Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 371 ... 501 502
Wielerfan1987

Ik vraag mij af of de opleidingsploeg na volgend jaar zal blijven bestaan uit een selectie van 13 renners.

Gezien de leeftijden van de renners voor komend jaar lijkt het te verwachten dat geen van hen binnen twee jaar de stap omhoog naar de profs zal maken.
Zal de komende twee jaar dan ook de selectie uit deze dertien blijven bestaan?
Of willen ze na komend jaar groeien naar bijvoorbeeld 16 renners waarbij dan logischerwijs na volgend jaar ruimte ontstaat voor 3 nieuwe 2e jaars junioren of goede beloften clubrenners?

Ik denk bijvoorbeeld aan een jongen als Marco Brenner die vermoedelijk nog wel een jaar junior blijft.
En een of twee Nederlandse jongens die dan 2e jaars junior zijn, of een buitenkansje met een andere nationaliteit natuurlijk.

Yeez

Het zal, lijkt me, voornamelijk met deze jongens gaan gebeuren de komende 2 jaar. Misschien dat er nog een talentje hier een daar bij komt, maar een marco brenner is wel erg hoog gegrepen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij willen ze uiteindelijk naar een ploeg met 16 tot 20 renners.

Wielerfan1987

Dan zou het dus logisch zijn om elk opvolgend jaar rond de 2 tot 4 nieuwe renners aan te trekken om na verloop van tijd een enigszins evenwijdige in en uitstroom te creëren.

kelderfan

'@rahimns
Het gaat toch om een combinatie jeugd en veldrijden? Dus het kan zo maar zijn, dat er nog 1/2 "jonge" veldrijders bijkomen.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Vanaf het begin, en ook in het artikel op de site wordt duidelijk aangegeven dat het gaat om renners waarvan er diversen zijn die disciplines combineren.

Zo blijft bijvoorbeeld Fisher Black voorlopig de baan met de weg combineren.

In de huidige selectie zullen daarmee ook al wel jongens zijn opgenomen die in het veld aktief zullen zijn.
Er is dus absoluut geen noodzaak om 'veldrijders' aan te trekken

Yeez

Boven zal wat veldritten doen, die broers van Dijke doen Mountainbiken en Fisher-Black rijdt op de baan.

TLJCAMPS

Zouden ze de topcompetitie gaan rijden?

kelderfan

'@Wielerfan1987&@jessevdalen
Was het niet zo, dat ook Wout Van Aert bij het project zou worden betrokken en om dan alleen met jonkies te rijden, lijkt mij niet de bedoeling toch.
Omdat er nu 13 jongelingen zijn aangetrokken en @rahims zegt, dat het om 16/20 gaat is er ruimte om elk jaar jongens erbij te halen, maar ook tussentijds en misschien ook aanvulling tot 16.

stijnlah

Ik lees hier net in een artikel uit het Nieuwsblad: Ondanks een contract tot eind 2021 is het nog niet zeker dat Gorge Bennett blijft. De nukkige Nieuw-Zeelander probeert al sinds de tour onder zijn contract uit te komen.

Iemand die hier iets meer over weet?

Yeez

Lijkt me raar als je dit jaar nog verlengd tm 2021. dan heb je niet goed nagedacht

Yeez

'@stijnlah linkje van het artikel?

ghostwriter

Het lijkt me niet zo vreemd als Bennett graag wil vertrekken gezien het feit dat zijn kansen als kopman steeds kleiner zijn geworden. Hij zal waarschijnlijk ook relatief veel verdienen voor een meesterknecht aangezien hij nog een beoogde kopman was toen hij zijn contract verlengde. Als hij zelf graag Jumbo-Visma wil verlaten zou ik hem laten gaan en proberen om Hermans als vervanger aan te trekken.

Laatst gewijzigd
$kedel

https://www.omroepzeeland.nl/tv/programma/370166475/De-Derde-Helft/aflevering/370175883#

Hier zaten de gebroeders van Dijke al eens aan tafel bij omroep zeeland.
Ze komen vooral vanaf 20:20 aan het woord naast wat kleine stukjes.

kelderfan

'@ghostwriter
Hij was juist blij, dat zijn landgenoot aansloot bij de Academy.

ghostwriter

'@kelderfan
Wat wil je daarmee zeggen? Dat heeft niets te maken met zijn rol nu Dumoulin erbij is gekomen.

stijnlah

heb geen link aangezien ik het in de papieren krant heb gelezen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die journalist moet goede bronnen hebben, ik heb nog nergens gelezen dat Bennett onder zijn contract uit wilt. Ik weet wel dat hij erg teleurgesteld is over de manier waarop de ploeg zich opstelt ten aanzien van zijn pijnlijke steken in zijn zij. De artsen van de ploeg hebben aangegeven hem er niet bij te kunnen helpen en uiteindelijk heeft hij hulp gezocht bij de ploegarts van Mitchelton-Scott en die is nu bezig met zoeken naar een oplossing. Ik kan me voorstellen dat met de komst van Tom hij nu de bui ziet hangen en hij toch liever elders meer voor eigen kans wilt rijden. We gaan zien waar dit eindigt.

Yeez

'@rahimns de ploeg vind ik sowieso niet sympathiek overkomen in zulke gevallen. Zie marc Goos. Dat mitchelton daar wel mee wilt helpen zegt veel.

Overigens, jansen laat zien hoe je oerdom koerst in Denemarken. Hij ziet benoot komen en laat hem pardoes rijden

assen

Heb net Ronde van Denemarken gekeken. Wat een wanprestatie van een aantal TJV renners.
Je zou ze terstonds geen contract aanbieden, of op straftraining sturen.
In dit veld geen steentje bij kunnen dragen of gewoon moeten lossen... niet WT waardig.

En Jansen reed m.i. niet slim. Als je Benoot laat rijden...

kelderfan

'@ghostwriter
Ik wil daarmee zeggen, dat in zijn email niets laten blijken en zich alleen maar verheugd op de komst van een landgenoot.
Maar goed ik kan mij ook wel voorstellen, dat hij niet zo blij is met de komst van Tom Dumoulin en dat Laurens De Plus hem al voorbij gaat in de hiërarchie. Bovendien heb ik zelf al eens geopperd dat Ben Hermans een goede aanvulling zou zijn, want die Utah naar zijn hand gezet met een beklimming boven de 2000 meter.
Maar wat @rahimns zegt, dat hij zijn heil heeft gezocht bij een arts van Michelton, dan zegt dat wel veel. Zie de situatie met Tom. Ik ben benieuwd, want ik vind George nog steeds een goede renner. Misschien gaat hij wel om, als hij de Giro mag rijden als kopman.

Yeez

'@assen ze finishen toch gewoon in de buik vh peleton en jansen zit van voren? Dat hij benoot zo liet rijden was niet best, maar wat voor verschil moesten ze nog meer maken dan? Of had jij de illusie dat ze als wt team alles los gingen rijden? Want dan moet je je verwachtingspatroon even bijstellen

xistnc

George was duidelijk niet in zijn sas met zijn rol in de Tour, als afstopper vooraan het peloton. In de Vuelta zakt hij een treetje door de aanwezigheid van Roglic. En met de komst van Dumoulin zakt hij ook in het algemeen een treetje, misschien wel meer dan één. Logisch dat hij om zich heen gaat kijken.

assen

'@xistnc
Logisch is het zeker.
Bij INEOS zie je trouwens zoiets minder vaak gebeuren, misschien omdat daar het salaris hoger is?

@Jesse
Gedurende de koers hebben ze de koers niet eens hardgemaakt, terwijl dat in het voordeel van de sterke renners van de ploeg zou moeten zijn. En was dat Bouwman, die de voorsten niet kon volgen en terugzakte? Vind dat toch gewoon zwak.
Dus... iedereen aan gort rijden hoeft niet, maar veel TJV renners hebben niet eens laten blijken beter te zijn dan de gemiddelde renner van het peloton dat hier aan de start staat.

Rawolf

Volgensmij was George prima in zijn sas in de Tour. Als hij gaat uitkijken naar een ander team geef ik hem echter geen ongelijk.

1 2 ... 371 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.