oploopt zal Van Aert zelf ook een kanshebber zijn. Zeker in wedstrijden waarin Groenewegen niet rijdt aangezien de meeste pure sprinters een vergelijkbaar programma rijden aan dat van Groenewegen. In de BinckBank Tour zal hij samen met Groenewegen rijden maar zal hij waarschijnlijk meer de rol van De Plus hebben en dus niet veel energie besteden aan het goed positioneren van Groenewegen.

S. Morgenstern

Ik zou Van Aert en Groenewegen gewoon het programma geven dat in combinatie met de rest van de selectie het beste past binnen alle plannen. Daarbij is mikken op een uitkomst waarbij ze zo veel of zo min mogelijk samen koersen één van de laatste dingen die ze wat mij betreft moeten doen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ze volgend jaar beide Tirreno rijden, omdat dat voor de één het best aansluit op de rest van zijn programma en voor de ander het parcours de meeste sprintkansen geeft in die week. En als ze dan samen koersen, dan is het doodzonde om de kwaliteit van Van Aert onbenut te laten in de ritten waar ze voor Groenewegen rijden.

AWestie

Twee dingen maken het maken van volwassen teams voor iedere grote ronde problematisch: de ambitie uitgesproken door het team zelf om vanaf nu altijd voor podium/winst mee te doen en de voorjaarsklassiekers en de JV klassiekerkern.
Door die eerste ambitie kan je bijvoorbeeld niet naar de Giro met een junior-trio - groot respect voor de renners - De Plus, Tolhoek en Kuss, terwijl zij met ervaren teamgenoten (Van Emden, Gesink of Martin) echt wel indruk kunnen maken. TJV legt zichzelf op dat een van de Erkende Podiummannen er bij moet zijn.
Daarnaast vist JV voor de sprinttrein en de klassiekergroep voor een groot deel uit dezelfde poel. Daardoor is het bijna niet te doen om een fitte trein (hoe klein ook) voor Dylan naar de Giro te sturen zonder Dylan compleet te laten zwemmen en dat mag niet met zijn statuur. En wat wil Dylan? Nog onbekend...
Een goed Tourteam met klassement én sprint is makkelijk te maken, maar wat doe je in de Vuelta en Giro? Of de ambities lichtjes aanpassen (zoals INEOS eigenlijk ook doet) of toch doorselecteren en voor Roglic 2020 als laatste JV-jaar.

Laatst gewijzigd
veld

'@Awestie Bij doorselecteren Roglic laten gaan?. Naar mijn mening nooit, tenzij hijzelf niet meer wil. Hij heeft, toeval of niet, Jumbo op de kaart gezet, veel meer nog dan Groenewegen. Bovendien dicht ik hem meer kansen toe om een grote ronde te winnen dan Dumoulin, zeker als hij zijn lange termijn (drie weken)taaiheid nog wat kan verbeteren. En dat laatste schijnt met de jaren te komen.Roglic heeft op zijn 29e nog meer wielerjaren te gaan dan hij al gehad heeft.

Rawolf

Ik zou Van Aert en Groenewegen niet samen zetten in voorbereiding wedstrijden. Wout is zelf in staat sprints te winnen en sprinterstruien te verzamelen. Kristoff die de sprint moet aantrekken voor Gaviria, nog zoiets doms...

Niklas

Toch opmerkelijk dat er op dit forum en in de media vooral gesproken wordt over de luxe-problemen die TJV zou hebben na het aantrekken van Tom Dumoulin. De filosofie van TJV mag nog niet op veel sympathie rekenen. Als Plugge zegt dat er niets verandert in de benadering van grote ronden oogst hij vooral scepsis.

Ik zie in de overstap van Dumoulin een parallel met die van Joop Zoetemelk. Hij verhuisde van Mercier naar TI-Raleigh en won de Tour. Bij Raleigh reed toen ook al een hele serie kopmannen rond: Beat Breu, Gerrie Knetemann, Henk Lubberding, Jan Raas, Johan van der Velde, Leo van Vliet en Bert Oosterbosch. En dat terwijl de ploeg maar uit 17 man bestond. De filosofie was duidelijk: iedereen kon winnen. Eén voor allen, allen voor één. Het was een succesformule. En in de Tour gingen ze voor alle etappes: vlak en bergop... én de ploegentijdrit. Natuurlijk, we zijn bijna 40 jaar verder. Maar van mij mag TJV het 'totaalwielrennen' opnieuw uitvinden!

kelderfan

Quote:"Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ze volgend jaar beide Tirreno rijden, omdat dat voor de één het best aansluit op de rest van zijn programma."
Dat kan ik mij helemaal niet voorstellen. Wat doe je dan met Roglic en Dumoulin?
Trouwens Dylan geeft zelf aan, dat 't voorjaar in combinatie met de TdF en dan Binck Bank Tour allemaal teveel van het goed is geweest. Hij moest Valencia, Algarve, Par-Nice {van jou ook Catalunya} enz. rijden. M.a.w. dat was een veel te zwaar programma. Daar zal 't team ook wel naar kijken. En jij gaat uit van Dylan, maar Wout Van Aert, Tom Dumoulin, Primoz Roglic en Steven Kruijswijk zijn ook kopmannen en hebben hun eigen voorbereiding nodig. Wat @ghostwriter zegt. Die Van Aert en Groenewegen hebben ieder hun eigen programma en komen elkaar wel tegen maar dan in de Binck Bank Tour of iets dergelijks.

S. Morgenstern

Gaviria en Kristoff werkte in het voorjaar toch juist heel goed? Beide kwamen los van elkaar volgens mij een stuk minder uit de verf toen.

S. Morgenstern

Roglic en Dumoulin kunnen in iedere WT-ronde van een week uit de voeten en horen in de meeste tot de favorieten. Die zitten op geen enkele manier aan de Tirreno vast; het is voor hun programma, net als voor de rest, gewoon kijken wat het best pas en welke parcoursen de meeste kansen geven.

Ik ga verder duidelijk niet uit van Groenewegen, maar om dat te kunnen zien moet je wellicht iets nauwkeuriger lezen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, daarom ga je er wel vanuit, dat Dylan & Wout de Algarve en Parijs-Nice gaan rijden.

S. Morgenstern

Beter lezen is de oplossing, het herhalen van je misinterpretatie niet.

xistnc

Algarve alweer... echt?

Rawolf

Roglic heeft dit jaar al aangegeven dat de Tirreno een van zijn favoriete koersen is, bij Groenewegen past Parijs Nice veel beter.

tdola

https://www.ad.nl/wielrennen/komst-dumoulin-kan-luxeprobleem-opleveren-voor-jumbo-visma~ac6f1216/

Zeeman geeft aan dat er gebeld wordt dat er gebeld word of er nog plek is bij tjv. Benieuwd of daar nog iemand uit komt voor komende seizoen.

Stoempie

Huts.

$kedel

Onthutsend inderdaad die woordenschat van de jeugd van tegenwoordig.

kelderfan

'@xistnc
Het gaat niet om de Algarve. Wout Van Aert zal waarschijnlijk niet zijn winterprogramma kunnen rijden. Dan komt een voorbereidingsrondje in aanmerking om toch wat wedstrijdkilometers te maken voor de Omloop. Wordt dat de Algarve met Dylan Groenewegen of de Ruta met Kruijswijk waarschijnlijk.
En dan moet Wout in dienst van Dylan bij optie 1.
@tdola
Zegt Merijn Zeeman dat of legt hij uit, dat de situatie is gewijzigd in die zin, dat eerst niemand wilde aansluiten en dat hij regelmatig wordt gebeld of er nog plek is.

TLJCAMPS

Heb ook gebeld naar Zeeman. Moest de openingstijden weten maar ze waren helaas dicht...

Stoempie

Skedel. Ik vind de woordenschat van de jeugd van tegenwoordig juist uitermate verfrissend en vernieuwend. Hollereer.

1 2 ... 369 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.